Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • v1RuS

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1998 x16xel;
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2011

  • Mesaj Privat
salutare dragi colegi opelisti .. mam uitat eu cat e cat pe aici pe post .. dar nu am gasit ceva concret ... bun problema la mine ar fi -am schimbat termostatul ...era blocat ... bun -in mod normal la opelul meu observ ca apa trebuie sa stea la 90de grade.. bun ... mie in masina imi indica ca apa ajune la iun moment dat la 90 de grade .. dar dupa aceia scade pana la 80 .. am stat cu op com pe masina .. si am observat ca apa imi fluctua undeva intre 90 si 83,84 cu masina stationand .. care ar fi aceasta problema -din cate am mai citit sunt 2 sonde una langa termostat cu 2 fire 1 pe blocul motor cu un fir ( dar eu am mai vazut ca mai e o sonda pe radiator-care e rolul iei) stie cineva care e rezolvarea ? mentionez ca am opel vectra b 97 motor x16xel
Skip ads

  • razvanm06

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2015

  • Mesaj Privat
urmeaza sa schimb termostatul zilele astea, stie cineva unde este pozitionat si cat de greu este de dat jos la astra h z17dth?
a mai schimbat cineva termostatul la motorul asta? care sunt rezultatele dupa schimbare?
eu am temperatura apei la 40-50grade drum lung iarna. ma dispera, abia astept sa il schimb..+consum de ~9-10 iarna din cauza faptului ca motorul nu se incalzeste..
  • petricavlad37

  • Mesaje scrise: 553
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Meriva 2009 x16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2010

  • Mesaj Privat
v1RuS a scris:salutare dragi colegi opelisti .. mam uitat eu cat e cat pe aici pe post .. dar nu am gasit ceva concret ... bun problema la mine ar fi -am schimbat termostatul ...era blocat ... bun -in mod normal la opelul meu observ ca apa trebuie sa stea la 90de grade.. bun ... mie in masina imi indica ca apa ajune la iun moment dat la 90 de grade .. dar dupa aceia scade pana la 80 .. am stat cu op com pe masina .. si am observat ca apa imi fluctua undeva intre 90 si 83,84 cu masina stationand .. care ar fi aceasta problema -din cate am mai citit sunt 2 sonde una langa termostat cu 2 fire 1 pe blocul motor cu un fir ( dar eu am mai vazut ca mai e o sonda pe radiator-care e rolul iei) stie cineva care e rezolvarea ? mentionez ca am opel vectra b 97 motor x16xel


sondele de pe termostat ,una comunica cu ceasurile din bord,a doua cu ECU ,a treia este termocupla care comanda ventilatoarele.
  • magiqMax

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2015

  • Mesaj Privat
magiqMax a scris:INSIGNIA SPORTS TOURER, diesel, A20DTH, 1956cmc, 2009, 160CP, 118kW
Nu mai am cãldurã în maºinã: indicatorul de la temperatura apei rãmâne pe valoarea de 50 de grade ºi foarte rar - atunci când o "calc" - urcã la 60-65, dupã care la mers constant revine pe 50. Pânã acum 3 zile, totul a fost ok, dupã care dimineaþa m-am pomenit cu "simptomele" astea care vi le-am descris. Nu am niciun mesaj de eroare afiºat în bord. Din ce-am citit pe forum, cauza pare sã fie termostatul de rãcire rãmas blocat pe poziþia deschis. Îmi poate confirma cineva? Vã rog sã-mi spuneþi ºi unde este poziþionat termostatul, dacã are cineva o "poza" îi rãmân dator (!) ºi dacã înlocuirea acestuia se face doar în service?
Mulþumesc.


Scuze pentru rãspunsul întarziat.
Am demontat termostatul si am constatat cã membrana care închide/deschide circulatia agentului de racire se "dezintegrase" si termostatul lucra continuu pe DESCHIS. Am cumpãrat unul de la second, 50 lei, i-am fãcut proba cu apã fiebinte ºi cu termometru, lucra corect la fix 90 grade C, am fost la un service ºi l-am înlocuit (manopera 80 lei). Acum merge perfect.
Problema însã rãmâne neelucidata: de ce s-a distrus membrana? Eu cred cã nu s-a folosit tipul de antigel recomandat de producãtor, dar nu sunt sigur dacã am dreptate. Acum poate mã ajutaþi cu o informaþie: din ce sã fac o garniturã pe care s-o pun la termostatul vechi si cu ce s-o lipesc. Cã poate mai pot folosi la un necaz si termostatul vechi, care lucreaza corect la 90 de grade, dar fara membrana.
Skip ads

  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Nu se merita munca sa-l repari si nici nu ai garantia ca va functiona mult timp.Mai bine cumperi alt termostat si ti-l schimbi singur...asa,economisesti manopera.
  • razvanm06

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2015

  • Mesaj Privat
tocmai am schimbat azi termostatul, mare minune, la o temperatura exterioara de -6grade, am avut temperatura apei de 82grade constant cu tot cu dezaburirea pornita pe treapta a 4-a. in veci n-am avut asa ceva:)) foarte multumit,operatiunea a durat fix 10min. si inainte facusem un drum de 16km si temperatura apei nu trecuse de 57grade:))) acum e boierie!
  • rio-lutu

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Italia
  • Masina: Corsa 1996 X14SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Salut baieti. Sunt nou in clubul OPEL si sunt nou la volan, abia ce mi-am luat permisul si am ales ca masina un opel corsa B, masina e buna, este 1.4 benzina si are si implant de gaz DAR nu imi pornea ventola de racire a apei si un mecanic de cartier mi-a pus un intrerulator pe direct sa actionez ventola cand se ridica apa, eu va intreb sa stiu daca este bine ce am facut? Multumesc
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Faptul ca ai uitat cum se scrie VENTILATOR,in romaneste,ma dezgusta oarecum...,referitor la problema cred ca e o rezolvare,dar nu cea mai buna si ma gindesc la o speta,in care imprumuti masina cuiva care nu stie de intrerupator,situatie in care motorul functioneaza fara racire fortata,in caz de nevoie...,urmarile pot fi neplacute! Fiecare ne asumam,rezultatele faptelor noastre...
Skip ads

  • rio-lutu

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Italia
  • Masina: Corsa 1996 X14SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Sunt cam de mult timp plecat si nu mai stiu bine cum se pronunta in romaneste anumite lucruri de care nu am avut de-a face cand eram copil in tara, sper sa intelegi? Ce ar trebui sa fac daca ma poti invata si pe mine. Multumesc
  • rio-lutu

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Italia
  • Masina: Corsa 1996 X14SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Apoi masina mea nu o va conduce nimeni in afara de mine. Credema ca nu se merita mai ales aici unde sunt ca nu stii unde se duce cu ea sau pentru ce anume o inprumuta asa ca mai bine nu o imprumuti
  • tase

  • Mesaje scrise: 1,985
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Sa inteleg ca ai fost la un mecanic romin?Ca in alte tari nu cred ca iti punea cineva o,,adapatere,, la ceva ce nu este prevazut in cartea masinii!Sa iei cumva foc sau sa se distruga motorul!
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
rio-lutu a scris: Ce ar trebui sa fac daca ma poti invata si pe mine.
Cred ca trebuie cautata cauza reala a problemei si remediata...,de o persoana,pregatita pentru asa ceva. "Artizanatul"...,nu este recomandat,avind in vedere,urmarile posibile...
Skip ads

  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
rio-lutu a scris:Sunt cam de mult timp plecat si nu mai stiu bine cum se pronunta in romaneste anumite lucruri de care nu am avut de-a face cand eram copil in tara, sper sa intelegi? Ce ar trebui sa fac daca ma poti invata si pe mine. Multumesc
Vad ca toti te cearta,probabil sunt invidiosi ca tu esti in Italia si ei nu...Totusi,puteai sa postezi la un topic despre termocupla sau ventilator.Aici e despre termostat si nu prea are legatura cu problema ta.
Trebuie sa verifici termocupla din radiator.Ea e cea care porneste automat ventilatorul.Dar,ca s-o schimbi trebuie golit lichidul de racire (antigelul) din motor...iar masina asta nu are un robinet de golire...deh,"lucru nemtesc"...
  • rio-lutu

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Italia
  • Masina: Corsa 1996 X14SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Multumesc baieti, deci ce imi recomandati?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
[quote="danpet"]
rio-lutu a scris:Vad ca toti te cearta,probabil sunt invidiosi ca tu esti in Italia si ei nu...
Cred ca citesti in alta parte si raspunzi aici... Cearta?! pentru ce..., invidie?! pentru ce...,pentru ca isi vede familia odata pe an,poate si mai rar,pentru ca are o corsa din 1996...,sa fim seriosi! Faptul ca a acceptat sa-i faca un individ o improvizatie la masina...,asta spune mult si mai ales faptul ca el nu se pricepe deloc in auto,deaceea eu l-am indrumat sa caute o persoana competenta sau service...
  • v1RuS

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1998 x16xel;
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2011

  • Mesaj Privat
petricavlad37 a scris:
v1RuS a scris:salutare dragi colegi opelisti .. mam uitat eu cat e cat pe aici pe post .. dar nu am gasit ceva concret ... bun problema la mine ar fi -am schimbat termostatul ...era blocat ... bun -in mod normal la opelul meu observ ca apa trebuie sa stea la 90de grade.. bun ... mie in masina imi indica ca apa ajune la iun moment dat la 90 de grade .. dar dupa aceia scade pana la 80 .. am stat cu op com pe masina .. si am observat ca apa imi fluctua undeva intre 90 si 83,84 cu masina stationand .. care ar fi aceasta problema -din cate am mai citit sunt 2 sonde una langa termostat cu 2 fire 1 pe blocul motor cu un fir ( dar eu am mai vazut ca mai e o sonda pe radiator-care e rolul iei) stie cineva care e rezolvarea ? mentionez ca am opel vectra b 97 motor x16xel


sondele de pe termostat ,una comunica cu ceasurile din bord,a doua cu ECU ,a treia este termocupla care comanda ventilatoarele.
poi de la ce sa fie... Nu îmi dau seama sa încerc sa iau alt termostat saltã sonda care indica temperatura în bord acul tot se plimba asa... Nu se stabilizeazã deloc ma inebunit nu știu ca sa ii mai fac
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
[quote="big_electro61"]
danpet a scris:
rio-lutu a scris:Vad ca toti te cearta,probabil sunt invidiosi ca tu esti in Italia si ei nu...
Cred ca citesti in alta parte si raspunzi aici... Cearta?! pentru ce..., invidie?! pentru ce...,pentru ca isi vede familia odata pe an,poate si mai rar,pentru ca are o corsa din 1996...,sa fim seriosi! Faptul ca a acceptat sa-i faca un individ o improvizatie la masina...,asta spune mult si mai ales faptul ca el nu se pricepe deloc in auto,deaceea eu l-am indrumat sa caute o persoana competenta sau service...

Imi pare rau ca nu ai simtul umorului si n-ai sesizat ironia...Nu am nimic cu tine,iar postarea ta e total fara rost.Sper ca nu te-ai suparat...si oricum vad ca si tu esti in "alta tara",deci nu te afecteaza spusele mele Smile Stima.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Eu nu pot sa am simtul umorului,intr-o situatie care e mai mult de plins(un om cu probleme,intr-o tara straina). Nu pot "gusta",asemenea ironii,ce seamana cu o bomboana pe coliva... Pentru @ v1RuS, incearca sa scoti cupla senzorului de temperatura,in care introduci terminalele unei rezistente de 500 ohmi,pornesti motorul si cesul de temperatura motor iti va indica 70 gradeC(indiferent de temperatura reala).Daca aceasta valoare este stabila,ca pozitie,pe ceas,vei inlocui senzorul de temperatura motor,daca nu,va trebui sa cauti posibile contacte imperfecte, intre senzor si instrumente... Oscilatiile,destul de frecvente ale acului,nu au legatura cu termostatul,deoarece,cresterea si descresterea,temperaturii reale a antigelului este destul de lenta,fara a genera oscilatii frecvente...
  • v1RuS

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1998 x16xel;
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2011

  • Mesaj Privat
ideia e ca am termostat nou senzorul acela l-am schimbat .. si tot asa face .. acum am dat comanda iar de termostat si ambi senzori cel care indica temperatura in bord am luat unul de la (valeo) sper sa fie bun .. asa cu mi-a mai spus un coleg ca sar putea sa fie termostatul defect chiar daca e nou .. ca asa a patit si el ... in fine nu stiu ce sa mai cred .. in op-com nu imi arata eroare nimic .. iar cand sunt conectat cu op com exista o mica diferenta intre temp din bord cu cea afisata in op com .. dar in stationare nu imi fluctueaza temp in bord numai in mers .. astept sa iau piesele si sa vedem .. si o sa incerc si varianta cu rezistenta si o sa vin cu niste raspunsuri... in mor normal apa trebie sa stea la 90 nu?
  • Mihai IRM

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2004 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Salut
Am avut si eu o problema cu incalzirea apei la Vectra mea. Drumuri lungi iar temperatura apei cu chiu cu vai urca la 60-70 grade. O singura data am vazut apa la 90-92, anul trecut in concediu pe autostrada cu clima pornita. In rest cand motorul nu era in sarcina, indicatorul scadea la minim iar apoi daca acceleram urca iar dar nu mai mult de 60-70 grade.
Dupa mai multe cunsultari pe site, am vazut ca problema ar fi termostatul asa ca l-am schimbat(170 ron ). Nu se schimba foarte greu, doar ca trebuie un pic de rabdare Wink
Acum apa sta pe 90, sper sa fie totul in regula acum. Inca nu am facut drumuri mai lungi sa vad cum se comporta.

O zi faina!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR