Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Metanolul nu il iei de la piata, e folosit si la purificarea drogurilor si deci e interzisa detinerea si folosirea lui fara autorizatii speciale, trebuie sa dovedesti utilizarea lui,... nu ca ai o instalatie artizanala de biodiesel.
Skip ads

  • remus_vreau_bio

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Alba
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2010

  • Mesaj Privat
mda, de asta ma temeam eu.... dar uite
În ziua de azi existã diverse procese industriale cu ajutorul cãrora se poate obține biodiesel. Cele mai împortante sunt:

1.Procesul bazã-bazã, prin care se folosește un catalizator, hidroxidul. Acest hidroxid poate fi Hidroxid de sodiu (soda causticã) sau Hidroxid de potasiu.

2.Procesul acid-bazã, este procesul în care se face prima datã o esterificare acidã și apoi continuã cu procesul normal bazã-bazã, se folosesc în general acizi cu un înalt grad de aciditate.

3.Procese supercritice, în acest proces nu este nevoie prezența unui catalizator, se face la temperaturi înalte în care uleiul și alcolul reacționeazã fãrã necesitatea ca un agent extern ca hidroxidul acționeze în reacție.

4.Procese enzimatice, în ziua de azi se cerceteazã unele enzime care pot sã fie folosite ca acceleratori de reacție ulei-alcool. Acest proces nu se folosește în actualitate datoritã înaltului cost , cea ce impiedicã sa se producã biodiesel în mari cantitãți. Cresterea prețului combustibilor convenționali il face mai competitiv.

asadar

biodieselul se procura cel mai simplu prin Relații de sintezã

Procesul de trans-esterificare consistã în combinarea , uleiului (în mod normal vegetal) cu un alcool ușor, în mod normal metanol și lasã reziduu propanotriolul de care se poate profita în industria cosmeticã.
  • Merlinboy

  • Mesaje scrise: 262
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Ce se mai aude cu biodieselul ? Nu a mai postat nimeni pe aici...ori ati murit cu totii de mafia petrolului ori v-ati lasat pagubasi? Smile

Bun, eu as vrea intai sa va intreb daca voi vreti sa produceti si sa folositi acest BIODIESEL pentru uzul personal?

Mai ales ca sunt novice, in cartea proprie a autoturismului chiar specifica a nu se folosi vreun tip de carburant BIODIESEL, am motorul 1.9 cdti, dar ca idee la ora actuala, exista vreun fel de BIODIESEL care ar putea merge, si nu acesta facut HOME MADE?

Anyway, nu radeti, dar totusi ma gandesc ca se poate ajunge poate si la vreo concluzie....ce ziceti ?
  • nicholas886

  • Mesaje scrise: 197
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Merlinboy a scris:Ce se mai aude cu biodieselul ? Nu a mai postat nimeni pe aici...ori ati murit cu totii de mafia petrolului ori v-ati lasat pagubasi? Smile

Bun, eu as vrea intai sa va intreb daca voi vreti sa produceti si sa folositi acest BIODIESEL pentru uzul personal?

Mai ales ca sunt novice, in cartea proprie a autoturismului chiar specifica a nu se folosi vreun tip de carburant BIODIESEL, am motorul 1.9 cdti, dar ca idee la ora actuala, exista vreun fel de BIODIESEL care ar putea merge, si nu acesta facut HOME MADE?

Anyway, nu radeti, dar totusi ma gandesc ca se poate ajunge poate si la vreo concluzie....ce ziceti ?

...am ajus eu la o concluzie..
la CDTI sigur nu va merge ..adica iti rupe injectoarele si pompa de inj..
.............
este destul de sigur pentru pompele de injectie mecanice..am incercat la un coleg de munca..are un golf din '90 ..1.9D..mecanic..merge perfect cu filtrele schimbate mai repede si cu uleiul( vegetal de gatit ars, decantat, incalzit si trecut pritr-un filtru)...ce am observat..merge mai bine cu uleiul uzatdecat cu uleiul "verde: adica de care spuneam eu, de floarea soarelui de prima presa de care gasesc prin targ..
si chiar miroase a cartofi prajiti in spatele masinii..Smile

.....
atentie..a nu se pune iarna ca nu porneste.
....
daca as avea pe'acasa o masina asa veche mi-as face bucataria distilerie..Wink)
Skip ads

  • Merlinboy

  • Mesaje scrise: 262
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2008

  • Mesaj Privat
pai hai s-o luam altfel, de ce ar rupe injectoarele la un CDTI ?

E pe forumul internationatil biodiesel un tip cu un 120d (bmw) care baga numai biodiesel, a si demonstrat acest lucru, nu are nici pe dracu masina. E drept, e luata de noua, nu se stie inca in timp cum se va comporta!

Si nu, nu am sa bag in a mea, doar ma informez asupra acestui lucru, pt ca mi-e ca voi sunteti multi pe aici care doar spuneti NU MERGE IN CDTI DOMLE, NU MERGE, cand nici macar nu ati incercat vreodata. Eu nu am incercat si probabil ca nu voi incerca in viitorul apropiat, dar nici nu ma apuc acum sa zic asa si pe dincolo....d-asta fara suparare daca nu ati incercat intr-un diesel de generatie noua "common rail" sa puneti de ce spuneti totusi ca nu va merge ?

Vedeti la fel pe acel forum si raspunsul oficial GM pentru astra motor tot 1.9 .... practic se eschiveaza intr-un mod tare naturist, dar de fapt nici nu neaga complet acest lucru, caci s-ar putea folosi Smile...
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Intr-un fel, ca si tune, si eu imi pun problema... din punctul meu de vedere "cum sa circul mai ieftin", nu "cum sa revolutionez motoristica mondiala de la mine din garaj" sau "cum sa spun fuc* centrelor de cercetare Mercedes, BMW si ESSO". Wink
In acelasi timp, ca si multi altii pe aici (inclusiv cei cu "cultura YouTube" si doctorat "de forumist") sunt destul de dubitativ in ceea ce proveste "demonstratiile" de pe forumuri, cel putin pana nu cunosc persoana si forumul destul de bine... Doua zgarieturi bine plasate in chiulasa sau un motor de stergator de parbriz care fac minuni, asta nu iti aduce aminte de nimic Question
Acuma... aici subiectul e "biodiesel (adevarat) Home-made" si cred ca s-a demonstrat relativ clar ca acest lucru nu e posibil (cu exceptia cazului in care achizitionezi o "mini-rafinarie" care costa mai mult decat masina).
- Pentru home-made (pe ulei, diferit de biodiesel) TREBUIE motoare vechi (experimentat de mine, experienta s-a intrerupt prin faptul ca mi-au furat masina).
- Pentru bio-diesel INDUSTRIAL aproape toate motoarele sunt bune (eventual cu incalzirea prealabina a combustibilului) De altfel, motorina de la pompa POATE contine un % rezonabil de compozant vegatal, in mod transparent pentru utulizatorul final. Biodiesel 100% nu se gaseste la pompa, exceptand in Brazilia.
  • Merlinboy

  • Mesaje scrise: 262
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Pentru home-made (pe ulei, diferit de biodiesel) TREBUIE motoare vechi (experimentat de mine, experienta s-a intrerupt prin faptul ca mi-au furat masina).
- Pentru bio-diesel INDUSTRIAL aproape toate motoarele sunt bune (eventual cu incalzirea prealabina a combustibilului) De altfel, motorina de la pompa POATE contine un % rezonabil de compozant vegatal, in mod transparent pentru utulizatorul final. Biodiesel 100% nu se gaseste la pompa, exceptand in Brazilia.


Pana la urma tot nu sunt de ajuns explicatiile cu atat mai mult cu cat postul de mai sus mentioneaza ca se poate folosi biodiesel INDUSTRIAL cam in toate masinile Smile Si atunci de ce nu se fabrica la nivel mondial ?

Raspunsul la aceasta intrebare sa zicem ca teoretic l-as cunoaste, dar ca idee care ar fi diferentele intre HOME diesel si Industrial DIESEL ... calitatea uleiului vegetal, a metanolului ? De amestec? Echipamente....

Sincer si fara sa va suparati pe mine, in acest topic nu am gasit decat pareri de GICA CONTRA, dar nici macar un argument care sa spuna UITE DOMLE DIN CAUZA ASTA NU AR MERGE PE MASINILE CU COMMON ... doar niste teorii, dar nimic valid din pacate ... nu va suparati, vreau doar sa invatam si sa ne gandim ca poate lucrurile nu sunt chiar atat de negre ... de ce spun asta? vedeti pe forumul oficial BIODIESEL, cum atatea persoane din UK au folosit pe masinile lor cumparate noi si nu au avut nicio problema, la fel si din Australia .... sunt exemple ! E drept ca si revizia are loc la 5000-7000 km dar ideea in sine este ca e cam un subiect INCHIS, TABU despre care vad ca nu se prea doreste a se vorbi, probabil ca unii folosesc individual deja ....

Ridic aceasta problema pt ca totusi pretul a ajuns deja la motorina la 5 lei si va mai urca CU SIGURANTA in viitorul apropiat, drept pt care macar un amestec de biodiesel de 5 l + 5 l de la pompa si tot ar fi mai convenabil ca sa mai poti circula ....
  • Merlinboy

  • Mesaje scrise: 262
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Vad ca nu mai posteaza nimeni ....

Revin si eu cu un link, ce-i drept nu pt motoare common rail :

http://www.vegetableoildies...read.php?tid=5739
Skip ads

  • Merlinboy

  • Mesaje scrise: 262
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Ca sa mai reinvii acest topic Very Happy ...Pentru SPECIALISTI, si cei care se pricep, nu neaparat pareri aiurea !

Ce implicatii poate avea "serios vorbind" biodieselul asupra motoarelor COMMON RAIL ? Din ce am citit pe forumuri, google, UK, Australia ar afecta pompa de injectie (si cea mai scumpa la o masina de genul, afara celor cu Injectoare integrate - vezi PBurile de la VW) , insa nu am gasit nimic concret, doar pareri aruncate ... ca pe forumuri

Nu m-ar deranja sa folosesc, e drept, nu as baga 100% , ci 50-50 % cu schimburi regulate de ulei si filtre (oricum le fac la maxim 10 000 km , le-as face la 7500 !) Nu de alta, dar preturile la motorina pentru veniturile noastre la ora actuala sunt extraordinare, asa ca daca as pune macar de 4 lei (echivalentul 50-50%) si tot ar fi ceva economie
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Eu nu cred ca o sa incerc inca pe masina mea acest tip de combustibil... Odata pentru ca nu-mi permit reparatia aferenta in caz ca pica ceva, odata ca eu pun motorina de la ucrainieni, care mi se pare mai buna decat ce se gaseste prin galati... Si ca pret ajung sub 4 lei litrul...
Chiar ieri am alimentat cu 50 de lei de la un petrom si am ramas "surprins" de trancaneala motorului... Am impresia ca motorina romaneasca e murdara si foarte proasta...
  • noxxy

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Merlinboy a scris:Vad ca nu mai posteaza nimeni ....

Revin si eu cu un link, ce-i drept nu pt motoare common rail :

http://www.vegetableoildies...read.php?tid=5739


va ca nu mai posteaza nimeni de o vreme.
si eu ma gandesc serios sa fac homemade biodiesel din ulei folosit cu metanol si soda caustica. din cate am citit cu aceasta metoda nu sunt probleme si merge si la temperaturi mai mici(cum reiese si de pe siteul din link). problema cum am vazut este cu procurarea metanolului.

a incercat cineva efectiv cu alt alcool (alcool etilic de 90-95%)? sau a facut cineva biodiesel cu aceasta formula, ca din cate am citit nu am gasit pe nimeni pana acuma, numai cei care au folsoit ulei filtrat cu motorina?

ar fi o idee, cum au mai spus si altii sa colaboram mai multi sa facem ceva homemade, eu de ex sunt din cluj si am mai auzit de la altii care folosesc de 5-6 ani fara probleme, dar cei care folosesc deja nu prea se lauda si ma gandesc ca se tem ca baietii de sus no vor sa faca fiecare in garaj motorina ieftina ca ar da falimeni companiile petroliere (apropo asta mi-au zis si la o firma care vinde metanol)
  • inspectoratul

  • Mesaje scrise: 755
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Feb 2008

  • Mesaj Privat
cu ulei ars simplu a incercat cineva? Daca merge treaba bine in vreo 2 saptamani primesc un mercedes cobra special pentru asta.
Skip ads

  • inspectoratul

  • Mesaje scrise: 755
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Din cate vad aici voi va chinuiti pe BIOdiesel, eu as dori sa pun problema altfel.

Ulei ars de la fastfood-uri, masina diesel cu motor de 1800 - 3000cm, fara turbo.

Din cate am vazut in alte parti in ultimii 2 ani, se poate sa bagi ulei pur si simplu, singurele modificari sunt ca trebuie scos filtrul de motorina ( cea mai simpla metoda care am vazut-o era ca ii dadea gaura prin mijloc si trecea uleiul direct) si adaugarea unul filtru de hartie sau burete innainte ca uleiul sa ajung in motor (similar cu filtrul de la vechea dacie).
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
poate sa ajunga in pompa de injectie, ca fara asta nu cred ca exista motoare diesel...
  • Basti77

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Langa Ploiesti la un producator de biodiesel litrul costa ~ 4 - 4,5 lei. Merge pus numai Bio dar dupa 2,3 plinuri este recomandat unul de motorina sau pus in combinatie cu motorina.
  • andrei_jr80

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2008

  • Mesaj Privat
va salut. am ajuns din intamplare sa citesc acest topic si va spun ca prietenul meu pe timpul verii merge doar cu ulei de floarea soarelui din Kaufland ( ca-i mai ieftin ) si merge masina f bine. va spun ca are o toyota avensis D4D din 2002 cu motor de 2000cmc. am fost cu el la mare si in Grecia si Germania cu ulei de floarea soarelui si alimentam chiar si din Aldi (in parcari ca sa nu atragem atentia prea mult ). nu va mai duelati in teorie ca noi deja facem asta practic. a facut aprox in doi ani pe vara cam 15000 km. MERGE. fara nici o modificare la motor , ba chiar pot spune ca era mai silentios.
  • inspectoratul

  • Mesaje scrise: 755
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Am bagat eu intr-o cobra, din pacate ca suferit un accident iremediabil si a ajuns repede la fier vechi. Masina mergea pe ulei ars de la shawormerii/cantine, filtrat prin filtre de cafea (acele filtre de hartie) si ... se pare ca a mers bine Smile

Am apucat sa fac aproximativ 2000km cu ea pana am donat-o unui prieten care a rupt un cap de pod cu ea Smile
  • M4V3RiCK

  • Mesaje scrise: 229
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2012

  • Mesaj Privat
De ce se strica pompele de injectie?

Pai in primul rand e vb de vascozitatea uleiului. Da, am vazut ca multi confunda uleiu (SVO) sau WVO dupa caz cu biodieselul.

Intr-o masina sa nu icercati niciodata sa bagati ulei vegetal direct ! Vascozitatea mult mai mare, v-a termina pompa de injectie destul de rapid.
Ma rog, vb vine terminat.Pana la urma din ce am citit pe forum-urile de afara, se duc niste arcuri, care le poti schimba bine mersi.
Ba chiar sunt niste kit-uri, de modificat pompele de injectie sa bage presiune mult mai mare.

E de preferat daca se foloseste ulei vegetal, sa se faca cu preincalizrea acestuia.
Exista deja pe piata astfel de sisteme, similare celor de la GPL. Sisteme cu 2 rezervoare, cu schimbator de caldura, control electronic -nu deschide pana cand temp motorului nu ajunge la 80 de grade, etc.

Cele mai bune sunt cele Elsbett dar mai exista si producatori independenti. Cautati pe net Frybrid, si intelegeti despre ce e vb.

In cazul biodieselului, nu se strica nimic. Nu injectoare, nu pompa.
Problema e la garnituri si tot ce tine de cauciuc. La o pompa de injectie cel mai posibil sa se duca garniturile.Nimic grav.
Chiar daca alimentati cu biodiesel, e de preferat sa folositi un sistem cu 2 rezervoare.


Revenind la biodiselul Home-Made, cred ca metanolul iese din calcul. (e cam 2RON/litru, se foloseste cam 5%)
Problema e in primul rand legata de sanatate.
Daca tot lucrati cu asa ceva, sau aveti de gand -costum hazmat, ochelari protectie, manusi si masca de gaze !
Si da, e genul de operatiune care se face la curte -nu la bloc !

Cred ca mai simplu ar fi de preparat cu etanol.
Soda caustica, sau NaOH -cred ca de asta facem rost destul de usor.

Problema o constituie o sursa de ulei ieftin. Spunea cineva de ulei prin targuri.
Nu stiu pe unde sunt targurile astea, dar ar fi interesant de aflat un pret.
Si ulei la bidoane, la butoaie, vrac ! Eventual luat 1000 de Litri odata, ca dupa aia 1 an nu te doare capul (aprox 15 000 de km)


PS: 2.0 DTI parca are pompa Bosch VP44. Nu incercati sa bagati ulei direct in astfel de motoare !
Pompa e foarte sensibila, si se duce naibii imediat.
  • PopKorn

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Timis
  • Masina: Frontera 2002 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2013

  • Mesaj Privat
deja litrul de ulei este mai ieftin decat litrul de motorina. 4 ron / l la Real, cu tot cu TVA. sigur se gaseste mai ieftin pe undeva ... la un en gross ceva. Deci ne apucam de treaba ? Ma refer la biodiesel, nu la ulei direct in motor. Am si eu un 2.2 DTI si as fi interesat de cineva care vinde astfel de instalatii (50l/24 ore) si de mai multe detalii ...
  • M4V3RiCK

  • Mesaje scrise: 229
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Problema nu e instalatie, cat metanolul.
Detinerea si a 50 de ml, e caz penal in Romania !
Desigur, s-au gandit nenorocitii de comunisti si la asta.Au ei grija de sanatatea noastra...

In restul Europei, poti avea zeci de litrii de asa ceva, ca nu te intreaba nimeni.

Daca vrei sa iei metanol, ai nevoie de aprobare speciala.
Odata ce ai aprobare speciala, nenorocitul de Stat stie ca faci biodiesel...si ghiciti ce ?!
Accize, taxe, TVA...etc.

Ceea mai buna solutie e un kit de coversie, care sa bage direct ulei in motor -preincalzit la 80-100 de grade.
Cu ECU si toate nebunile. Exact cum e si la GPL.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR