Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • tilll2004

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Adjud, Vrancea
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Salutare, frati opelisti.

Am un astra de 1.6i, din 93, pentru care am mai postat aici. Recent am avut un accident, fiind lovit si din fata si din spate, prilej cu care cureaua de distributie a sarit de la locul ei. Nu stiu exact inca ce pagube am la motor, pentru ca de abia am reusit sa ma ridic din pat, dar cu tablaria stau "ma-sa". Ce credeti ruperea curelei a afectat ceva supape, tacheti, culbutori?. Mai merita sa repar masina asta (cu tablarie SH, bineinteles), sau sa o vand pe bucati? Pana acum a mers binisor. Am schimbat calculatorul de bord si modulul de aprindere din delco.
Astept parerile voastre!

Multumesc!
Skip ads

  • Osciompekus

  • Mesaje scrise: 162
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Kadett 1989 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Imi pare rau pt. nefericitul eveniment.
Normal pe astra de 1.6 motorul ar trebui sa fie c16nz, daca e asa nu iti fa pb in legatura supapele culbutori etc. , la mine s-a rupt de 3 ori cureua si nu au patit nimik.
  • sodo

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Din pacate va trebui sa-l contrazic pe Osciompekus.
C16NZ,mai ales in varianta a doua,pe care o au vectrele si astraurile este un motor la care exista posibilitatea indoirii supapelor in cazul in care se rupe cureaua de distributie.
acesta e cel mai rau caz.se poate rupe cureaua si fara sa se intample nimic.Depinde cum ai norocul.
Daca ai casco merita s-o repari,ca in general iti dau mai multi bani decat ai nevoie,si dupa ce ai reparat-o s-o vinzi.(mai ales daca a avut sasiul indoit sau fisurat).
  • cont-sters-1898

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2006

  • Mesaj Privat
C16NZ nu are nicio problema daca se rupe cureau de distributie, C16NZ II nu stiu prea bine motorul.
Skip ads

  • ?opel

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: ARAD
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2006

  • Mesaj Privat
salut
ma repet si eu
la motor C16 NZ nu se intampla nimic grav
Motorul de 1,4 --C14NZ este cel la care se lovesc supapele

eu spun merita reparat
nu poate costa mult
e o masina eftina la piese
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
14nz,16nz(1 sau 2),16sz,16szr,16se,1,8nz....etc, sunt identice dpdv structural pe motorizare...de ce s-ar strica un 16nz si un 14nz nu?...nu inteleg sensul...mai multe explicatii va rog, daca se poate Rolling Eyes
...singura varianta in care unul din aceste motoare ar suferi la capitolul chiulasa(din cauza ruperii curelei sau griparii/ruperii axei cu came), ar fi atunci cand axa cu came ramane blocata perfect perpendicular pe o supapa de evacuare sau admisie, dar asta se intampla extrem de rar.
  • ?opel

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: ARAD
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2006

  • Mesaj Privat
nu stiu sa descriu exact de ce se intampla asa;
ma pricep la electricitate nu la mecanica
oricum ;dea lungul timpului, am prins o gramada de opel cu cureaua rupta.
Doar la C14 nz au fost probleme in motor ,celelalte tipuri nu au avut nimic.
spun asta ,fiindca si eu am C14 NZ si chiar am urmarit problema asta.
La C14NZ se strica motor
La celelalte tipuri NU se strica.
Practic vorbind, ce am vazut ;de ce e asa nu stiu dar ....
sa ne spuna un mecanic mai concret daca stie cineva.
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
In general motoarele CxxNZ sunt in cate 2 variante: cele mai vechi, care au pe cureaua de distributie doar pompa de apa (pe langa CKP si CMP evident) si sunt freewheeling (nu se intampla nimic) si cele mai noi care au in plus un intinzator si care, din pacate, nu mai sunt ferite de necaz...Nu prea ai cum sa-ti dai seama ce noroc ai pana nu desfaci sa vezi ce-i pe acolo. Daca masina ar fi 90-91 asa baga mana in foc ca e varianta veche. Asa insa, trebuie verificat...
Skip ads

  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
c14nz , c14se , x14nz , c16nz , c16se , x16sz si x16szr....toate au rola intinzatoare pe distributie...
de la c18nz si c20ne s-a aplicat sistemul cu 2 variante...cu si fara rola intinzatoare...iar ca rola de intindere fiind pompa de apa

dar , la toate aceste motoare sistemul de distributie este asemanator...difera doar timpii de aprindere si admisie/evacuare si bineinteles cilindreea...

deci...care e explicatia afirmatiilor de mai sus? Question ...sodo Question
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Sursa este Autodata, unde spune clar ca motoarele astea fara tensioner pulley sunt freewheeling, cu sunt interference. Sincer nu mi-am pus problema prea tare, dar tind sa le dau crezare...
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Ingineru a scris:Sursa este Autodata, unde spune clar ca motoarele astea fara tensioner pulley sunt freewheeling, cu sunt interference. Sincer nu mi-am pus problema prea tare, dar tind sa le dau crezare...


aceiasi sursa imi spune si mie ca sistemul se aplica de la 1.8 in sus Razz

ma frapeaza de fapt explicatiile date aici ,prea sarace in detalii tehnice, pt ca ma intereseaza fenomenul,nu dpdv al criticii, ci constructiv ....indiferent de motor, cu sau fara "tensioner pulley", reactia tehnica negativa finala e identica...asa vad eu lucrurile, dar poate ma insel...e usor sa arunci o vorba si pe urma sa te retragi in liniste Twisted Evil

toate bune Wink
  • ?opel

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: ARAD
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Daca la mine te referi domnule ,spune cum vrei !
Eu lucrez in domeniu si am afirmat aici,ce se intampla sau ce am vazut eu
practic.nu ce spun manualele ca asa ar trebui sa fie.
Vedeti dumneavoastra ca practica asta ne omoara;la teorie suntem profesori multi dintre noi.
Citim si scriem ,ce spune manualu.
Nu ca ar scrie acolo balarii ,dar nu se potrivesc de fiecare data teoria cu faptul in sine.
Daca ai verifica putin posturile mele,ai observa .....nu sunt la subiect nu-mi bat gura;numai de dragu ,de a scrie.
Tehnic vorbind ,astept explicatie de la un mecanic de ce e asa.

Muncesc electricean ,nu mecanic ,dar am vazut multe masini cu cureaua rupta. 99% din cazuri nu se intampla nimic,exceptie facand tocmai C14NZ; de ce? astept si eu o explicatie daca se poate printre cei care o au.

Multumesc pt. intelegere
Skip ads

  • dumitrache marius

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Tecuci-GL
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Singura explicatie plauzibila ar fi, la motoarele pe benzina, forma si dimensiunea camerei de ardere. La motorul cu cilindree mai mica camera de ardere este mai mica deci ciuperca supapei ar putea depasi limita inferioara a camerei de ardere (care este de fapt capul pistonului) in momentul deschiderii supapei si atinge capul pistonului cind se produce desincronizarea( ruperea curelei de distributie). La un motor cu cilindree mai mare camera de ardere este mai mare si ciuperca supapei ar putea sa nu depaseasca limita inferioara a camerei de ardere implicit sa nu intre in contact cu capul pistonului in caz de desincronizare. Cele mentionate mai sus nu sunt general valabile pentru ca sunt o sumedenie de factori care ar putea influeta forma si dimensiunile camerei de ardere si la motoarele cu cilindree mai mare si la cele cu cilindree mai mica si s-ar putea sa fie si un motor cu capacitate mica si ciuperca supapei sa nu depaseasca limita inferioara a camerei de ardere, dar ar putea sa se potriveasca in acest caz.
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
?opel a scris:Daca la mine te referi domnule ,spune cum vrei !
Eu lucrez in domeniu si am afirmat aici,ce se intampla sau ce am vazut eu
practic.nu ce spun manualele ca asa ar trebui sa fie.
V..............


nu ma refeream numai la dumneata, iar daca citesti cu atentie ce am scris vei observa ca am dreptate...stiu din mica mea experienta ca uneori teoria nu se pupa cu practia, dar atunci cand afirmi ca un motor gen c14nz este in pericol de distrugere din cauza curelei de distributie, consider necesar si explicatiile de rigoare, pt ca inducem lumea in eroare...
toate bune

LATER EDIT

am descoperit ieri ca C16NZ exista in 2 variante... NZ si NZ2...cu si fara rola intinzatoare...informatie valabila(deocamdata) doar la Vectra A...urmeaza sa mai studiez...oricum ar fi, inca nu imi dau seama unde e pericolul de indoire a supapelor
  • Petrutz

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Salutare

Am o vectra b pe care am izbit-o destul de rau zilele trecute si inca nu m-am dus la mecanic cu ea, ca sa va cer sfatul voua sa nu fiu luat pe nepregatite.
Masina a fost lovita in timp ce incercam sa o intorc, direct in roata stanga, de catre un subaru forrester.A fost avariata destul de grav, aripa stanga fata, bara fata, si plus roata stramba, bagata inauntru.ulterior am vazut ca si roata dreapta e usor iesita in afara.A trebuit sa merg cu ea la politie, si nu am reusit sa merg cu mai mult de 5 km /h.Scartaia infiorator, cred ca se freca cauciucul de amortizor.Din cate am inteles, cu cei cu care am vb mi-au zis ca ori e deplasata caseta de directie cu totul, ori mai putin plauzibil sunt lonjeroanele strambe.oricare din astea 2 situatii sunt destul de grave, insa am inteles ca cea mai plauzibila, aceea cu caseta de directie, nu presupune decat indreptatea sau aducerea casetei pe pozitia ei initiala.
Am desfacut roata stanga, bascula nu are nici o cuta, se vede amortizorul stramb si atat.
Spouneti-mi opinia voastra, ce ar putea fi, eventual ceva costuri pentru partea mecanica, si daca stiti un loc bun de dezmembrari unde sa gasesc toate aceste piese la un pret rezonabil.

Multumesc, si astept opiniile voastre
  • rastafarianul

  • Mesaje scrise: 513
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Daca te-a lovit din lateral posibil sa se fi deplasat lonjeroanele. Fugi la un stand cu ea si acolo te lamuresti ce si cum.
  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,072
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
rastafarianul a scris:Daca te-a lovit din lateral posibil sa se fi deplasat lonjeroanele. Fugi la un stand cu ea si acolo te lamuresti ce si cum.

continui ideea colegului:la o statie ITP verifici unghiul de fuga si cel de cadere apoi vezi la ce te astepti
oricum pregateste ceva banisori ca o sa cam coste
un sfat economic:daca sunt piese majore cum ar fi lonjeroane nu ezita sa vizitezi sh-urile
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
cred ca mai bine te uiti la jugul fata ca dupa cate stiu eu ala ar trebui sa cedeza primul, vezi daca are cute sau prezinta indoituri
jug - lonjeroanele de jos pe care sade motorul

in principiu stiu ca la vectra b acest jug se schimba destul de usor, dar se gaseste mai greu la dezmembrari pentru ca el difera la motorizari

apoi verifica instalatia de servodirectie si vezi daca are scapari de ulei pe undeva si apoi caseta de directie


am vazut un caz din acesta unde era lovita roata stanga fata, aripa, rezultatul - schimbat acest jug+bascula cu tot cu ce e pe ea+planetara+o bieleta de directie - cost final aprox 400 e cu piese de la dezmembrari si manopera pe bere cu vecinii de la bloc
  • poll_eagle

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2000 x16SzR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2007

  • Mesaj Privat
De curand am facut accident frontal(nu grav) si mi-a apraut un semnul exclamarii pe displayul de la computerul de bord si mi s-au tensionat centurile.Ce trebuie sa fac cu centurile?Tre sa le schimb?Au acel cilindru sub scaun ...tre sa il schimb?am un opel astra 1.6i din `92
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,846
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
daca se vede zona galbena acolo la centuri , se schimba(dar daca zici ca s-au tensionat , atunci clar se vede aia)
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR