Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • gabi_feraru

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2008

  • Mesaj Privat
popescu iulian a scris:...proba se face atat cu solutie cat si cu testerul.

Cum faceti voi proba cu testerul?
La mine, chiar daca merg cu furtunul de vacuum scos sau cu el bagat, comportamentul masinii e acelasi pe tester. 75% la ralanti, 0% cand turez. N-am reusit sa obtin acea variatie "variabila" de care pomeneste Dan pe undeva...
De fapt, ceea ce citesc eu prin diagnoza este comanda data de ECU solenoidului care controleaza vacuumul. De unde stiu eu cum si cat se misca supapa din interiorul EGR-ului?
Skip ads

  • TM32PIF

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2000 1.7 dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2008

  • Mesaj Privat
mati enervat......mapuc maine so curat si io....am mai incercat o data dar nu mi sa desfacut piulita mare aia de 30...si mia fost frica sa nu rup ceva da acu cred ca am so incalzesc cu ceva ca si a mea apas pedala ....si astept sa urce in turatie lucru care ma da gata la cat am investit in ea...
  • szilid

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Sa dai cu degripant, si nu forta prea tare
  • gabi_feraru

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2008

  • Mesaj Privat
TM32PIF a scris:...am mai incercat o data dar nu mi sa desfacut piulita mare aia de 30...si mia fost frica sa nu rup ceva...


Nu e piulita, are filet exterior, se desface ca un surub. Daca ai considerat-o piluta cred ca ai strans-o rau de tot.
Skip ads

  • nelu

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2005

  • Mesaj Privat
gabi_feraru a scris:
TM32PIF a scris:...am mai incercat o data dar nu mi sa desfacut piulita mare aia de 30...si mia fost frica sa nu rup ceva...


Nu e piulita, are filet exterior, se desface ca un surub. Daca ai considerat-o piluta cred ca ai strans-o rau de tot.

Pentru a nu se creea panica :
Si daca e surub si daca e piulita tot spre stanga se desfac (invers acelor de ceasornic)
Cu scuze si cu cele mai bune intentii.
  • gabi_feraru

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Corect. Embarassed
  • TM32PIF

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2000 1.7 dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2008

  • Mesaj Privat
am reusit in finall....da tot asa trage...probabil ca tre sa iau debitmetrul de la un amic de proba...
  • state marius

  • Mesaje scrise: 167
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 y1.7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2007

  • Mesaj Privat
alcaffera a scris:@zildan: mufele de la ECU le-ai scos cu fisa de la baterie deconectata sau fara?
vreo imbunatatire simtitoare in functionarea motorului?
la y17dt-ul meu am observat de curand ca are niste momente cand, in clipa in care vrei sa fortezi putin si calci mai puternic acceleratia indiferent de treapta incepe sa dea niste rateuri foarte scurte (sa zic zecimi de secunda) niste intreruperi de parca ai lua niste suturi.
asta se intampla aleator numai cand este motorul cald si la turatii inte 1800-2500. la rece merge ca uns si la turatii mai mari de 2500 cald.
sa fie tot de la EGR? are cineva vreo idee.
prima oara am suspectat motorina sau vreun injector. insa motorina am schimbat-o intre timp punand in general de la OMV si Rompetrol iar injector cu functionare defectuoasa n-as prea crede, ar trebui sa se manifeste fenomenul si in primul sfert de ora pana sa se incalzeasca motorul.
A mai intalnit cineva fenomenul?
A rezolvat cineva problema acestor rateuri?
Skip ads

  • nelu

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2005

  • Mesaj Privat
salut si numai bine!
Din punctul meu de vedere cred ca este momentul cand incepe turbina sa functioneze
La mine asa se intampla.
Imi este greu sa spun ceva pentru ca nu stiu cat de mult se simte.
O seara buna tuturor.
  • TM32PIF

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2000 1.7 dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2008

  • Mesaj Privat
am schimbat debitmetrul la fel trage probabil mie gripata tija de la geometria variabila de la turbina (actuatorul da ca sa ajung acolo tre sami demontez radiatoarele....chestia asta am so fac probabil mai incolo cand da putin caldura...apropo stiti pe cineva care repara turbina bine...
  • TM32PIF

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2000 1.7 dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2008

  • Mesaj Privat
vid si toate alea am inclusiv electrovalva de la turbina aia de sub pompa am schimbato cu una noua si de atunci mi se pare ca mere doar un pic mai bine insesizabil mai mult ca sigur va trebui sa dau turbina jos....
  • doxan silviu

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2001 y17dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2008

  • Mesaj Privat
sa stii ca si eu am aceleasi simptome la masina ca tine.zilele trecute am fost la un tester cu ea pt ca mi se aprindea martorul de "baterie" in bord.randul trecut cand mi s-a aprins am avut probleme cu alternatorul(puntea de diode)...atunci mi se accelera singura in mers,pe langa acel martor...crezand ca am aceeasi probleme am bagat-o la tester si mi-a zis ceva de genu:Eroare critica pe admisie;Senzorul de acceleratie functioneaza defectuos(si de aici mi-a venit ideea ca are ceva de genu' "lag-ului" cand o accelerez si parca o suteaza cineva)...din cate stiu eu,avem acceleratie "wireless" nu?
Skip ads

  • TM32PIF

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2000 1.7 dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Mai tata wireles lagg ...aici vorbim de masini...si la aceste masini sigur avem fire nu fara fire......tre neaparat sa meri la un service inainte sa strici ceva....ca clar nai nici o treaba cu masinile.......
  • cristi09

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Alba
  • Masina: Omega 1994 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Salut, am omega b, x20xev si vreau sa curat EGR, dar nu stiu exact unde se afla,se vede din fata motorului?,sau mai trebuie demontat ceva pentru a ajunge la ea? Multumesc anticipat.
  • Tzepozzz

  • Mesaje scrise: 795
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y 17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
am curatat si eu EGR-ul acum cateva zile, toata treaba a durat vreo 4 ore (uitasem ordinea in care se bagau suruburile Laughing ).
deocamdata nu-mi dau seama daca s-a schimbat mersul motorului...azi o sa fac un drum mai lung sa vad daca se mai aprinde check engine.
era sa uit, am curatat si debitmetrul Smile




  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
astazi am facut si eu operatia de curatare EGR la Y17dt atat la mine cat si la cumnatul meu care are acelasi motor. La mine a durat cam 3 ore ... la el cam o ora jumate ca stiam ce trebuie sa facem exact. Am gasit super jegos axul acela care culiseaza la ambele masini. A mea are 172k km a lui 215k si la nici una nu se curatase EGR-u. In mers nu se vede nici o diferenta ... dar parca suna mai frumos la turatii mari. Ca sfat pentru cine se apuca ... prelungitor de tubulara ... dati cu degripant inainte, si desfaceti si cele tevi de alimentare cu motorina din partea stanga. La curatare am pus diluant intr-un pulverizator de geamuri si am frecat serios.
  • zildan

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Astra 2001 Y1.7DTI 16V
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Dupa aproape 3 ani, timp in care am mai cumparat cateva masini, (opelul Astra G il mai am) revin cu un sfat!
Nu va apucati de curatat valva EGR daca scoare fum pana nu verificati daca valvele de pe traseul de vacuum isi fac bine treaba.
Eu am avu mari belele la care nu le dqadeam de cap, zbura uneori masina ca apoi sa nu traga deloc si sa mai scoata si fum. In final am descoperit ca valva care comanda recirculaea gazelor nearse nu se mai inchidea bine!
Pot sa spun ca apareau multe belele indirecte induse de aceasta. Am reparat-o si acum la mai mult de 2 ani dupa reparatie spun ca masina merge super si isi merita toti banii!
O folosesc in oras si in interes de serviciu mai mult pe distante sub 300 km. Mai am o alta masina mai mare, tot diesel, dar care consuma mai mult in oras si e mai greoaie.
Pe drumuri lungi o folosesc pe cea mare, dar pot spune ca nu am uitat prima iubire diesel!
  • IonutVD

  • Mesaje scrise: 219
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 X25XEi
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2009

  • Mesaj Privat
La benzina Z16XEP n-a curatat nimeni EGR? Nu de alta ,dar asta motor il am eu si singurele documentatii pe care le-am gasit sunt pentru XE(benzina) si pentru motorizari diesel.
  • mesaros

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Azi am curatat si eu EGR la 17dty.Am dat jos cu teava metalica cu tot(respectiv cea cu piulita aia mare in continuarea supapei) iar dupa ce am curatat cu sprey 2+2 pentru curatat carburatoare am spalat cu motorina si deoarece tija era blocata am impins usor cu patentu spre vacum cativa milimetrii.Daca ma poate lamuri careva teava aceea se poate demonta ca sa poti curata taleru sau cum s-ar putea bloca pe deschis? .Mentionez ca inainte de curatare aveam relanti oscilant intre 700-800 si tot la fel a ramas si acum atunci cand motorul este cald
  • mesaros

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
[quote="popescu iulian"]
4. La curatarea valvei se blocheaza axul pe deschis, se curata scaunul supapei si supapa pana lucesc. Nu are cum sa nu etanseze dupa aia deoarece supapa si scaunul sunt conice. Asta se intampla numai in cazul in care a fost deteriorata valva.

Am marea rugaminte ,daca ma poate ajuta cineva cum se poate bloca axul pe deschis ?(pentru a putea curata scaunul supapei EGR la Y1,7dt).
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR