Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • ianc sergiu

  • Mesaje scrise: 478
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2004 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2010

  • Mesaj Privat
khalet a scris:Am inteles, la oprirea motorului, se zgaltaie masina mai mult decat ar trebuii?


Khalet la mine am observat ca se zgaltaie destul de tare masina cand opresc motorul desi al meu e y20dth. Ai putea sa imi spui din ce cauza sau cu ce ar avea asta legatura? Stima
Skip ads

  • stfan

  • Mesaje scrise: 300
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1998 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2007

  • Mesaj Privat
1.Ganditi-va cat de "fluida" e motorina la temperaturi scazute.
2.Dece oare porneste in 3 pistoane (avand bujiile bune), iar dupa cateva secunde motorul merge rotund ?
3.Odata cu cresterea temperaturii mediului nu cumva porneste perfect....caci fenomenul de mers intrerupt la pornire a aparut odata cu scaderea temperaturilor.

Sincer, eu vad o singura problema posibila.....INJECTOR mozolit/infundat/decalibrat.
Parerea mea..
  • khalet

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Da, acum am ascultat, la fel imi porneste si mie dar nu imi bate asa urat, la mine doar merge in 3 pistoane parca vreo 3 secunde, chiar nu stiu ce sa zic, daca erai din Bucuresti iti recomandam un mecanic foarte bun, sa continui sa scrii pe forum, chiar sunt si eu curios care este problema, imi pare rau ca nu te pot ajuta cu un sfat mai bun
  • boditza

  • Mesaje scrise: 765
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2006

  • Mesaj Privat
si mie imi pornea in 3 pistoane vechea masina, dar la aia era un injector care nu deschidea.. dupa 20-30 de sec isi revenea.
Skip ads

  • ag10tit

  • Mesaje scrise: 345
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2007

  • Mesaj Privat
la inceputul lui februarie ma duc sa-i fac o verificare-curatare de injectoare, si va tin la curent cu ce se mai intampla
  • khalet

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2010

  • Mesaj Privat
ianc sergiu a scris:
khalet a scris:Am inteles, la oprirea motorului, se zgaltaie masina mai mult decat ar trebuii?


Khalet la mine am observat ca se zgaltaie destul de tare masina cand opresc motorul desi al meu e y20dth. Ai putea sa imi spui din ce cauza sau cu ce ar avea asta legatura? Stima



Salut, la mine problema era din cauza clapetei de admisie, nu ma asteptam, ma gande-am la suportul motor, sau la cu totul altceva, apoi dupa ce am fost cu ea la un test am curatat clapeta si surpriza : opreste perfect . Dupa ce mai curge iarasi ulei prin partea electrica a clapetei, iarasi incepe sa opreasca din ce in ce mai rau dar m-am obisnuit sa o curat o data pe luna Embarassed dureaza cam 30-40 minute, cand ajungi sa o cureti a 4-a oara deja dureaza fosrte putin. Asta se intampla la z19dt si este o problema foarte frecventa la tipul asta de motor, nu stiu daca si la motorul tau poate fii aceiasi cauza....oricum o curatare a clapetei si a EGR-ului nu strica niciodata.
  • ianc sergiu

  • Mesaje scrise: 478
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2004 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2010

  • Mesaj Privat
La y20dth sunt niste clapete in admisie care din cate stiu eu au acest si sunt actionate prin vacuum dar eu am verificat electrovalva ce le comanda si nu are nici o problema. La acest motor cand se inchid acesti voleti obtureaza 4 din cele 8 gauri prin care se face admisia....ma gandesc sa nu fie din cauza lor si cresterea mai grea in turatie in treptele superioare.
  • Vectra Power

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Salutare frati de vectre Very Happy
Detin o vectra c 120cp z19dt 2006 si am aceeasi problema cu pornitul greu dimineata,la pranz si seara Evil or Very Mad
Dupa ce am fost directionat de catre specialistii de la opel pitesti sa schimb bujiile m-am tot plimbat din service in service toata lumea dand din umeri.injectoarele au fost curatate,toti senzorii functioneaza perfect ,pompa de inalta presiune curatata!sincer sa fiu ma innebuneste masina asta si cand vad cum porneste dimineata dupa 8-10 rateuri imi vine sa ma pun cu benzina pe ea.
Care a rezolvat problema asta cu pornitul sa imi dea si mie un sfat unde trebuie sa mai umblu.
O seara buna tuturor!
Skip ads

  • ag10tit

  • Mesaje scrise: 345
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Ieri am curatat injectoarele, o mica diferenta la mersul motorului.
Dar la pornirea la rece tot la fel face:(
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Le-ai testat sa vezi cum dau pe retur?
  • Vectra Power

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Ziua buna!

Problema cu pornitul greu am rezolvat-o - Electromotor defect.Asa ca cei care au probleme sa verifice neaparat si electromotorul; m-a costat doar 150 ron reparatia niste bucse rupte ce se pot inlocui nu de oricine...
  • Footzk

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2004

  • Mesaj Privat
salutare, am si eu probleme similare la porniri sub -4 grade, motorul bate rau vro 2 secunde, dupa care incepe sa mearga mai rotund, da
nu chiar asa rotund ca pe vremuri. Cateodata porneste doar la a 7-a tura.
Injectoarele au deviatii sub 1. Clapeta inca nu am verificat-o. Dupa ce ne-am uitat un pic cu tony, pare suspect la niste suporti motor.

A verificat/reglat cineva jocul supapelor la motorul asta ? E operatie de service ce nu se face la noi.
Poate conteaza ?!
Skip ads

  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 661
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Footzk a scris:
A verificat/reglat cineva jocul supapelor la motorul asta ? E operatie de service ce nu se face la noi.
Poate conteaza ?!

Chiar nu cred ca se face asta, nu sunt 100% sigur dar majoritatea au tacheti hidraulici si chiar nu ai ce regla la ei, nu sunt ca la dacie.... Daca e vorba de alt reglaj special pentru supape (putin probabil) nu ma prind...
  • Footzk

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Bluecorsa-PDG a scris:
Footzk a scris:
A verificat/reglat cineva jocul supapelor la motorul asta ? E operatie de service ce nu se face la noi.
Poate conteaza ?!

Chiar nu cred ca se face asta, nu sunt 100% sigur dar majoritatea au tacheti hidraulici si chiar nu ai ce regla la ei, nu sunt ca la dacie.... Daca e vorba de alt reglaj special pentru supape (putin probabil) nu ma prind...

Scrie in caietul de service ceva de genul 'reglajul termic la supapelor' la fiecare 60k km.
  • cristisan55

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Incerca o baterie mai puternica minim 70
  • BAC

  • Mesaje scrise: 255
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2005

  • Mesaj Privat
A rezolvat cineva problema cu pornitul? Se rezolva printr-o metoda "romaneasca", pornirea ca la vechile motoare pe carburator, apasati un pic pedala de accelertie la pornire.
Din ce am vazut, intr-un manual italian de intretinere, Z19DT are tacheti mecanici, trebuie facuta reglarea lor cu pastile. Z19DTH are tacheti hidraulici cu autoreglare. A facut cineva reglaj la supape la Z19DT?
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Un bun prieten avea cu Z19DT fix aceiasi problema care o avea si cu Y20DTH. In alta parte pe forum am spus ca am gasit rezolvarea:
DB77AAA a scris:Am tot urmarit topicul, desi rezolvarea era in alta parte, mai exact in topicul "Y20DTH porneste greu pe racoare"

Problema: Vectra C Z19DT - 74.000 km. Intre 15 grade si 60 grade ale motorului porneste foarte greu. Mai exact, imediat dupa ce nu mai intra bujiile nu porneste OK. Verificat de erori, teste, valori reale, comparatii cu alte piese de pe alt motor, ce sa mai motor impecabil, problema persista.

Solutie temporara, anulare pentru putin timp senzor temperatura, cu un buton inchis deschis, implicit intra bujiile deoarece motorul vede temperatura -10 grade. Automat masina porneste in orice plaja de tempratura. Problema ar fi ca da eroare la senzorul de temperatura.

Solutie permanenta- Modificarea filei din ECU astfel incat bujiile sa intre in pana la 70 grade pentru 4 secunde. Solutie eleganta, fara erori.

Sper sa va ajute!


Deci verificati cum porneste cand intra bujiile incandescente si cand nu intra.
Nu inteleg solutia celor de la Opel pentru anumite tipuri de motoare ce sunt sensibile la compresia scazuta. La alte motoare diesel ale altor marci intra bujiile tot timpul. La noi de ce nu?!?
  • BAC

  • Mesaje scrise: 255
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Intr-adevar, la Skoda Octavia de la serviciu tot timpul se aprinde becul de bujii la fiecare pornire. E inutil cand motorul e cald bine. Nu cred ca bujiile ar trebui sa porneasca la o temperatura a motorului peste 20-30 grade, poate ar trebui corelata cu un management mai bun al cantitatii de motorina injectata si al momentului injectiei.
Dau un exemplu, am avut o Scoda Octavia nefolosita aproape 2 ani, bateria terminata, in momentul in care am pus bateria buna a pornit motorul la sfert, am ramas masca. Asta nu inseamna ca nu am vazut motoare de VW care se chinuiau la pornire.
  • giorgian stoica

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 ydth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2011

  • Mesaj Privat
khalet a scris:Salutare !

Cu toate ca am urmarit cu interes mai toate discutiile de pe forum, este prima oara cand vin si eu cu una ,sper sa ii gasesc rezolvarea aici.
Am un Vectra c 2005 Z19DT 88Kw/120cp, problema este ca dupa ce sta oprita 24 de ore nu mai porneste cum trebuie, si cand spun asta ma refer ca la prima cheie invarte cam de 9-10 ori pana porneste. Dupa ce pornesc motorul, il opresc imediat, incerc iarasi si porneste bine.
De specificat ca am fost la 4 testere, doar pe unul mi-a iesit un injector ce imi pierde presiune, asa ca am fost la Turcu, cred ca ati auzit de el, acolo insa, dupa testul cu eprubetele injectoarele au iesit bine... Smile (spre fericirea mea), am fost apoi la un service Dacia sa probez bateria, acolo mi-a spus ca este la limita(bateria) asa ca am fost si mi-am cumparat baterie, dupa 3 zile iarasi a inceput sa porneasca greu dupa o pauza mai consistenta.
Trebuie sa mai spun ca de obicei, in timpul zilei motorul porneste cand dupa 3 rotatii, cand dupa 6-7 rotatii, nu are nici o regula ( cald-frig) deci poate porni la sfert si dupa 5-6 minute sa invarta de 6-7 ori.
Astept parerile voastre si sfaturile...Multumesc
ti se dazamorseaza instalatia de alimentare daca ai filtr cu cartus ca la vectra b schimbai capacul de sus are acolo niste oringuri de cauciuc care se duc il iei de la dezmembrari cu o 100 de lei in magazin e 500 succes rezolvare garantata
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
La z19 e cam exclusa dezamorsarea, asta pentru ca retin ca toate au pompa electrica in rezervor. (Sau ma insel?!?)
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR