Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • sergiu27P

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Salut,

Nu stiu daca aici trebuie sa postez dar problema mea are un pic legatura cu EGR-ul. Am demontat EGR-ul pentru a-l curata ca se blocase pe inchis dupa ce l-am curatat l-am pus la loc, in timp
ce il montam am observat un senzor( un condensator ceva) care venea montat pe motor cu unul din suruburile de la capacul motorului, faza e ca nu stiu daca a fost inainte pus pentru ca nu l-am mai vazut pana atunci. Bun si l-am montat unde am crezut eu ca vine( era singurul loc unde putea fi pus doar acolo ajungea), am pornit am mers cam 2 km pana la un peco, am alimentat si mai pleaca...daca poti, porneam motorul si dupa 5 secunde se oprea singur fara sa ii fac nimik, am demontat prostia de senor si nu mai face probleme,
Stie cineva ce rol are acest senzor...?

Vedeti imagini: http://postimg.org/image/yhngnyd15/
http://postimg.org/image/jx6dt4i2h/
Multumesc.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Uite asa venea

  • sergiu27P

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Aug 2013

  • Mesaj Privat
multumesc, o sa il pun acolo sa vad daca ii place.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Nu o sa-i placa. Acum ca vad poza lui dan, cred ca e un condensator de deparazitare, sper sa nu-mi sara in cap bigelectro. Probabil condesatorul e oarecum stricat.
Skip ads

  • sergiu27P

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Salut,

Am pus acel senzor(condensator) inapoi unde mi-a aratat "dancuciureanu" si e ok nu are nici o problema, ma gandesc ca nea "caisa"de la service care mi-a schimbat uleiul si bujiile a uitat sa il puna la loc.

Multumesc pentru ajutor. Drumuri bune.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Liviule, cu o prastie de opcom poti deschide egr, daca reuseste e clar...


Ca ramasesem oarecum dator cu un raspuns, cu tech2 reusesc sa deschid egr nici o problema. Concluzia mea, ultimul soft GM pentru Z14XE Corsa C nu dezactiveaza EGR. Nici pentru chiulasa model vechi nici pentru model nou. Cel mai probabil EGR off la reprezentate nu se face cu soft de la mama lui. Daca se face asa ceva la reprezentate ......, ma indoiesc.
  • mario84

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Salutare,

Deoarece la ATP Exodus care este acum reprezentanta OPEL din Baia Mare nu au auzit pana acum despre posibilitatea de resoftare si anulare EGR,am decis sa duc masina la service-ul unde am facut diagnosticarea precedenta pentru a schimba valva EGR pentru ca binenteles acestia au spus ca daca o schimba ei dau garantie un an de zile pe piesa si 3 luni pe lucrare.
Binenteles am mai schimbat kit-ul de distributie,kit-ul de transmisie,bujii,tampon preluare cuplu motor(era rupt),filtru de benzina si curatarea corpului clapeta.
S-a facut bineteles diagnosticarea si stergerea tuturor erorilor aparute de-a lungul timpului si vreau sa spun ca masina a mers bine,in sensul ca se accelereaza frumos uniform,fara trepidatii la relantii sau fluctuatii de turatie ca si pana acum,dar dupa scoaterea din service au aparut doua probleme:
1. masina dadea in nas,acesta problema se pare ca este una comuna la acest tip de masina cand rezervorul este aproape gol(explica un coleg in alt topic acest defect),dovada ca dupa ce am bagat vreo 15 litri de benzina nu a mai facut probleme si
2.cea mai importanta este aparitia dupa vreao 20 km a erori p0400,cauza din care am dus-o inapoi la service pentru garantia piesei si lucrarii.

Doar ca dupa cateva teste mai amanuntite s-a constatat ca defectul provine de la ECU care este defect pe doua cai care pleaca spre EGR(si mai profesional era din partea lor sa fi descoperit acest defect inainte de schimbarea EGR)
-Calea 1 =lipsa semnal de tensiune 5V pentru alimentarea potentiometrului cand motorul ajunge la temperatura de lucru- pin A30 ECU.Aici cineva,care a mai lucrat la masina, respectiv ECU inainte sa cumparam masina, a facut o adaptare probabil tot din cauza aceasta si a alimentat cu 5 volti dintr-un alt pin al mufei B pe care exista in permanenta 5 volti, lucru care nu stiu cat este de benefic.
-Calea 24=lipsa semnal comanda actuator pin -A21 ECU sau pin A EGR.

Acum posibilitatile de reparatie sunt multiple ca:
-inlocuire ECU cu unul OK
-reparatie ECU
- sau sa se mearga cu masina in acest fel atata timp cat aceasta functioneaza ok.,pentru ca chiar si asa merge ok acum.

Intrebarea mea este:
- care ar fi riscurile daca se merge cu masina asa mai ales in cazul unui drum de vreo 2500 km,avand in vedere ca ECU a inceput sa dea semne de slabiciune ?
-si care ar fi costurile de reparatie a ECU in cazul acestui defect si daca cunoasteti pe cineva care poate face asta?
-cat despre inlocuire am gasit ceva la 800 ron pe net care se softeaza cu soft original, SH,nereparat sau desfacut si cu seria masinii pe care se monteaza gata scrisa,ce parere aveti?

Multumesc anticipat pentru opinii.
  • mario84

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Salutare ,

Vreau doar sa spun ca problema s-a rezolvat prin schimbarea ECU,cu unul second, dar softat cu softul original si binenteles VIN masinii,acum masina functioneaza fara probleme si de atunci am facut peste 3000 de km in toate conditiile de drum si cu masina incarcata la capacitate.
ECU original a mai fost reparat de cineva inainte sa cumpar masina,cred pentru alte probleme si de atunci banuiesc ca provine si eroarea cu EGR si era prins si intr-un singur surub si acela cu capul distrus.
Skip ads

  • Geo89

  • Mesaje scrise: 623
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Am si eu o problema legata de egr la z16xe.nu imi da nici un cod de eroare,dar l-am curatat,el practic functioneaza perfect.dar am observat ca daca ii conectez mufa si o accelerez apoi cand scade turatia,nu se intampla nimic cu pistonasul.am gasit aici informatii,cum sa masori tensiunea pe circuitul de egr si m-am apucat de treaba.pe pin-ul 1 si 5 am tot timpul aceeasi tensiune ca la borne,fie motorul rece,fie cald si nu se modifica in nici un fel.pe pin 4 si masa caroserie,am tot timpul 5 v.deci iar nu oscileaza tensiunea nici daca accelerez.concluzia ar fi ca am egr off.daca dau sa testez egr din op-com imi opreste motorul si apoi la pornire,invarte mult pana o ia.de ce m-am legat de egr?pentru ca la pornirea la cald,uneori,motorul se pune in nas chiar de 2 ori pana porneste.ca si cum ar fi prea avansata,ca la dacie.de la ce ar putea fi?stima!
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Feedback-ul oferit de supapa EGR se poate vedea pe un log de Op-Com in MERS nu in stationare.
ECU se foloseste de EGR doar la anumite temperaturi si regimuri ale motorului...nu tot timpul.
„daca dau sa testez egr din op-com imi opreste motorul si apoi la pornire,invarte mult pana o ia” ... asta poate insemna ca supapa EGR nu se inchide imediat dupa oprirea motorului. Ce pot sa te intreb este ...dupa proba EGR cu Op-Com ( si implicit oprirea motorului ) pui cheia pe 0 apoi iar pe II sau dai sa pornesti imediat ?
Ca sa verifici fa o proba cu Op-Com si fara sa pui cheia pe 0 si invers. Compara rezultatele. Daca pornire e grea in ambele inseamna ca tija EGR ramane blocata sau revine lent ( din cauze mecanice pentru ca spui ca l-ai curatat ).
Cred ca daca aveai EGR Off ECU nu iti oprea motorul la proba cu Op-Com pentru simplul motiv ca softul acela nu „stie” ca exista EGR.
O proba cu altul bun ar fi mult mai de dorit.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Geo89 a scris:daca dau sa testez egr din op-com imi opreste motorul si apoi la pornire,invarte mult pana o ia.de ce m-am legat de egr?


Pentru ca umpli cilindri cu gaze arse, normal ca dai mai mult la automat, au mai patit si altii ..... Ia umple-ti si tu plamanii cu fum si respira apoi aer curat, mai tusesti putin nu?
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Plastic spus Smile dar trebuie sa inmultesti totul cu rotatiile pe minut si ai sa vezi ca cilindri au amestec carburant destul de repede.
Skip ads

  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Iti garantez ca EGR-ul meu e foarte bun si functional. Si dupa test cu opcom, dau mai mult la automat.
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 623
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Asa si la mn.e perfect functional.la test inchide din prima.cand motorul e la temp normala de lucru trebuie sa varieze tensiunea la mufa egr.adica pe pin1-5 trebuie sa ai 0 v la relanti si sa creasca cand turezi.iar pin 4 cu masa dupa caroserie,la fel,trebuie sa oscileze,ceea ce la mn nu se intampla niciodata.suspectez ecu de defect sau de egr off din soft facut de primul propietar
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Eu am eroare 0400 dar masina merge perfect. Porneste bine, trage bine, consuma benzina putina. Ulei mai consuma ca de aia si credeam ca poate am probl cu egr. Dar de fapt in afara de martor aprins in bord nu am nicio neplacere deocamdata. E adevarat ca acum 2 ani cand a fost adusa era nevoie sa accelerez putin ca sa porneasca, semn ca egr era dwschis dar am curatat superficial valva si de atunci situatia e buna la mers asa cum am mai spus. Daca nu ar fi martorul...
Mentionez ca atunci cand am curatat-o nu era f murdara, putina afumatura asa mai prafoasa negru mat nu lucios ca atunci cand ai consum mare de ulei.
Sa fie egr sa chiar ecu sa aiba vreun defect si sa nu mai vada bine egr-ul?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Am intalnit cum spui si era :
-ECU
-EGR bobina intrerupta
- fire papate de soricel
-mufe cu pini oxidati/indoiti
  • danimarconi

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Salut,
am si eu probleme cu EGR-ul la masina mea si nu stiu ce sa-i mai faca ca m-a dus la disperare. De cand am luat-o am simtit ca EGR imi faca fite in sensul ca scutura, nu tare dar se simtea. Am dus-o la service sa mi-l curete (eu sunt paralel cu mecanica auto) si se pare ca EGR-ul nu era asa de murdar, dupa spusele mecanicului, dar se pare ca facea fite in sensul ca inchidea si deschidea cand vroia el. Dupa cateva saptamani am simtit masina ca dadea in nas si se oprea motorul la relanti, am pus testerul pe ea (ScanMyOpel) si imi aparea eroarea de EGR deschis si EGR inchis, iar EGR feedback era 3.12V si nu misca din 0%. Mi-am cumparat alt EGR (PIERGURG), mi l-am motat in service autorizat si masina parca era alta. Numai ca minunea a tinut 60Km! Dupa montare EGR feedback era 0.98V si pozitia in mers varia in functie de turatie de la 0% pa spre 100%. Aseara cand ma intorceam acasa masina a inceput sa smuceasca si sa dea in nas. Am pus repeda testerul si am vazut eroare de EGR ramas pe inchis iar la parametrii EGR feedback era 2.85V . Nu stiu ce sa-i mai fac, oi fi nimerit eu EGR prost sau problema sa fie din alta parte, mentionez ca cateva zile masina a mers exemplar, parca nu o recunosteam si dintr-o data a inceput sa smuceasca si sa se inece.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Merge bine la rece si face figuri cand se incalzeste?
Daca da ....poate fi ECU. La Z16XE e o problema frecventa ...din cauza caldurii se ambaleaza termic!
  • danimarconi

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Salut, mi se pare ca e invers, merge prost la rece si dupa ce pornesc si fac cativa km parca nu mai face asa de urat. Mentionez ca in afara de P0400 nu am nicio eroare.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Verificat cablaj la EGR?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR