Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Salutare, nu o pot numi tocmai o problema, dar este sacaitor.
Dupa ultimul accident (Fata-stanga) masina mea parca nu mai are viata cu avea odata (Y17DT). Turbina are ~3000-4000 Km deci nu poate fi vorba de ea.

Problema mea, sau curiozitatea este comportamentul unui motor normal la accelerare din punct de vedere al parametrilor.
La mine cu motorul rece la ralanti mass airflow este ~50 Kg/h iar cu motorul cald 25-30.
Boost presure command este 100 kPa iar boost presure ramane la 95 kPa.
La accelerare Boost presure ramane in urma cu pana la 50 kPa, uneori si mai mult, abia pe la 4500 rpm ajunge la valori apropiate (deci abia dupa ce trece de turatia de putere maxima).

Ma gandesc sa nu fie intercooler-ul cfisurat. Aparent nu se vede nimic.


Rugamintea mea este cine are tester si un motor identic (Y17DT facut de isuzu) sa scrie aici cativa parametri vitali la diverse turatii.
Ma intereseaza in principiu Mass air flow si Boost command/Boost Presure.


Multumesc anticipat.
Skip ads

  • schumy1502

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2008

  • Mesaj Privat
eu la diagnozele ce le-am facut pe Y17DT aveau maf 25 pana la 35 kg la relanti cu motorul cald
iar boost command/boost presure era spre exemplu 101/100 dar se egalizau presiunile
am facut diagnoza pe un Y20DT si avea boost comand/boost presure 125/100
si soferul se plangea ca nu mai trage masina si a ramas sa verifice traseul admisie turbo
eu zic ca si la tine e de pe acelasi traseu
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
L-am pus ieri pe fratele meu sa o accelereze pe loc si eu m-am uitat sa vad daca scapa pe undeva presiune. Aparent nu scapa pe nicaieri. Banuiesc electrovalva infundata... ca au fost desfacute de pe masina si au stat aproape o luna prin garaj, posibil sa fi intrat praf pe conductele de vacuum.

La Y17DT ar in ce pozitie a wastegate trebuie sa bage presiunea cea mai mare? daca scot furtunul de vacuum ar trebui sa am presiune mai mare sau mai mica?
  • astrah

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2010

  • Mesaj Privat
La y17dt wastegate-ul sta inchis la ralanti,el deschizandu-se treptat in functie de nevoia de supraalimnentare.
Banuiesc ca presiune mai mare,neavand cine sa deschida wastegate-ul iar pentru protectie motorul intra in limp mode.
Skip ads

  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Pai care protectie? Ar intra probabil in protectie daca ar fi suprapresiune, dar la mine boost presure ajunge la nivelul command presure doar dupa ce se trece de turatia de putere maxima. E foarte ciudat.
  • TM32PIF

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2000 1.7 dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2008

  • Mesaj Privat
BV19MAX a scris:Pai care protectie? Ar intra probabil in protectie daca ar fi suprapresiune, dar la mine boost presure ajunge la nivelul command presure doar dupa ce se trece de turatia de putere maxima. E foarte ciudat.


poti sa faci urmatoarea incercare:
daca electrovalva a ranmas blocata iti dechide wg dar cu vid electrovalva este sub pompa de injectie...scoate furtunul de alimentare cu vid si stranguleazal ca sa nu perzi vidul de la restul sistemelor.
iar apoi verifica in parametri daca boost presure se egalizeaza fata de setpoint.
eu zic ca merita incercat
eu am decapsat tipul acesta de electrovalva si am reparat
probleme multe sunt la filtrul de ''refulare'' vid se umple de praf si wg ramane in vid deci deschis.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Stiu unde este electrovalva, doar am desfacut motorul bucatele de mai multe ori Very Happy O sa merg la masina putin mai tarziu (a plouat si acum este ud pe jos, astept sa se mai usuce putin) sa fac incercarea.


Ceva sfaturi pentru curatare? Pot sa o suflu pur si simplu cu aer comprimat? sau trebuie curatata cu vreo solutie ceva?
Mai am ceva decarbusolv, dar parca nu ma lasa inima sa ii aplic asemenea corectie dura Very Happy
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
da-mi un mail unde sa iti trimit 2 tabele cu valorile de la astra g y17dt de pe 2 masini diferite care merg bine.
Skip ads

  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
webmaster [at] darkangelbvdesign.com


Am pornit azi motorul si am scot dopul de pe vacuum. Tinand un deget in locul dopului mi se pare ca face depresiune prea mica. Cu furtunul scos de pe wastegate presiunea turbo uneori aproape se egalizeaza, alteori command devine 0 si boost presure sta la 93-95.
La accelerare puternica ramane in urma presiunea, abia dupa cateva secunde incepe sa creasca si dupa ce iau piciorul de pe acceleratie ramane putin peste boost command dupa care scade.
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Nu exista comana presiune 0 ceruta de ECU , doar 100 kpa , daca ai procedat asa cum a spus colegul mai sus si presiunea data de turbina este aproape de cea ceruta de ECU , masuratorile trebuiesc facute cu motorul in sarcina , inseamna ca turbina i-si face treaba , ramane de verificat doar valva ce comanda wg si circuitul de vacum asta incluzand si pompa de vacum de pe altenator .
  • TM32PIF

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2000 1.7 dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2008

  • Mesaj Privat
BV19MAX a scris:Stiu unde este electrovalva, doar am desfacut motorul bucatele de mai multe ori Very Happy O sa merg la masina putin mai tarziu (a plouat si acum este ud pe jos, astept sa se mai usuce putin) sa fac incercarea.


Ceva sfaturi pentru curatare? Pot sa o suflu pur si simplu cu aer comprimat? sau trebuie curatata cu vreo solutie ceva?
Mai am ceva decarbusolv, dar parca nu ma lasa inima sa ii aplic asemenea corectie dura Very Happy

sa nui dai aceasta corectie dura co nenorocesti are o membrana siliconica inauntru care se unfla de la hidrocarburi
pai in prima faza se scoate filtrul din lateral este o chestie mica dreptunghiulara care se scoate prin tragere
inelul metalic se taie la in colt se scoate tot ansamblil dinauntru atentie la locul din mijlocunde deobicei se depune mizeria se spala cu apa si sapun se sufla cu aer pana se usuca dupa ce totul culiseaza usor se monteaza ianapoi pe inel si doar pe inel se aplica un strat usor de silicon peste care se strande cu un colier mare de plastic cand siliconul se usuca colierul de plastic se poate indeparta da nui o regula daca vrei il poti lasa acolo...
acuma referitor la presiunile masurate de tine...de unde ai scos tu vidul nai facut bine eu am scris mai sus sa scoti doar de la supapa wg si sa blochezi restul sa nai scapari de vid tu scotand dopul ai scos si de la egr
acuma daca o sa ma intrebi care ii legatura am sati raspund inainte
turbina este antrenata de gazele de evacuare:
-gase multe de evacuare sau debit pe evacuare presiune mai multa in admisie
deci paleta de evacuare invarte prin ax si paleta de admisie la aceeasi turatie daca descid wg fac in bipas de gaze de evacuare deci scad debitul de gaze care lovesc paletadeci presiune mai mica in admisie....aceasi treaba si cu egr...ce face egr..pai in lini mari din cate stiu eu ca sa nu te bag in ceata trimite o parte din gazele de evacuare in admisie adica recirculare a gazelor deci poluare mai putina scotand din evacuare gaze scoti si din debitul de evacuare si automat iti scade si presiunea pe admisie(boost presure)
deci este posibil ca tu sa ai si egr blocat
dar daca scoti cum am zis eu de la wg vidul siti face la fel atunci mai mult ca sigur este de la egr
dinpotriva daca scoti vidul de la wg si inbunatatesti presiunea pe admisie atunci este electrovalva blocata pe deschis si procedezi prin inlocuire sau reparare ....sau na daca vrei....electrovalva de la wg este identica cu cea de la egr
cea de la egr este deasupra pe motor in partea stanga pe admisie agatata
iar electrovalva wg este sub pompa de injectienu o poti vedea decat daca bagi cricul si te bagi sub masina ...na si sa dai jos scutu ..atentie.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
@Visse, si mie mi s-a parut ciudat valoarea 0. A stat cam 1-2 secunde dupa care a urcat la 95.

@TM32PIF, am scos dopul acela doar pentru test sa vad daca face vid. Apoi l-am pus la loc si am scos furtunasul de pe wastegate.
Dupa sarbatori voi incerca sa suntez EGR-ul (sa pun o tablita acolo pe galeria de evacuare si daca e de la el ii mai fac o curatare).
Skip ads

  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Sunt normali parametrii astia?


  • petrila ioan

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Salut.Clasica problema motor fara vlaga y20dth.La diagnoza cu opcom la relanti senzor masa aer 480mg/strk,comanda presiune turbo1,1bar ,presiune turbo 1bar.La3000rot/min senzor masa aer 500-600mg/strk comanda presiune turbo 1,6bar pres turbo1,2-1,3bar.Posibile cauze?Multumesc anticipat pt ajutor cunoscatorilor.Care e paritatea intre mg/strk si kg/h?
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
mg/strk este cantitatea de combustibil injectata nicidecum masa de aer.

Masa de aer este masurata in Kg/h.
  • cristi_bv

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2015 A20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
@BV19MAX: cantitatea de aer de ce nu se poate masura in mg/strk?!
Revenind la problema ta banuiesc turbina reglata incorect.
  • petrila ioan

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2008

  • Mesaj Privat

  • petrila ioan

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Am postat mai sus o imagine cu anumiti parametri si masa de aer opcom-ul o da in mg/strk, de acea am intrebat de paritate.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Se vede ca nu m-am prea jucat cu OPCom-uri. Pana acum toate aveau valoarea masei de aer afisata in Kg/h Smile
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
up ce? Smile spune ce problema ai
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR