Ai uitat parola?


  • fleser_p

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Jun 2010

Am un Astra-H, 1.7 CDTI, Z17DTH, la decelerare peste 3000 de ture se aprinde masinuta cu cheie, nu simt ca nu ar mai trage masina, numai ca imi limiteaza turatia la 3100 rpm. Am scos pe liber si am apasat acceleratia la blana, nu s-a turat mai mult de 3100.
Daca opresc motorul si il respornesc, martorul dispare, urmand sa se aprinda iar daca merg cu masina mai turata.
La tester mi-a dat eroare P 2279 - 11 - Intake Air System Leak Detected.

In interiorul masinii se aude un fasait, tot timpul cand accelerez, nu numai cand e martorul aprins.
Mecanicul mi-a zis ca trage aer fals, dar nu a descoperit furtunase gaurite sau probleme de genul asta.

Oricine imi poate da informatii ii voi fi recunoscator.
Multumesc
  • fleser_p

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Jun 2010

Am observat ca si axul turbinei are putin joc, e normal? sau trebuie sa fie fara niciun pic de joc?
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,751
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Aug 2007

Verifica traseul de aer de la debitmetru pana intra in motor. In special racordurile flexibile si intercooler-ul.
Pe undeva iti pierde aerul sau trage aer fals.
  • fleser_p

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Jun 2010

tocmai ce am venit de la service acuma, mi-am verificat toate furtunurile, racordurile, intercoolerul, totul era ok, era o problema la turbina, era intepenita clapeta, mi-a dat cu un spray si pana la urma a reusit sa o faca sa se miste, numai ca iar mi s-a aprins martorul cand am mers mai turat.
  • Atex

  • Mesaje scrise: 149
  • Locatie: Mures
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Feb 2010

Trebuie iar o diagnoza si baga aici codurile de defecte, asa cu presupusul este mai greu...... Rolling Eyes
  • fleser_p

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Jun 2010

P 2279 - 11
P o500 - 74
U 2201 - 00 CAN BUS

AM FACUT MAI MULT DE 5 TESTERE, SI DE FIECARE DATA PRIMUL COD A IESIT - intake air system leak detected.
  • fleser_p

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Jun 2010

cine imi poate recomanda un mecanic sau un service bun in constanta? Am un opel astra h, 2005, 1.7 cdi, 101 CP, imi da codul de eroare P 2279, dar nimeni nu reuseste sa ii gaseasca problema. Am fost si la reprezentanta la OPEL, dar degeaba. Mi-au facut proba la debitmetru, senzor de presiune, clapeta de la intrarea in motor, curatat EGR, fara niciun rezultat. Cand urc si nu prea am demaraj mi se aprinde martorul masinuta cu cheie si atunci nu mai functioneaza turbina. la drum intins, dupa ce prind putina viteza dispare martorul. De asemenea se aprinde cand o las in frana de motor, daca am in jur de 3000 rpm si cobor o panta sau pe drum drept, daca nu accelerez, calc frana sau ambreiaj se aprinde iar acel martor. Daca opresc motorul, dupa repornire acel martor se stinge. Nu stiu ce sa mai fac pt ca nu ii da nimeni de cap. Orice sugestie e bine-venita. multumesc anticipat
  • Edwin

  • Mesaje scrise: 7,304
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Zafira z19dt din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Nov 2008

@fleser_p, citešte ASTA. Poate te ajuta. Numai bine.
  • fleser_p

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Jun 2010

mersi pt informatie, simptomele sunt aceleasi ca in discutiile de acolo, mecanicul la care am fost mi-a zis ca a verificat tot, furtune, intercooler, a curatat EGR, si degeaba. Mi-a zis ca maine imi face o proba la supapa de vacuum, asta e ultima varianta posibila, daca nici supapa nu e, nu mai stie ce sa ii faca.
Tot maine imi resofteaza si calculatorul. Sunt distrus psihic, de 2 luni ma chinuie problema asta. Si la mine se aude un suierat cand accelerez. Sincer nu stiu ce sa mai fac.
  • Edwin

  • Mesaje scrise: 7,304
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Zafira z19dt din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Nov 2008

Verificati si garnitura de la admisie, poate si la tine problema vine de acolo. Succes.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 5,067
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Dec 2004

Salutari

Masina a fost si pe la mine in urma cu cateva zile.
Primul lucru remarcat - cei de la reprezentanta din Constanta instalasera debitmetrul invers Rolling Eyes
Am curatat si verificat:
- EGR;
- Clapeta de aer;
- Admisia cu tot cu swirl;
- Senzorul de presiune de pe admisie;

Am mai verificat:
- Electrovalva turbo si presiunea ceruta/obtinuta;
- Electrovalva swirl si capsula vacuumatica;
- Debitmetrul;
- Etanseitatea admisiei;
- Are ultima versiune de software;

Daca are timp sa faca frana de motor la mai mult de 2500 rpm pentru mai mult de 5 secunde se aprinde martorul masinuta cu cheita.
Eroarea este P2279-11, Intake air system leak detected.

Ce zice nea TIS:
The control unit recognises a mechanical malfunction of the following component via an internal evaluation logic:
Intake system
The following test steps must be performed in the given order. If a fault is found in one test step, the subsequent test steps can be skipped.

Function Checks
Verify mechanical system functions/components
Intake system
Check intake system/charge air hoses for leaks (secondary air, porosity and blockages)
Check the hose clamps at the intake-air system / charge-air system for correct fitting.
Check connected hoses and tubes for kinks, damage etc.
Check air filter for fouling and correct mounting.
Check air mass meter for fouling.
Exhaust-gas turbo charger
Exhaust system
Refer to Table B-023 Check: Vacuum Supply System
Read and (if applicable) apply Field Remedy 1779 -
e vorba de o posibila problema la mufa senzorului MAP
Actuator Tests
Select the following Functional System:
Electronic Diesel Injection System EDC 16C9, Z 17 DTL, Z 17 DTH
Perform the following Actuator Tests:
Refer to Table B-014 ACTUATOR TEST T001 EGR Solenoid Test
After successful test/fault repair proceed to the next test step
- adicatelea End of Diagnostic.

Deocamdata m-am declarat depasit de situatie.
  • Zaheyu

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Rm Valcea
  • Masina: Astra Z17DTL din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Feb 2007

Incearca un log cu op-com/tech 2 poate prinzi momentul aparitiei erorii. Sa-l pui si aici, sa ne uitam si noi.
  • fleser_p

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Jun 2010

Zaheyu a scris:Incearca un log cu op-com/tech 2 poate prinzi momentul aparitiei erorii. Sa-l pui si aici, sa ne uitam si noi.


ok, incerc, sa vad ce pot face
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,608
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum Z19DTH 190CP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Oct 2007

Ati pus garnitura noua la admisie?

Cu testerul te poti uita zile intregi si sa nu gasesti nimic ciudat pentru eroarea asta blestemata. Cum trage masina?
  • e_alin

  • Mesaje scrise: 348
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra Z17DTL din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Mai 2009

si eu am avut eroarea asta si a disparut ca prin minune fara sa fac nimic. mai exact am evitat sa o mai las in frana de motor o perioada de vre-o 2 luni si am observat ca a disparut. tot in aceasta perioada am schimbat debitmetrul, regulatorul de presiune si am reparat 2 injectoare, nu stiu daca au vre-o legatura cu eroarea asta.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 5,067
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Dec 2004

Am incarcat partea relevanta din snapshot pe Google Docs
Nu am avut alt debitmetru cu care sa fac test dar pare in regula, dupa parametri.
Electrovalva turbo genereaza de obicei alte probleme si eroare uzuala P0234 pentru acest motor.
Masina trage foarte bine. Admisia este etansa.

Dupa vizualizarea snapshot-ului, rectific:
Daca are timp sa faca frana de motor la mai mult de 2500 rpm pentru mai mult de 5 3 secunde se aprinde martorul masinuta cu cheita.
Daca nu are timp, nu apare eroarea. Am testat in 2 moduri: pus pe liber (revenit rapid la ralanti) si franare brutala.

Am intalnit aceeasi eroare in urma cu ceva timp, cauza - swirl blocat.
  • Zaheyu

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Rm Valcea
  • Masina: Astra Z17DTL din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Feb 2007

Mie se pare mica diferenta la debitmetru intre blana la 130 si frana de motor. La mine e de 4-5 ori si e stock.
EGR position comanded 100 inseamna deschis la max? La mine pe opcom EGR feedback 100 inseamna deschisa. Iar nu mi se pare in regula? Ce cauta sa EGR-eze la turatia aia si full load?
Swirl se poate verifica pe loc din opcom/tech2.
Alt debitmetru incercat?
  • fleser_p

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Jun 2010

am incercat si alt debitmetru in alta parte, nu la maiandrei, iar eroarea aparea in aceleasi conditii. Nu s-a schimbat nimic in comportarea masinii nici cu alt debitmetru, nici cu alta electrovalva.
  • fleser_p

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Jun 2010

tonytm a scris:Ati pus garnitura noua la admisie?

Cu testerul te poti uita zile intregi si sa nu gasesti nimic ciudat pentru eroarea asta blestemata. Cum trage masina?


s-a dat jos galeria de admisie, s-a curatat si etansat galeria cu silicon. masina trage f bine pana se aprinde nenorocitul ala de martor.
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,608
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum Z19DTH 190CP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Oct 2007

Daca masina trage bine zic ca se poate exclude problema fizica de aer fals. ECU verifica valorile MAF-ul (debitmetru) prin MAP (boost pressure sensor). Pe traseul dintre senzori mai este EGR-ul.

EGR-ul blocat da la 1.9 CDTi eroarea asta de intake leak.

Intra si tu in Club!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




Inchide