Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • rynso

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Dacã am compresor cod Nx nu se potriveste si cel cu codul Sx sau cu alt cod?
Skip ads

  • CBreha

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2018

  • Mesaj Privat
Salutare,
Astãzi am ajuns la service ca sã repar instalația de AC de la un Opel Astra G 1.7 Cdti. Problema este presiune prea mare în instalație. Mecanicul de la service a spus ca este depãșit de situație și ca îmi recomanda sa schimb radiatorul și valva de presiune de la compresor. El a spus ca nu imi garanteazã ca ulterior va funcționa.
Compresorul merge, ventilatorul pornește dar la un anumit punct se oprește ventilatorul de pe radiator și conducta care pleacã din compresor și caretrebuie sa fie rece, se încãlzește. Când presiunea scade, ventilatorul pornește din nou.
Mecanicul crede ca senzorul de la radiator nu transmite informația corect deoarece radiatorul zice el, este înfundat undeva.
Ce pãrere aveți de acest diagnostic? Este posibil asa ceva?
Imi poate recomanda cineva un mecanic priceput în București sau împrejurimi pentru încã o verificare?

Mulțumesc!
  • rynso

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Problema rezolvata prin schimbarea compresorului, se pare ca cel vechi cupla dar nu fãcea aspiratie (presiune)
  • costy_227

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2007 1.9 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Buna ziua am o mare problema azi am fost la un mecanic sa schimb compresorul de clima aceasi piesa ca cea originala dor ca luata din dezmembrare toata treaba e ca freon are compresorul cupleaza doar ca nu face presiune ca sa bage aer rece . Va rog ajutatima daca poate cineva sa imi zica ce as putea sa ii mai fac la ce sa mai umbul la el ca sa mearaga?
Skip ads

  • costy_227

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2007 1.9 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Masina este 1.9 cdti 88 kw 2006
  • Mac95

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2020

  • Mesaj Privat
Bunã seara!
Întâmpin o problema la un Opel corsa d, an 2010, motor 1.2 benzina.
Problema este cam în felul urmãtor: masina am luat-o cu ac ul defect. Acum ca a venit cãldura, am zis sa rezolv aceasta problema. Am fost la un servis unde mi a verificat instalatia si mi a încãrcat cu freon, dar nu bãga rece, cicã compresorul defect. Am luat un compresor la mâna a doua ca am zis ca poate scap mai ieftin, l am montat la alt servis, au încãrcat bãietii cu freon, acul initial nu baga aer rece, dar dupã câteva insistente ale mecanicilor îsi revine si merge ( mecanicul a zis ca e posibil sa fie vina prozei, sa nu facã atingere bunã) .. Plec acasã, aer rece pt vreo ora. Parchez. A doua zi plec de acasã, acul nu mai baga aer rece, baga la temperatura de afara. Merg la servis, constata dnul ca radiatorul are o fisura, schimb radiatorul, încarcãm iar cu freon, dar nu porneste compresorul luat la mâna a doua. Acum, întreb pe cunoscãtori, credeti ca este o probleme pe instalatie sau ce anume?! E posibil ca cel de al doilea compresor sa se fi stricat pt ca radiatorul a fost fisurat si a pierdut din freon? Sau sa fie o problema alt undeva?
Multumesc anticipat!
  • MARYZORO

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2020

  • Mesaj Privat
Salutam 🖐 am fost la statia incarcare freon AC si zise ca trebuie schimbat radiatorul (are faguri rupti) . Sa rezolv problema mai ieftin , am ales sa cumpar radiator + termocupla SH ... cand am cumparat masina NU avea termocupla la radiatorul AC . Datele de pe filtru AC sh corespund cu datele de pe filtrul vechi al meu ,( decat data este diferita 08/01 - 51/01)
Intrebare : este posibil sa nu se potriveasca radiatorul cu termocupla ? Mecanicul a zis ca trebuia sa cumpar radiator nou , si este posibil ca MASINA MEA sa nu fie prevazut cu termocupla ...
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,477
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Cand spui "termocupla", presupun ca te referi la electroventilatorul de racire de pe radiator.
Este adevarat ca pentru masina ta, exista ambele variante si cu un ventilator cu doua sau trei trepte de viteza si cu doua ventilatoare cu doua trepte de viteza. Daca masina a fost prevazuta cu unul singur, nu se poate pune si al doilea, sau se poate, cu improvizatii. (in varianta cu un ventilator, treptele de viteza se realizeaza cu rezistente inseriate, iar in varianta cu doua ventilatoare, treptele se realizeaza prin inserierea celor doua electromotoare).

Sa nu ma injuri, dar ... radiator de clima, nu cumperi SH (doar daca stii sigur motivul dezmembrarii si acest motiv nu are de-a face cu instalatia AC), pentru ca poti face mult rau instalatiei si chiar compresorului. Mai ales ca acum cred ca sunt si relativ ieftine de o calitate decenta.
Skip ads

  • MARYZORO

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2020

  • Mesaj Privat
Radiatorul de racire motor are termocupla(electroventilator)... radiatorul de AC are termocupla (electroventilator) ....
Deci sunt doua radiatoare diferite cu doua ventilatoare....
In masina este buton de AC (nu clima) acesta se aprinde si acum cand nu este freon in instalatie ...
Intrebarea era: daca este o problema ca am inlocuit radiator AC + termocupla ( desi asta nu ii gasesc firele sa o leg )
Trepte de viteza te referi la rotita aia unde arata ELICIE , 1 , 2 , 3 , 4 ?
  • MARYZORO

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2020

  • Mesaj Privat
Sa zicem ca nu a fost masina prevazut cu ventilator pe radiatorul AC , deși amandoua radiatoarele sunt identice si bara din fațã are forma usor indoita exact pentru a avea loc si acest ventilator (termocupla) ... daca nu ii mai pun acest ventilator ce se intampla pe viitor , se arde panoul la supraincalzire sau nu functioneaza panoul SH ?
  • MARYZORO

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2020

  • Mesaj Privat
Opel Corsa C 1.2 Benzina , model sport Z12XE , an fabricatie 2002
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,477
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Faci confuzii grave, amesteci termeni, denumiri si functii. Dar, ma abtin ...
Daca radiatorul ti se potriveste fizic la prinderi si la cuple, se poate pune (cu riscul de a-ti altera instalatia cu "șpan"). Ca o recomandare, da jos ventilatorul care nu se poate folosi, pentru a lasa curentul de aer sa circule mai usor si mai eficient.
Spuneam ca masina a fost echipata cu ambele variante, deci este firesc sa aiba spatiul si degajarile necesare/

Si totusi, nu pot sa nu fac macar cateva comentarii la rautatile enuntate de catre tine.
- Cam cum crezi ca poate circula aerul antrenat de unul dintre electroventilatoare, doar prin radiatorul pe care este montat si prin radiatorul lipit de el ... nu? De unde crezi ca vine aerul aspirat de electroventilatorul care este montat pe "radiatorul de racire motor", oare nu trece prima data prin radiatorul de AC?
- Vorbind despre electroventilatoarele de racire, clar si treptele de viteza la care m-am referit, tot la aceste electroventilatoare fac referire, nu la cele din habitaclu.
- termocupla este un contact conditionat de un prag termic.

Drumuri bune.
Skip ads

  • florin.BTZ

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Buna seara! Opel Astra H Z16XEP Climatronic (insa a fost facuta o improvizatie si compresorul este pus pe direct cu ajutorul unui buton separat)
In urma improvizatiei prezentate mai sus Ac-ul merge bine, baga rece fara probleme. Problema este cu electroventilatorul care porneste doar pe treapta a2a si functioneaza intermitent (5 secunde merge si 10-15 este oprit). Am urmarit in opcom cand porneste si am constatat ca porneste atunci cand presiunea ajunge la 2800 kpa si se opreste cand ajunge la 2200 kpa, ceea ce este extrem de mult. In mod normal stiu ca ar trebui sa functioneze pe treapta 1 tot timpul cand AC-ul este pornit.
Am schimbat rezistenta din ventilator deoarece era defecta, insa tot nu porneste pe prima treapta. In opcom la test functioneaza pe ambele trepte, iar apoi electricianul l-a probat cu un fir de la baterie la unul dintre contactele releului corespunzator si pornea pe prima treapta. Am ajuns la concluzia ca nu primeste comanda sa porneasca pe treapta 1. Ce as putea sa mai verific?
Va multumesc! O seara linistita!
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut,

mai jos este o imagine, in zona indicata sint niste mufe care e posibil sa fie oxidate, verifica asta si daca sint oxidate curata cu spray de contacte.

Dupa shema pe acolo pare ca trec legaturile de la senzorul de presiune freon catre ecu si cele de comanda pentru releul de viteza mica ventilator, dinspre ecu.


  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,477
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Probabil ca nu primeste comanda de pornire, din aceeasi cauza din care nici compresorul nu primea comanda.
Cauzele pot fi mai multe, ar trebui verificat de cineva care sa si stie ce face.
Ai vazut vreodata partea de AC functionala, inainte de improvizatie, sau asa ai luat masina?
Prima data, ar trebui verificat daca senzorul de temperatura exterioara, transmite informatia corecta.
Apoi daca nu cumva ai lipsa de comunicare pe CAN cu unitatea de climatizare.
Ar mai fi de vazut ca nu cumva, cineva, foarte jucãuș și cu OpCom, sa fi umblat prin programari si sa fie schimbat din setari ... de genul "fãrã AC" sau compresor cu valva in loc de ambreaj, etc...
Si ultima parere, o sa fie hilara Smile dar trebuie sa o spun, fara sa vreau sa te jignesc, sa nu te simti asa, dar ... avand clima cu reglare automapta, pe Astra H, voi sigur ati pornit AC-ul, sau este pe Econ? Smile
  • florin.BTZ

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Apr 2016

  • Mesaj Privat
gabimilo1 a scris:Salut,

mai jos este o imagine, in zona indicata sint niste mufe care e posibil sa fie oxidate, verifica asta si daca sint oxidate curata cu spray de contacte.

Dupa shema pe acolo pare ca trec legaturile de la senzorul de presiune freon catre ecu si cele de comanda pentru releul de viteza mica ventilator, dinspre ecu.


O sa incerc si varianta asta. Multumesc!
@sebage Am luat masina cu AC nefunctional. Initial am avut compresor cu electrovalva iar acum am cu ambreiaj. In opcom apare compresor fara ambreiaj, dar l-am selectat si pe celalalt si nu apare nici o schimbare.
Senzorul de temperatura exterioara arat bine si pe display si pe opcom. Cum pot verifica daca am lipsa de comunicare pe CAN cu unitatea de climatizare?
Era bifat AC-ul din meniu, stiu ca multi se confrunta cu aceasta dilema Smile)
Multumesc!
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,477
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Presupunand ca deja te-ai conectat cu OpCom la ECC si conexiunea s-a putut realiza, trecem peste comunicarea CAN. Dar nu ar strica o scanare completa si sa vezi daca ai probleme de comunicare pe CAN intre diverse module.

Erori pe ECC?

Cand se face o modificare, aceasta trebuie facuta de la un capat la celalalt, cu tot ceea ce implica aceasta, abia apoi se face proba.
Asa cum am cam presimtit, povestea este mai lunga si deloc simpla (povestea, nu problema).
Din ce tin eu minte, electrovalva (la compresoarele cu electrovalva) este comandata direct din ECC (electronic climate control) pentru ca aceasta necesita un curent mai mic si parca mai este comandata si in PWM (reglaj, nu doar pornit/oprit). De faza asta nu sunt sigur, nu am avut de-a face... Iar electromagnetul ambreajului (la compresoarele cu ambreaj) este actionat din ECU motor printr-un releu, pentru ca acesta necesita un curent mai mare.
Acum ... cine s-a jucat cu firele pe bobine, se poate sa fi si gresit la un anumit moment si sa fi ars tranzistoarele din comanda...sau tu ai activata din soft o varianta pe care nu o poate regasi in circuit si atunci, unul din calculatoare ori vede circuit deschis, ori vede un curent prea mare si opreste functia.
De asta zic ca este lunga si stufoasa ... povestea.

Pe scurt, as incepe prin a ma asigura ca la acest moment am realizata varianta pentru compresor cu ambreaj... adica las liberi pinii de iesire din ECC spre electrovalva compresor, am in circuit releul pentru electromagnet ambreaj, am siguranta pentru acest releu, am alimentare pe contactul releului, iesirea din releu merge pe electromagnet ambreaj si acesta este conectat la masa (GND) programez in soft varianta de compresor cu ambreaj. Iau contactul, merg la chiosc si iau o bere/un suc, pun contactul, incerc din OpCom test pentru ventilator treptele 1,2,3(daca are 3), test cuplare ambreaj compresor ... si sper sa il aud. Abia daca totul este ok, pornesc si incerc.

Eu asta as face, dar nu as vrea sa te pun sa lucrezi si sa nu iasa nimic, asa ca ... la alegere
  • florin.BTZ

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Multumesc mult pentru raspunsul extrem de detaliat! Daca voi gasi rezolvarea o sa las un raspuns aici. Weekend placut!
  • Acidutzu

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2015

  • Mesaj Privat
@ florin.BTZ Si eu am fost EXACT in situatia ta. DIferenta a fost ca, dupa ce am schimbat compresorul (initial a fost cu supapa, acum am cu ambreiaj), am fost la electrician care mi-a MODIFICAT instalatia electrica si acuma am clima perfect functionala fara butoane adaugate fara erori. Am mai avu si un fir de masa intrerupt de la compresor.
(Vezi ca am avut cateva postari prin 2018 sau 2019 despre asta)
Daca vrei cu adevarat sa rezolvi problema si sa nu mai umbli cu carpeli si improvizari te rog sa ma anunti si iti dau datele de contact pe PM. Eu zic ca nerita un drum de la BC la IS ca sa ii rezolvi definitiv problema.
PS. este posibil sa se fi ars si la mine prima treapta la ventilator ca tot asa face 10 secude pornit .... 30 secude oprit ventilatorul.

Discutie din 2018 - LINK
  • vaavram

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salut baieti! Ma poate ajuta cineva, sa-mi spuna cum se cupleaza conducta de joasa presiune AC la radiator? Din cauza unui accident minor am fost nevoit sa schimb radiatorul de AC iar acum conducta joaca la conexiune.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR