Ai uitat parola?


  • Tarata Viorel

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Nov 2012

La pornirea motorului se aprinde martorul de la ulei , dupa ce temperatura antigelului ajunge la minim 80 acesta se stinge.
Se intampla doar de cand am schimbat cu Castrol 5w40, nivelul este maxim la ulei , am acum aprox.3000 km fara completare.
Cu Mobil 5w40 am completat dupa aprox. 4000 dar uleiul era deja negru de densitate groasa, pe cand Castrolul inca are culoare si este subtire
  • catalindiloroiu

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra Z16XEP din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Sep 2016

Salutare.de curand am cumparat un opel astra g fabricatie 2007. 1.6 16 v.cod motor z16xep.ce ulei imi recomandati tinand cont ca motorul are 83.000 km reali.? O diagnoza unde asi putea face dar sa fie oameni seriosi deoarece motorul nu merge in parametrii. P.s sunt din Craiova.multumesc.
  • gheo_s

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mar 2008

Salut

Intr-un final m-am hotarat si eu sa desfac motorul ( Z16XE) pentru operatiunea de segmentare.Toate bune si frumoase pana mi-au venit piesele.Prima problema aparuta au fost suruburile de biela care pe programele celor de la magazin apar ca fiind de 8x45 pentru masina mea (cautate dupa seria de sasiu) in schimb cele de pe masina sunt de 8x41.Dupa ceva timp pierdut pe google am reusit sa gasesc un cod de gm pentru cele de 8x41 dar trebuie sa astept o saptamana pana vin.A doua problema este cu garnitura de chiulasa (Victor Reinz -61 3490 00 ) si aici vreau sa ma lamureasca cei care au segmentat un motor la fel.Este normal ca ganitura sa nu aiba toate gaurile care sunt practicate in bloc pentru circuitul de racire? mai exact in zona cilindrului 1 sunt vreo 4 gauri in bloc care nu au corespondent in garnitura ( cele triunghiulare si cred ca si una pt circuitul de ulei,in dreapta prezonului al doilea din spate numarat de la stanga la dreapta)..Imaginile sunt luate de pe internet dar sunt la fel ca si garnitura si motorul meu.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,061
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

Da, vad si eu ca lipsesc gauri oare de ce?
Si unele au orificile sunt cam mici... ca sa circule antigelul.

Dar garnitura veche de pe motor cum este...
Si in cazul acesta ce se poate face... ne jucam cu garnitura ca sa aibe gauri?
Ma gandesc... oare astia stiu la ce motoare fac garnituri. de scriu Z16XE etc...
Cred ca cate motoare Z16XE sunt asa si dupa ne miram de ce se strica si de ce consuma ulei.

Sau are o logica toata treaba asta.
  • gheo_s

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mar 2008

Garnitura veche nu o mai am.Am desfacut motorul saptamana trecuta si pt ca s-a intins toata atunci cand am dat jos chiulasa mecanicul a aruncat-o impreuna cu filtrele.Pana imi vin suruburile sper sa intre cineva cu experienta si sa ne spuna cum se procedeaza in cazul acesta, dam gauri la garnitura sau se gaseste si cea buna si daca da cu ce cod.
  • gheo_s

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mar 2008

Sunt curios cei care au facut segmentare la tipul acesta de motor - costyn33l, ion patrut, shurubel, etc - ce garnituri au pus...
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,061
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

Poate ai mai multe sanse aici.

Segmentare Motor!
www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1828251 - macar uni din ei au segmentat chiar daca au alt motor.
Sau nici ei nu au bagat de seama.

in orice caz bine nu ii face la motorului cilindru 1 cred ca este cel mai obosit cu racirea.
Toate garniturile care le-am vazut pe net sunt la fel.

Cea originala GM nu am vazut-o poate este altfel.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,499
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

Asta este garnitura

  • gheo_s

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mar 2008

Asa este si a mea. Deci sa inteleg ca asa trebuie sa fie , fara toate gaurile care sunt in blocul motor.
Multumesc , acum pot sa-mi montez si eu ( mecanicul ) linistit motorul.

Stima.
  • Danyel01

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra Z16XE din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Aug 2014

Salut , opel astra g z16xe 160.000 km bineinteles consuma ulei cam 1l/ 1500 km , daca e motoru cald si stau ceva timp pe loc la ralanti in momentu plecarii scoate un nor de fum albastrui, sa fie din cauza uleiului? (MOTUL 6100 SYNERGIE 10W40)
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,061
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

Consumul de cand a aparut dupa ceai mers cu uleiul acesta...
Si inainde de acest ulei - ce ulei a avut?

Dupa mine daca si pe 10W40 il papa nu suna bine.
Deci cauze posibile dupa mine:

- scaunele supape
- simeringuri supape
- scurgeri (prelingeri de la capac) pe motor spre evacuare... (verifica)
- segmenti uzati (segmentare)
..........................................................

Tutorial despre fum
https://www.clubopel.com/vie...432&start=40#
https://www.clubopel.com/rez...stru&sa=Cauta - Fum albastru
  • gheo_s

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mar 2008

Asa facea si a mea (tot z16xe) .In mers nu scotea deloc fum,in schimb daca stateam 5 minute la relanti la plecare scotea un nor de fum.Dupa ce am desfacut motorul am gasit la toate pistonele segmentii de ungere lipiti iar ceilalti aproape aliniati ( cam 1-2 cm intre fante) plus simeringurile la supape varza.Uleiul e ok.Eu din 2008 si pana acum am incercat vreo 7-8 tipuri de ulei,si 10w40 si 5w40 si tot nu am scapat de consum. Asa cum au mai zis si altii singura solutie e desfacerea motorului si schimbarea segmentilor si simeringurilor de la supape.Maine sper sa o iau de la mecanic sa vad cum merge .O sa revin cu impresii despre consum dupa ce fac ceva km cu ea.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,061
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

Dl. Dan eu nu sunt lamurit cu gaurile lipsa din garnitura chiuloasa... De ce lipsesc gauri?
Sau nu intelegem noi ceva?

Pana si francezi acestia si au pus intrebarea
http://forum.blitz-gsi.com/...p?p=185144#185144 - si mai jos.

Dupa mine nu este bine fara gaurile acele.
Sau poate este ca Cilindru 1 este langa distributie? - afecteaza distributia?

Afecteaza cu ceva garnitura daca se da gauri?
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,061
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

Si mai am o intrebare care sunt gaurile din bloc si din chiuloasa prin care coboara uleiul in baia de ulei.
(daca le puteti semna pe poza)
  • JohnBranch

  • Mesaje scrise: 368
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Oct 2009

Recomanda cineva un mecanic bun in regiunea moldovei care s-ar baga la segmentat un z16xe?
  • gheo_s

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mar 2008

Salut

Asa cum am promis revin cu impresii după primii 500 km de la segmentare.
Se pare ca am scăpat în sfirsit de consumul de ulei, în 500 km nu a consumat nimic , nivelul pe joja a ramas la maxim în schimb am remarcat o ușoară creștere a consumului de benzina,cam cu 0,5/100km.Uleiul folosit la rodaj este Wolf 5w40 vitaltech și tot de acesta voi folosi și în continuare.Este un ulei bun și ieftin pe care o sa-l țin în motor aproximativ 8000 km (pe cel de rodaj cam 2500 km).
O sa revin din nou cu impresii după ce mai acumulez niște sute de km.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,061
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

Si garnitura a ramasa asa pana la urma... fara gauri?
Daca ne poti spune cam care sunt costurile... pentru Z16XE... eventual o lista cu ce ai folosit + costuri + manopera.
Mersi.

Poate la anul il fac si eu.
Am compresie mai mica pe un cilindru 1
  • gheo_s

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mar 2008

Da, garnitura a ramas asa cum era, fara gauri aditionale. Am schimbat:
simeringuri supape VR
segmenti Goetze
garnitura chiulasa VR
garnitura admisie (2 buc) VR
garnitura evacuare VR
garnitura termostat (2 buc)
garnitura capac axe cu came VR
simeringuri axe cu came (2 buc) VR
simering vibrochen VR
cuzineti biela Komblenschmidt
suruburi biela ( trebuie vazut de care sunt, la mine au fost de 8x41 mm iar pe programele celor de la magazine le dadeau de 8x45mm ) GM
suruburi chiulasa VR
filtru aer Mann
filtru ulei + ulei (2 bidoane de 4 l , am luat si pt primul schimb dupa rodaj) Mann + Wolf 5w40
antigel
bujii Bosch
spray pt curatat (2 buc -- de la Valvoline pt curatat turbo si egr, e foarte bun)
benzina pt spalat 2l
distributia + pompa de apa le-am pus pe cele vechi care aveau doar 10 mii km
la baia de ulei a pus silicon
sper sa nu fi uitat ceva...

Ca si costuri:
piese --- aprox. 1200 Ron ( nu stiu exact cat fiecare pt ca scriu de la munca, dar acasa mai am inca bonurile)
manopera --- 650 Ron
pregatit chiulasa --- 350 Ron
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,061
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

Mersi de informatii imi sunt suficiente.

PS: VR= Victor Reinz
  • seltsam

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Jul 2012

Buna ziua, am si eu o problemă, un 1.6 16V Z16XE din 2001. Sa rupt un șurub de la rola întinzător si mi-a strambat cateva supape. am schimbat toate supapele (AE), semeringuri ax came si supape garnitura chiulasa,garnitura admisie, toate Elring. acum dupa ce au fost schimbate toate, mananca ulei cam un litru la 100 km sau chiar in mai puțini si scoate foarte mult fum...care ar putea fi cauza. la cilindri si segmenti nu s-a umblat deloc, înainte nu aveam problema cu uleiul...de ce ar putea fi asta daca am schimbat toate mentionate mai sus? Montaj greșit sau piese de proastă calitate? Ar trebui sa schimb din nou toate iar? Mulțumesc

Intra si tu in Club!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata