Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • Nicu01

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2003 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Cred totusi ca sunt diferente intre tipul y17dt(1,7dti) despre care am vazut pe aici si cel despre care am intrebat eu z17dtl(1.7cdti).
Pentru motoarele de 2000cm parca e... https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=23612 , chiar daca e pt. tipul Y20DTH si tu ai alt tip de motor.
Skip ads

  • ionutpim

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1998 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2007

  • Mesaj Privat
atunci imi cer scuze ca am fost rautacios Embarassed cred ca nici nu am fost atent la tipul motorului tau
si referitor la problema ta in mare cred ca e cam la fel cu ce e pe aici....dar nu lua parerea mea de buna, mai asteapta un raspuns de la cineva mai avizat
bafta
  • viapara

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2008

  • Mesaj Privat
salutare tuturor.am un opel astra g din 2004 si am o problema la el.
ma intorceam din concediu si cind mai aveam vreo 100 km pina acasa mi s-a oprit motorul.dupa citeva minute de incercari a pornit si dupa citiva km iar s-a oprit .am mai mers un pic asa pina am ajuns intr-o localitate am chemat pe cineva sa ma tracteze pina acasa.am ajuns la un atelier auto la un calculator si mi-a zis ca e defecta electrovalva egr.am schimbat aceasta am plecat spre casa si dupa citiva km iar sa oprit.am ajuns la alt calculator opel service din oras si acolo mi-a zis ca trebuie schimbata supapa control evacuare egr.problema eca nu gasesc aceasta piesa iar teama mea este ca gasesc piesa o cumpar si nu o fi ea defecta.pina acum am citit de curatarea valvei egr dar piesa care o am eu e capsulata.daca a patit cineva sau stie ce ar putea fi astept un raspuns.am pus si poze cu egr-ul meu.


  • McFly

  • Mesaje scrise: 1,851
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Am curatat si eu EGR-ul, nu cred ca mai e necesar sa pun poze.
Intrebarea mea e alta, si anume daca cineva a dat jos galeria de admisie (y17dt), si ce alte piese trebuie date jos?
Era foarte murdara, si am curatat-o cat am putut baga carpa prin gaura egr-ului dar as vrea s-o curat in totalitate.
Din cate m-am uitat, conductele de injectie ii stau in drum, posibil si altele, asa ca m-am lasat pagubas.
Ce implica demontarea acestor conducte? Aerisire, reglaje etc...

O alta intrebare, cam ce cursa are tija supapei egr in mod normal? A mea avea o portiune de 4-5 mm curata, semn ca atata cursa facea in timpul functionarii.

Ca si o impresie dupa curatare, deocamdata nimic sesizabil.
Daca-mi permite prognoza meteo am sa ma apuc sa dezmembrez motorul si sa curat si admisia...
Skip ads

  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
@viapara - ceea ce ai tu in fotografie nu e decat varful icebergului, ca sa spunem asa. In fotografie nu este decat solenoidul de actionare a valvei respective, valva EGR propriuzisa este in continuarea acelui solenoid. De curatat , am curatat cateva valve EGR la motore CDTI ca al tau cu rezultate f bune. E destula treaba, si daca nu ai si scule e cam greu sa o faci, la service-uri nici nu se baga sa faca operatia asta, prefera sa schimbe. Vino si tu la intalniri la Iasi si putem discuta mai mult.
  • shaftt24

  • Mesaje scrise: 813
  • Locatie: Timis
  • Masina: Omega 2001 2200
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2007

  • Mesaj Privat
salutare
stie cineva unde se afla la un opel omega 2.2 dti valva EGR ?si de unde stiu daca trebuie curatata!
-dimineata la prima cheie cam sacadeaza..dupa cam 40 se secunde asi revine..dar de cate ori sacadeaza tot scoate fum..!
-cum verific daca o bujie e arsa..
txs
  • Inferno_Boy

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2007

  • Mesaj Privat
salutare azi dupa ce am curatat egr mam informat mai mult si am dat de forum in primul rand folositi manusi ca m-am facut negru si am mai intrat si prin baie p unde am facut dezastru..... motorul 2.2 dtr vectra c in principiu e simplu am dat jos furtunul care iesea din egr si nush sigur unde se ducea cas si io mic in mecanica dar imi place sa fac cu mana mea si am desfacut egr-ul era prins cu 4 suruburi la scos si era un strat cam de 1 cm de praf cu ulei cu.... si am inceput sa curat cu mana Smile) dupa care am fura o lingura din bucatarie si am scos cam tot ce se putea si am dat si cu un spray degripant pt suruburi si la agitat vreo 15 min si mai scosese si ala ceva miserie dar in galeria aia sau ce e era un mare praf dak ma intelegeti si nush cum sa fac sa demontez si p aia ca are niste conducte p deasupra si nush dak iau aer sau la ce folosesc dak stie careva si ma poate ajuta astept sfaturi parerii opinii ce vreti voi hai bafta all
  • stiuca

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 y17dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2008

  • Mesaj Privat
salut Am un ASTRA de 1.7 dti din 2000, am curatat valva EGR si nu este nici o diferenta nu stiu cum este la voi dar atunci cand am curatato am spalat cu diluant inauntru iar supapa de la egr nu tinea diluantul deloc pur si simplu curgea tot. Acum ma gandesc ca se poate sa nu mai calce bine acolo deci practic sta deschisa tot timpul.
La voi cum este?
Iar la turbo cred ca imi scapa ulei in admisie ca am gasit intercolerul foarte murdar,iar acum ma gandesc sa il inlocuiesc cu un turbo de la un motor de 2000.
Si apropo EGR asta nu este defapt WASTEGATE ca la alte masini?
Astept ceva detalii pls.
Skip ads

  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Detalii ai sa gasesti daca citesti pe forum mai mult. Nu astepta mura'n gura ca vei primi raspunsuri numai de la cei care nu se pricep si ai sanse mari sa iti strici masina. Uleiul din intercooler poate avea alta provenienta, nu e necesar sa fie de la turbina. Si sunt tare curios cum ai sa reusesti sa montezi tu o turbina de pe motor de 2000 pe unul de 1,7.
  • merralvinci

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2008

  • Mesaj Privat
[quote="stiuca"]salut Am un ASTRA de 1.7 dti din 2000, am curatat valva EGR si nu este nici o diferenta ............................................................................ nu va mai chinuiti sa curatati valva egr.nu va merge niciodata ca noua si dupa curatare,oricum scapa.am probat cu apa si am observat ca dupa curatare mai are mici scapari prin cel putin un punct.daca e foarte murdara si se simt pierderi de putere la acceleratii,merge curatata dar solutia cea mai buna este ...una noua sau montat un robinet pe teava de recirculare a gazelor.asa am facut eu si atunci cand se aprinde becul in bord,opresc motorul,deschid robinetul putin si merg mai departe.daca mergi nu mai mult de 100km/zi nu se va aprinde becul niciodata.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
merralvinci , o valva curatata corect merge garantat mult si bine, lasa inventiile cu robinetul.
Esti cumva ruda cu Nea Vasile ?
  • merralvinci

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2008

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:merralvinci , o valva curatata corect merge garantat mult si bine, lasa inventiile cu robinetul.
Esti cumva ruda cu Nea Vasile ?
....................................................le-am tinut cate o saptamana in tot felul de solutii.curatata cu periuta de dinti(2 egr-uri)si degeaba.la testul cu apa,scapa putin pe la valva.mi-a placut chestia cu "nea vasile":merci!traind in romania si fiind mai puturos de fel nu m-am zbatut sa caut o electrovalva.iar cu teava obturata motorul meu urca in ture liniar fara nici un semn de oboseala iar consumul este super,comparativ cu mersul cu egr-ul in lucru.daca voi nu ma ajutati sa fac calculatorul sa nu stie de existenta egr-ului,recurg si la..."nea vasile"(nu vreau sa ne certam;dar,spune-mi cate egr-uri de y17dt ai curatat si le-ai si verificat dupa aceea?)valva curatata e pe motor,o folosesc la drumurile lungi dar dupa doua ore de alergat,simt ca nu mai are viata motorul.inchid valva si..nu-ti imaginezi ce schimbare.n-am vrut sa spun decat ca e o solutie temporara,sa cureti valva,pt.a imbunatati mersul motorului,dar nu mere ca una noua.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Stai linistit ca am curatat destule EGR si eu fac proba pe tester nu cu apa.
Tu degeaba lasi cite o saptamina in solutie, mizeria de pe axul valvei o gripeaza. Daca axul are joc mare valva este compromisa. De asemenea trebuie urmarite pierderile de vacuum daca exista pe undeva.
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
@merralvinci - nu ai vazut tu valve cate a curatat Dan si cu mine. A ta are probleme, toate cele pe care le-am curatat etansau perfect dupa curatare. Si proba se face atat cu solutie cat si cu testerul. Ceea ce faci tu nu face decat sa iti scurteze viata motorului, prin anularea recircularii gazelor nu faci decat sa distrugi catalizatorul, sa cresti temperatura in camera de ardere, sa cresti depunerile pe pistoane, sa cresti cantitatea de cenusa care ajunge in ulei si ii scade din proprietati , etc . Rezultatul = uzura prematura a motorului, depuneri de mizerii pe toate organele in miscare a motorului, slaba ungere a turbinei, colmatarea canalelor de ungere, si multe altele.
Vezi si tu ce au scris pe net altii mai destepti decat noi si dupa aia mai vezi daca anulezi sau nu valva EGR.
DAr la urma urmei fiecare face ce vrea cu masina lui- numai nu mai da si la altii sfaturi de astea ca te blesteama lumea cand ajunge sa isi segmenteze motorul la 200000km.
  • merralvinci

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2008

  • Mesaj Privat
catalizatorul l-am scos la 100.000km(era aproape obturat)aici chiar pot sa te contrazic.egr-ul mi-a infundat catalizatorul si tot egr-ul iti murdareste motorul si-l infunda cu tot felul de mizerii.un motor ca sa dea performante obtime are nevoie de un amestec obtim de AER-combustibil(nu aer-gaze recirculate)gazele din motor sant gaz inert,nu intretin arderea.debitmetrul si egr-ul sant praf in ochi aruncate de producatori pt.scaderea poluarii.La cum merg eu cu motorul,trebuia sa fie terminat la ora actuala(am 160.000km si vreo70.000km de cand am anulat egr-ul)am dus un ursulet 324dts la 200.000km alergat fara sa am probleme cu motorul,iar ala nu avea nici egr nici debitmetru.in privinta curatarii,spuneti-mi voi ce solutie sa folosesc.Am doua egr-uri care imi scapa cu toate ca le-am spalat de 3 ori cu decanol si alte doua solutii speciale pt.curatat depuneri folosite in industria navala.Nu incerc sa incurajez pe nimeni sa desfiinteze egr-ul,eu doar imi expun parerile si solutiile pe care le-am adoptat eu.Si inca ceva,va rog sa-mi dati o modalitate de contact pt.a veni cu masina la voi sa punem testerul pe ea,deoarece la doua reprezentante opel,mi-au spus ca n-am nici o problema la masina,cu toate ca masina imi facea fite din cauza egr-ului.P.S.daca merg cu egr-ul in functiune nu sesizez ca nu ar functiona corect,(doar la testul vizual cu apa observ scapari mici)sesizez doar diferenta de putere si consum.(putere mica,consum mare=egr-on;putere mare si consum mic=egr-off.
  • stiuca

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 y17dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Momentan nu ma apuc sa desfac ptr. ca nu am turbo de rezerva si doi ca nu stiu cum vine exact prinderea de la galerie si de la evacuare.Dupa ce o sa vad cum vine prins apoi trebuie sa caut si turbo:oricum o sa dau de stire dupa ce o sa-l schimb.
A era sa uit mie la EGR practic nu tinea mai deloc "apa" acolo,nu este nici blocat cum ar crede altii,probabil nu mai calca bine supapa sau e putin ciobita inauntru ca de curatat l-am curatat bine din cate am citit cred ca o sa il desfac iar,multumesc pt. pareri.
SALUT
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
@merralvini- Sincer, nu e nevoie sa pui robineti si alte chestii pe acolo, e deajuns sa scoti furtunul de la vacuum si sa il astupi cu un dop, si EGR-ul ramane pe inchis.
Gazele de care spui tu nu sunt inerte la diesel, dar se pare ca nu prea citesti inainte de a afirma ceva. Dieselurile sunt recunoscute ca au randament scazut de consum al oxigenului in timpul arderii, amestecul motorina/oxigen este dezechilibrat in favoarea oxigenului, si asa a fost de cand a fost inventat acest motor.Gazele evacuate in urma arderii din motorul diesel contin oxigen in proportie de pana la 30%. In aceste conditii este nevoie de o metoda de management al amestecului pentru al aduce intr-un raport cat mai optim, asta realizandu-se prin Debitmetru, ECU, EGR. Daca tu crezi ca toti inginerii care au proiectat motoare diesel cu EGR si Debitmetru sunt niste dobitoci, atunci da-mi voie sa cred ca ai o problema.
Acum vreau sa iti spun ca supapa EGR se verifica cu depresiune( VID) si nu cu presiune cum faci tu. Cand se curata aceasta valva de fapt se curata talerul si scaunul supapei de calamina.
Daca ai catalizatorul infundat sau aproape infundat, atunci presiunea gazelor din galeria de evacuare este mult mai mare, forteaza valva egr, o deschide mai mult decat este necesar rezultand un amestec dezechilibrat, randament scazut al motorului. De aia afirmi tu sus si tare ca nu iti merge masina bine. Cand obturezi recircularea gazelor atunci nu mai apare fenomenul mai sus mentionat si motorul merge mai bine.
Referitor la viata motoarelor y17dt pot sa iti spun ca am avut acest motor, am mers cu el pana la 300000 km , si era in parametri din fabrica, dar l-am intretinut si am folosit numai ulei de f buna calitare(a se citi Mobil 1 - 0W40), revizii la 10000 km, Filtrele schimbate la 5000 km, nu am avut niciodata probleme cu catalizatorul pentru ca am stiut sa conduc masina, EGR-ul curatat la fiecare 30000 km, si multe alte chestii facute preventiv. Masina merge si in ziua de astazi, cred ca a trecut de 400000 km si nu are nici cea mai mica problema. Aceste motoare explatate in conditii corecte pot atinge si 1000000 km fara sa necesite segmentare.
Si crede-ma , la motorul asta chiar ma pricep f bine.
  • merralvinci

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2008

  • Mesaj Privat
[quote="popescu iulian gazul inert este un gaz sarac in oxigen care nu intretine arderea.stii ce se introduce in tancurile de marfa la petroliere ca sa nu explodeze incarcatura?gaz inert,mai precis gaze de la motorul principal Very Happy .orice rezultat al arderii este sarac in...oxigen.oxigenul este unul dintre catalizatorii arderii.pe conducta de recirculare a gazelor vin o parte din gazele de la evacuare(si crede-ma,au ceva presiune)daca la un mic test cu apa,fara sa fie presiune prea mare mie imi "pisa"pe la supapa egr-ului,mi sa parut normal sa obturez acea teava complet.am mers ceva timp cu o placuta de bronz la iesirea din galerie,dar tot timpul cand plecam la drum lung trebuia sa o scot.debitmetrul si egr-ul l-au pus prima data cei de la G.M.in 1992(parca)pt.a putea vinde motoarele lor in california(iar parca)ma rog,intr-un stat care avea niste reguli foarte stricte in privinta poluarii.daca am avea si noi aerul lor curat si combustibil de calitatea celor din state,fii sigur ca nu aveam nici o problema cu aceste dispozitive.in conditiile in care motoarele mai vechi nu aveau aceste dispozitive si inca mai merg,mi se pare o utopie sa spun ca aceste dispozitive imi tin mie motorul in viata o durata mai mare de timp.nu am catalizator(dupa cum spuneam)iar uleiurile Mobil F1 le folosesc de pe vremea cand aveam oltcit(imi aducea un unchi de al meu din germania)folosesc 5w40 din cauza idiotilor de la opel care m-au mintit ca daca voi pune 0w40 mi-l consuma motorul(o ineptie din punctul meu de vedere,dar n-am avut timp sa experimentez ca mereu ma prinde revizia cu chilotii in vine)revizia o fac la 15000km-ulei si filtru de ulei si combustibil,doar filtrele de polen si aer le schimb la 7000km.am 160.000km,o alerg de-i sar ochii din cap si nu consuma mai mult de 200-300gr de la un schimb la altul.mie imi este mai mult frica de turbina sau pompa de injectie decat de o amarata de segmentare.revenind la egr;el functioneaza bine doar ca nu mai inchide cum trebuie.talerul e curat,de fapt tot egr-ul arata ca nou,in schimb...nu inchide bine.ori sa mancat materialul din jurul supapei ori...nu mai inteleg nimic.arcul e foarte tare,tre sa faci vid destul de tare ca sa deschizi supapa(si o deschid,deci talerul e curat)masina mere traznet cu egr-ul in functie dar merge extraordinar de bine cu el obturat.iar la consum;se vede cu ochiul liber.
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Am urmarit cu interes tutorialele postate de dumneavoastra, dar am o intrebare:
E bine sa cureti valva EGR cu diluant, dat fiind faptul valva EGR are si o membrana de cauciuc (sau material plastic) si diluantul ataca cauciucul sau plasticul ? Poti scoate cumva membrana de cauciuc (mat. plastic) la opel astra g y 17 dt inainte de a incepe operataia de curatare a valvei EGR ? Azi vreau sa curat si eu valva aceia de pe masina mea si as vrea sa nu fac ceva gresit. Multumesc.
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
1.Oxigenul nu este catalizatorul arderii ce este o componenta principala a acesteia. Catalizator=substanta care intra in componenta unui reactor chimic(prin reactor se intelege orice dispozitiv, reactie chimica) ajuta la reactia chimica , iar la final are aceasi forma(fizica, chimica) ca la inceputul reactiei. Daca ar fi cum spui tu ar trebui ca oxigenul intrat inainte de ardere sa iasi in aceeasi masa volumetrica dupa ardere, ceea ce e complet fals.

2.Gaz inert- gaz lipsit de reactivitate fata de orice sugstanta chimica. Ceea ce rezulta in urma arderii nu este considerat gaz inert, ci sarac in oxigen, de aia nu permite arderea sau explozia. Gazele inerte sunt gazele din grupa a 8 a a sistemului periodic. Cel putin asa sustine chimia- daca tu ai alte cunostinte in domeniu, ma inclin.
3. Vechile motoare diesel nu au nici pe departe randamentul celor noi la care apare sistemul de management al amestecului, asa ca orice inbunatatire atat a performantelor cat si aduratei de viata este ceva benefic in nici un caz o utopie, cum sustii tu si se numeste evolutie.
4. La curatarea valvei se blocheaza axul pe deschis, se curata scaunul supapei si supapa pana lucesc. Nu are cum sa nu etanseze dupa aia deoarece supapa si scaunul sunt conice. Asta se intampla numai in cazul in care a fost deteriorata valva.
Toate acestea fiind spuse inchei aici polemica cu merravinci, cu rugamintea ca si colegul nostru sa citeasca mai mult inainte de a mai face afirmatii.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR