Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • BOEING747

  • Mesaje scrise: 348
  • Locatie: ORADEA
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Este vorba despre o Zafira cu motor de 2.0 DTI la care am incercat sa scot mufa de la debitmetru dar nu reusesc din pacate. As dorii sa vad daca trage mai bine fara.... Daca cineva mi-ar putea putea explica mai detaliat i-as fi recunoscator.
Skip ads

  • DrFan

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2005

  • Mesaj Privat
daca la 2.0Dti e ca la 1.7DTI , e simplu. Cum te uiti la mufa in stanga mufei se vede o chestie ca un capac, de care trebuie sa tragi.Mufa are un sistem de siguranta ca sa nu iasa ca proasta singura...asa ca trebuie sa tragi de capacul acela care se gaseste le laterala mufei. imi pare rau ca acum nu am nici tis-ul instalat si nici pe google nu am gasit o poza ca sa iti dai seama mai usor.


Eu la astra am scos debitmetrul din aceleasi motive...dar singurul lucru care l-am obtinut a fost intrarea motorului in regim de avarie...adica mergea ca o caruta.Am pus mufa la loc....si si-a revenit herhelia de ponei Razz
  • Lucyk

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie:
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Am o Agila 1,2 cu motor Z12XE. A inceput sa "dea in nas" la accelerare si am fost cu ea la tester, dar mecanicii de acolo nu au stiut sa interpreteze codul de eroare P0170 FUEL TRIM (BANK1). Fiind vorba de "fuel" ei au cautat pe la circuitul de alimentare si pe la bujii.
Norocul meu ca mi-au dat codul pe un bilet si am gasit pe net, pe mai multe forumuri engleze si germane aceiasi explicatie: BAD MAF sau BAD air mass sensor (debitmetrul).
Stiu ca asta este si partea slaba a modelului asta de Opel, dar inainte de a cumpara o piesa de 7-8 mil as vrea sa ma mai conving o data. Caut pe cineva care are o masina cu model asemanator de motor (Z10XE, Z12XE sau chiar Z14XE - Corsa, Agila) care sa-mi imprumute putin debitmetrul lui sa testez daca masina mea merge mai bine cu el. De asemenea, mi-ar conveni si un service unde pot sa fac asta. In concluzie, caut un debitmetru bun pentru confirmarea defectiunii.
Anul trecut am fost la Di-Bas si din cauza acestei erori m-au convins sa-mi schimb sonda lambda, afacere care m-a costat 7,4 mil. Bineinteles ca sonda lambda dadea si ea o eroare, datorita amestecului aiurea datorat debitmetrului. Acum suflu si in iaurt inainte sa scot banii din buzunar.
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Ca sa schimbi debitmetrul nu-ti trebuie service , poti sa-l schimbi singur iar ca sa te convingi daca este sau nu defect , cu motorul oprit scoate mufa de la debitmetru , porneste motorul iar daca trage , fuge cel putin egal cum mergea inainte , inseamna ca debitmetrul este defect.
Skip ads

  • dobre_laur

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2006

  • Mesaj Privat
incearca sa te duci la dezmembrari acolo te lasa sa probezi piesa inainte sa o cumperi .daca esti din bucuresti poti incerca vis a vis de penitenciaru jilava .asa am facut si eu din pacate la mine a fost ceva mai grav.
  • b82bog

  • Mesaje scrise: 400
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2005

  • Mesaj Privat
[quote="Visse"]Ca sa schimbi debitmetrul nu-ti trebuie service , poti sa-l schimbi singur iar ca sa te convingi daca este sau nu defect , cu motorul oprit scoate mufa de la debitmetru , porneste motorul iar daca trage , fuge cel putin egal cum mergea inainte , inseamna ca debitmetrul este defect.[/quote]

Pai cu mufa scoasa nu ar trebui sa fuga mai bine daca este defect?
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Pai asta am spus si eu , debitmetru scos , masina trage mai bine inseamna ca debitmetru este defect.
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
uite aici ce spune in TIS pt eroarea ta:
http://autos.groups.yahoo.c...bOpel/files/Docs/
si iei fisierul z20let_p0170.pdf , desi motorul e altul verificarea e aceeasi.

Dai join pt a te inscrie.
Skip ads

  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
lucik, da si tu o cautare pe forum.... Wink

ia uite aici:

https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=2556

sau merge si ai scapat de o cheltuiala mare, sau nu merge si inseamna ca era dus complet....

iti sugerez sa-i dai un mesaj lui Adrian P. si sint sigur ca te va indruma... (aveti acelasi motor)
  • Lucyk

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie:
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Pt. Zafir: Cand am testat motorul am solicitat mecanicului si curatarea debitmetrului. L-a curatat cu spray de contacte si jet de aer, dar fara nici un rezultat.
Dupa consultarea forumului am testat defectul prin scoaterea mufei debitmetrului. Masina se misca mult mai usor si lin, chiar daca motorul mergea la turatie putin mai mare. Adunand la asta codul de eroare P0170 Fuel Trimmer, care la majoritatea Agilelor apare ca urmare a defectarii debitmetrului (conform mai multor forumuri germane si engleze), am decis comandarea piesei. Vineri am s-o am. Sper ca asta sa fie rezolvarea problemelor mele si sa nu fie ceva mai grav.
Pt. Chiciuc: Am consultat link-ul dat si am observat ca este procedura standard care se realizeaza la aparitia respectivului cod de eroare. Asa probabil au procedat si cei de la Opel care mi-au schimbat anul trecut o sonda lambda. Consultand insa mai multe forumuri am aflat ca modelul Agila are probleme cu debitmetrul, iar eroarea de sonda lambda se datoreaza amestecului eronat facut de ECU ca urmare a datelor gresite primite de la senzorul respectiv.
Nu sunt specialist, dar in ultimele zile am stat mult si am citit despre astfel de probleme. Am luat deja mai multe "tepe" crezand tot ce-mi spun cei de la service si scotand din buzunar banii prea repede. Sper sa nu ma insel si sa-i dau de cap. O sa va tin la curent.
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
ce pot sa-ti sugerez...
- daca ai comandat debitmetrul la service, sa lamuresti cine plateste in caz ca nu se rezolva problema. In speta service-ul.
- daca l-ai comandat in alta parte cei de la service sa-ti o hartie cu defectul constat.
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,387
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
BOEING747 a scris:Este vorba despre o Zafira cu motor de 2.0 DTI la care am incercat sa scot mufa de la debitmetru dar nu reusesc din pacate. As dorii sa vad daca trage mai bine fara.... Daca cineva mi-ar putea putea explica mai detaliat i-as fi recunoscator.


La 2.0 DTI are o piedica de siguranta in partea de jos a mufei... Se foloseste o surubelnita si daca nu vedeti bine acolo, va recomand sa scoateti furtunul din cutia de la filtru' de aer sa puteti vedea piedica mai bine
Skip ads

  • cipi2ooo

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Pai si piedica se trage afara, se scoate pur si simplu sau se apasa pe ea?
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,387
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Se baga surubelnita intre piedica si mufa si se indeparteaza 1-2 mm in timp ce se trage de mufa
  • vectra 007

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1996 x18xl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut imi puteti spune si mie daca se poate curata debitmetru ? eu am bagat masina pe tester si mia spus ca nu lucreaza la capacitate maxima se aceia poate si lipsa te putere
Rolling Eyes
  • Petrus

  • Mesaje scrise: 111
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Se poate curata cu un spray de contacte dar nu prea da rezultate.
  • GL99VRC!

  • Mesaje scrise: 616
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2001 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Solutia ideala este sa il schimbi.
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
vectra 007 a scris:salut imi puteti spune si mie daca se poate curata debitmetru ? eu am bagat masina pe tester si mia spus ca nu lucreaza la capacitate maxima se aceia poate si lipsa te putere
Rolling Eyes


Cum au spus si colegii debitmetru se curata dar nu da prea mari rezultate ,cel mai bine ar fi sa-l schimbi.
Pe viitor daca vrei sa nu mai ai probleme cu debitmetru parerea mea este sa schimbi filtru de aer ceva mai des ,poate chiar sa-l mai si sufli intre schimburi.
  • astrah

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Nu folosi spray de contacte pentru ca lasa urme pe senzor si mai rau il strici.
Cel mai bine alcool tehnic (mai ieftin) sau spray pentru debitmetre(mai scump).
  • elegance

  • Mesaje scrise: 3,088
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y 17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Topic de 17 pagini si voi reinventati roata. Rolling Eyes
https://www.clubopel.com/vie...ebitmetru+cleaner
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR