Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Deoarece uzura butucilor de frana spate ajunsese la cote alarmante,
zilele trcute am procedat la inlocuirea lor. Deoarece un set de tamburi cu
tot cu rulment insa fara prezoane si inelele ABS costa undeva la vreo 450
lei am preferat inlocuirea lor cu unii SH, insa nu oricum.
Am achizitionat de la bunul nostru coleg Cocosai tot sistemul platou-butuc
frana (inclusiv cu toate maimutele dinauntru + suruburi prezon) pentru
agila >2004, adica tamburi mariti (vechii tamburi par jucarii comparativ).
Butucii si restul de piese zici ca nici nu au fost puse pe masina d..p.d.v. al uzurii.
A aparut o problema la demontatul celor vechi, mai precis la desurubatul
piulitelor niplu ale conductelor de frana. La agilele noastre avem ghinionul
ca acele conducte de frana sa fie confectionate din cel mai nobil fier, in
consecinta intre niplu si conducta apare coroziunea + cea mai nobila rugina.
In astfel de situatie, se demonteaza cilindrul de frana, se extrage in exteriorul
platoului cu atentie sa nu rupeti conducta, cu o cheie fixa se tine contra de
niplu si cu mana se desurubeaza cilindrul receptor.
Montajul a decurs fara probleme, singura mentiune: cablurile vechi de
farna mana nu se mai potrivesc (sunt mai scurte cu ~30 mm), remediu
provizoriu: Piesa din tabla ambutisata ce retine capetele camasilor cablurilor
de frana (situata langa maneta frana de mana) a capatat o gaura suplimentara
(situata la jumatatea distantei dintre cele doua gauri existente) + un adaos de
platbanda cu o noua gaura, totul avand menirea sa mute acea piesa cu vreo
2,5 cm catre maneta frana.
Pana astazi cand scriu sabotii frana si-au reglat distanta si s-au pasuit cu
"maieurile" tamburilor de frana, frana fiind "beton"
Cu ocazia asta am schimbat si lichidul de frana (nu a fost inlocuit niciodata
din 2001 !) precum si discurile de frana cu discuri noi marca Ate.
Skip ads

  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Prin adaos de platbanda, sa intelegem ca ai dublat piesa de tabla pentru a-i conferi rezistenta intrucat intre gauri au ramas prea putini milimetri? Cat te-a costat pana la urma?
Am si eu un tambur (dreapta) problematic. Sunt putine informatii despre cum se scoate tamburul in caz ca face buza peste saboti. Eu nu l-am putut scoate si merg asa fara frana de mana solida. Cea de seviciu e eficace.
Ma inveseleste sa vad cum mecanicii care imi lucrau la Dacie, pe care ii cam lasasem uitarii de cand mi-am luat Opel, s-au dotat cu scule si fac lucrari de mare arta la masini peste Agila mea ca valoare si prestigiu! Asta m-a lasat perplex: au inclusiv scula speciala in forma de "L" care se foloseste la slabirea sabotilor prin spatele tamburului, si cand l-am intrebat pe unul daca stie s-o foloseasca, a mai scos una facuta special de el, pentru alte marci de masini. Mai am speranta unor reparatii la pret mic!
Daca ai putea da cateva detalii despre piesa care asigura reglajul distantei dintre saboti poate
m-as incumeta sa-i slabesc personal cu vreo scula improvizata. Macar sa stiu daca piesa (care daca retin bine e una pe baza de filet) are filet normal sau invers si daca e mai sus ori mai jos de nivelul orificiului special pe unde se introduce scula, din spatele talerului!
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Nu, nu am dublat grosimea piesei. Deoarece a trebuit decalata pozitia piesei, am lungit
talpa acesteia cu inca un crampei de platbanda, pt. a folosi in continuare cele doua suruburi.
  • deleted-49042

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2010

  • Mesaj Privat
am vrut sa schimb rulmentul pe spate la opel agila 2001 (cu presa filet) si surpriza.....a iesit tamburul si jumate din rulment, mai exact bilele cu tot cu coronitza aia. insa camasa la rulment a ramas in ax, cum as putea scoate camasa? presa nu-mi incape in acel locas. Se poate demonta de pe ax "fuzeta" sau ce e acea piesa unde intra tamburul?


Skip ads

  • geeeorge23

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Cred ca o poti scoate cu doua surubelnite mai zdravene facand parghie cu ceva pe platoul sabotilor
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Va rog sa-mi spuneti si mie care este cuplul de strangere al piulitei M18 care strange tamburul rotii spate! Am desfacut-o de trei ori pe dreapta si am cam terminat-o (partea de ambutisare). E cam scumpicica (25 lei) si as vrea s-o strang cum scrie la carte deoarece de la interventia din ianuarie 2013 o lasasem cam slaba si am circulat cu joc la roata.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
175 N*m.
Totusi trebuie asigurata cumva.

  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspunsul prompt si succint! Din fericire nu am distrus definitiv mica portiune de ambutisare pe fuzeta a piulitei si am asigurat-o destul de bine, totusi nu cred ca mai merge reutilizata, se va rupe o bucata din material chiar la demontare. De aceea am si cumparat una de schimb! Toti cei 4 saboti au costat 65 lei (marca Bosch) iar piulita aceea (GM) 25 lei! Trebuie sa fie tare afurisita si chiar cred ca este pentru ca sustine butucul cu tot cu roata! La soc lateral se-ndoaie fuzeta (capul puntii spate) si tot nu se foarfeca filetul piulitei! Voi testa, asa de curiozitate daca folosind piulita din dreapta la roata stanga-spate, in dreptul crestaturii din capul puntii va veni, dupa strangere, o portiune intacta (neambutisata) a acesteia! Ar insemna ca nu mai aruncam piulita ci o pastram pentru partea opusa!
Skip ads

  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Daca ai rulmentii buni, ferodouri noi, tamburi buni, mai umbli peste 80 mii de km acolo. Eu as monta piulite noi sa dorm linistit.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Rulmenti buni, ferodouri noi, tamburi cam varza, am polizat buza ruginita cum a facut PL500, cu biax-ul, sa-mi fie mai usor la scoatere, data viitoare. Voi masura cu sublerul daca diametrul interior al tamburilor a ajuns la 182mm. Daca da, caut la dezmembrari unii buni, model cu ABS. Ma gandeam ca o piulita merge refolosita o data daca nu se faramiteaza zona de ambutisare. Forta de rotatie suportata de piulita este extrem de mica, indiferent de sensul de mers al masinii. Singura problema ar fi afectarea filetului. La asemenea cuplu de strangere...! Da, s-ar putea se ai dreptate! Te trezesti, la un soc lateral sau drum cu declivitate mare cu roata cazuta,,,
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Am schimbat sabotii de ceva vreme dar am lasat timp sa mai posteze cineva pt. ca nu prea arata bine postarea consecutiva. In lipsa altor idei sau probleme ridicate, hai sa postez cateva cuvinte... Cred ca se vor mai clarifica cateva aspecte ramase inca in ceata pentru multi dintre noi. Voi incerca sa nu repet ce au postat deja colegii la acest subiect si ma bazez strict pe constatarile facute personal:

-scula speciala cu care se actioneaza prin spatele talerului pentru micsorarea distantei dintre saboti (distantarea inspre interior a acestora fata de tambur pentru scoaterea facila a acestuia) se confectioneaza foarte simplu dintr-o platbanda in forma literei "L", cu tais facut cu flexul sau pila la capatul mai scurt al "L"-ului;

-piulitele cu exteriorul in forma de roata dintata de pe distantierul dintre saboti au filetele dupa cum urmeaza: filet invers pe partea dreapta si filet normal pe partea stanga. Acestea trebuie rotite prin impingere cu taisul sculei special confectionate pe zimtii din partea de jos a piulitelor, asa, pe nevazute, doar simtind momentul cand scula se propteste intre zimti, in pozitie de rotatie, tangential. Nu prea intra pt. ca zimtii sunt inclinati in jos, apesi mai mult pe varful lor. Pentru deblocarea respectivelor piulite se pot efectua incercari de rotire in ambele sensuri, alternativ. Pana la urma tot cedeaza, cu toata rugina de pe ele. Eu am dat din belsug cu debracant, cu tevusca atasata la capul pulverizator, pe gaura de vizitare;

-tamburul iese foarte usor dupa ce slabesti suficient distantierul prin rotirea piulitei. Principiul de functionare al distantierului e uimitor de simplu: jumatate e teava iar cealalta jumatate e surub. Surubul intra lejer in teava, nu se infileteaza in ea, nici nu s-ar putea roti pentru ca atat teava cat si surubul sunt latite la capete si au cate o crestatura ce se imbina in saboti fiind impiedicate rotirea sau caderea distantierului. Pe jumatatea in forma de surub se plimba piulita aceea in forma de rotita dintata, aceasta proptindu-se in teava si determinand cat de mult intra surubul in teava, adica determinand lungimea ansamblului respectiv. Se deplaseaza piulita spre sabot = intra mai mult surub in jumatatea in forma de teava si distantierul se scurteaza, deci sabotii se slabesc de pe tambur. Se intelege ca la deplasarea piulitei pe surub catre teava, ansamblul se lungeste si sabotii se departeaza, deplasandu-se spre tambur. Am folosit expresia "piulita se plimba pe surub" doar pentru a face mai usoara intelegerea pentru cei mai putin avizati dar interesati. In realitate piulita de pe surub sta permanent in contact cu marginea tevii (capetele ansamblului teava/surub sunt permanent presate unul catre celalalt de catre sabotii stransi de arcul un forma de potcoava) si la rotirea acesteia, se deplaseaza surubul pe principiul simplu al functionarii filetului. La mine se vedea ca piulitele nu mai lucrau demult, nici pe stanga nici pe dreapta. Nu mai descriu cum se scot sabotii vechi pentru ca daca ajungi sa-i vezi, totul este foarte simplu. Atat zic, mai intai scoti sabotii si apoi cablul franei de mana;

-capul cablului de la frana de mana se pune in locasul de pe coada sabotului dinspre spatele masinii inainte de punerea sabotului pe pozitia de lucru;

-in cutia sabotilor am gasit si splinturile pe care se monteza tablita aceea de autoreglare, ce actioneaza (teoretic cel putin) piulita de pe distantierul dintre saboti. Atentie, cand bateti cu ciocanul splinturile (sunt doua: unul pe stanga si altul pe dreapta si se baga in orificiul din sabotul opus celui ce tine capatul cablului de frana de mana), aveti grija sa tineti contra chiar in dreptul gaurii (e bun un cap de teava dar si un varf de ciocan, ceva de fier langa gaura), nu sprijinind sabotul de ceva pentru ca il strambati sau ii distrugeti ferodoul lipit cu o rasina dura de sabot;

-arcul otelit, in forma de "U", menit sa apropie (nu sa departeze sabotii, cum am citit aici, postat nu mai stiu de cine) se baga fara brutalitate, cu doua patente, avand grija sa nu-l fortam la jumatate unde intra de la sine la locul de sprijin iar capetele se baga in gaurile din sabotii pe care ar fi bine sa-i tina altcineva comprimati pe pistonasele cilindrului de frana. Eu am gasit arcurile destul de ruginite dar nu m-am obosit sa le curat de rugina. Cred ca mai tin si la randul asta de saboti...

-montarea tamburilor am facut-o cu distantierul dintre saboti micsorat din piulita, apoi am marit distanta dintre saboti prin gaura de vizitare din spatele talerului, impingand cu scula tangential in sus pe zimtii piulitei. Rotirea in acest sens a piulitei e mai usoara deoarece zimtii au o inclinatie de asa natura incat taisul platbandei nu scapa dintre zimti. Am reglat distanta pana ce tamburul a inceput sa atinga de saboti apoi am invartit de piulita putin inapoi pana n-am mai auzit frecusul! S-a reglat singura distanta apoi, la apasarea repetata a pedalei de frana. Confirm spusele altor colegi, ca frana de mana nu a mers deloc la inceput dar in timp, in cateva zile si-a revenit uimitor. Nu-mi vine nici acum sa cred...Probabil ca si frana de serviciu nu a fost eficienta la inceput dar n-am resimtit vreo diferenta notabila, la cum merg eu cu masina!

-pentru ca am zis ca voi testa daca piulita veche de pe dreapta merge pe stanga fara ca portiunea de ambutisare sa vina in acelasi loc pe crestatura fuzetei, ma simt dator sa va spun ca n-am incercat pentru ca cel care m-a ajutat la schimbarea sabotilor s-a oferit s-o dea la rectificat cuiva si i-a mai luat putin din material pe partea frontala, cat sa vina, la strangerea completa rotita cu vreo 45 grade fata de pozitia initiala. Am piulita respectiva, am pus alta noua pe partea dreapta iar pe stanga am refolosit-o . Cuplul de 175 N/m nu e de speriat, merg refolosite fara probleme piulitele, asta este senzatia mea acum, dupa ce am strans cu mana mea, cu cheia dinamometrica.
  • danzog

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Lyonel , tot ce ai explicat este corect. Acum 2 sãptãmâni am fost nevoit sã abordez aceastã problemã deoarece la roata stângã spate(din ,,simptomatologia,, descrisã la aceastã rubricã pe care am parcurs-o integral) arcul potcoavã se rupsese.Am considerat cã dacã am probleme de aceastã naturã la roata menționatã,o desfac și pe cealaltã(dreapta spate)chiar dacã aparent este în ordine. Cu toate cã am dat 3 zile la rând cu wd40 pe piulițele danturate ale dispozitivelor de autoreglare ale saboților,acestea au rãmas gripate pe axele filetate (distanțiere)deci nu am putut slãbi saboții.Am fost nevoit sã forțez cu douã șurubelnițe mecanice mai late(cu atenție în zone diametral-opuse) în platoul saboților și am reușit sã scot tamburii(buzã= 0,2mm) fãrã alte complicații la cilindri receptori ai sistemului de frânare sau la rulmenți. La roata stângã spate,diagnosticul s-a confirmat(arc potcoavã rupt). La roata dreapta spate unul dintre saboți mai avea pe el ferodou pt. douã frâne(0,02mm)?! Comandasem deja perechea de,, potcoave,, dupã care am comandat și saboții(asta pt.cã am un singur cric și am demontat tamburii pe rând). Accesorii saboți frânã ATE(2 arcuri potcoavã+2 arcuri elicoidale lungi pt.cama cu pinten/tãblița)=50 lei.Set saboți Bosch(4 buc. made in Italy) +2 șplinturi=75 lei.Total 125 lei.Pentru a degripa piulițele danturate de pe axele filetate ,le-am încãlzit la aragaz,dupã care imediat le-am prins în menghinã(cu atenție ,de gulerul piuliței de sub zona danturatã=aprox. 4mm, pt a nu deteriora suprafața danturatã de lucru) și am forțat furca axului filetat cu un clește patent(dacã forțam cu șurubelnița pe orizontalã, fãcând pârghie,între laturile furcii exista posibilitatea ca acestea sã se îndoaie/deformeze sau sã se rupã). Șplinturile le-am introdus în orificiile din saboți folosindu-mã(pt a ține contra) de degajarea danturatã dintre fãlcile cleștelui patent suspendat la orizontalã pe un alt ciocan dar pot fi folosite și 3-4 piulițe de 10 puse una peste alta(varianta cu ștuțul de țeavã din oțel propusã de tine,este mai bunã(dar cu diametru mic,aprox.5-6mm/țeava-tija de la o lustrã veche). Deoarece pe platoul saboților era foarte multã ruginã amestecatã cu pulbere de grafit + azbest,am curãțat cu peria de sârmã dupã care am suflat cu aer sub presiune și în final am șters cu o cârpã curatã îmbibatã în wd40. Am cãutat de am cãpiat la toate magazinele de profil din orașul meu, vaselinã pe bazã de cupru sau molibden. Nu am gãsit . Și pt.cã mã grãbeam,am pus vaselinã grafitatã la dispozitivele de autoreglare al saboților și pe arcuri.Am deșurubat piulița danturatã de la dispozitivul de autoreglare,pânã la capãt și am lãsat ca acesta sã lucreze și sã regleze automat distanța dintre saboți și tamburi într-un interval de o sãptãmânã de folosire al autoturismului și implicit al frânei de serviciu(țineau totuși frânele fațã) dupã care am reglat și frâna de mânã pe care inițial o slãbisem la maxim,atât cât permitea întinzãtorul din interior dintre scaune. Arcul potcoavã rupt de pe stânga,l-am sudat perfect și împreunã cu celãlalt de pe partea dreaptã(ruginit dar în stare bunã) le-am donat unui cunoscut din localitate care deține un minijeep Agila de același tip.


Skip ads

  • cosmin_sicrea2005

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Sep 2014

  • Mesaj Privat
De unde pot cumpara prezoane cu caneluri pentru opel agila (Atat pentru roti fata cat si pentru roti spate )? Multumesc
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Cred ca de la orice magazin de piese auto care se respecta. Au programe, licente, conexiuni si contracte cu furnizori, iti cer certificatul de inmatriculare sau seria sasiului si-ti aduc piesele dorite. Se gasesc prezoane, stai linistit. Le aduc din orice colt al Europei, daca nu sunt in tara! Sa nu te gandesti ca te ard la buzunar rau. Au si ei castigul lor dar la niste amarate de prezoane nu pot castiga decat cativa leuti.
  • cosmin_sicrea2005

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Sep 2014

  • Mesaj Privat
din pacate de unde sunt eu (PEtrosani Hunedoara ) nu am gasit la nici un magazin de piese auto prezoane randalinate (fixe in tambur )
pentru agila . Momentan am pus 1 de matiz dar este cam scurt pentru rotile de fata. (Pe spate se potrivesc super ok cele de matiz dar pe fata nu )
Multumesc pentru promptitudine!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Intreaba aici https://www.clubopel.com/vie...33&start=7560
  • cosmin_sicrea2005

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Sep 2014

  • Mesaj Privat
Multumesc!
  • gheorghe ursan

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2016
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Buna ziua.Detin si eu un Opel Agila 1.2 din 2001 iar de 3 zile am fost la service cu masina pentru a-mi schimba sabotii de frana spate deoarece erau terminati si in plus se pare ca sistemul se bloca in momentul in care actionam frana de mana.Cei de la service au schimbat tot ce tine de frana spate inafara de oale care erau inca bune(inclusiv lichid de frana,cablu de frana de mana si sistemul ce este impreuna cu sabotii)Pretul destul de piperat deoarece sunt acum in Germania 300 de euro.Problema e ca ieri am facut un drum mai lung de aproape 100 de km iar la final am verificat daca sau incalzit oalele de pe spate si am avut ,,neplacerea" sa constat ca cea din dreapta era putin fierbinte(mentionez ca din momentul schimbului sabotilor am facut cu masina maxim 150 km pana acum).Este asta o problema sau inca nu s-au asezat tamburii bine?Sambata vreau sa merg in Romania si nu as vrea sa apara vreo problema.multumesc mult.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Cand sabotii sunt noi, de regula nu prea tine frana pe spate pana se "aseaza". Daca se incinge tamburul in mers fara sa franezi, asta poate fi de la reglajul defectuos al piulitei zimtate de pe distantierul dintre saboti. Sistemul fiind nou, e usor de reglat.
E pacat de saboti si de tambur sa circuli cu roata infranata (plus consum marit). Intr-un final se vor toci si nu se vor mai freca degeaba dar daca se incinge foarte rau risti sa se topeasca si sa curga vaselina din rulment (care e in tambur) si sa ramai fara frana cand ti-e lumea mai draga. Sa nu mai zic de griparea rulmentului, supraincalzirea jantei si prin urmare a pneului...Poate merg prea departe cu scenariul asta dar ce poate sa se intample cand rulezi cu viteza cu roata blocata?
In cazul tau, daca dupa 100 km parcursi fara oprire, puteai tine mana pe tambur, aia nu e temperatura critica. Fiind vorba insa de un sistem de franare, singurul sfat pe care ti-l pot da este: nu pleca la drum lung pana nu reglezi frana in asa fel incat dupa ce ridici piciorul de pe pedala roata sa se invarta de lejer!
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Lyonel a spus tot ce trebuia, posibil ca cei 150 km sa nu fie de ajuns
pentru pasuirea ferodourilor cu santurile din maieuri.
Test: daca aveti posibilitatea parcurgeti o distanta de cativa km fara
a utiliza frana (sau foarte putin); lasati masina sa se opreasca de la sine
pe dreapta si verificati temperatura butucilor.
Daca sunt doar calduti nu este o problema.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR