Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Schimba sonda lambda, sonda ta este distrusa in mod garantat.

Parca aveai pilot automat pe ea ?
Skip ads

  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Nu am avut pilot automat,desi am mufele necesare.
StefanTolos, ma gandeam sa o schimb si pe aceasta, insa vreau sa gasim o explicatie logica. Ma pricep cad de cat la mecanica, la electrica inca invat. Haideti sa gasim raspunsul impreuna. O sa fac in continuare filmulete atata cu schimburile de piese cat si cu comportamentul motorului.
Imi pare foarte rau ca face asa. Motorul se simte ca are viata, desi are 193000km. In curand(cam 5000km) o sa schimb si distributia si anexele aferente(pompa de apa). Se observa clar ca s-a schimbat comportamentul motorului, dupa aceasta curatare/schimbare YAC si ThrottleBody. Mai energic, cuplu foarte bun...
Inca ceva, cu aceasta oscilatie am zis....GATA...o sa consume acum de o sa rupa, ce o sa ma fac...NU a fost asa.
Consum la 100km/h constant....5,4%, consum mediu 6,1%. Dar aceasta o sa fie o alta discutie in topic aferent.
Am citit pe forum, din sfaturile si sugestiile primite pentru diferite rezolvari:
-YAC -defect
-Clapeta murdara
-senzor cranckshaft
-aer fals
-ECU nu da comanda la...
-sonda lambda
-EGR -Pe aceasta nu am demontat-o sa o curat.

Vreau sa gasim impreuna o explicatie logica. Cu siguranta NU sunt singurul care are aceasta problema.
Membrii care au o asemenea problema sa isi poata rezolva respectiva, cu promptitudine si direct la sursa problemei.
Tin sa multumesc tuturor pentru safturile date. O sa le iau in calcul, pe fiecare, pe rand.
O sa incerc cateva din aceste variante, desi unele chiar s-au dovedit a fi bune(aer fals si YAC defect) revin cu filmari si detalii.
StefanTolos, daca esti sigur ca aceasta ar putea fi cauza(ca dupa ce s-a schimbat racordul au inceput problemele), imi recomanzi o sonda noua pe original sau una SH?


Ultima modificare facuta de ksper la Joi 08 Mar, 2012 7:05 pm
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
poi .. nu trage aer fals pe undeva? ..poate prin circuitul de aer secundar ?
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Recomand una de proba de Logan, stii de unde sa faci rost si apoi una noua. Wink

Cel mai bine fa un grafic pe sonda lambda si vedem cei cu ea ,dar daca s-a sudat cu ea pe galerie,eu i-as spune la revedere,dar ar fi interesant sa vedem graficul ei in stadiul actual,ai tutorial cum sa-l faci. Wink

Si eu vreau sa gasim o explicatie logica dar hai sa-i gasim cauza ,ca apoi sa putem explica.

Respect!
Skip ads

  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Sincer , inca invat...Nu stiu daca am facut bine graficul...


  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Trimite-mi fisierul de livedata mie pe e-mail.
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Am sonda lambda de la masina cealalta. O sa incerc sa o schimb...
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
1.nu ai ce face cu sonda de logan. x20xev are sonda wide band. adica 0-5v. nici bosch nu cred ca face.
2.ecu se muta cu tot cu immo si cip fara probleme.e treaba de juma de ora.
3.daca facea si cand sta masina pe loc era 100% iac.eu am patit-o. ciudatenia e ca face numai cand se invarte roata.
4.cu sonda distrusa aveai cod eroare.eu din grafic o vad buna.
5.aer fals numai in mers? ai fi avut p0100 eroare de debitmetru(patit si asta)

sincer nu imi vine nimic in cap sa explic ciudatenia.
sfatul meu e sa te apuci de pus piese de pe cealalta.daca gasim piesa defecta poate reusim sa explicam mai usor.

LE: stefan eu sincer nu cred sa aiba sonda ceva.nu prea explica simptomele.se poate scoate mufa si mers fara. va avea eroare, dar ecu isi ia valoare implicita.sau asa ar trebui.
@ksper ce mufe ai scos cand ai dat clapeta jos?


Ultima modificare facuta de marian_sro la Vin 09 Mar, 2012 12:16 am
Skip ads

  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Da corect asa este, ai dreptate este o sonda de banda larga care nu poate fi inlocuita cu cea propusa de mine,sorry de confunzie.

Sonda arata ok pe grafic dar acuma de cate ori ne arata graficiele ok si ea nu functioneaza, poate tocmai de aceea, nu da nici eroare in ECU,eu propun in prima faza sa inlocuiasca sonda daca o are pe original de la cealalta masina si apoi mai vedem.
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
marian_sro , cand am inlocuit racordul flexibil s-a scos si s-a bagat mufa de la sonda lambda( cu bornele conectate la baterie, masina pe elevator). Cand am demontat eu YAC si ThrottleBody am scos prima data mufa de la YAC si dupa ceea mufa de la Throttle Position Senzor. TOT cu bornele conectate(greseala mea si mi-o asum). De mufat le-am mufat cu bornele desfacute de la acumulator.
Initial am avut(dupa cum am scris intr-un post anterior) doua erori, P0100 si P0505.
Motorul nu a mai pornit dupa aceste doua erori. Am reusit sa o sterg pe prima(P0100) dar nu si P0505, care a ramas. Am inlocuit YAC, garnitura noua si motorul a pornit. S-a sters si eroarea P0505.
Acum nu mai da erori dar face cum face. La drum intins masina merge foarte bine. Deranjul incepe in oras.

StefanTolos am la cabana sonda cealalta. Trebuie sa gasesc un cap de cheie special, ca sa o pot demonta. O sa o inlocuiesc cu aceea sa vedem schimbarile, daca acestea v-or fi. Deci graficul este facut corect. Multumesc pentru indrumare si tutorial.

Asta nu pot explica. Dupa cum ati vazut si dumneavoastra in filmulet, de ce face asa numai cand ruleaza masina si scoasa din viteza. Cand roata , implicit acul vitezimetrului sta atunci si motorul functioneaza cu turatia prescrisa de relanti. Pe loc, pot tura mororul pana la 7000rot/min fara probleme. Nu gasesc deloc explicatia si implicit cauza problemei.
Poate OP-COM-ul ,,nu gaseste erorile,,. Poate trebuie facuta o diagnoza cu un soft mai performant Tech2, zic si eu.


Ultima modificare facuta de ksper la Vin 09 Mar, 2012 11:50 am
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
nu ai ce sa iti asumi. defectul nu a aparut pt ca ai scos mufele cu borna de la baterie pusa.din ce stiu senzorii se alimenteaza cu contactul pus.
nu prea vad corelatia intre viteza si relanti. op-com e destul de performant pt x20xev.nu cred ca vei gasi altceva cu tech2.erorile sunt daca se aprinde check. si la tine e stins.
pune pe cineva sa mearga cu masina si tu in dreapta cu opcom-ul cuplat.urmareste parametri iac,lambda,tps,debitmetru in mers si atunci cand face oscilatii. poate vezi ceva in neregula.
daca lambda nu e stransa ciobaneste merge scoasa cu cheie fixa.daca nu iti trebuie inelara taiata. e cineva cu opel scanner in arges?
e posibil sa fi inversat ceva furtunase de vacum pe la clapeta? ai verificat toate furtunasele subtiri?mai ales alea cot la 90 grade.
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
StefanTolos ,am trimis email-ul cu atasament.
marian_sro ,am verificat, sa le ia naiba, o sa iau furtunase noi sa le inlocuiesc. De inversat nu am inversat nimic. Totul este montat exact cum a fost demontat. O sa schimb acum sonda lambda si va tin la curent. Revin cu detalii.
Skip ads

  • djkilla

  • Mesaje scrise: 286
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 1999 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Incerca cu alt senzor de la axa cu came. Poate e el de vina
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Contiuare...
Astazi eram pe cobarare spre Mioveni, de pe platoul de la Dacia si am zis sa incerc ceva, poate-poate gasim o explicatie pana la urma.
Masina scoasa pe liber si in stationare, motor pornit, frana de mana trasa, ac vitezometru ''0'', relanti foarte bun-850rot/min.
Masina scoasa pe liber dar in miscare, motor pornit, frana de mana lasata, ac vitezometru in urcare, relanti-ul incepe sa oscileze
exact ca in urmatorul video. NU am atins pedala de acceleratie deloc.



Ultima modificare facuta de ksper la Sam 10 Mar, 2012 4:44 pm
  • djkilla

  • Mesaje scrise: 286
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 1999 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Cand se mai tureaza asa aiurea, tragi pe dreapta, o scoti din viteza, deschizi capota si te uiti daca sistemu de accelerare de pe caburator este in pozitia normala adica intre el si surubul de reglaj sa nu fie distanta. Daca ai 1 sau 2 milimetri loc intre ele inseamna ca este din cauza cablului si ar trebui sa-si revina atunci cand il apesi cu mana in sens opus accelerarii (0 milimetri), oricum in acest caz cablul trebuie schimbat.

AM gasit pe net. iar raspunsul celui care a avut acceasi problema ca a ta a fost urmnatorul. CABLUL DE LA ACCELERATIE
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
ce se intampla cand franezi pana la oprire tot scoasa din viteza? se stabilizeaza relantiul?
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
marian_sro , nu se intampla nimic, oscileaza acul pana cand roata se opreste, sau implicit acul vitezometrului revine la ''0''.
O sa incerc si alta varianta. Cu masina ridicata pe elevator, sau doar de partea fata pe doua ''capre'', scoasa din viteza si o sa invart eu de roata. Nu am reusit sa desfac sonda lambda de la cealalta. O sa cumpar acel cap special.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
si cand ajunge la 0 se stabilizeaza si relantiul? am sa ma uit maine pe scheme sa vad ce din abs poate influenta relantiul.
fa ce ai spus dar doar cu roata stanga ridicata.si dupa doar cu roata dreapta.
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Da. Cand ajunge chilometrajul la ''0'' si implicit roata nu se invarte, atunci relantiul este perfect 850rot/min... Nu mai am probleme cu relantiu deloc, s-a rezolvat, insa ''ma sacaie'' aceasta oscilatie intre 1200-1900rot/min NUMAI in mers, scoasa pe liber.
  • allyen88

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 1998 x10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Salut, te rog sa dai un semn daca rezolvi problema cu turatia, aceeasi problema o am si eu de ceva timp, banuiesc tot sonda lambda, motorasul de relanti l-am schimbat si nu e nici o schimbare. As incerca sa schimb sonda lambda dar din lipsa de fonduri nu pot schimba la intamplare piese. Stiu ca nu e acelasi tip de motor dar anomalia este aceeasi, cat se invarte roata urca relantiul pana la 1800- 2000, iar cand opresc se stabilizeaza. Asta este discutia deschisa de mine si pana in ziua de azi nu am gasit o rezolvare: Link
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR