Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Cred ca am rezolvat-o si eu, dupa ultima interventie. Acum pot sa merg prin oras cu A/C-ul pornit la 35 grade C temperatura exterioara si apa oscileaza intre 89-92 pe ceasul de temperatura din bord. Daca raman la relanti cu A/C-ul pornit, ceasul din bord se duce la 85 grade C si acolo ramane.

Se pare ca :
- conteaza foarte mult cat de plin de mizerie e radiatorul de A/C, dar si cel principal de apa (trebuie suflat cu aer comprimat la 5bari si scoase pietricelele din celulele lui), pentru ca degeaba iti merg toate ventilatoarele pe un radiator de A/C partial obturat
- obligatoriu trebuie sa iti functioneze toate ventilatoarele(pe ambele turatii) exact asa cum a gandit racirea motorului fabricantul masinii
- trebuie sa faci o curatare interna a circuitului de racire al motorului cu apa+sare de lamaie (eu am bagat separat si detartrant de obiecte sanitare dar separat numai in radiatorul mare, am facut asta la doua radiatoare dintre care unul avea 25ani! vechime si detartrantul le-a curatat in interior pe ambele de-ai fi zis ca-s noi, ambele merg de atunci fara nicio problema pe masini si sunt ok)
- trebuie sa ai termostat si termocupla bune, care sa functioneze in parametrii dati de fabricant
- se recomanda folosirea de apa demineralizata+antigel cu silicati (albastru/verde) in proportie de 35%antigel 65%apa demineralizata (sa reziste pana la -24grade C pe iarna). Antigelul fara silicati (cel rosu) nu este la fel de bun in a absorbi caldura din motor si a o descarca termic trecand prin radiator, mai multe detalii aici si aici.

L.E
La urmatorul schimb de ulei luna asta o sa-i dau jos scutul motor cât sa am loc sa suflu cu aer comprimat si radiatorul de apa, dar in sens invers de data asta, spre fata si la fel o sa procedez si cu intercoolerul de langa el. Asta ultimul e foarte important sa raceasca aerul comprimat de turbina atunci cand mergi cu turbina la boost la temperaturi exterioare de peste 30grade C. Mai ales ca la mine care i-am marit puterea la motor.


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Lun 29 Jul, 2013 6:13 pm
Skip ads

  • mirel2788

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1996 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Am curatat radiatoru atat exterior cat si interior am schimbat termocupla cu una de daca solenta cre deschide la 92si se opreste 86 ambele ventilatoare merg pe turatie mare.
Apa imi sta la 90 la panta mi urca la 92max93inca nu a fost foarte cald.
ventilatoarele au merg mai putin la viteza mare inaint mergeau aproape tot timpu. Senzoru care indica temperatura apei e montat chiar langa termostat normal ca se ridica acu dar la esirea din radiator e mult mai rece am montat pentru verificare pe furtunu care iasa din radiator o sonda de dacie cu un ceas de dacie si mam convin ce apa e mult mai rece.toata apa (antigelu)care iasa din motor e ferbinte da in senzor si acu se ridica repede apa nu avand timp sa ajunga in tot radiatoru
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ai A/C pe motor ? Ca daca nu ai, atunci ai doar 2 ventilatoare, ai un termostat cu alte temperaturi de actionare si e mult mai usor de rezolvat problema asta cu incalzirea motorului la motorul de Isuzu fara A/C.

A fost buna asta cu termocupla care deschide la 92 si si inchide la 85 grade C... am vazut intern ce este intr-o termocupla si ea este un obiect care lucreaza ca un comutator (cupleaza la 92 si decupleaza deja la 91 grade C, de exemplu). Termocupla nu are vre-un bimetal sau lichid capsulat care sa-i dea o inertie termica cu care sa acopere o plaja de temperaturi, ea este doar un comutator on/off.


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Lun 29 Jul, 2013 6:45 pm
  • mirel2788

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1996 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Nu am ac termocupla care o aveam deschidea 100.treapta 1.acu merg si cel din fata ai cel din spate pe viteze max.si e ok la mine treapta 1mergea ft incet cu termocupla de dacia solenta imi pornesc cand acu ajunge la 90.termocupla de solenta e ft eftina 19lei
Skip ads

  • mirel2788

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1996 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Varianta cu Ac nustiu cate ventilatoare merg cand pornest ac daca merge 1 poti sa le faci pe celelalte 2sa mearga la viteza mare doar pe o treapta schimband termocupla cu uma care deschide ma devreme asfel racirea e mai eficienta si ventilatoarele merg mai putin
  • Allexs

  • Mesaje scrise: 578
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2008

  • Mesaj Privat
@mirel2788 - ce ai facut tu e o improvizatie, nu e chiar o rezolvare
asa putem si noi sa mutam firul din termocupla de la treapta 3 la trepta unu si o sa porneasca toate ventilatoarele pe turatie mare la 90 grade pe ceas....dar noi nu asta vrem....

@ahappyuser - "Cred ca am rezolvat-o si eu, dupa ultima interventie. Acum pot sa merg prin oras cu A/C-ul pornit la 35 grade C temperatura exterioara si apa oscileaza intre 89-92 pe ceasul de temperatura din bord. Daca raman la relanti cu A/C-ul pornit, ceasul din bord se duce la 85 grade C si acolo ramane. "

Cred ca difera un pic si ce arata ceasul din bord
Asa am mers si eu azi prin oras cu ac pornit si erau 38-39 grade afara apa varia intre 95-98 grade , iar la relanti sta undeva la 87-88 grade
ce-i drept , eu nu am curatat radiatoarele de nici un fel
  • mirel2788

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1996 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Nu e nico inprovizatie doar am schimbat termocupla care era pe masina pornea la 100 si asta porneste la 92.si tmperatura nu mai sta la 98 si sta intre 90 92 nu mai trebuie sa stau cu ochi pe ceas sa numi fiarba apa.
  • Allexs

  • Mesaje scrise: 578
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Da parca spuneai ca ventilatoarele pornesc pe turatie mare, asta inseamna ca nu mai ai treapta 1 la ventilatoare, nu ?
Termocupla care ai pus-o s-a potrivit la mufa ?
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
@Allexs

Pai eu am verificat (am scris mai sus despre asta) folosind OpCom cat e ecartul intre temperatura care o arata ceasul de temperatura din bord si temperatura reala care o raporteaza sonda si abaterea e de 2-3grade C. Deci daca la mine in bord acul imi oscileaza intre 89-92 (A/C pornit, 35grade temperatura exterioara, mers prin oras) in realitate temperatura oscileaza intre 91-95grade C ceea ce este in parametrii pe care-i urmareste Opel, adica motorul sa functioneze intre 90-100grade C unde consumul este cel mai bun si noxele cele mai mici. Iar la mine, dupa curatarea radiatorului de A/C de mizerie s-a vazut cea mai mare schimbare in bine in ceea ce priveste temperatura la care imi functioneaza motorul.


Ar merita sa-i faci si tu la a ta o curatare exterioara cu aer comprimat si la interior cu sare de lamaie (si cu detartrant de obiecte sanitare de la Carrefour, separat doar in radiator) si apoi sa-i bagi un antigel mai bun (gen Hepu) verde cu silicati. Renunta la antigelul rosu fara silicati pe care-l ai acum in motor ca nu-ti descarca termic caldura din motor asa cum o face cel fara silicati, citez:

"2. Only use the amount of antifreeze that your demographic region dictates. Basic chemistry tells us that pure water is the best coolant, period. The specific heat of water is 1.0. This is the common chemistry yardstick that says that it takes 1 BTU to raise 1 pound of water 1° F and is assigned the 1.0 specific heat number. A 50/50 mix of ethylene glycol (the green stuff) has a tested specific heat number of 0.5 and a 50/50mix of propylene glycol (the red stuff) has a tested specific heat number of 0.3. What this means is that it take twice the amount, in the case of the green stuff (and over three times for the red stuff) of BTUs to raise the same amount of water 1 degree!! This means that pure water will remove double the amount of heat and carry that heat away from the source per unit volume. Now, do the arithmetic and you will find out that the more pure water...the more heat gets taken away! Do not confuse this with the boiling point of the coolant. Pure water will boil at a lower temperature than that of a mix of water and antifreeze, as well as freeze at a higher point. The application of pressure in the system by the system through the normal expansion of water and gas during heating, is the solution to keeping the water from boiling away. A 10 LB (1,7 bar) of pressure on water raises its vapor point to 239° F (115° Celsius). I recommend a 25% mix of the green/red stuff to water for boiling protection, lubricating and corrosion resistance. Use only what you need!"

In manualul de Vectra B 1.7TD este mentionat ca la motoarele fabricate pana in anul 2000 se va folosi antigel cu silicati. La service Nissan se baga numai antigel cu silicati, si suntem in anul de gratie 2013... deci ?

L.E:
Eu in toamna am deja 2,5 ani cu antigelul asta ieftin pe care l-am bagat (verde cu silicati, cumparat de la Unix Auto) si vreau sa-l schimb ca-i ajunge. O sa fac inca o curatare cu apa si sare de lamaie 10% (si detartrant in radiator, poate de data asta gasesc si o modalitate sa-l dau jos de pe motor) si apoi o sa-i montez pe circuitul mic incalzitorul ala de apa cu bujii de Ford Focus care l-am cumparat inca de azi-iarna. Vreau sa-l pun in functiune, cu un timer care dupa 30sec de la pornire sa-mi comute postincalzirea pe bujiile din incalzitorul de pe circuitul de apa, nu pe bujiile din motor asa cum e acum. O bujie NGK D-Power cum am eu pe motor e 165lei, una BOSCH asa cum sunt cele din incalzitorul de apa e pana in 50lei, iar asa o sa lungesc si viata bujiilor din motor.
  • mirel2788

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1996 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Eu nu am avut mufa originala aveam papuci si a fst simplu .eri a fost ft cald 37grade apa a stat la 90,92 prin orasi ventilatoarele merg 20secunde deci racesc repede inainte pe treapta 1mergeau tot timpu
  • Allexs

  • Mesaje scrise: 578
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2008

  • Mesaj Privat
@mirel2788 - la asta ma refeream cand am spus improvizatie......ca iti porneste direct pe treapta 2(e si normal ca pe treapta 2 sa faca fata mai bine)

@ahappyuser - "Ar merita sa-i faci si tu la a ta o curatare exterioara cu aer comprimat si la interior cu sare de lamaie (si cu detartrant de obiecte sanitare de la Carrefour, separat doar in radiator) si apoi sa-i bagi un antigel mai bun (gen Hepu) verde cu silicati. Renunta la antigelul rosu fara silicati pe care-l ai acum in motor ca nu-ti descarca termic caldura din motor asa cum o face cel fara silicati"

asta si cred ca o sa fac , dar intai sa rezolv problemele care le am cu motorul....
daca poti sa imi trimiti un pm sa imi spui niste detalii cum ai facut tu , cata sare de lamie ai pus,cata apa , cat sa mearga motorul cu apa asta si de cate ori trebuie repetat
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am detaliat deja cum trebuie procedat chiar in acest topic pe prima pagina in postul numarul 13. La mine a avut efect curatarea interna a circuitului de racire, ulterior motorul mergea mai rece cu 2grade C decat inainte de spalare, in special cand nu foloseam A/C-ul.

Dupa curatarea interna a circuitului de racire incearca sa sufli cu aer de la compresor radiatorul de A/C (va trebui sa demontezi bara-fata si eventual masca cu ventilatoarele, operatiune relativ usoara), acesta se raceste doar pe unde sunt pozitionate ventilatoarele fata (ai vazut ca restul e acoperit) si daca acolo in zona ventilatoarelor e obturat atunci cu A/C-ul cuplat ti se incalzeste prin transfer de caldura si radiatorul de apa ca e la doar 4-5cm distanta de cel de A/C.
Skip ads

  • mirel2788

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1996 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Ce probleme ai cu motoru?
  • Allexs

  • Mesaje scrise: 578
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2008

  • Mesaj Privat
cred ca am garnitura de chiuloasa ciupita, pierde apa si scoate fum alb.....(sper sa fie garnitura si nu chiuloasa)
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Dupa ce desfaci motorul neaparat sa verifici chiuloasa - sa invarti arborele cu came cat sa-ti calce pe rand pe fiecare pastila si sa o verifici daca nu s-a subtiat vreuna prea mult pe margine cât sa aiba guler (deci nu mai are conicitate) pentru ca atunci iti mai inchide numai pe buza exterioara a supapei si trebuie schimbata. La fel sa-i verifici distanta dintre pastile si arborele cu came dar si planeitatea la cei ce rectifica chiuloase (au ei o rigla perfect dreapta o pun perpendicular pe chiuloasa si-ti spun pe loc daca trebuie rectificata sau nu).

Eu am desfacut saptamana asta chiuloasa de Renault pe care am crapat-o cand am strans injectorul #2 si doua supape de admisie erau asa de mancate pe exterior ca aveau un guler de 2-3mm si erau ascutite la margine de-ai fi zis ca au mers 1kk de km. Cine stie daca chiulosa nu era luata de pe alt motor, ca motorul imi pornea inclusiv la -20grade C, deci avea compresie.
  • mirel2788

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1996 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Din cate stiu eu trebuie sati faca bule cand acelerezi in borcan,ar fi bine sa fie garnitura si nu chiuloasa. Motoarele x17dt isuzu au doua probleme 1 temperatura apei 2alternatoru.din pacate am terminat cu racirea (sper nustiu cat timp)acu ma lasat alternatoru la rece bag putin la cald mult.
"Ai masina ai necazuri nai masina te necaz,,
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Deci, stimati colegi, cei care aveti motor X17DT Isuzu cu A/C ca mine... vreau sa va spun ca eu personal acum chiar sunt MULTUMIT de racirea acestui motor. E foarte bine asa cum e acum! Fata de cum era imediat dupa ce am cumparat masina... e o MARE diferenta!

Azi am fost cu familia pe Valea Oltului pâna la Caciulata, la o baie.

La dus nu am folosit A/C-ul, dar am sa va povestesc pe scurt cum a mers masina, ce temperaturi exterioare, ce temperaturi au fost la motor, ce sprint avea motorul la temperaturile alea, ce trafic era, etc... cam tot ce s-a intamplat:
- am plecat la 13.45' din Sibiu, erau 31 grade C afara.
- dupa 15km de mers, in satul Talmaciu aveam 79 grade C pe acul de temperatura din bord (am mers preponderent cu 95km/h-100km/h). Am crezut initial ca mi s-a stricat ceasul de temperatura, chiar ma gandeam... ''ceva nu e in regula... nu se poate asa ceva, ca e prea putin temperatura asta din bord".

Intru pe Valea Oltului... aglomeratie mare, destul de greu cu deplasarea... coloana, masini multe... viteza medie 80km/h, temperatura exterioara 30-31 grade C -> acul din bord imi arata 79-80grade C !
Continui drumul, reusesc sa depasec ca sa ajung cap de coloana, continui cu 100km/h cam peste tot unde am putut merge... temperatura exterioara 32 grade C - acul de temperatura din bord imi arata 80-81 grade C! Mai merg o periaoada, temperatura exterioara 34-35grade C acul de temperatura din bord imi arata 81-82 grade C! Pai la temperaturile astea, eu aveam in mod normal 91-92 grade C in bord, fara A/C cuplat! Dar sa va spun cum tragea motorul in depasiri, care erau temperaturile in bord... ca eu am ramas chiar uimit :
- mergeam cu 82 grade C in bord si 90-100km/h
- intram in depasire, cu a 4-a sau a 5-a, dura cam 10sec pana ieseam din depasire
- dupa 6-8sec de accelerare de la 2.500rpm pana la 3.500rpm, acul de temperatura initial imi cobora pana la 80 grade C, apoi urca la 83 grade C si in urmatoarele 45-60sec cobora la loc la 81-82 grade C. Ziceai ca-i un fel de magie, puteam sa vad 'live' in bord cum valul de caldura generat de accelerarea motorului era preluat de lichidul de racire din motor si descarcat termic la trecerea acestuia prin radiator. Motorul trage ca in zilele lui bune (pe racoare) cu diferenta ca acum nu mai conta ca afara sunt peste 30grade C. Inainte, la temperaturi de 30+grade tragea ca o caruta, chiar ma rugam de el sa se duca in depasiri. Dar acum trage foarte bine, intercooler-ul isi face treaba din plin.

Am ajuns la destinatie, am urcat o panta unde de obicei aveam 92grade C (acum 83grade C) si am oprit motorul. Am stat cateva ore la un strand, apoi am pornit spre Sibiu.

La intoarcere, m-am gandit ca ar trebui sa vin pe A/C (chiar daca ora de intoarcere a fost 17.45', cam tarziu si afara erau doar 32-33 grade C temperatura exterioara) pentru ca sa fie fair-play tot ce voi scrie in acest topic.
Asa ca am cuplat A/C-ul, apoi m-am intins la drum. Azi a fost o zi mai ciudata, ca cea in care desi e Sambata Valea Oltului e destul de aglomerata. Cu A/C cuplat, temperatura exterioara 32-33grade C, acul de temperatura imi arata 79-81 grade C in bord la o viteza de 80-85 km/h. DE NECREZUT.
Continui drumul spre Sibiu... soseaua fiind aglomerata, iar in fata era un pensionar cu o Toyota Avensys care mergea in intervalul de viteza [65km/h --85km/h] eu in viteza a 5-a permanent... acul de temperatura la mersul asta frecat de 65km/h-85km/h... apoi iar 65km/h-85km/h imi oscila la 83-85 grade C. Destul de bine, as zice eu ca sunt genul de om care daca pot merge si prin oras cu a 5-a, as merge.... asa ca nu era nicio problema pentru mine sa merg asa, 65km/h-85 km/h si iar. La un moment dat m-am apropiat de Sibiu, acolo e o panta unde de obicei eu accelerez intr-a 5-a de la 80km/h pana la 130km/h si aici am decuplat A/C-ul (ca sa verific care va fi temperatura finala in varf de panta la 130km/h) si surpriza aveam doar 87grade C in bord! ceea ce e o minune, as zice eu pentru ca aici aveam de obicei 98-100grade C! Am venit iar ca din tun, s-au tras toti pe dreapta ca veneam ca racheta. Smile

Ajung acasa si opresc motorul, in bord aveam 89grade C deschid capota si ma uit la ventilatoarele masinii... Ventilatorul fata-drepta si cel din spatele radiatorului de apa cel spate-stanga mergeau amandoua! Hmmm, au mers ele 20sec apoi s-au oprit.

Mai imi ramane sa scot mufa din termocupla si sa verific : cu A/C decuplat, si apoi cu A/C cuplat care-cum se invarte.

O sa revin aici cu impresiile mele dupa acest test.

Azi a fost O ZI MARE, eu personal nu m-am gandit nicio clipa ca motorul asta X17DT Isuzu chiar nu se poate raci cu cele 3 ventilatoare din dotare, ar fi fost un NONSENS sa fie asa. Mai ales ca nu am gasit in TIS niciun 'customer complaint' sau 'field remedy' pe problema asta, care sa nu fie rezolvata.

Inca odata -> cel mai mult la mine a contat curatarea exterioara a ventilatorului de A/C si implicit a celui de apa, cu aer comprimat de la compresor la presiunea de 5 bari.

TREBUIA SA FAC CHESTIA ASTA IMEDIAT DUPA CUMPARAEA MASINII, era cel mai bine asa. DAR, NU-I TARZIU.. omul cât traieste-ìnvata !
  • mirel2788

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1996 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Stie cineva daca scutu influienteaza racirea?
Eu nu am scut.cu se raceste ma bine cu scu sau fara el
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Scutul influenteaza racirea -in bine- daca restul componentelor ce participa la racire isi fac treaba. Eu am capacul de vizitare temporar demontat si acum temperatura prin oras e mai mare cu 1-2grade C decat cu capacul de vizitare montat pe scutul motor.

Cu scut motor iti creste presiunea de aer care raceste celulelele inferioare ale radiatorului de A/C, respectiv cel de apa.
  • mirel2788

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1996 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspunsoi.o sa-mi fac scut din tabla si nu mai am probleme cu alternatoru nu mai sare apa.
Cata motorina mai am cand se aprinde becu stie cineva .
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR