Ai uitat parola?


  • str3ngaru

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Insignia A20DTH din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Sep 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare. Sunt la primul topic pe acest forum. Am un Vectra C 1,9CDTi 88KW. De vreo 2 luni imi face numai belele. Mentionez ca masina are 115 mii kilometri reali (cumparata de mine la 50 mii km). Acum vreo 2 luni mi s-a aprins cheia service la ea. Am bagat-o pe tester si mi-a dat P1125 care nu se putea sterge. Am desfacut clapeta de acceleratie, am curatat-o ( era plina de ulei iar zimtii rotitelor erau turtiti). Am luat din dezmembrari o alta clapeta de acceleratie, am pus-o pe masina, s-a stins cheia service, nu-mi mai da nici o eroare dar masina tot trage in suturi cand o accelerez lin pana pe la 2000 de ture. Poate fi asta si de la turbo? Cand am desfacut clapeta de acceleratie era mult ulei acolo, fapt ce demonstreaza ca turbina arunca ulei. Dimineata cand dau prima cheie scoate un fum negru la prima pedala, apoi isi revine, dar daca o accelerez mai tare la fel scoate fum negru.
Stie cineva care poate fi problema? Specific ca sunt din Vaslui si nu prea am nici un service bun unde sa o duc. Se uita astia ca la avioane la ea.
Nu pot merge deloc incet sau sa merg in spatele cuiva prin oras ca merge numai in suturi. Astept niste sfaturi pareri, opinii a celor care s-au mai confruntat cu acest lucru.
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,262
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum Z19DTH 190CP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Oct 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Curata EGR-ul si verifica furtunasele de vacuum care merg la electrovalva Turbo. Uleiul in clapeta vine si de pe EGR, nu-i ulei din Turbo. Si ar mai fi de verificat contactele de la injectoare.

Iti fluiera turbina?
  • str3ngaru

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Insignia A20DTH din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Sep 2007

  • Garaj Mesaj Privat
pai EGR-ul nu e cu clapeta de acceleratie? nu vin lipite una de alta? ai vreo poza ceva? sunt cam la furat cumasina. sau electrovalva asta unde este pozitionata ca nu ma mai duc la astia la service. stau pe langa masina, imi pun testeru, mi-o ridica pe elevator, mi-o da jos si tre sa dau 100 lei fara sa rezolve nik. daca ai avea o poza sa-mi arati exact care sunt vacuumurile si electrovalva unde este ar fi tare fain. Smile iar daca esti de prin moldova mai dau si de baut :d Cred ca si turbina are ceva pt ca atunci cand e in turatie mare si iau brusc piciorul din acceleratie se aude un zgomot aiurea la turbo. Asa nu mi se pare ca suiera.

tonytm a scris:Curata EGR-ul si verifica furtunasele de vacuum care merg la electrovalva Turbo. Uleiul in clapeta vine si de pe EGR, nu-i ulei din Turbo. Si ar mai fi de verificat contactele de la injectoare.

Iti fluiera turbina?

  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,487
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra Z19DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Apr 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Latratul care apare la eliberarea brusca a pedalei de acceleratie inseamna "surge". Adica ai presiune foarte mare in turbina. Ai geometria blocata pe deschis larg, adica ori e electrovalva dusa ori geometria e blocata din interior. In orice caz, asta ar explica si trasul prost la turatii joase, unde geometria deschisa face ca fluxul de aer sa fie insuficient. Si pentru ca se merge asa cine stie de cand, probabil turbina a inceput sa scuipe ulei pe la ax, si-l gasesti in EGR si in clapeta de acceleratie.

Un test din mers ar trebui sa te edifice. Gaseste pe cineva cu OPCOM in Vaslui. Daca nu, vino in Iasi, gasim noi vreo solutie pentru test.
  • str3ngaru

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Insignia A20DTH din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Sep 2007

  • Garaj Mesaj Privat
sambata eu vin in iasi. ma poati ajuta cumva? dupa cum am mai zis la vaslui e jale prin service-uri.
Aseara am pus pe cineva sa conduca masina mea si eu am supravegheat-o din spate. Scoate un fum.................si merge tare in suturi in treapta 1,2,3. Chiar nu stiu ce i-as putea face


dodo_13 a scris:Latratul care apare la eliberarea brusca a pedalei de acceleratie inseamna "surge". Adica ai presiune foarte mare in turbina. Ai geometria blocata pe deschis larg, adica ori e electrovalva dusa ori geometria e blocata din interior. In orice caz, asta ar explica si trasul prost la turatii joase, unde geometria deschisa face ca fluxul de aer sa fie insuficient. Si pentru ca se merge asa cine stie de cand, probabil turbina a inceput sa scuipe ulei pe la ax, si-l gasesti in EGR si in clapeta de acceleratie.

Un test din mers ar trebui sa te edifice. Gaseste pe cineva cu OPCOM in Vaslui. Daca nu, vino in Iasi, gasim noi vreo solutie pentru test.

  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,487
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra Z19DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Apr 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Este Dan Cuciureanu in Iasi, care te poate ajuta sambata la Palat. Vorbeste cu el.
  • str3ngaru

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Insignia A20DTH din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Sep 2007

  • Garaj Mesaj Privat
pai cum pot da de el?


dodo_13 a scris:Este Dan Cuciureanu in Iasi, care te poate ajuta sambata la Palat. Vorbeste cu el.

  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,487
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra Z19DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Apr 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Incearca un PM:
https://www.clubopel.com/vie...68&start=1940
  • str3ngaru

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Insignia A20DTH din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Sep 2007

  • Garaj Mesaj Privat
nu-i pot da pm deoarece nu am peste 10 posturi pe site. Sad



dodo_13 a scris:Incearca un PM:
https://www.clubopel.com/vie...68&start=1940

  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,487
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra Z19DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Apr 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Hai ca mai ai 3 Smile
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,354
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Curata EGR si teava, turbina, admisie si vezi tija swirl, verifica cablaj la injectorul 3.
  • str3ngaru

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Insignia A20DTH din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Sep 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Dane, ai putea sa ma ajuti tu sa fac astea? clapeta de acceleratie am scos-o eu si am schimbat-o. Astazi am vazut pe net cum arata EGR-ul care nu il curatasem. Am sa-l desfac si pe asta in seara asta. dar turbina, admisia, si tija swirl cum se pot curata? Pe toti mecanicii care i-am intrebat daca se curata turbina au zis ca nu se poate curata. (mecanici din Vaslui). La care teava te referi? ai putea sa-miu dai niste poze ? Eu sambata ajung in iasi. Imi poti lasa un nr de tel sa te sun? Crezi ca m-ai putea ajuta?

dancuciureanu a scris:Curata EGR si teava, turbina, admisie si vezi tija swirl, verifica cablaj la injectorul 3.

  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,262
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum Z19DTH 190CP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Oct 2007

  • Garaj Mesaj Privat
N-are ce tija swirl sa vada pentru ca......nu are motorul lui asa ceva
Curata EGR-ul, ti-am mai zis, scoate mufele de la injectoare si da-le cu spray de contacte, pune-o pe tester si vezi ce valori iti arata turbo si debitmetru. Uita-te si la furtunasele alea mici care pleaca din pompa de vacuum inspre electrovalva turbo ( e pe radiator - in partea dreapta)
  • str3ngaru

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Insignia A20DTH din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Sep 2007

  • Garaj Mesaj Privat
azi imi vine opcomul si o sa-l pun ep masina dar nu prea stiu sa-l folosesc sa interpretez valorile. ma poti ajuta? Cred ca v-am disperat dar am 3 zile de cand masina sta in parcare pt ca nu ma pot deplasa cu ea prin oras. in exterior merge ca-i dau talpa.

tonytm a scris:N-are ce tija swirl sa vada pentru ca......nu are motorul lui asa ceva
Curata EGR-ul, ti-am mai zis, scoate mufele de la injectoare si da-le cu spray de contacte, pune-o pe tester si vezi ce valori iti arata turbo si debitmetru. Uita-te si la furtunasele alea mici care pleaca din pompa de vacuum inspre electrovalva turbo ( e pe radiator - in partea dreapta)

  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,262
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum Z19DTH 190CP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Oct 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Curata egr-ul prima data. Si vezi boost pressure pe op-com cat arata. Daca e mai mult la presiunea obtinuta decat solicitata schimba electrovalva turbo si roaga-te sa nu fie deja blocata geometria din turbo.
Vezi si furtunasele de vacuum, sunt extrem de importante.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,487
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra Z19DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Apr 2005

  • Garaj Mesaj Privat
str3ngaru a scris:azi imi vine opcomul si o sa-l pun ep masina dar nu prea stiu sa-l folosesc sa interpretez valorile

A, asta e simplu. Alegi valorile care le vrei afisate si ti le afiseaza in timp real: presiune comandata, presiune actuala. Si mai simplu, are si buton de inregistrare si iti inregistreaza toti parametrii, pe interval de timp, intr-un fisier cu extensia CSV. Acel fisier il poti importa in Excel si apoi poti face graficul presiunilor. Trebuie doar sa iesi la strada si sa fugi oleaca cu masina, iar in timpul asta sa inregistrezi fisierul. Evident, iti trebuie un laptop.
  • str3ngaru

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Insignia A20DTH din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Sep 2007

  • Garaj Mesaj Privat
azi o sa curtat egr-ul cand ies de la munca, o sa dau cu spray de contact la mufele de la injectoare sa vad apoi cum se comporta. va zic maine rezultatul. sper sa fie unul bun :d


dodo_13 a scris:
str3ngaru a scris:azi imi vine opcomul si o sa-l pun ep masina dar nu prea stiu sa-l folosesc sa interpretez valorile

A, asta e simplu. Alegi valorile care le vrei afisate si ti le afiseaza in timp real: presiune comandata, presiune actuala. Si mai simplu, are si buton de inregistrare si iti inregistreaza toti parametrii, pe interval de timp, intr-un fisier cu extensia CSV. Acel fisier il poti importa in Excel si apoi poti face graficul presiunilor. Trebuie doar sa iesi la strada si sa fugi oleaca cu masina, iar in timpul asta sa inregistrezi fisierul. Evident, iti trebuie un laptop.

  • crystinel_oo

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra Z19DT din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Dec 2009

  • Garaj Mesaj Privat
sa ne anunti si pe noi ce ai rezolvat, si eu am aceleasi simptome pana in 2000 rpm intrerupe, iar cat despre electrovalva respectiva cand pun contactul se incinge nitzel, cu opcomul pot verifica aceasta valva?
  • str3ngaru

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Insignia A20DTH din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Sep 2007

  • Garaj Mesaj Privat
am curatat aseara egr-ul dar din pacate am pierdut o garnitura de pe acolo. l-am strans eu bine, sper sa nu fie nici o problema. vat despre mersul in suturi zic eu ca la fel face. l-am pus pe opcom si mi-a dat eroarea P0400-5A. asta mi-a aratat in OPCOM ( Present Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient). Cand am dat test la EGR era Ratio 4%. Specific ca masina era rece, abia pornita. Dupa ce am mai turat-o s-a mai ridicat de 4%. MAF-ul era la 45 KG/h, Accelerator Pedat Position la 0,96. Cine stie daca aceste valori sunt bune sa ma anunte si pe mine. Deci practic cu curatarea EGR-ului nu am rezolvat nimic, ba chiar dupa curatare mi s-0a aprins becul de la gaze care dupa ce am forjat-o bine s-a stans. Chiar nu-mi dau seama ce poate fi.


crystinel_oo a scris:sa ne anunti si pe noi ce ai rezolvat, si eu am aceleasi simptome pana in 2000 rpm intrerupe, iar cat despre electrovalva respectiva cand pun contactul se incinge nitzel, cu opcomul pot verifica aceasta valva?

  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,262
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum Z19DTH 190CP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Oct 2007

  • Garaj Mesaj Privat
MAF-ul ti-e bun. Daca nu mai ai garnitura la EGR ai rezolvat fix pix. Normal ca-ti da si eroare acum.

Cand dai test la EGR valoarea MAF-ului trebuie sa scada la jumatate.

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata