Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • iuly,iuly,iuly

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2013

  • Mesaj Privat
am scris si eu ceva mai sus. si mia cu catalizatorul gaurit miau esit noxele bune la rar. nustiu cumai cu aparatul lor de masura si si cum functioneaza chestia cu gazele.

altii colegi care au facut itp sau rar cu catalizator defect?
Skip ads

  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Vreau sa schimb toba finala ( am cumparat-o ieri, MTS parca, 240 lei, diesel ) si sa repar imbinarea ei cu teava ce vine de la toba de mijloc si cu ocazia asta vreau sa curat si catalizatorul dar asta presupune sa fac un drum de 50 km cu evacuarea demontata inclusiv catalizator.
In afara de eroare in bord si zgomot poate dauna motorului mersul fara catalizator in cei 50 km ?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Gazele alea fierbinti termina tot sub capota si pe urma iti va cade si motorul de pe tampoane daca nu ia foc intre timp, antifonul de pe burta il vei gasi pe drum ca Hansel si Gretel, macar vei gasi casa.. Laughing
Eu cred ca glumesti, bea o cafea ca inca dormi si visezi frumos.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Smile poate nu m-am exprimat bine. Deci ramane pe masina galeria evacuare ( cu turbina) inclusiv tubul flexibil si doar de la catalizator spre finala demontat.
In cazul asta nu-mi faceam griji de gaze ci de turbina sa nu se invarta cu 1 mil. de rotatii pe minut.
Ok, atunci am sa rezolv problema cu o a doua masina.
PS - cafeaua o bausem deja . Smile)
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Am citit bine :
evacuarea demontata inclusiv catalizator.
Pai de la racord spre catalizator nu ai flansa, deci trebuie sa tai teava. Ei atunci gazele ard totul in zona, arunca o privire si ai sa-ti dai seama. Cu linia pusa vezi ca ai table de protectie termica, chiar de prosti au pus alea ? Unii nu le mai au, piedut de mult tablitele de aluminiu.
Cureti catalizatorul dar demontat de la iesire evacuare cu tot cu racord flexibil, vezi sa pui garnitura noua ca nu e un sac de bani, ai mari sanse sa rupi si prezoane /piulite pe acolo.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Multumesc ! Ideea era ca rampa o am la tara pt demontare si ma gandeam la varianta flex ante-catalizator si apoi cu masina si cu evacuarea in portbagaj sa ma deplasez 25 km pana la un compresor aer iar la revenire sa le sudez la loc pt ca am cu ce. Dar daca asa sta treaba cu gazele fierbinti atunci voi folosi a doua masina lasand opelul pe rampa.
Ps - tabla protectie aluminiu toba finala e perfect putreda. Ma intreb daca e ok sa confectionez alta din tabla neagra de 1.
Ps2 - toba achizitionata. Pt montarea ei am nevoie de garnitura ce vine pe flansa existenta ?

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
1. Nu e indicat tabla neagra, cauta o bucata de aluminiu si o bati sa-i dai forma, sa nu stea lipita de caroserie
2. Trebuie garnitura cod 8 54 952 sau faci tu una din clingherit eventual o si ungi cu Bosal 258-002
3. Daca ai ramas pe undeva sau are cineva un rest de spray vopea zinc care rezista la 650grdC da macar pe sudurile tobei noi, alea vor rugini. In locul tau as cumpara un spray, degresat bine si putin cu hartie abraziva pe suduri, vopsit, dupa uscare incalzita cu pistol aer cald.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Maine am sa o sui pe rampa sa vad ce si cum.
Multumesc !
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Mda. M-am uitat la evacuare si m-am lamurit.
Pai eu am omis ca pana sub bancheta spate am acel "tunel" in care vine evacuarea.
Apoi am constatat ca prinderea tobei finale de teava ce vine de la mijlocie e umflata de oxizi de nu se mai intelege nimic de acolo. Toba finala e strecurator dar in rest evacuarea arata foarte bine asa ca mi-a trecut faza cu catalizatorul demontat/spalat. Oricum, cred ca s-a curatat el la o forja dementa prin munti cand am ajuns acasa cu jumate din bara din spate plina de funingine. De atunci funinginea nu a mai aparut oricat am chinuit masina.
Si pt ca n-am avut clingherit la indemana sa confectionez o garnitura (@dancuciureanu), ieri mi-am comandat o garnitura. Cica 13 lei.
Si azi am primit asta !


Ce este. ? Eu ma asteptam la o garniturs gen admisie-carburator dacie Smile . Vanzatorul mi-a zis ca asta e garnitura pt masina mea, eu nu prea convins, in fine, am luat-o. Sper ca teava ce vine de la mijlocie sa aiba acea conicitate cf garniturii asteia si atunci, in acest caz, pe flansa propriu-zisa mai este nevoie de o garnitura sau strang cele 2 flanse fier pe fier pt ca oricum nu ele realizeaza etanseitatea ?
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Dupa ce m-a suflat azi vantul prin toate orificiile umane am schimbat doar toba finala. Vroiam sa demontez si catalizatorul dar dupa cat m-am chinuit cu desfacerea flansei tobei finale, mi-a trecut si cheful si puterile.
Prima concluzie - una e sa te apleci sa bagi capu' sub masina crezand ca sti despre ce-i vorba si apoi sa calaresti tastatura- si alta e sa pui mana pe cheie.
Sigur, opratiunea in sine e o banalitate dar cand stai langa 2 suruburi o ora jumate, iti cam piere zambetul.
(postarea este pt incepatori si pt cei care chiar daca sint atehnici, au macar curaj)
Pe scurt - pe masina o toba coapta cu flansa de prindere umflata de la oxizi. Langa masina toba noua cu garnitura ciudata.
Tubulara cap M15 si nimic ! Pus lichid de frana, pus ulei , castigat o invartite de 2 spire, una inapoi. Si tot asa. Suruburi noi, nu ( desi mi s-a spus ). Suruburi cu opritor si arc impotriva deformarii.
Reusit in final, scos suruburi, scos cele 3 prinderi de guma, curatat de rugina conicitatea din teava ce vine de la mediana si cu ocazia asta am inteles cei cu garnitura primita. Garnitura care era cu 1 mm mai mica in circumferinta decat teava unde venea montata ca de-aia a fost doar 13 lei.
Dupa o juma de ora, cu manerul unei surubelnite si multa vaselina am reusit sa o pozitionez.
Ok, montat noua toba, am crezut ca am scapat dar nu. Toba atarna. Ca apoi sa-mi dau seama ca suportii ei de fixare erau sudati mai sus decat la vechea toba.
Cu injuraturi am demontat totul din nou ca sa am spatiu sa curbez suportii caroseriei in sus. Ajutat de o ranguta si un ciocan de 5 kile am rezolvat si asta si daca tot eram incalzit am pus in functiune aparatul de sudura si flexul si mi-am directionat "fumul" in jos ca la orice diesel care se respecta.(am fost la dezmembrari pt o curbura finala dar spre uimirea mea nu mi-o dadea decat cu tot cu toba, flansa si suruburi asa ca am renuntat)
In final am montat totul, tabla protectie aluminiu e ok (nu stiu ce am vazut eu ca-i coapta, un singur cap surub prindere a traversat-o), tras de toba in toate partile - nu atinge, nu bate.
Ok, pornit avionul si 5 secunde a iesit doar funingine.
Pt verificare etanseitate am obturat cu palma evacuarea la teava, nu sufla pe nicaieri dar in 5 secunde motorul a murit. Ok, am repornit cu mult fum dar apoi totul s-a linistit.
Placebo sau nu, parca masina e mai infigareata.
Ps - am avut chef de scris langa o bere si un pachetel de servetele. Pt nas.


Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR