Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
De cateva zile suspectam o fisura la garnitura pt ca imi tot papa apa din instal de racire...am urmarit fenomenul si am observat ca mi-a crescut nivelul la ulei cu mult, iar capacul la motor e plin de spuma specifica problemei descrise....acum am tras-o pe drepata si caut sa cumpar garnitura de chilasa...probabil cu ocazia asta voi schimba si termostatul si distributia, ca tot desfac motorul si trebuia s-o fac...si alte mici probleme dorite a fi reparate la aceasta demontare.

Acum, as avea nevoie de putin ajutor din partea voastra, eu personal nefacand aceasta operatie pana acum, dar am credinta ca o voi rezolva bine in final...
-unde gasesc o garnitura buna si accesibila la pret?
-e obligatorie o cheie dinamometrica la strangerea chilasei?, avand in vedere ca motorul este cam vechi...sau merge si fara?
-in ce ordine se desfac prezoanele de la chiulasa?..e o regula ceva?
-ce operatii trebuiesc respectate cu strictete?
Multumesc...o sa revin cu intrebari pe parcursul desfasurarii operatiilor.
Skip ads

  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,300
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
garnitura victor reinz e cea mai buna. eu o iau de la promtor , agricultori 52, si pt calibra e 700 de mii.
e obligatoriu o dinamometrica daca nu esti mecanic cu experienta, si de obicei se cumpara si prezoane noi pt chiuloasa, atunci cand o desfaci. ordinea desfacerii e in x, dinspre exterior spre interior, si cand o strang o strangi tot in x, dar dinspre interior spre exterior. parerea mea personala e sa nu te bagi la asa ceva, daca esti nesigur ca stii ce faci. totusi nu costa foarte mult manopera la asa ceva.
  • LEXXX

  • Mesaje scrise: 1,019
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Din cate stiu e obligatoriu sa pui suruburi noi la chiulasa la orice interventie care presupune desfacerea acesteia, si intradevar, se pun toate suruburile si se infileteaza pana jos, dar nu se strang de tot decat din interior catre exterior.
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
... sigur iti trebuie cheie dinamometrica iar in locasul filetelor din bloc , la montare , nu trebuie sa ramina pic de apa(sau orice lichid) , altfel iti pocneste blocul dupa ce stringi la cuplu .
Skip ads

  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
In practica suruburile se pot refolosi (la o masina "normala" care nu a alergat in competitie) iar cheia dinamometrica este facultativa, daca ai mai facut asa ceva, suruburile "iti spun" cand e bine... Daca nu, ia una imprumut...
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Va multumesc pt raspunsuri.
Am reusit aseara s-o dau jos...mai greu, dar a mers...e pt prima data cand faca operatia asta...toate au un inceput Razz
Am facut si cateva poze dar, fiind noapte si super-obosit nu am mai stat sa le descarc...o sa le pun dupa-aminaza si am sa mai fac si pe zi,ca se vad mai bine.
Din cate am observat asa la repezeala,pistoanele arata excelent(parerea mea de mecanic de ocazie Laughing )...nici macar o zgarietura...doar pistonul 2 si 3, au f.putina calamina...la fel si supapele...o sa le dau azi si arcurile jos sa le analizez mai bine...chiulasa, la prima vedere nu trebuie planata, dar ramane de vazut...garnitura e ciupita.
Am gasit garn de chiulasa Victor Reinz la Autokarma surprinzator de ieftina, tinand cont de preturile care se vehiculeaza...400.000 ROL...ma gandeam sa iau tot setul superior(1.7mil), sau chiar tot setul de motor, dar e vreo 3.5 mil Sad , si nu au Reinz.
O sa schimb cu ocazia asta distributia si termostatul ca tot trebuia sa le fac intr-un viitor apropiat...poate am sa fac si un tutorial cu toate operatiile.
-cu ce curat chiulasa si bocul motor de resturile de garnitura ramase lipite(au ramas fasii subtiri lipite)...se poate cu hartie abraziva fina?
-cu ce curat pistoanele si supapele de calamina?
-si de ce alte chestii ar trebui sa tin cont pt a nu face vreo prostie? Smile
-cu ce spal/curat chiulasa de mizerie?...merge cu benzina/motorina?..e vreo solutie speciala?
Eu mai studiez si din etzold, dar sunt sigur ca nu sunt prezentate acolo chestii pe care le gasesti in diferite cazuri.
  • marius radu

  • Mesaje scrise: 429
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Ti-am dat PM.
Te iubesc...
  • LEXXX

  • Mesaje scrise: 1,019
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Nu cred ca ti-as recomanda hartia abraziva pentru curatarea resturilor de garnitura, parerea mea e sa folosesti un solvent puternic, gen carburol, si o carpa aspra, sa nu ai surprize.
Skip ads

  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Daca ai PUTINA calamina, las-o asa si alearga masina dupa reparatie, se duce singura...
Resturile de garnitura se dau jos cu un spoaclu ascutit sau o fosta pila triunghiulara transformata in "razatoare" pa polizor...
Totul se poate curata cu benzina, atentie sa nu pice murdarie in cilindri, se va comporta ca un "smirglu" daca intre intre cilindru si piston...
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
marius radu a scris:Ti-am dat PM.
Te iubesc...


Shocked Shocked Shocked ... Embarassed Embarassed Embarassed

@sorin

Daca ai PUTINA calamina, las-o asa si alearga masina dupa reparatie, se duce singura...
Resturile de garnitura se dau jos cu un spoaclu ascutit sau o fosta pila triunghiulara transformata in "razatoare" pa polizor...
Totul se poate curata cu benzina, atentie sa nu pice murdarie in cilindri, se va comporta ca un "smirglu" daca intre intre cilindru si piston...


pai cred ca d'aia s-a ars, ca am alergat-o putin Embarassed...neavand nici turometru ...din pacate, cand am dat jos chiulasa au cazut resturi de garnitura arsa si apa in pistoane...le-am curatat eu cu carpa cat de cat dar mai trebuie sa insist...vis-avis de supape, am inteles ca nu e bine sa umblu la ele decat daca vreau sa le curat scaunele la un meserias care stie ce face.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Aer comprimat Wink
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Multumesc Sorin...o sa ma ocup de ea maine mai intens...in seara asta am urmarit finala ligii campionilor Wink
Skip ads

  • robertt_rct

  • Mesaje scrise: 324
  • Locatie: 4426'N 2606'E
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2005

  • Mesaj Privat
marius radu a scris:Ti-am dat PM.
Te iubesc...



spune tare, sa auda toata lumea pt. ca asta este un subiect interesant care merita discutat. Exclamation
  • marius radu

  • Mesaje scrise: 429
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Dap.
Iubesc pe cel(i) care sunt aporape de inima mea, care sunt devotati si loiali in anumite privinte...

...concluzii la libera alegere, dar o precizare clara: nu sunt gay.

Out. chhhhhhhhh.......

PS: iubesc fara sa cer ceva in schimb... Cool
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Tot off-topic:
Laughing Laughing Laughing Sunt convins ca robertt_rct nu se referea la partea cu iubirea, ci la ceea ce i-ai scris lui eduard despre chiulasa
eduard, stii ca nu ma pricep la treaba asta, insa urmaresc cu interes ce discutati voi
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Mai dragilor...ca s-o luam asa a' la sentiment Razz Embarassed ...
Si eu il iubesc pe Radu...si la fel va iubesc pe toti cei apropiati mie Wink ...cine ma cunoaste stie despre ce vorbesc Wink
Sa nu se inteleaga gresit...NU SUNT GAY!

Acum sa revenim la oile noastre, ca pe mine ma doare rau problema asta si chiar am nevoie de mai multe informatii...pentru ca chiar am vrut sa-mi bag nasul in acest motor dar fara urmari negative...poate e o nebunie ce fac, avand in vedere ca stiam doar teorie, dar cred ca o sa ma descurc bine pana la capat.
Are cineva cumva o cheie dinamometrica (sa mi-o imprumute si mie putin) sa strang chiulasa?


Ultima modificare facuta de eduard33 la Joi 18 Mai, 2006 10:19 pm
  • Dac

  • Mesaje scrise: 231
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2005

  • Mesaj Privat
robertt_rct a scris:
marius radu a scris:Ti-am dat PM.
Te iubesc...



spune tare, sa auda toata lumea pt. ca asta este un subiect interesant care merita discutat. :!:


cred ca se refera la PM si nu la "Te iubesc"... :) - asta poate ramane intre voi.

dar PM-ul cu probabil informatii, ne-ar interesa si pe noi ceilalti opelisti

multumim!
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
In PM, Marius mi-a spus ca ma poate indruma in legatura info pt chiulasa, dar inca nu am reusit sa iau legatura cu el.
  • marius radu

  • Mesaje scrise: 429
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Surprize, surprize... numai la PM va e gandul... Shocked Shocked

Pai da, pot sa fac si un tutorial cu treaba asta, pt. ca m-am ocupat de motoru' de la masina mea. Sunt la partea finala cu aprinderea, care imi da ceva batai de cap... O sa rezolv si pb asta, e ceva ciudat cu scanteia la bujii.
Ah, si cu tutorialu' e destul de greu ca pozele nu le mai am, ca dealtfel nici prea mult timp.

Dar la un pahar cu "CICO" poate o sa povestesc ce si cum. Wink
  • @dyS

  • Mesaje scrise: 747
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 1995 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Marius, am inteles ca operatiunea in sine nu ar fi f complicata, dar detaliile ne omoare WinkWink. Eu (ma rog, nu eu personal Embarassed) am schimbat garnitura pe la inceputul lui decembrie), dar n-am fost atat de inspirat sa fac niscai poze Embarassed Embarassed.
Asa ca un tutorial e mai mult decat binevenit Wink.
Si va multumesc de pe acum Smile.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR