Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • vaavram

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Vectra B2 din 2002
Skip ads

  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,477
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Ce sa caute conducta de joasa presiune in radiator (condensator)?
Sau te referi la "radiator"-ul din habitaclu (vaporizator)?
  • TM87PCR

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Buna seara. Am un Astra G 2001 Z16SE. Intampin urmatoarea problema: compresorul de clima cupleaza si decupleaza, am schimbat: radiator, condensator, senzor presiune, freon este. Tot asa face. Si cand cupleaza si se hotaraste sa mearga functineaza perfect. Presiunea masurata in instalatia de AC prin OpCom la temp ext de 36 grade este: AC oprit 12 bari, AC pornit urca la 17 si coboara la 16/15 bari. Care ar putea fi buba?
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,477
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
La nivel de presupunere:
- contact imperfect pe traseul alimentarii ambreajului de pe compresor;
- senzor temperatura vaporizator;
- probleme pe circuitul ventilatoarelor de racire de pe radiatoare;
- probleme pe circuitul ventilatorului din habitaclu (putin probabil, pentru ca asta ai fi observat simplu);
- modulul comanda ambreaj si ventilatoare, senzor temperatura exterioara (daca are).
Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
uite valori normale



poate ai presiune prea mare in instalatie.Nu ai fost la robotell de clima de la service? ca ala face tot ce trebuie, freon, ulei, presiuni mica/mare, etanseitate , tot... (la mine asa a facut, zafira y 20dth).

dupa poza, cu aerul oprit ar trebui sa ai 70 psi si pe joasa si pe inalta, asta inseamna 4,8 bari si in functionare 35 psi (2,4 bari) cu 180 psi (12,4 bari).(parerea mea, dar nu sint frigotehnist sau asa ceva).

din cite stiu pe circuit ar trebui sa existe si o supapa de expansiune (cauta pe net sa vezi cum arata cea pentru masina ta), poate face si aia figuri.

de asemenea ar trebui sa fie instalatia fara impuritati.

bineinteles verificate cablurile electrice/mufele senzor presiune, compresor, ecu, modul ventilatoare (parca asta dadea comanda la bobina compresor).
am mai auzit si de probleme soft ecu, dar deja ma depaseste problema.
  • TM87PCR

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2012

  • Mesaj Privat
sebage a scris:La nivel de presupunere:
- contact imperfect pe traseul alimentarii ambreajului de pe compresor;
- senzor temperatura vaporizator;
- probleme pe circuitul ventilatoarelor de racire de pe radiatoare;
- probleme pe circuitul ventilatorului din habitaclu (putin probabil, pentru ca asta ai fi observat simplu);
- modulul comanda ambreaj si ventilatoare, senzor temperatura exterioara (daca are).


Am sa schimb mufa care se cupleaza la compresorul de clima. este putin oxidata. unde se afla senzor temp. vaporisator si modulul de comanda pentru ambreiaj ?
  • vaavram

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Revin cu scuze pt sebage. Este vorba de cupla de la conducta de inalta la filtrul uscator. Nu se cupleaza bine, joaca. are cineva cunostinta de unde as putea cumpara un kit de reparatie pt acea cupla?
  • deleted-110796

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2016

  • Mesaj Privat
Salut, anul trecut nu a mai pornit compresorul de ac ( bobina arsã ) am fost la un servis ca sa repare bobina sau sa o schimbe. Problema a fost ca nu au putut sa o desfacã deoarece șurubul din capul fuliei se învârtea in gol .Masina este un Opel Astra h 1,3 cdti , ulterior am decis sa cumpãt un compresor nou.
ÃŽntrebarea este, mai pot sa repar compresorul vechi sau il arunc ?
Skip ads

  • rynso

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2012

  • Mesaj Privat
costy_227 a scris:Buna ziua am o mare problema azi am fost la un mecanic sa schimb compresorul de clima aceasi piesa ca cea originala dor ca luata din dezmembrare toata treaba e ca freon are compresorul cupleaza doar ca nu face presiune ca sa bage aer rece . Va rog ajutatima daca poate cineva sa imi zica ce as putea sa ii mai fac la ce sa mai umbul la el ca sa mearaga?
Nu este bun compresorul(cupleaza dar nu face aspirație /presiune) , aceeași problema am avut'o și eu. Am rezolvat prin schimbarea compresorului.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Ciurea Marius a scris:Salut, anul trecut nu a mai pornit compresorul de ac ( bobina arsã ) am fost la un servis ca sa repare bobina sau sa o schimbe. Problema a fost ca nu au putut sa o desfacã deoarece șurubul din capul fuliei se învârtea in gol .Masina este un Opel Astra h 1,3 cdti , ulterior am decis sa cumpãt un compresor nou.
ÃŽntrebarea este, mai pot sa repar compresorul vechi sau il arunc ?

Am reparat mai mult de 5 ani compresoare de ac,niciodata nu am intalnit sa se invarta acel surub in gol,daca nivelul mecanicilor din zona este atat de scazut cat sa nu poata desface un surub atunci arunca-l sa nu cheltui si mai multi bani tot fara rezultat.Ar mai fi varianta sa gasesti persoane care sa-l cumpere pentru piese, se mai poate folosi fulia cu rulmentul,bobina se poate repara daca e siguranta termica busita,corpul,am folosit eu capace de la un compresor la altul,in mainile unui meserias este folositor.
  • deleted-110796

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2016

  • Mesaj Privat
Din ce am observat ambreiajul cred ca este pe duca deoarece mi se pare distanta prea mare ~ 2 mm , el ca compresor este bun singura problema este ca nu mai cupleazã. Pe mașinã am cumpãrat altul nou original.
  • rynso

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Salut, de ce presiune este nevoie în instalație pentru a porni compresorul? Presiunea mea este de 200 kpa(2 bari), atât îmi aratã în opcom.
Skip ads

  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,477
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Senzor de presiune decalibrat / defect sau lipsa presiune.
Presiunea necesara, nu as sti exact, dar oricum, undeva peste 5 bari, zic eu.
  • black_soulwhite

  • Mesaje scrise: 530
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z19 DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Ce opel modelul exact , nu - la profil.
  • rynso

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Astra g 1.6 16V, am uitat sa specific ca acum 2 sãptãmâni funcționa Ac, doar ca dacã nu acceleram mi se oprea motorul, apoi și-a revenit doar ca am observat ca, compresorul mergea cât mergea, apoi decupla(nu am climatronic). La presiune nu m-am uitat într-adevãr atunci înainte de pornirea compresorului.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
sebage a scris:Senzor de presiune decalibrat / defect sau lipsa presiune.
Presiunea necesara, nu as sti exact, dar oricum, undeva peste 5 bari, zic eu.

Majoritatea presostatelor sunt calibrate la presiunea minima 8 bar la max cand decupleaza 22 -24 .Si cand se face umplerea instalatiei dupa ce s-a introdus cantitatea prescrisa presiunea ramane la 10 cu instalatia oprita.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut,



@rynso,

tot pe pagina asta, putin mai sus, am mai postat o data acelasi lucru.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,477
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Absolut toate valorile scrise / mentionate mai sus, sunt orientative. In realitate, valorile putand sa aiba abateri considerabile, tinand cont de caracteristicile agentului refrigerant si de imprejurari.
Aici vorbim de temperatura exterioara, de temperatura motorului si daca masina a fost in miscare sau nu. Toate acestea au influenta asupra temperaturii agentului de refrigerare, chiar daca nu a fost folosita instalatia de AC.
Cred ca am mai spus-o, aceste valori NU trebuie sa fie luate drept valori absolute, batute in cuie, ci doar ca valori orientative. Ele fiind foarte folositoare, persoanelor care stiu sa le foloseasca corect.

Atunci cand colegul spune ca "a citit valoarea cu OpCom", mie imi este clar acolo nu avem de-a face cu un element citire/executie ci doar citire, analiza si executia cazand in sarcina altor elemente.
Din acest motiv NU ma gandesc la un presostat ci am spus "senzor decalibrat sau defect", pentru ca el ar putea raporta gresit presiunea si de aici, tot comportamentul poate fi eronat.

Hai cu primãvara ... Smile
  • rynso

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2012

  • Mesaj Privat
gabimilo1 a scris:Salut,



@rynso,

tot pe pagina asta, putin mai sus, am mai postat o data acelasi lucru.
. Mulțumesc. Deși în concluzie la cât am eu în instalație (200kpa) nu poate sa porneascã. Am sa merg sãptãmâna viitoare la un aparat de clima, pentru a face un test. Compresorul l-am schimbat anul trecut. Dar dacã compresorul s-a defectat presiunea nu trebuia sa rãmânã la fel ca înainte când mergea?
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Nu cred ca e compresorul defect.

Mai repede pe partea de citire /transmitere valori presiune. Poate chiar ai pierdut ceva freon.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR