Khalet la mine am observat ca se zgaltaie destul de tare masina cand opresc motorul desi al meu e y20dth. Ai putea sa imi spui din ce cauza sau cu ce ar avea asta legatura? Stima
- ianc sergiu
- **
- 478 mesaje
- din 08 Feb 2010
- Vectra 2004 z19dth
- Hunedoara
ianc sergiu
- Mesaje scrise: 478
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2004 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2010
- Mesaj Privat
- stfan
- **
- 300 mesaje
- din 04 Dec 2007
- Vectra 1998 x20dth
- Constanta
stfan
- Mesaje scrise: 300
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1998 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2007
- Mesaj Privat
1.Ganditi-va cat de "fluida" e motorina la temperaturi scazute.
2.Dece oare porneste in 3 pistoane (avand bujiile bune), iar dupa cateva secunde motorul merge rotund ?
3.Odata cu cresterea temperaturii mediului nu cumva porneste perfect....caci fenomenul de mers intrerupt la pornire a aparut odata cu scaderea temperaturilor.
Sincer, eu vad o singura problema posibila.....INJECTOR mozolit/infundat/decalibrat.
Parerea mea..
2.Dece oare porneste in 3 pistoane (avand bujiile bune), iar dupa cateva secunde motorul merge rotund ?
3.Odata cu cresterea temperaturii mediului nu cumva porneste perfect....caci fenomenul de mers intrerupt la pornire a aparut odata cu scaderea temperaturilor.
Sincer, eu vad o singura problema posibila.....INJECTOR mozolit/infundat/decalibrat.
Parerea mea..
khalet
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2010
- Mesaj Privat
Da, acum am ascultat, la fel imi porneste si mie dar nu imi bate asa urat, la mine doar merge in 3 pistoane parca vreo 3 secunde, chiar nu stiu ce sa zic, daca erai din Bucuresti iti recomandam un mecanic foarte bun, sa continui sa scrii pe forum, chiar sunt si eu curios care este problema, imi pare rau ca nu te pot ajuta cu un sfat mai bun
- boditza
- ***
- 765 mesaje
- din 28 Sep 2006
- Dolj
boditza
- Mesaje scrise: 765
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
- ag10tit
- **
- 345 mesaje
- din 09 Feb 2007
- Astra 2005 Z19DTJ
- Bucuresti
ag10tit
- Mesaje scrise: 345
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2007
- Mesaj Privat
khalet
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2010
- Mesaj Privat
ianc sergiu a scris:
Khalet la mine am observat ca se zgaltaie destul de tare masina cand opresc motorul desi al meu e y20dth. Ai putea sa imi spui din ce cauza sau cu ce ar avea asta legatura? Stima
khalet a scris:Am inteles, la oprirea motorului, se zgaltaie masina mai mult decat ar trebuii?
Khalet la mine am observat ca se zgaltaie destul de tare masina cand opresc motorul desi al meu e y20dth. Ai putea sa imi spui din ce cauza sau cu ce ar avea asta legatura? Stima
Salut, la mine problema era din cauza clapetei de admisie, nu ma asteptam, ma gande-am la suportul motor, sau la cu totul altceva, apoi dupa ce am fost cu ea la un test am curatat clapeta si surpriza : opreste perfect . Dupa ce mai curge iarasi ulei prin partea electrica a clapetei, iarasi incepe sa opreasca din ce in ce mai rau dar m-am obisnuit sa o curat o data pe luna dureaza cam 30-40 minute, cand ajungi sa o cureti a 4-a oara deja dureaza fosrte putin. Asta se intampla la z19dt si este o problema foarte frecventa la tipul asta de motor, nu stiu daca si la motorul tau poate fii aceiasi cauza....oricum o curatare a clapetei si a EGR-ului nu strica niciodata.
- ianc sergiu
- **
- 478 mesaje
- din 08 Feb 2010
- Vectra 2004 z19dth
- Hunedoara
ianc sergiu
- Mesaje scrise: 478
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2004 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2010
- Mesaj Privat
La y20dth sunt niste clapete in admisie care din cate stiu eu au acest si sunt actionate prin vacuum dar eu am verificat electrovalva ce le comanda si nu are nici o problema. La acest motor cand se inchid acesti voleti obtureaza 4 din cele 8 gauri prin care se face admisia....ma gandesc sa nu fie din cauza lor si cresterea mai grea in turatie in treptele superioare.
- Vectra Power
- *
- 10 mesaje
- din 28 Jan 2011
- Vectra 2007 Z19DT
- Arges
Vectra Power
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2011
- Mesaj Privat
Salutare frati de vectre
Detin o vectra c 120cp z19dt 2006 si am aceeasi problema cu pornitul greu dimineata,la pranz si seara
Dupa ce am fost directionat de catre specialistii de la opel pitesti sa schimb bujiile m-am tot plimbat din service in service toata lumea dand din umeri.injectoarele au fost curatate,toti senzorii functioneaza perfect ,pompa de inalta presiune curatata!sincer sa fiu ma innebuneste masina asta si cand vad cum porneste dimineata dupa 8-10 rateuri imi vine sa ma pun cu benzina pe ea.
Care a rezolvat problema asta cu pornitul sa imi dea si mie un sfat unde trebuie sa mai umblu.
O seara buna tuturor!
Detin o vectra c 120cp z19dt 2006 si am aceeasi problema cu pornitul greu dimineata,la pranz si seara
Dupa ce am fost directionat de catre specialistii de la opel pitesti sa schimb bujiile m-am tot plimbat din service in service toata lumea dand din umeri.injectoarele au fost curatate,toti senzorii functioneaza perfect ,pompa de inalta presiune curatata!sincer sa fiu ma innebuneste masina asta si cand vad cum porneste dimineata dupa 8-10 rateuri imi vine sa ma pun cu benzina pe ea.
Care a rezolvat problema asta cu pornitul sa imi dea si mie un sfat unde trebuie sa mai umblu.
O seara buna tuturor!
- ag10tit
- **
- 345 mesaje
- din 09 Feb 2007
- Astra 2005 Z19DTJ
- Bucuresti
ag10tit
- Mesaje scrise: 345
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2007
- Mesaj Privat
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
- Vectra Power
- *
- 10 mesaje
- din 28 Jan 2011
- Vectra 2007 Z19DT
- Arges
Vectra Power
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2011
- Mesaj Privat
Footzk
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2004
- Mesaj Privat
salutare, am si eu probleme similare la porniri sub -4 grade, motorul bate rau vro 2 secunde, dupa care incepe sa mearga mai rotund, da
nu chiar asa rotund ca pe vremuri. Cateodata porneste doar la a 7-a tura.
Injectoarele au deviatii sub 1. Clapeta inca nu am verificat-o. Dupa ce ne-am uitat un pic cu tony, pare suspect la niste suporti motor.
A verificat/reglat cineva jocul supapelor la motorul asta ? E operatie de service ce nu se face la noi.
Poate conteaza ?!
nu chiar asa rotund ca pe vremuri. Cateodata porneste doar la a 7-a tura.
Injectoarele au deviatii sub 1. Clapeta inca nu am verificat-o. Dupa ce ne-am uitat un pic cu tony, pare suspect la niste suporti motor.
A verificat/reglat cineva jocul supapelor la motorul asta ? E operatie de service ce nu se face la noi.
Poate conteaza ?!
- Bluecorsa-PDG
- ***
- 661 mesaje
- din 26 Mar 2008
- Corsa 2004 Z13DT
- Valcea
Bluecorsa-PDG
- Mesaje scrise: 661
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2008
- Mesaj Privat
Footzk a scris:
A verificat/reglat cineva jocul supapelor la motorul asta ? E operatie de service ce nu se face la noi.
Poate conteaza ?!
A verificat/reglat cineva jocul supapelor la motorul asta ? E operatie de service ce nu se face la noi.
Poate conteaza ?!
Chiar nu cred ca se face asta, nu sunt 100% sigur dar majoritatea au tacheti hidraulici si chiar nu ai ce regla la ei, nu sunt ca la dacie.... Daca e vorba de alt reglaj special pentru supape (putin probabil) nu ma prind...
Footzk
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2004
- Mesaj Privat
Bluecorsa-PDG a scris:
Chiar nu cred ca se face asta, nu sunt 100% sigur dar majoritatea au tacheti hidraulici si chiar nu ai ce regla la ei, nu sunt ca la dacie.... Daca e vorba de alt reglaj special pentru supape (putin probabil) nu ma prind...
Footzk a scris:
A verificat/reglat cineva jocul supapelor la motorul asta ? E operatie de service ce nu se face la noi.
Poate conteaza ?!
A verificat/reglat cineva jocul supapelor la motorul asta ? E operatie de service ce nu se face la noi.
Poate conteaza ?!
Chiar nu cred ca se face asta, nu sunt 100% sigur dar majoritatea au tacheti hidraulici si chiar nu ai ce regla la ei, nu sunt ca la dacie.... Daca e vorba de alt reglaj special pentru supape (putin probabil) nu ma prind...
Scrie in caietul de service ceva de genul 'reglajul termic la supapelor' la fiecare 60k km.
cristisan55- Suspendat
- 42 mesaje
- din 16 Aug 2010
- Vectra 2003
- Maramures
cristisan55- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2010
- Mesaj Privat
- BAC
- **
- 255 mesaje
- din 19 Mai 2005
- Vectra 2006 Z19DT
- Mures
BAC
- Mesaje scrise: 255
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2005
- Mesaj Privat
A rezolvat cineva problema cu pornitul? Se rezolva printr-o metoda "romaneasca", pornirea ca la vechile motoare pe carburator, apasati un pic pedala de accelertie la pornire.
Din ce am vazut, intr-un manual italian de intretinere, Z19DT are tacheti mecanici, trebuie facuta reglarea lor cu pastile. Z19DTH are tacheti hidraulici cu autoreglare. A facut cineva reglaj la supape la Z19DT?
Din ce am vazut, intr-un manual italian de intretinere, Z19DT are tacheti mecanici, trebuie facuta reglarea lor cu pastile. Z19DTH are tacheti hidraulici cu autoreglare. A facut cineva reglaj la supape la Z19DT?
- DB77AAA
- *******
- 6,715 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,715
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Un bun prieten avea cu Z19DT fix aceiasi problema care o avea si cu Y20DTH. In alta parte pe forum am spus ca am gasit rezolvarea:
Deci verificati cum porneste cand intra bujiile incandescente si cand nu intra.
Nu inteleg solutia celor de la Opel pentru anumite tipuri de motoare ce sunt sensibile la compresia scazuta. La alte motoare diesel ale altor marci intra bujiile tot timpul. La noi de ce nu?!?
DB77AAA a scris:Am tot urmarit topicul, desi rezolvarea era in alta parte, mai exact in topicul "Y20DTH porneste greu pe racoare"
Problema: Vectra C Z19DT - 74.000 km. Intre 15 grade si 60 grade ale motorului porneste foarte greu. Mai exact, imediat dupa ce nu mai intra bujiile nu porneste OK. Verificat de erori, teste, valori reale, comparatii cu alte piese de pe alt motor, ce sa mai motor impecabil, problema persista.
Solutie temporara, anulare pentru putin timp senzor temperatura, cu un buton inchis deschis, implicit intra bujiile deoarece motorul vede temperatura -10 grade. Automat masina porneste in orice plaja de tempratura. Problema ar fi ca da eroare la senzorul de temperatura.
Solutie permanenta- Modificarea filei din ECU astfel incat bujiile sa intre in pana la 70 grade pentru 4 secunde. Solutie eleganta, fara erori.
Sper sa va ajute!
Problema: Vectra C Z19DT - 74.000 km. Intre 15 grade si 60 grade ale motorului porneste foarte greu. Mai exact, imediat dupa ce nu mai intra bujiile nu porneste OK. Verificat de erori, teste, valori reale, comparatii cu alte piese de pe alt motor, ce sa mai motor impecabil, problema persista.
Solutie temporara, anulare pentru putin timp senzor temperatura, cu un buton inchis deschis, implicit intra bujiile deoarece motorul vede temperatura -10 grade. Automat masina porneste in orice plaja de tempratura. Problema ar fi ca da eroare la senzorul de temperatura.
Solutie permanenta- Modificarea filei din ECU astfel incat bujiile sa intre in pana la 70 grade pentru 4 secunde. Solutie eleganta, fara erori.
Sper sa va ajute!
Deci verificati cum porneste cand intra bujiile incandescente si cand nu intra.
Nu inteleg solutia celor de la Opel pentru anumite tipuri de motoare ce sunt sensibile la compresia scazuta. La alte motoare diesel ale altor marci intra bujiile tot timpul. La noi de ce nu?!?
- BAC
- **
- 255 mesaje
- din 19 Mai 2005
- Vectra 2006 Z19DT
- Mures
BAC
- Mesaje scrise: 255
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2005
- Mesaj Privat
Intr-adevar, la Skoda Octavia de la serviciu tot timpul se aprinde becul de bujii la fiecare pornire. E inutil cand motorul e cald bine. Nu cred ca bujiile ar trebui sa porneasca la o temperatura a motorului peste 20-30 grade, poate ar trebui corelata cu un management mai bun al cantitatii de motorina injectata si al momentului injectiei.
Dau un exemplu, am avut o Scoda Octavia nefolosita aproape 2 ani, bateria terminata, in momentul in care am pus bateria buna a pornit motorul la sfert, am ramas masca. Asta nu inseamna ca nu am vazut motoare de VW care se chinuiau la pornire.
Dau un exemplu, am avut o Scoda Octavia nefolosita aproape 2 ani, bateria terminata, in momentul in care am pus bateria buna a pornit motorul la sfert, am ramas masca. Asta nu inseamna ca nu am vazut motoare de VW care se chinuiau la pornire.
giorgian stoica- Suspendat
- 22 mesaje
- din 23 Mai 2011
- Vectra 2001 ydth
- Prahova
giorgian stoica- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2001 ydth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2011
- Mesaj Privat
khalet a scris:Salutare !
Cu toate ca am urmarit cu interes mai toate discutiile de pe forum, este prima oara cand vin si eu cu una ,sper sa ii gasesc rezolvarea aici.
Am un Vectra c 2005 Z19DT 88Kw/120cp, problema este ca dupa ce sta oprita 24 de ore nu mai porneste cum trebuie, si cand spun asta ma refer ca la prima cheie invarte cam de 9-10 ori pana porneste. Dupa ce pornesc motorul, il opresc imediat, incerc iarasi si porneste bine.
De specificat ca am fost la 4 testere, doar pe unul mi-a iesit un injector ce imi pierde presiune, asa ca am fost la Turcu, cred ca ati auzit de el, acolo insa, dupa testul cu eprubetele injectoarele au iesit bine... (spre fericirea mea), am fost apoi la un service Dacia sa probez bateria, acolo mi-a spus ca este la limita(bateria) asa ca am fost si mi-am cumparat baterie, dupa 3 zile iarasi a inceput sa porneasca greu dupa o pauza mai consistenta.
Trebuie sa mai spun ca de obicei, in timpul zilei motorul porneste cand dupa 3 rotatii, cand dupa 6-7 rotatii, nu are nici o regula ( cald-frig) deci poate porni la sfert si dupa 5-6 minute sa invarta de 6-7 ori.
Astept parerile voastre si sfaturile...Multumesc
ti se dazamorseaza instalatia de alimentare daca ai filtr cu cartus ca la vectra b schimbai capacul de sus are acolo niste oringuri de cauciuc care se duc il iei de la dezmembrari cu o 100 de lei in magazin e 500 succes rezolvare garantata
Cu toate ca am urmarit cu interes mai toate discutiile de pe forum, este prima oara cand vin si eu cu una ,sper sa ii gasesc rezolvarea aici.
Am un Vectra c 2005 Z19DT 88Kw/120cp, problema este ca dupa ce sta oprita 24 de ore nu mai porneste cum trebuie, si cand spun asta ma refer ca la prima cheie invarte cam de 9-10 ori pana porneste. Dupa ce pornesc motorul, il opresc imediat, incerc iarasi si porneste bine.
De specificat ca am fost la 4 testere, doar pe unul mi-a iesit un injector ce imi pierde presiune, asa ca am fost la Turcu, cred ca ati auzit de el, acolo insa, dupa testul cu eprubetele injectoarele au iesit bine... (spre fericirea mea), am fost apoi la un service Dacia sa probez bateria, acolo mi-a spus ca este la limita(bateria) asa ca am fost si mi-am cumparat baterie, dupa 3 zile iarasi a inceput sa porneasca greu dupa o pauza mai consistenta.
Trebuie sa mai spun ca de obicei, in timpul zilei motorul porneste cand dupa 3 rotatii, cand dupa 6-7 rotatii, nu are nici o regula ( cald-frig) deci poate porni la sfert si dupa 5-6 minute sa invarta de 6-7 ori.
Astept parerile voastre si sfaturile...Multumesc
- DB77AAA
- *******
- 6,715 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,715
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat