Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • Edwin

  • Mesaje scrise: 6,068
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Zafira 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2008

  • Mesaj Privat
@gobelu, cu multa placere, imi pare bine ca ai rezolvat...si ai scapat destul de ieftin Wink
Skip ads

  • ciogaby

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Strunfi;x a scris:
mishu2000 a scris:Salut! stie cineva daca atunci cand pornesc aerul conditionat trebuie sa porneasca ambele electroventilatoare sau doar unu. La mine problema este ca ba pleca compresorul de clima, ba nu pleaca si ventilatorul din dreapta nu pleaca nici aproape de 95 de grade, ventilatorul din stanga pleaca la cateva secunde, dupa ce pornesc aerul. mi-a verificat cineva instalatia de aer conditionat si mi-a spus ca am presiune prea mare pe instalatie (4-4,5 atmosfere in turatie scade sub 4) si ca de vina ar fi ventilatorul 2 care nu porneste si se face racirea doar pe jumatate de radiator. Asa o fi? Opel Omega, motor X25DT.


Salut ! "stie cineva daca atunci cand pornesc aerul conditionat trebuie sa porneasca ambele electroventilatoare sau doar unu" da trebuie sa porneasca amndoua ventilatoare .
"La mine problema este ca ba pleca compresorul de clima, ba nu pleaca si ventilatorul din dreapta nu pleaca nici aproape de 95" probabil ca , compresorul cupleaza si decupleaza din cauza presiuni foarte mari de pe instalatie...pe instalatie se afla un senzor de presiune care decupleaza automat compresorul cand ajunge la o presiune foarte redicata 25 -35 bari pt protejare compresorului si restul de instalatie. mai mult ca sigur ventilatorul din dreapta despre care vb este stricat...incearca sa ii dai si tu pe direct sa vezi daca functioneaza,daca functioneaza inseamna ca are o problema de comanda electrica..sigurata releu..etc..

pt a verificat cele constatate de mecanicul sau baiatul care ti a ferificat instalatia..iti pot da eu un sfat ..pornesti aerul conditionat si racesti condensatorul(radiatorul de clima) cu un furtun de apa..o sa observi ca nu mai decupleaza si culpeaza foarte des...iti recomand sa schimbi ventilatorul sau reparat , o spalare de radiatoare si foarte important..nu mai folosi AC pana nu rezolvi aceste 2 probleme..bafta!



Cand nu mai este freon suficient sau deloc in instalatie compresorul porneste si se opreste intermitent si nici ventilatorul de pe radiatorul de AC n-o sa porneasca intotdeauna.De asemenea se aude un fasait in bord cand dati drumul la aer.Asa ca fa-i o verificare la instalatie si baga freon cu UV in el ca sa vezi daca ai pierderi si o sa porneasca si ventilatorul.Daca ai pierderi in 90% din cazuri de vina este radiatorul de AC.

PS Aveti grija cei cu motoare 1.7 cdti pe astra G ca de multe ori statiile de incarcare cu freon automate baga o cantitate de 700g de freon in loc de 600g si este posibil sa forteze instalatia de AC a masinii si sa-l piarda pe la garnituri sau sa plesneasca radiatorul intr-un punct slab.
  • cip077

  • Mesaje scrise: 1,301
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Frontera 2003 2,2 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Strunfi;x a scris:
cip077 a scris:salut.

am si eu probleme la zamfirica mea. am mai postat aici dar tot nu am rezolvat-o.
concret revin cu detalii de actualitate.
am schimbatcam tot ce se putea schimba la ea, adica... calculatorul din bara fata, compresorul, condensatorul lipit ca intre timp se gaurise de la o piatra, umplut cu freon acum cateva zile, si tot nu cupla sa bage rece.
am alimentat cu + direct compresorul si termocuplele si... surpriza... functioneaza si baga rece.
acum sunt cu 2 fire la baterie si cand vreau rece le conectez si merge tot ok. concret cred ca am vreun fir intrerupt in circuitul .. bord- calculator- compresor, dar nu ma pricep sa ma bag eu.
deci ma poate ajuta cineva cu o informatie utila? sau un meserias bun in domeniu la care sa duc masinuta mea?
multumesc si o zi buna.


ce zici de un ELECTRICIAN..daca dai pe direct si functioneaza compresorul inseamna ca ai o problema electrica..decat sa iti bagi nasu aiurea mai bine dai fuga la un electrician si el te poate rezolva in 30 de minute fara prea mari batai de cap..bafta


de-ai sti la cati electricieni am fost, si cate testere...
la trester i-mi da cod eroare1540 , si aici intra toata inst de clima. ms oricum pt sfat, dar caut pe cineva care chiar stie ce face
ca sunt satul de cei care stau, se uita , verifica cu lampa de control ..... si cam atat
  • Strunfi;x

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2010

  • Mesaj Privat
baiatul a specificat ca nu ii merge un ventilator si ca are prsiunea crescuta..aproape 5 bari 4,5(Lo) asta se intampla cand nu este racit freonul in condesator. Probabil ca presiunea pe inalta(HI) crestea foarte mult si decupla compresorul automat. Nu cred ca este de la Freon.
Oricum astept si eu raspuns de la el sa vad cum a rezolvat problema Embarassed
Skip ads

  • mishu2000

  • Mesaje scrise: 189
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Strunfi;x a scris:baiatul a specificat ca nu ii merge un ventilator si ca are prsiunea crescuta..aproape 5 bari 4,5(Lo) asta se intampla cand nu este racit freonul in condesator. Probabil ca presiunea pe inalta(HI) crestea foarte mult si decupla compresorul automat. Nu cred ca este de la Freon.
Oricum astept si eu raspuns de la el sa vad cum a rezolvat problema Embarassed

Salut, de duminica de cand a scazut temperatura afara, merge fara probleme Astept sa creasca temperatura sa vad ce se intampla, daca-l recesc (ventilatoarele pe direct sau furtunul cu apa) Va tin la curent
  • Strunfi;x

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2010

  • Mesaj Privat
nu trebuie sa astepti caldura Smile)..tineo si tu turata la 2000-3000 de ture constat pana pleaca ventilatorul mic pe treapta a doua..se aude si pune pe cineva sa iti raceasca condesnsatorul(radiator de apa) cu un curtun de apa.Acum cat este mai racoare iti functioneaza ac ?
  • mishu2000

  • Mesaje scrise: 189
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Strunfi;x a scris:nu trebuie sa astepti caldura Smile)..tineo si tu turata la 2000-3000 de ture constat pana pleaca ventilatorul mic pe treapta a doua..se aude si pune pe cineva sa iti raceasca condesnsatorul(radiator de apa) cu un curtun de apa.Acum cat este mai racoare iti functioneaza ac ?

Functioneaza foarte bine (ingheti in masina) indiferent de cat de turata o tin sau nu, am lasat motorul pornit cu capota inchisa timp de 30-40min si turata in 2,3,4000 de ture si pe vremea asta merge fara probleme (nu mi a facut probleme decat cand a fost foarte cald) Ventilatoarele functioneaza altfel la climatronic deca la aer conditionat manual? Eu am climatronic si cineva mi a spus ca la climatronic ventilatorul 2 pleaca doar in situatii limita. Adevarat sau fals? Confused
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Ar fi o prostie mare de tot sa plece ventilatoru lde la climatronic numai in situati limita. Nu!
Skip ads

  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
mie mi-a mancat sufletul instalatia de AC ... anul trecut am umplut de vreo 2 ori, la testul de vacuum nu dadea nimic, tinea OK. In 2 sapt pierdeam tot. Am stat 2 ore cu lampa pe sub masina; nu se vedea nici urma de substanta fluorescenta. Acum am schimbat radiatorul cu tot cu condensator, a tinut la testul de vacuum. De ieri pana azi a pierdut 1 bar. Cred ca ma apuc sa dau tot bordul jos sa vad ce e cu vaporizatorul, dar as fi primul care are probleme acolo.
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
"bazare", cand instalatia este pusa in functiune, creste presiunea si temperatura, si garniturile si imbinarile se dilata... Atunci ar trebui sa faci cumva sa verifici pe acolo. Poate ai uzate garniturile dintre compresor si conducte. Cum s-a mai zis, poti verifica cu lampa de aia speciala, in instalatie bagandu-se o substanta vizibila la IR, dar e bine sa incalzesti motorul si instalatia (pui in functiune AC) inainte de verificare. Sper sa ii dai de cap, fiindca stiu cat de nasol poate fi fara racoara vara..
  • mishu2000

  • Mesaje scrise: 189
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Sep 2008

  • Mesaj Privat
florinianc a scris:Ar fi o prostie mare de tot sa plece ventilatoru lde la climatronic numai in situati limita. Nu!

poi sunt 2 si pleaca doar 1 (in afara de vascocupla)
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
My bad, nu am fost destul de atent. Embarassed Si asa e. Ventilatorul 2 pleaca doar cand e putin mai mare temperatura freonului, nu neaparat in situatii limita.
Skip ads

  • radu67

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2006

  • Mesaj Privat
bazare a scris:mie mi-a mancat sufletul instalatia de AC ... anul trecut am umplut de vreo 2 ori, la testul de vacuum nu dadea nimic, tinea OK. In 2 sapt pierdeam tot. Am stat 2 ore cu lampa pe sub masina; nu se vedea nici urma de substanta fluorescenta. Acum am schimbat radiatorul cu tot cu condensator, a tinut la testul de vacuum. De ieri pana azi a pierdut 1 bar. Cred ca ma apuc sa dau tot bordul jos sa vad ce e cu vaporizatorul, dar as fi primul care are probleme acolo.

Se pare ca sfaturile mele legate de verificarea instalatiei cu aer la 15 atm. sunt total ignorate si asta pentru ca da "bine" verificarea cu "substante speciale" fluorescente! Repet procedura:
- se incarca instalatia cu aer la 15 atm. folosind un compresor de frigider
-se urmareste o eventuala scadere de presiune timp de 10 -15 min. si se cauta eventualele fisuri; cele mai mari se aud, si orice scadere de presiune arata ca sunt pierderi si se va cauta pana se gasesc folosind apa cu detergent pulverizate dintr-un "spalator de geamuri" cu pistonas
Avantaje:
-verificare infailibila, fata de vidare la care diferenta de presiune e doar de 1 atm!(aici e 15 atm )
- aerul e gratis si nu se pierde o doza de freon prin incarcarea unei instalatii cu fisuri(minim 100 lei)
Nu va mai lasati fraieiriti de "meseriasi" si cereti-le sa procedeze asa cum trebuie sau cautati altii!
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
ok dar ce altceva in afara de compresor de frigider pot folosi? Nu am asa ceva si nu stiu nici un frigotehnist care sa ma ajute
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
bazare a scris:mie mi-a mancat sufletul instalatia de AC ... anul trecut am umplut de vreo 2 ori, la testul de vacuum nu dadea nimic, tinea OK. In 2 sapt pierdeam tot. Am stat 2 ore cu lampa pe sub masina; nu se vedea nici urma de substanta fluorescenta. Acum am schimbat radiatorul cu tot cu condensator, a tinut la testul de vacuum. De ieri pana azi a pierdut 1 bar. Cred ca ma apuc sa dau tot bordul jos sa vad ce e cu vaporizatorul, dar as fi primul care are probleme acolo.

@bazare parerea mea este sa desfaci cele 2 suruburi ale electroventilatorului de AC si sa vezi daca in spatele acestuia este umed(culoare verzuie) --si daca este umed atunci de vina este condensorul(radiatorul) de AC.Daca nu ai desfacut nicodata acolo o sa gasesti foarte multa mizerie(insecte,pietricele foarte mici)
Asa am patit eu ,nu se vedea nimic la lampa si pina nu a desfacut cele 2 suruburi ale electroventilat de AC nu si-a dat seama mecanicul pe unde pierde.Am avut 3 gaurele in radiator exact in spatele electroventilatorului si dadea putin cate putin pe acolo.
  • Strunfi;x

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Normal ar fi sa plece amdouaventilatoare o data cand pornesti aereul..dar tu gandestete ca mi ai zis ca nu pleaca nici la 95 de grade..cand trebuie sa porneasca sa raceasca apa Smile
eu zic totusi sa te duci sa rezolvi problema cu ventilatorul. nu astepta sa vina valul de caldura...dute si rezolva problema spala radiatoarele cu vapul si nu cred ca o sa mai ai probleme..dar daca mai apar si alte probleme anuntama
  • Strunfi;x

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Daca esti sigur ca ai solutie fluorescenta baga pe instalatie ar trebui sa bagi doza dubla de ulei la incarcare...sti solutia uv se amesteca cu uleiul nu cu freonul (freon-gas)
Cand se pierde freonul se pierde si o cantitate de ulei si marcheaza locul.Daca nu ai ulei suficiente pe instalaie poate sa fie una din cauzadin cauza caruia nu iti iese nk la test. Daca atunci nu iese nk la test poti demonta bordul linistit Very Happy
  • Strunfi;x

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nu ca sunt ignorate dar dupa parerea mea sunt infuficiente tst. testul cu presiune in primul rand este static. daca pierderea este mica nu o sa iti dea nk. Iti dau un exemplu..Cand ac functioneaza una din conducte se raceste iar cealalta se incalzeste foarte tare , poate sa aiba un por pe ea si sa se deschida porul , doar cand se dilata teava (de la caldura).poti sa bagi tu si 35 de bari pe instalatie ca nu o sa vezi nk. si chiar daca bagi presiune mare pe instalatie , ce faci te apuci sa verifici pete tot fiecare teava cu spuma.. Laughing Laughing Laughing nu ai mari sanse sa gasesti nk, daca pierderea este si la o 2 saptamani sa zic.testurile de presiune stbafta atica se folosesc pt pierderi majore
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
@gabiopel ... am schimbat radiatorul cu tot cu filtrul acela. Am pus nou sigilat... are 2 zile. In 2 zile a pierdut 1 bar. Acum il tin sub observatie, daca ajunge la 5 bari ma apuc de desfacut bordul ca nu se mai poate Evil or Very Mad
  • Bryan99

  • Mesaje scrise: 1,147
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A1.7DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Bryan99 a scris:
Strunfi;x a scris:
Bryan99 a scris:Salut am si eu o preblema , de 2 zile numai baga aer rece la clima , mentionez ca am un opel astra din 2003 cu mmotor 2000 diesel are clima electronica , am fost am bagat freon si acum baga aer rece e in regula , doar ca se aude acum dupa 2 zile de cand am bagat freon un fasait in bord , de bagat baga rece dar nu stiu ce este cu fasaitul acela, stie cineva ce ar putea fi


Probabil ca ai pierdut din cantitatea freonului si deaia se aude fasaitul in bor de care vb..Daca nu mai aveai deloc freon in instalatie si ai fost sa reincarci mecanicul sau ma rog :frigotehnistul" care ti a incarcat masina trebuia sa stie si sa ti spuna ca daca nu mai ai Freon in masina inseamna ca ai o pierdere . Freonul NU ESTE CONSUMABIL iar instalatia de ac este mereu sup presiune , prin urmare daca nu mai aveai deloc freon ai o pierdere igur..Te sfauiesc la urmatoarea reincarcare sa bage o doza de ulei 10 cc si Solutie Fluorescenta pt depistarea pierderilor in timp...ar mai fi ceva..daca fasaitul in bord se aude cand poresti AC sau masina inseamna ca se egalizeaza presiunea pe instalatie , este normal sa se auda un mic fasait in bord..sper ca am fost de folos..multa bafta si anuntama ce ai rezolvat !


Salut , am fost ieri si mi-a bagat solutie fluorecenta si freon si acum astept sa treaca o zi doua sa vedem pe unde se pierde , momentan baga bine aer rece , dar cu siguranta o sa-l piarda , cum aflu ce este in o zi doua va anunt , multumesc


Revin cu detalii , am fost la service dupa ce am umblat cu masina cam 3 zile , timp in care am pierdut freonul, si sau uitat baieti cu lampa aceea si radiatorul de Ac spart , sau condensator cum se mai numeste , am fost am cumparat unul nou de la Auto a ceva productie danemarca la 380 ron si acum trebuie sa-l schimb , stie cineva pe cineva care sa-mi dea bara jos si sa-mi schimbe radiatorul in weekeend , ca luni trebuie sa plec la mare si numai am cand sa-l fac, daca stie cineva un mester bun astept sugestii cu un telefon ceva , pentru bucuresti desigur , multumesc mult
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR