Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • C.Razvan

  • Mesaje scrise: 129
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Salut.....cine e din CLUJ si ma poate ajuta si pe mine sa trag niste cabluri pt statie si sub la un ASTRA G?ms mult
Skip ads

  • shjnock

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2008

  • Mesaj Privat
n-aveti intalnire locala ?
  • C.Razvan

  • Mesaje scrise: 129
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Avem insa nush daca baietii sunt dispusi sa imi monteze cablurile:)
  • shjnock

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2008

  • Mesaj Privat
eh vezi si tu , iei masina , sculele, echipamentele, bere , suc si seminte si vedeti voi ce iese Very Happy
Skip ads

  • C.Razvan

  • Mesaje scrise: 129
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Acum sa vad,poate isi ofera careva buna dispozitie si ma ajuta:P
  • voicu_vis

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jul 2011

  • Mesaj Privat
este foarte simplu, dar corect este mai bine in 2-3-100 Smile)
  • zink923

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2011

  • Mesaj Privat
vreau sa montez si eu un subwoofer auto...eu sincer nu ma pricep si decat sa stric ceva pe acolo mai bine ma duc la cineva care a mai montat asa ceva...daca poate sa ma ajute cineva..
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Daca treci prin Brasov te ajut in schimbul berii de riguare Smile Daca nu, pot sa iti dau cateva sfaturi.

1. Cablul de alimentare il tragi prin dopul de deasupra pompei de frana (il vezi in partea superioara stanga a tulumbei cum te uiti din fata motorului).
2. Cablul de remote si cele 2 RCA-uri le tragi prin pragul drept aol masinii, cel de alimentare prin stanga (pentru a evita interferentele).
3. Masa din portbagaj o legi de un surub al scaunelor din spate (la hatchback) sau de ranfosarea metalica din spatele scaunelor (la berlina)
Skip ads

  • shjnock

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2008

  • Mesaj Privat
sau daca ai drum prin bucuresti ...
  • body24

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Vectra 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Feb 2011

  • Mesaj Privat
salut prieteni : Am o vectra b 1996 si vreau sa imi pun o statie si un sowoofar in ea .
1. spuneti'mi va rog ce calburi si cate imi trebuie ca nu mi'au dat la statie X(
2. explicati'mi va rog exact pasii care trebuie parcursi pt a lega statia si sowoofar'ul
STATIE: Model - COUGAR 300.2 ,scrie pe ea 800 de WATT 2-channel
SOWOOFAR-UL: ESTE DE 250 WATT.
MUTUMESK !


Mutat aici noul dumneavoastra topic,se pare ca functia cauta nu este prea bine cunoscuta de dumneavoastra.
Recomandari pentru evitarea problemelor pe viitor.
Edit by StefanTolos

19.08.2011 15:22:03
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
,Mai intai un avertisment . . .
Cand vorbim de masina si instalatia electrica vorbim de un acumulator capabil de 12V ... pana la 14.5V cu motorul pornit, si un curent destul de mare .. nominal 40 ... 45 ... 55 ... 65 ... 70 Ah si pana la 90Ah sau chiar mai mult, in cazul masinilor 4x4 cu motoare disel, acumulatoare de in regim de scurtcircuit pot livra pana chiar la 500A pe sarcina.

Ce inseamna asta .... inseamna ca dintr-o neatentie, se poate da foc la masina, fara gluma.

Multi "mesteri" folosesc fel si fel de improvizatii pe masini, din simplul motiv ca ... oricum nu curenteaza. Si toti atati "mesteri" vedem la ora 17.00 la stiri cum ca au luat foc in trafic, si in decurs de cateva minute masina a devenit un morman de fiare si cenusa.

Asa ca inainte de toate atentie maxima in lucru.

Cand se fac modificari la instalatie, intotdeauna se folosesc sigurante care sa protejeze atat consumatorul cat si instalatia electrica. Sigurantele se pun in limita bunului simt, si in funtie de curentul cerut de consumator.

Astfel din start excludem situatiile penibile si periculoase de genul:
- player / amplificator alimentat de la plafoniera
- player / amplificator alimentat de la lumina din torpedou(portacte) si chiar si
- player / amplificator de putere alimentat de la bricheta.
- player / amplificator / boxe interconectate sau alimentate prin cabluri de telefon, cabluri mai subtiri decat ar trebui pentru consumul de curent aferent, sau cu izolatie slaba, deteriorata sau inexistenta.

Playerul de pe masina se va alimenta astfel: (valabil pentru majoritatea playerelor de pe piata)

- firul negru ( masa sau minus ) se leaga ferm de un punct de masa (surub) de pe caroserie, sau direct la borna de minus a bateriei printr-un cablu de 4 ... 6mm sectiune, din cupru litat, cu o izolatie cat mai buna si cat mai groasa, cu papuc la capatul ce se leaga de caroserie / borna minus baterie.

- firul rosu ( plus de dupa contact, sau ACC, fir ce se leaga la 12V ce aparea dupa ce se pune contactul ) se foloseste deasemenea un fir cu izolatie corespunzatoare si sectiune de 4 .. 6 mm.

- firul galben ( plus 12V permanent ) se leaga la borna de plus a bateriei, cu un cablu corespunzator, si are rolul de "a tine minte" setarile audio, si frecventele de radio si atunci cand playerul este oprit ( contactul scos).

Restul de fire disponibile la player sunt in general:
- mov, mov/negru, verde, verde/negru, alb, alb/negru, gri, gri/negru : iesirile de putere din player pentru spate(rear) si fata (front).
- albastru: remote out (fir pe care apare 12 V in momentul pornirii playerului, pentru a pornii aparatura suplimentare (amplificator, eq etc)
- mufe RCA(chinci) (alb, rosu) : iesiri de mica putere care se pot conecta la o statie de amplificare.
- portocaliu: reglaj intensitate luminoasa display in funtie de starea farurilor (doar la masini cu astfel de dotare)

Pot exista si alte fire cu aplicatii specifice fiecarei marci producatoare de playere (control volum in funtie de viteza, mute pentru carkit, iesire dedicata subb, etc etc)

Dupa ce am montat playerul si l-am conecta la 4 difuzoare prin cabluri cu 2 fire litate din cupru de 1.5 - 2 mm sectiune, si totul merge perfect ... putem trece la montarea unei incinte pentru subwoofer si a unui amplificator dedicat acesteia :supz: :supz:

Dupa ce avem incinta cu diful de frecvente joase facuta, si statia cumparata, ne mai trebuie sa le interconectam. Cel mai bine optam pentru un kit de cablu din comert, ce ofera o solutie completa pentru legarea pe masina a sistemului.

Intr-un kit de cablu din comert se gaseste in general:

- cablu rosu (pentru + amplificator) aprox 5 metri (sectiunea in funtie de consumul amplificatorului)
- cablu negru (pentru - amplificator) 1 metru (sectiunea in funtie de consumul amplificatorului)
- siguranta 40 ... 100 A + soclu cu montare pe cablu (amperaj in funtie de consumul amplificatorului)
- cablu 2 fire pentru conectare amplif la incinta (sectiunea in funtie de puterea difuzorului si a amplificatorului)
- cablu stereo cu mufe RCA (chinci) vro 5 metri, pentru conectare iesirea de mica putere din playerul de pe masina, la amplificatorul pentru subwoofer
- cablu remote vro 5 metri un singur fir, ce se leaga la firul de remote al cd-playerului si la borna remote a amplificator (face ca ampliful sa porneasca la pornirea playerului)
- papuci, izolatii, cleme soricei ...

Cablul rosu gros va alimenta cu 12V amplificatorul situat in portbagaj ... se leaga direct la borna de + a bateriei de pe masina. Cat mai aproape de capatul de pe baterie se interconecteaza siguranta cu soclu inclusa in kitul de cablu. atentie la suruburi, totul trebuie sa fie bine legat si izolat. Nu se leaga cablul la baterie, in timp ce celalat capat atarna prin masina ! Este pericol de a lua foc .. nu e de gluma.

Celalalt capat al cablului de la + baterie, se leaga la borna + a amplificatorului, cu papuc setirizat cat mai ferm si fara lite ce sa atarne din el.

Cablul de minus ( ala de 1 metru si ceva ) se leaga in portbagaj la borna de minus a amplificatorului si la un surub conectat la sasiul masinii, cat mai ferm, tot cu papuc setirizat.

Firul de remote este un fir relativ subtire, de obicei de culoare albastra ... aceasi culoare este folosita si la playere ( in mare parte ). La player, pe firul asta apare 12V in momentul in care playerul este pornit. El are rolul de a porni amplificatorul, si de al decupla de la alimentare in momentul in care playerul este oprit. ( pentru a nu consuma bateria evident ).

RCA-urile au rolul de a lega semnalul de mica putere de la iesirea din player cu intrarea de semnal mic a statiei. cablul tre sa fie cat de cat de calitate, pentru a nu fi afectat de interferentele de la masina.

Toate cablurile trebuie trecute cu grija prin masina, de la baterie spre portbagaj, pentru a nu fi taiate sau partial taiate de elemente metalice.

Dupa ce toate legaturile sunt facute, si verificate si verificate din nou, se da drumu la player, la un volum mic. Statia daca are un led de power, ar trebui sa lumineze, si in difuzor sa se auda muzica.

Se trece la reglaje. de pe statia de amplificare se comuta comutatorul de la filtrul activ ( daca are asa ceva ) pe pozitia Lpf (low pass filter) ... majoritatea statiilor au comutatoare cu 3 pozitii LPF - OFF - HPF, sau ceva asemanator. Pe noi ne intereseaza partea de LPF pentru taierea frecventei ce depaseste setarea din statie, adica potentiometrul de taiere a frecventei. Acesta se seteaza in funtie de dorinta, de pe la cativa 10 Hz pana pe la vro 150 -- 200 Hz. Pe la 60Hz, 80Hz ar trebui sa se auda bine. Tot pe statie e posibil sa fie inca un reglaj de gain, de pe la 0dB pana pe la +12dB, depinde de statie. Acesta se da pe 0 pentru inceput.

Din player se regleaza Faderul dupa dorinta ( raportul fata spate pentru difuzoarele de pe masina ), basul, mediile, inaltele, si se da volumul la maximul care se doreste sa se foloseasca in masina. Dupa aceea se actioneaza gain-ul de pe amplif, pana ce se obtine volumul dorit la subb. Atentie la distorsiuni, si la zgomote ciudate bagate de subb ...
Pentru puteri foarte mari se poate opta pentru un condensator de 1 F sau mai mult, in funtie de putere. Acesta se conecteaza intre borna de + si cea de - a amplificatorului, cat mai aproape de acesta.

Pentru cei ce nu au mai montat niciodata un astfel de sistem, atentie mare la legaturi, polaritati, izolatii, masuri de protectie impotriva scurtcircuitelor.


  • gabytzuxxl

  • Mesaje scrise: 833
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Bine ca dai copy/paste dupa google. Mi-am dat seama dupa gramatica din text, cu care tu nu ai o treaba(e prea corect sa fie scris de tine)...asta reiese din posturile "gandite" de tine. Very Happy Very Happy Very Happy
Skip ads

  • mogosam petrica

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2011

  • Mesaj Privat
salut Razvanu eu nu pot sa trimit mesaj ,unde spui tu ma-m uitat ansa la mine undeva din partea dreapta vine acea vibratie metalica,si foarte puternica .multumesc mai vorbim
  • kalim7s

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Salut , detin si eu o vectra C model facelift an 2008 cu un casetofon cd30 mp3 as dorii sa imi montez un subwoofer si cu statie in porbagajul masinii ,pana acuma stiu cum sa ajung cu cablurile ce nu inteleg si nu am gasit in nici un topic postat este urmatorul lucru : eu trebuie sa montez un adaptor high-low pentru ca sa am iesire de mufe RCA asa ca acest adaptor are 4 fire si trebuiesc legate de firele boxelor din spate imi poate spune cineva care sunt acele fire si cum trebuie exact sa le leg?Alta problema ar fi acel fir de remote care daca il leg la remote de pe casetofon o sa fie o problema pentru ca numai se poate lasa muzica sa cante cu masina oprita asa ca am vazut la o alta vectra C ca a legat firul acela de firele ce sunt la contact stie cineva ce culoare este acel fir de care trebuie sa leg remote-ul? O sa fac porbabil maine niste poze cu firele de la contact poate cineva stie sau se pricepe sa ma ajute in aceasta problema. <Mentionez ca sunt din Bucuresti>
  • kalim7s

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Am reusit pana acuma urmatoarele sa montez Adaptor de High-Low si sa trag cablu din spatele casetofonului undeva fix in pragul de la sofer si am inteles ca mai se poate sa trag firul de remote de undeva de la bricheta ca sa porneasca statie doar cand exista contactul pus.
Ce nu pot sa fac si chiar nu inteleg cum este posibil sa trag cablul din blocul motor in interiorul masinii fara sa se vada sa ajunga undeva pe la pedale daca se poate.

Daca stie cineva informatie cum sa scot cablu de la baterie cel rosu gros din partea motor pana in interior il rog sa ma anunte si pe mine sa daca stie si este din Bucuresti sa ma ajute si pe mine fac cinste multumesc.
  • kalim7s

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Am reusit de vreo 1 luna si ceva sa si montez statia + subwoofer si toate astea de unul singur.Este vorba in cazul meu de o Vectra C 1.9 cdti model facelift si va zic ca este al drq de greu si foarte stresant per total daca stii ce faci iti ia cel putin 8 ore de munca pentru ca este mult de desfacut si mult de umblat.(pentru cei ce doresc informatii astept PM lor)
  • nightmanbog

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Kalim7, pe unde ai tras cablul de la baterie in masina?Ca vreau sa imi montez si eu un subwoofer , si nu prea gasesc pe unde sa trag cablul de alimentare.Si cum ai desfacut plasticul ala din prag , pe unde ai bagat cablurile?Sunt tinute cumva de cheder-ul masini?Daca mai stie cineva si imi zice si mie, raman dator Very Happy
  • daniel_giurcan

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2011

  • Mesaj Privat
momentan am un player no name de la un prieten pe masina. in spate in afara de firele care ies in mufele de plastic pentru alimentare si boxe mai am doua perechi de RCA sub forma FR - FL si RR - RL. intrebarea este daca pot folosi aceste rca pentru a conecta un subwoofer activ.
  • AndiBAD

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Am achizitionat si eu recent un Astra H si vreau sa imi montez amplificator pe HeadUnitul CD 30 MP3 ,care din cate stiu nu are line out ,deci trebuie sa ma conectez la difuzoarele spate?Cum iau semnalul direct de la un difuzor? trebuie sa trag fire de la dif prin usa iar apoi pe langa prag?
Cam cat m-ar costa operatiunea aceasta la un service calumea?
Am uitat sa va specific ca amplificatorul este:Alpine PMX-T320.
Trebuie neaparat condensator pt puterea acestuia?
  • AndiBAD

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Isi face cineva timp sa imi raspunda si mie?
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR