bodi11
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Dambovita
- Masina: Corsa 1999 x10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2011
- Mesaj Privat
- StefanTolos
- ******
- 4,224 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,224
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
evilbyte
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2013
- Mesaj Privat
Buna,
Adaug si eu la multimea de probleme legate de debitmetru problema mea si va cer parerea.
Masina in cauza este Opel Corsa C, Z10XE, fabricat in 2001.
Debitmetrul a inceput sa dea semne de oboseala specifice dupa care si-a dat obstescul sfarsit (cod P0100). In momentul acela ECU a intrat in modul avarie si a suplinit functia debitmetrului care a dus la o imbuntatire considerabila a funcionarii motorului (inainte aparea semnele specifice de pornire grea la rece, accelerari greoaie, etc.).
Ca urmare am decis inlocuirea debitmetrului si am ales sa cumpar un debitmetru Magneti Marelli (cod 213719626019) in loc de originalul Bosch (cod 0 280 218 031) a carui pret este aproape dublu fata de cel de la Magneti.
Dupa montare motorul merge bine, sunetul s-a schimbat (e mai fin, nu merge dezechilibrat cum mergea cu vechiul debitmetru), accelerarile sunt rapide.
Singurele exceptie sunt ca dupa un scurt timp de la pornire relantiul devine instabil (variatii de aproximativ 300-400 RPM) de aproape moare motorul, iar in anumite momente cand este nevoie de accelerari bruste (mai ales in treptele de viteza joase) imi taie acceleratia, RPM-ul scazand cateodata pana la limita de oprire a motorului. In incercarea de a rezolva problema am resetat si ECU (procedura obisnuita de deconectare de la baterie si reinvatare parametrii pana ajunge la temperatura normala de functionare) dar dupa un timp reapar simptomele descrise mai sus acompaniate de codul P0100 si martor MIL aprins.
Temporar am facut rost de un debitmetru Bosch folosit (si ala cam obosit dar inca functional) si l-am montat. Toate probleme de mai sus par rezolvate ca printr-o minune (numai ca si acest debitmetru fiind la limita de moarte nu raspunde destul de rapid).
Am citit pe forumuri si am inteles ca se recomanda folosirea debitmetrelor originale dar avand in vedere ca si cel de la Mareti este fabricat pentru masina mea (consider ca trebuie sa aiba exact aceeiasi parametri de functionare ca si originalul ca altfel care mai este rostul) cum este posibil chiar asa o diferenta. Este posibil ca ECU sa fie chiar asa de sensibil la debitmetru?
Va multumesc!
P.S. Cale libera pentru lapidare
Adaug si eu la multimea de probleme legate de debitmetru problema mea si va cer parerea.
Masina in cauza este Opel Corsa C, Z10XE, fabricat in 2001.
Debitmetrul a inceput sa dea semne de oboseala specifice dupa care si-a dat obstescul sfarsit (cod P0100). In momentul acela ECU a intrat in modul avarie si a suplinit functia debitmetrului care a dus la o imbuntatire considerabila a funcionarii motorului (inainte aparea semnele specifice de pornire grea la rece, accelerari greoaie, etc.).
Ca urmare am decis inlocuirea debitmetrului si am ales sa cumpar un debitmetru Magneti Marelli (cod 213719626019) in loc de originalul Bosch (cod 0 280 218 031) a carui pret este aproape dublu fata de cel de la Magneti.
Dupa montare motorul merge bine, sunetul s-a schimbat (e mai fin, nu merge dezechilibrat cum mergea cu vechiul debitmetru), accelerarile sunt rapide.
Singurele exceptie sunt ca dupa un scurt timp de la pornire relantiul devine instabil (variatii de aproximativ 300-400 RPM) de aproape moare motorul, iar in anumite momente cand este nevoie de accelerari bruste (mai ales in treptele de viteza joase) imi taie acceleratia, RPM-ul scazand cateodata pana la limita de oprire a motorului. In incercarea de a rezolva problema am resetat si ECU (procedura obisnuita de deconectare de la baterie si reinvatare parametrii pana ajunge la temperatura normala de functionare) dar dupa un timp reapar simptomele descrise mai sus acompaniate de codul P0100 si martor MIL aprins.
Temporar am facut rost de un debitmetru Bosch folosit (si ala cam obosit dar inca functional) si l-am montat. Toate probleme de mai sus par rezolvate ca printr-o minune (numai ca si acest debitmetru fiind la limita de moarte nu raspunde destul de rapid).
Am citit pe forumuri si am inteles ca se recomanda folosirea debitmetrelor originale dar avand in vedere ca si cel de la Mareti este fabricat pentru masina mea (consider ca trebuie sa aiba exact aceeiasi parametri de functionare ca si originalul ca altfel care mai este rostul) cum este posibil chiar asa o diferenta. Este posibil ca ECU sa fie chiar asa de sensibil la debitmetru?
Va multumesc!
P.S. Cale libera pentru lapidare
- DB77AAA
- *******
- 6,715 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,715
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
evilbyte
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2013
- Mesaj Privat
bounce007
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2014
- Mesaj Privat
Buna ziua,
Sunt nou pe acest forum dar am citit majoritatea posturilor legate de debitmetru la Corsa C Z12XE.
As dori pe scurt sa va explic proble mea. Cam de vreo saptamana am observat ca masina nu mai trage cum tragea inainte iar cand motorul este rece nu se tureaza mai mult de 2000rpm cu acceleratia la maxim. Astazi am dat jos la un mecanic debitmetru cat si throttle-ul si le-au curatat cu un spray (acela care curata carburatorul - pe el scria ca e bun si pentru debitmetru ). Dupa curatare am observant o mica schimbare, motorul rece se tureaza peste 2000rpm cu acceleratia la maxim, dar totusi masina nu trage cum tragea inainte, nu simti ca ai putere. Va atasez o imagine cu testul facut de mine cu programul Autocom CDP+ in care debitmetrul inregistreaza 8kg/h si un voltaj care oscileaza intre 1,39 si 1,53V la 777rpm si 62grade temp. motorului.
As dori va rog sa-mi spuneti daca aceste valori sunt normale sau ar trebui sa schimb debitmetrul.
Va multumesc,
Astept raspunsul dvs
Sunt nou pe acest forum dar am citit majoritatea posturilor legate de debitmetru la Corsa C Z12XE.
As dori pe scurt sa va explic proble mea. Cam de vreo saptamana am observat ca masina nu mai trage cum tragea inainte iar cand motorul este rece nu se tureaza mai mult de 2000rpm cu acceleratia la maxim. Astazi am dat jos la un mecanic debitmetru cat si throttle-ul si le-au curatat cu un spray (acela care curata carburatorul - pe el scria ca e bun si pentru debitmetru ). Dupa curatare am observant o mica schimbare, motorul rece se tureaza peste 2000rpm cu acceleratia la maxim, dar totusi masina nu trage cum tragea inainte, nu simti ca ai putere. Va atasez o imagine cu testul facut de mine cu programul Autocom CDP+ in care debitmetrul inregistreaza 8kg/h si un voltaj care oscileaza intre 1,39 si 1,53V la 777rpm si 62grade temp. motorului.
As dori va rog sa-mi spuneti daca aceste valori sunt normale sau ar trebui sa schimb debitmetrul.
Va multumesc,
Astept raspunsul dvs
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
bounce007
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2014
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Debitmetru la Corsa Z12XE are valoarea de 9,21 Kg/h la relanti.
Pune o poza aici cu spray-ul ala minune care curata si throtle si debitmetre. Pentru debitmetru exista un singur spray CRC special...care si el nu se stie ce efect placebo are.
Si daca e pe duca nici aghiazma mare nu mai are ce sa-i faca.
Daca e de schimbat neaparat original cu toate ca e cat un salariu minim pe fosta economie....
Sunt putine info cu Autocom ala. E bine de pus si facut un log ( inregistrare parametri motor ) cu Op-Com. daca vrei iti trimit un log de comparatie de la masina mea care e in toate mintile.
Filtru de aer cand e schimbat?
Pune o poza aici cu spray-ul ala minune care curata si throtle si debitmetre. Pentru debitmetru exista un singur spray CRC special...care si el nu se stie ce efect placebo are.
Si daca e pe duca nici aghiazma mare nu mai are ce sa-i faca.
Daca e de schimbat neaparat original cu toate ca e cat un salariu minim pe fosta economie....
Sunt putine info cu Autocom ala. E bine de pus si facut un log ( inregistrare parametri motor ) cu Op-Com. daca vrei iti trimit un log de comparatie de la masina mea care e in toate mintile.
Filtru de aer cand e schimbat?
bounce007
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2014
- Mesaj Privat
Filtru de aer are 3 luni.
Te rog frumos daca poti sa imi trimiti un log cu parametrii corecti ai motorului la adresa: ru5ka@yahoo.com
La autocom e pagina 6 din 14, mai are si altele dar in legatura cu debitmetrul doar aceasta pagina o are.
Multumesc pentru raspunsul prompt acordat, astept mailul dvs.
PS: din pacate spray-ul e ramas la service unde am fost astazi cu masina (proprietatea celor de la service) si oricum e un produs grecesc si pe el scrie tot numai in greaca .
Te rog frumos daca poti sa imi trimiti un log cu parametrii corecti ai motorului la adresa: ru5ka@yahoo.com
La autocom e pagina 6 din 14, mai are si altele dar in legatura cu debitmetrul doar aceasta pagina o are.
Multumesc pentru raspunsul prompt acordat, astept mailul dvs.
PS: din pacate spray-ul e ramas la service unde am fost astazi cu masina (proprietatea celor de la service) si oricum e un produs grecesc si pe el scrie tot numai in greaca .
- DB77AAA
- *******
- 6,715 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,715
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
bounce007
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2014
- Mesaj Privat
din ce am mai citit astazi pe forum la EGR m-a dus si pe mine mintea. presupun ca maine o duc inapoi la mecanic sa curate si EGR-ul.
la diagnoza din pacate nu are stocata nici o eroare.
dupa cautari pe google si pe forum scotand mufa de la debitmetru si accelerand la maxim mi se ducea turatia la full. cand puneam mufa de la debitmetru si acceleram iarasi la maxim turatiile erau undeva intre 1500 si 2000. in momentul in care era mufa scoasa mi s-a aprins martorul, cand am conectat mufa martorul s-a stins.
in ceea ce priveste valorile lambda trebuie sa pun din nou testerul pe masina sa le citesc.
oricum sunt mai mult decat incepator in ale mecanicii asa ca ma scuzati daca nu stiu sa va dau prea multe detalii.
multumesc colegului pt mail.(sunt un pic bagat in ceata dar am timp azi si maine sa descifrez:)
la diagnoza din pacate nu are stocata nici o eroare.
dupa cautari pe google si pe forum scotand mufa de la debitmetru si accelerand la maxim mi se ducea turatia la full. cand puneam mufa de la debitmetru si acceleram iarasi la maxim turatiile erau undeva intre 1500 si 2000. in momentul in care era mufa scoasa mi s-a aprins martorul, cand am conectat mufa martorul s-a stins.
in ceea ce priveste valorile lambda trebuie sa pun din nou testerul pe masina sa le citesc.
oricum sunt mai mult decat incepator in ale mecanicii asa ca ma scuzati daca nu stiu sa va dau prea multe detalii.
multumesc colegului pt mail.(sunt un pic bagat in ceata dar am timp azi si maine sa descifrez:)
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,715 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,715
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,715 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,715
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat