Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Nu am rezolvat inca problema. O sa incerc acum sa inlocuiesc sonda lambda. Am facut rost de trusa cu capete speciale de impact ca sa o demontez. Ramane sa vedem daca se schimba ceva.
Skip ads

  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Moama, de cand nu am mai postat.
Dragi colegi....a m g a s i t....Da, in sfarsit am gasit ''cine'' este responsabil cu defectul acesta de ''galopare, oscilare intre 1200 si 2000rot/min. Cel putin la mine. Acum ramane sa gasim o explicatie de ce face asa.
Asadar, dupa cum am mai scris anterior, o sa iau in considerare toate mesajele dumneavoastra, bineinteles intr-o oarecare ordine.
-Am ridicat masina de partea fata(stanga/dreapta). Asigurata, frana de mana trasa.
-Am pornit motorul si......urmariti video va rog.



  • djkilla

  • Mesaje scrise: 286
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 1999 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2010

  • Mesaj Privat
MA bucur ca ai gasit rezolvarea, si iti multumuim si pentru video.
Cred ca era printre ultimile lucruri la care ma gandeam..senzorul de ABS. desii...teoretic ( si vad ca si practic) are o logica legata de luratie
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
djkilla , inca NU am gasit rezolvarea, am gasit doar cine se face responsabil de aceasta simptoma la mine.
Skip ads

  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
poi senzorul ABS este un senzor Hall... decupleaza senzorul din mufa si leaga-l la un multimetru (ohmmetru) daca misti roata f. incet ar trebui sa apara niste impulsuri electrice.. Senzorul este bun daca treci un magnet prin fata lui si da semnal electric.. daca nu apar sau daca curentul nu pulseaza poate fi din fuzeta (inelul magnetic)
Da tot nu-mi explic de ce creste relantiul? Poate modulul ABS consuma mai mult curent? Merge ABS-ul?
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
scuze... nu la ohmmetru ci la Ampermetru sau voltmetru.. Embarassed
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
din abs vine fir in ecu pin 25(fir gri). din senzorul crank ajung 3 fire in ecu din care unul pe pinul 24 (gri+negru). sa se atinga alea intre ele si sa modifice turatia? in pinu-ul 26 ecu ajunge fir de la tps. concluzia este ca atat timp cat senzorul abs da semnal de viteza in ecu influneteaza relantiul.
daca ai autodata te poti uita.

le:din schema ceasurilor de bord observ ca si pe mufa de la bord pinii de viteza si de turometru sunt apropiati. pinul 3-fir verde e semnal pt turometru, iar pinul 4-albastru+rosu e semnal de viteza.
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Da. Am desfacut mufa de la ECU(de la cealalta masina) si firele intradevar sunt unul linga altul. Culmea este ca martorul ABS se aprinde cand pun contactul si se stinge dupa aceea. Raman asa pe tot parcursul functionarii atat motorului cat si masinii. Nu sunt erori stocate in modul ABS.

Skip ads

  • djkilla

  • Mesaje scrise: 286
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 1999 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2010

  • Mesaj Privat
intreb intr-o oarecare necunostinta de cauza..la masina ta zensorul ABS e in rulment..? Incearca cu alt rulment de la alta roata sua pur si simplu schimba rotile intre ele..
  • azz
  • Suspendat
  • 858 mesaje
  • din 28 Jun 2011
  • Vectra 1996 X20XEV
  • Olt
  • azz

  • Mesaje scrise: 858
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 1996 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2011

  • Mesaj Privat
iulian1971 a scris:Din cate stiu eu inseamna ceva de genul:
- prima sonda lambda defecta - se inlocuieste cu una Bosch; @@@@din cate vezi tu prima nu este sonda lambda. sonda da eroarea 0130 si se scrie asa Heated Exhaust Gas Oxygen 1 buc sonda este 650 cea mai iefina care nu este bosch.
- EGR blocat - se curata;
- valva purjare vapori benzina - https://www.clubopel.com/vie...ght=valva+purjare
- motoras relanti, defect - se curata; defectul se curata?
- senzor temperatura aer (admisie aer), defect - se inlocuieste.



nu mai postati sa incurcati lumea
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
djkilla a scris:intreb intr-o oarecare necunostinta de cauza..la masina ta zensorul ABS e in rulment..? Incearca cu alt rulment de la alta roata sua pur si simplu schimba rotile intre ele..

La Vectra B senzori ABS integrati in rulmenti sunt doar pe spate. Pe fata sunt senzori detasabili, simpli, pozati pe ansamblu amortizor. Am inlocuit senzorul stanga si la fel face. Atata timp cat roata ruleaza si implicit acul vitezometrului urca face cum face intre 1200 si 2000rot/min.
  • allyen88

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 1998 x10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Dupa cum am mai spus, masina mea sufera de aceeasi "anomalie", eu nu am senzor abs, pentru ca, implicit, nu am abs, dar pe un alt forum cineva cu aceeasi problema a scos mufa la senzorul de viteza, aflat pe cutie si nu se mai manifesta asa, turatia revenea la relanti cum este normal. Am incercat si eu fara aceasta mufa si intradevar asa este, cand o scot pe liber revine la turatia de ralanti, insa nu imi mai functioneaza vitezometrul si eps-ul. Persoana respectiva a inlocuit senzorul de viteza crezand ca este defect dar fara nici un rezultat. Sonda lambda ai incercat sa o inlocuiesti?
Skip ads

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
semnalul de viteza influenteaza turometru.acolo trebuie cercetat. nu au treaba sondele sau altceva.pur si simplu se "amesteca" semnalele.
semnalul de turometru pleaca din ecu pe un fir verde(pin 20 din ecu la pin 4?sau 8? in bord).cel de viteza pleaca din abs merge in ecu(pin 5 din ecu la pin 3 in bord fir albastru+rosu) si dupa in bord.
eu banui ca pe undeva firele astea se ating. totusi nu imi explic de ce in viteza nu face asa. sau poate ca semnalul e influentat doar la relanti(valoare mai mica?).

din cate stiu semnalul de viteza e fata de minus iar cel de turatie parca e plus.
eu spun sa desfaci si ecu sa vezi daca e ceva dus prin el.
din ce stiu
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Culmea este ca ABS-ul, TC-ul functioneaza perfect, intra atunci cand este necesar. Nu am erori stocate in modul ABS+TC, nici martor aprins. O sa verific ceea ce ai spus, mai greu ca nu am AUTODATA, sa pot lua mai usor traseele cablurilor, dar sper sa ma descurc.. O sa fac si video daca imi permite timpul.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
ai mess-ul meu in profil.sunt online 9-17. daca ai nevoie de ceva din autodata iti spun eu.
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Nu stiu ce sa mai zic...Inca nu i-am dat de cap cu acea oscilatie...
  • hritcugheorghita

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2012

  • Mesaj Privat
ksper, am citit si eu despre problema ta cu oscilatiile la relanti in timpul mersului si pot spune ca exact cu aceeasi problema ma confrunt si eu de multa vreme la un Ford Focus 1.6 l, 16V, numai ca la mine oscilatiile au amplitudinea mai mica pe turometru, dar se simt din plin atunci cand este cald afara si folosesc aerul conditionat, la calcarea pedalei de ambreiaj si scoaterea din viteza. In aceste conditii turatia fluctueaza puternic, scazand chiar sub turatia de relanti si de multe ori s-a intamplat chiar sa mi se opreasca motorul in mers. Este adevarat insa ca am mai avut si o problema cu senzorul clapetei de acceleratie (TPS), pe care am descoperit-o si remediat-o acum 2 saptamani. In urma remedierii problemei cu TPS s-a imbunatatit mult comportamentul motorului, in special la demaraj si chiar s-au mai atenuat putin oscilatiile la relanti in timpul mersului, insa nu au disparut. Fiind stresat la culme de aceasta problema, am mai scormonit pe net si cred ca am gasit ceva ce ar putea fi cauza problemei cu fluctuatiile relantiului: switch-ul de la pedala de ambreiaj (clutch pedal position switch).
Din cate am citit pe net problema cu fluctuatiile la relanti la calcarea pedalei de ambreiaj si scoaterea din viteza este comuna la multe marci auto, deci este exclus sa fie o problema de soft. La fel, am observat ca problema apare la masini cu o oarecare vechime si de aici am tras concluzia ca trebuie sa fie vorba despre ceva care se uzeaza in timp. Asa am ajuns sa banuiesc, anul trecut, ca uzarea discului de ambreiaj ar trebui sa impuna ajustarea pozitiei switch-ului pedalei de ambreiaj (la mine discul este uzat - am ambreiaj hidraulic si ambreiajul cupleaza cand pedala este sus), asa ca am facut atunci cateva experimente dar nu am insistat prea mult pentru ca nu am obtinut rezultate multumitoare (probabil si din cauza defectiunii de la senzorul TPS). Astazi, dupa ce am gasit niste materiale pe net, am revenit la ideea ajustarii pozitiei switch-ului pedalei de ambreiaj. O sa incerc sa-i modific pozitia sa vad ce rezultate obtin.
Uite ce am gasit ieri legat de switch-ul pedalei de ambreiaj:

film CPP

switch

switch poze

Legat de treaba cu senzorul ABS: eu zic sa nu te "bagi" pe el daca nu ai probleme cu functionarea ABS-ului. Nu de alta, dar sa nu dai de alte necazuri.
Numai bine,
Gicã.
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Am rezolvat cu problema mea...''oscilatie in timp ce rula masina , scoasa din viteza''.

  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Ma scuzati ca am omis o problema... Am relatat in mesajul anterior, in urma refacerii acelui tronson de cablaj, cu acele fire lipite, ca nu mai oscileaza cat masina ruleaza,...dar mi-a aparut eroarea P0505. Nu am reusit sa sterg eroarea, insa acum pe seara, cand am pornit motorul(trebuia sa onorez o invitatie), nu mai era nici-o eroare(desi am venit de la VALCEA cu acea eroare in bord, dar nu mai oscila turatia motorului cand o scoteam pe liber), pur si simplu disparuse.
Initial am crezut ca s-a ars becul de la martorul din bord cu motoras.
Am luat si am pus iar contactul, martorul ''intreg''(deci nu era ars)
Am pornit motorul, nu s-a mai aprins nimic. Cand am plecat de pe loc si la prima scoatele pe liber...apare oscilatia iar.
Am zis, ia uite domne, rezolv una -dau in alta.
Dupa ce am plecat de la ''prieteni'', am zis sa o iau putin ''la ture''.
Am mers turata putin mai mult peste normal(3800-4000rot/min) si...s-a aprins iar martorul in bord(nu aveam la mine softul sa vad ce eroare este, dar presimt ca tot P0505 este). Acum nu mai oscila cand o scoteam pe liber.
Asta chiar ciudat...Cand ma bucuram si eu ca se rezolvase.
-Cu martor aprins in bord nu mai oscileaza cand o scot pe liber
-Cu martor stins in bord apare oscilatia iar.
M-am bucurat degeaba. Acum am martorul aprins in bord dar nu mai oscileaza scoasa pe liber. Imi vine sa o las asa. Numai inteleg nimic, dar o sa o iau de la inceput.
  • djkilla

  • Mesaje scrise: 286
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 1999 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Sincer mi pare extrem de rau... si se vede ca ai muncit mult.
In final zic sa incerci metoda cea mai sigura dupa parerea mea. Monteaza un alt ECU pe masina de la un prieten si vezi cu mse comporta..dupa parerea mea softu de la ECu cam face figuri..
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR