Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • hollowcoves

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2017

  • Mesaj Privat
Am si eu problema cu claptele, motorasul merge si dupa ce opresc masina si imi consuma bateria. Ma gandeam sa schimb si eu ansamblul de recirculare. are care este cea mai buna varianta prin fata sau sa demontez torpedoul?
Skip ads

  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Ambele sunt bune. Prin torpedou nu prea ai ce strica pe cand prin fata poti rupe clipsurile plasticului de la parbriz.
Ps: poti face ca mine, decuplezi motorasul, gauresti clapeta, tragi o sfoara si o legi de grilaj. Ramane permanent pe aer proaspat dar nu mai caraie motorul
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,069
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat

Cam asa arata bucsa facuta de mine. Am luat dintr-un magazin de bricolaj o piulita de metric 11 pe care am taiat-o la un atelier de confectionat chei. Prin infiletare a intrat pe ax.
Speram ca la cea de a doua astra sa scap de blestemul clapetei dar.... asta e.
Pentru demontarea ei, nu este nevoie sa desfaceti tot ansamblul. Se scoate doar aeroterma.
Detaliile le gasiti in postul lui@george_slz din prima pagina.
  • adriannis

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Aug 2015

  • Mesaj Privat
Baietii am clapeta rupta, daca o repar o sa am caldura in masina? eu cred ca intra aer de afara si nu imi baga suficienta caldura in masina . poate fi problema?
Skip ads

  • Hankok

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2008 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2018

  • Mesaj Privat
Buna macandrew
Spunemi te rog unde gasesc si eu kitul afisat de tine in poze
Multumesc anticipat
  • ICiobanu

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2018

  • Mesaj Privat
Salut baieti. Eu am problema exact invers la un Insignia. Cateodata, deci nu mereu, imi baga aer foarte cald in masina, chiar daca afara sunt 10 grade si clima este data la maxim pe rece. Tot de la aceasta clapeta sa fie?
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Nu, nu de la aceasta clapeta. Raspunsul se gaseste pe forum, putin mai incolo
  • mituionradu

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1997 F830022
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2013

  • Mesaj Privat
am rezolvato][/imglb]


Ultima modificare facuta de mituionradu la Joi 11 Jun, 2020 5:48 pm, modificat de 4 ori in total
Skip ads

  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Prea multa bataie de cap. Eu am renuntat la recirculare.
  • mituionradu

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1997 F830022
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2013

  • Mesaj Privat
am demontat doar compartimentul cu clapeta 1) se demonteaza comparimentul sunt 2 suruburi sus 2) se demonteaza grila si stergatoarele de afara 3) se demonteaza cele patru surubuiri de la gura de aspirarie plus un surub din gura de aspiratie ca cele din interior se scote muufa motorasului si se extrage usor compartimentul cu clapeta se remediaza clapeta .pentru reglare aveti grja ca pe ax si carcasa angrenajelor sunt doua puncte cu vopsea trebuiesc aliniate se monteaza si se face proba totul este ok se monteza invesului demontari BAFTA /img][/imglb]
  • mituionradu

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1997 F830022
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2013

  • Mesaj Privat
horaa a scris:Prea multa bataie de cap. Eu am renuntat la recirculare.
CU GRIJA O POTI REZOLVA MAXIM DOUA ORE ESTI GATA
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Eu mi-am reparat-o o data. A rezistat prea putin reparatia incat sa isi mai merite bataia de cap. Varianta potrivita ar fi schimbarea clapetei si a motorului cu varianta revizuita de opel.
Skip ads

  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Off topic:
Cand proiectantii au ajuns la acest capitol, cred ca se facuse cam ora 22 - 23, erau obositi, fiind doi, unul s-a ocupat de partea mecanica, iar celalalt de partea de comanda electronica. (cred ca erau si certati, ca nu au vorbit unul cu celalalt) Smile
On topic:
Limitarea capãt de cursã, au facut-o pe douã cãi: 1. prin determinare supracurent, cand mecanismul ajunge in capat si se "forțeazã" si 2. prin perioada de timp maxim de actionare.
Limita de supracurent, a fost stabilita mult prea sus, astfel ca nu se ajunge la indeplinirea aceastei conditii, deci, limitarea de cursa, ramane pe "umerii" perioadei de timp, perioada aleasa si ea, nefericit de mare, undeva cam la de 3 ori timpul necesar mecanismului de a efectua cursa completa.
Asa se face ca partea mecanica din acest intreg, nu rezista la solicitarile foarte mari, care au loc la fiecare actionare a acestui mecanism.
Au incercat (unii spun ca au si reusit) sa remedieze acest defect de proiectare, prin confectionarea unui cuplaj care sa reziste la forte mai mari (acel chit de reparatie cu tija mai lunga).
O varianta de "cârpealã", care sa si reziste, este aceasta reparatie a elementelor cuplajului, dar neaparat si o limitare a fortei de angrenare generate de motor/reductor prin limitarea curentului prin motor, cu ajutorul unui rezistor (undeva la 100 de ohmi si 3W) inseriat cu alimentarea motorasului. Pare destul de "neprofi", dar este sanatos. Smile
  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 332
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Inserierea unui rezistor la mine a dat roade, dupa 3 ani mecanismul clapetei functioneaza perfect. Si a fost lipit cu super glue!
Pentru cine intereseaza, detalii mai jos.
https://www.clubopel.com/vie...ighlight=#1883108
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Grozava treaba! Rog a nu se lua in seama valoarea indicata de catre mine, pentru rezistor, din moment ce alta valoare este testata si functioneaza in timp.
O completare, rezistorul poate fi inseriat oriunde in circuit, avand acelasi efect.
Adica, chiar si taind un fir ce merge in mufa (pentru colegii cu mai putina indemanare si mai putine scule).
  • mituionradu

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1997 F830022
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Frumoasa descriere .nu sunt de meserie electronist dar eu zic cã trebuie înseriat sau in paralel un circuit sa limiteze atunci când motorașul da in greu sa nu mai intervinã nici turele și nici timpul pãrerea mea.va mulțumesc.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Nu am inteles nimic din ceea ce ai scris.
Adica am inteles cuvintele, dar nu am inteles ideea/mesajul.
Poti fi ceva mai concret, ca sa intelegem, poate este o idee super?
  • mituionradu

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1997 F830022
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2013

  • Mesaj Privat
mituionradu a scris:Frumoasa descriere .nu sunt de meserie electronist dar eu zic cã trebuie înseriat sau in paralel un circuit sa limiteze atunci când motorașul da in greu sa nu mai intervinã nici turele și nici timpul pãrerea mea.va mulțumesc.

mai concret pe circuit ar trebui un circuit cand da motorul in sarcinã ( de greu) sa limiteze asta e ideea .va multumesc.
  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 332
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Pai exact asta face rezistorul inseriat, limiteaza cuplul motorasului. Este cea mai simpla, fiabila si ieftina solutie.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Ai citit ceea ce s-a scris mai sus (explicatia cauzei si remedierea)?
Daca nu, citeste. Daca da, reciteste atent.
Si daca totusi rezistorul inseriat, tocmai in acest scop, nu te "satisface" (din cauza simplitãții), iei o decada de rezistente, determini exact intensitatea curentului in circuit la cuplul maxim dorit, ne spui si cu drag iti vom calcula un generator de curent constant, pe valoarea solicitata de tine (schema, cablaj, componente).
Sa nu te mire insa atunci cand vei vedea ca rezultatul va fi acelasi ca in cazul rezistorului inseriat.
Numai bine!
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR