Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Da compresorul de AC , antrenat prin curea de catre motor...
Skip ads

  • Øvi

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Da , acela porneste ....
  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
In cazul in care compresorul cupleaza , cel mai sigur e ca nu mai are ce sa comprime , adica instalatia nu mai are gaz refrigerant.Nivelul gazului refrigerant nu se poate verifica nu exista nici un indicator in instalatie , singura dovada ca el exista e faptul ca instalatia raceste.... Rolling Eyes

Ar mai putea fi ceva :tipul de gaz refrigerant.
Daca ai in instalatie una din variantele ecologice de gaz acesta trebuie inlocuit odata la cativa ani,pentru ca este destul de instabil si isi pierde proprietatile in timp.

Bineinteles trebuie sa te asiguri ca nu cumva sa fie blocata vreo clapeta prin tubulatura din aeroterma , ar putea sa nu permita aerului sa treaca prin radiatorul de "rece".
  • Øvi

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Senator a scris:In cazul in care compresorul cupleaza , cel mai sigur e ca nu mai are ce sa comprime , adica instalatia nu mai are gaz refrigerant.Nivelul gazului refrigerant nu se poate verifica nu exista nici un indicator in instalatie , singura dovada ca el exista e faptul ca instalatia raceste.... Rolling Eyes


Pai este un "capac " in spatele radiatorului pe tubulatura si daca-l deschizi se vede o chestie/substantza albastra , eu asa am auzit ca se verifica , si asa am facut Laughing Laughing
Ce e chestia aia si la ce foloseste ? Embarassed

Senator a scris:
Bineinteles trebuie sa te asiguri ca nu cumva sa fie blocata vreo clapeta prin tubulatura din aeroterma , ar putea sa nu permita aerului sa treaca prin radiatorul de "rece".


Si cum pot face asta ? Embarassed Cand am fost la service Opel (trebuia facut ITP-ul) a cuplat AC-ul asa ca n-am avut ce face , le-am zis ca revin daca mai am probleme , si cred ca asa voi face Laughing

Ciudat e ca uneori cupleaza ...
Skip ads

  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Hmm.....nu stiu ce ai verificat tu , nu vreau sa dau cu presupusul , dar gazul refrigerant nu prea aveai cum sa-l vezi intrucat e sub presiune (zeci de atmosfere in timpul functionarii AC).

Din pacate nu cunosc constructia aerotermei la Astra F , cred ca trebuie sa discuti treaba asta cu un specialist.

E ciudat ca uneori merge alteori nu.... e posibil sa nu functioneze corect termostatul , instalatia de AC are un termostat asemanator cu cel de la congelatoare plasat dupa pulverizator.
De asemenea exista un senzor de temperatura care nu permite compresorului sa cupleze daca temperatura exterioara e scazuta , ar putea fi de asemenea defect....
  • Øvi

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Ok multumesc mult pentru raspuns , voi merge pe la cei de la service sa vad ce zic si ei !!

Multumesc Senator !
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Reincarca circuitul cu freon... asa a facut si la mine... vezi ca freonul e "de tip vechi" nu din ala "ecologic" ca la Astrele G, daca pui din ala "tip nou" ti se va gripa compresorul si atunci adio Pepe !
  • CatalinE

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2004

  • Mesaj Privat
sorin666 a scris:vezi ca freonul e "de tip vechi" nu din ala "ecologic" ca la Astrele G, daca pui din ala "tip nou" ti se va gripa compresorul si atunci adio Pepe !


de unde stii ca un freon ecologic ar gripa compresorul?? doar se pune ulei in instalatie...
Skip ads

  • Gepetto

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2004

  • Mesaj Privat
faptul ca merge cateodata ar putea fi cauzat si de cureaua ce antreneaza compresorul (eu am patit-o la espero)...vezi daca se vad ceva urme ca ar patina...daca da schimb-o si ai scapat de problema.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
CatalinE a scris:
sorin666 a scris:vezi ca freonul e "de tip vechi" nu din ala "ecologic" ca la Astrele G, daca pui din ala "tip nou" ti se va gripa compresorul si atunci adio Pepe !


de unde stii ca un freon ecologic ar gripa compresorul?? doar se pune ulei in instalatie...

*
Cu asta m-a "amenintat" un mecanic si cum a refuzat sa imi faca lucrarea si nu invers (adica sa-mi puna un lichid neadaptat, sa-mi ia banul si... sa nu ma cunoasca dupa aia) mie imi vine sa il cred...
De altfel, asta mi-au spus cam totii, este unul din motivele pentru care am schimbat "E"-ul pe un "G", in plus ca am gasit practic simultan un papagal care sa mi-o ia pe cea veche mai scump decat facea iar altul sa-mi propuna pe actuala sub pret... (lichidul "ecologic murdar" va fii interzis in CE din 2005)
  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Gazul de tip vechi (R12) e interzis in inmajoritatea tarilor din CE de ani buni. Wink
Probabil in 2005 se va renunta si la R22 , varianta care cred ca e si in instalatiile de pe Astra F.

E adevarata povestea cu incompatibilitatea insa e vorba doar de lubrifianti , fiecare gaz putand fi asociat doar cu lubrifiantul corespunzator.In cazul in care in instalatie raman urme de lubrifiant de tip vechi acestea sunt suficiente pentru a reactiona cu lubrifiantul nou si a-l descompune .

De aceea firmele de profil prefera sa schimbe compresorul , filtrul instalatiei si alte componente pentru a merge la sigur , chiar daca pentru functionarea cu gaz ecologic R134a e suficienta inlocuirea pulverizatorului din instalatia veche. Smile
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Asta cu incompatibilitatea eu nu o stiam... am mai invatat ceva, da, in general firmele iti "sugereaza" schimbarea compresorului, la un pret superior, cateodata, pretului masinii... Astra F este pe fluid "R12", se gaseste pentru ea un lichid "de inlocuire", dar care nu va mai fi comercializat din 2005 (R12 ESTE deja total interzis, in FR il mai gasesti la unii reparatori de frigidere care il mai au in stoc...)
Skip ads

  • vectra-nos

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2004

  • Mesaj Privat
A mai sesizat cineva urmatoarea problema? In mers continuu cu ac pornit sub bord in dreptul pasagerului amar picaturi de apa(lichid) in dreptul instalatiei de ac. Am fost la Di-bas , electricianul a desfacut tot bordul si nu a putu sa-si explice care este problema...raspunsul a fost : apare condens si de aici si picaturile care apar...ce-i drept ac-ul merge f bine..raceste super..etc...care sa fie totusi problema ? a mai constatat cineva acest aspect?

astra z18xe 2001
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
e condes, apa curata. normal este un canal care duce apa afara si iti curge sub masina. la tine ori nu e izolat cum trebuie vaporizatorul, si se creeaza condens le alte suprafete/conducte, ori ai canalul de evacuare opturat. vezi daca iti curge apa sub masina dupa ce a fost AC in functiune o perioada, daca nu curge, inseamna ca toata apa iti ramane in mansina.
  • vectra-nos

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Sub masina curge..deci nu e infundat..chiar asta a urmarit si electriceanul de la di-bas...
Si totusi....apare
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
deci tu esti 100% sigur ca curge doar cand ai ACu pornit, nu?

atunci poate sa fie o suprafata a vaporizatorului sau o conducata demascata si in direct contact cu aerul din masina. poate sa fie si carcasa vaporizatorului fisurata/crapata si o parte sin apa sa curaga in masina.
  • vectra-nos

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2004

  • Mesaj Privat
E vorba de picaturi...si nu apar decat la un drum mai lung facut cu aerul pornit . Nu curge tot timpul!Probabil e totusi condens..
Problema este sa caut in continuare motivul sau ne e ff stresanta problema..mai ales ca a venit iarna..si ac-ul...mai are de asteptatv Smile
  • wwwcvro

  • Mesaje scrise: 196
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Cand apas pe butonul de AC nu se mai intimpla nimic. Stiti cumva daca exista vreo siguranta pe undeva sau vreun releu?
P.S. Butonul este bun (realizeaza contactul respectiv) Merci
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
ce masina?
  • wwwcvro

  • Mesaje scrise: 196
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Vectra A 2.0i din 1991
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR