Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • SAW

  • Mesaje scrise: 125
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2005

  • Mesaj Privat
am mai intrebat pe forum ce sa aleg dintre a-mi repara c20ne-ul actual.. (cost estimat pe la 30 de mil sau mai mult) sau a-mi lua un c20xe cu totul (cutie+electronica...) de la dezmembrari

daca imi fac c20ne-ul stiu ca e in stare f buna (segmentat, garnituri schimbate.. supape..alternator reparat..)
dar daca imi iau un xe ce pot sa testez la el atunci cand il iau? pot sa-i fac o compresie dar nimic mai mult

in ce limite trebuie sa se inscrie o compresie buna cat sa nu manance prea mult ulei sau sa aiba alte probleme. mecanicii ziceau 13 dar.

voi ce ati alege? reparat c20ne sau un xe de la dezmembrari?
Skip ads

  • Eugen OmegaFun

  • Mesaje scrise: 83
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Omega 2000 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Salut,
In primul rand citeste :

Seria motorului indica tipul acestuia, principalele caracteristici
si seria de fabricatie.

De exemplu: "C16NZ_02A12345"

Prima litera indica standardul antipoluare la automobilele cu
catalizator:

C - Standardul EG 91/441/EW G, US"83
E - Standardul EURONORM EG 88/436/EW G
H - Standardul GM Holden "ADR 37"
S - Standardul Suedez "A 10"
X - Standardul EG 91/441/EW G, US"93/94

Urmatoarele 2 cifre indica capacitatea cilindrica (litri ? 0,1)
Prima litera din grupul de litere care urmeaza indica
raportul de compresie:

G - <8,5:1
L - >8,5...9,0:1
N - >9,0...9,5:1
* sau S - >9,5...10,0:1
X - >10,0...11,5:1
Y - >11,5:1

A doua litera din grup indica sistemul de alimentare cu carburant:

E – injectie multipunct
Z – injectie monopunct
V - carburator
D - diesel

A treia litera din grup (daca exista) indica versiunea de motor:

? – Pentru Egipt
? - IBC
C – Cu sistem de aprindere specializat (patent firma)
F - Behoerden
H – (Putere sporita)
I - Irmscher
J – Pentru Germania (??)
K - Komprex
L - (Putere redusa)
M – Pentru Orientul mijlociu (??-??)
P - (Putere sporita)
R - (Putere sporita)
T - Turbo
U – Pentru Uruguay
V – Model special
W – Pentru Venezuela
2 - Motor Famille II

Urmatoarele 2 cifre indica locul asamblarii motorului:

00 - Daewoo
01 - Russelsheim
02 - Bochum
08 - Ellesmere Port
14 - Kaiserslautern
19 - Aspern
20 - Szenzgotthard
25 - GM Holden
31 - GM do Brazil

Urmatoarele 6 cifre, sau o litera si 5 cifre, indica numarul de serie al motorului.
Deci la C20NE compresia este N - >9,0...9,5:1
iar la C20XE compresia este X - >10,0...11,5:1
Nu cred ca poate ajunge la 13 cum iti spuneau mecanicii. Ceea ce am scris este luat de pe siteu oficial al Opel, asa ca... Smile
Optiunea este a ta cu privire la ce sa alegi, este in functie de fondurile de care dispui si de cine iti face reparatia. Daca ai un motorist foarte bun reparatia te va multumi, insa daca nu holuieste blocul, si nu lucreaza corespunzator, poti avea surprize dupa ce ai dat peste 800 Euro. Un motor SH nu te ajunge la mai mult de 350 Euro. Si daca este un motor nerulat la noi, cu combustibil si lubrifianti de afara cred ca este mai bun decat unul reconditionat. Este parerea mea Laughing
Gandeste-te ca toate componentele ce le cumperi pt reparatie ( segmenti, pistane, garnituri etc) sunt aftermarket si de multe ori calitatea lor lasa de dorit.
Iti doresc succes Smile
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Eugen OmegaFun a scris:Salut,
In primul rand citeste :

Seria motorului indica tipul acestuia, principalele caracteristici
si seria de fabricatie.

De exemplu: "C16NZ_02A12345"

Prima litera indica standardul antipoluare la automobilele cu
catalizator:

C - Standardul EG 91/441/EW G, US"83
E - Standardul EURONORM EG 88/436/EW G
H - Standardul GM Holden "ADR 37"
S - Standardul Suedez "A 10"
X - Standardul EG 91/441/EW G, US"93/94



da-mi voie sa te contrazic...nu este asa..cel putin la acest capitol...normele de poluare sunt stabilite de RAR si nu corespund cu cele occidentale...nu stiu de ce dar asa este...sunt masini in Germ care au D3 si la ei sunt euro 3, iar "iubitorul nostru" RAR le considera euro 2...un exemplu clar il am eu in curte...motorul meu trecut in acte este x16sz, euro2, dar in realitate este un c16se care este euro 1...de ce? nu stiu...paradoxal, un c16nz este euro2...si iar de ce? nu stiu...si nimeni nu a reusit sa-mi rapsunda la intrebarea asta pana acum pe forum...cert este ca norma de poluare o aveti in talon (ultimele 2/3 caractere ale nr de omologare...ex la mine X2...concluzia=literele prezentate mai sus trebuie sa corespunda cu ce scrie in talon, sau invers, ma rog.
toate bune.
  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Eugen OmegaFun a scris:
Urmatoarele 6 cifre, sau o litera si 5 cifre, indica numarul de serie al motorului.
Deci la C20NE compresia este N - >9,0...9,5:1
iar la C20XE compresia este X - >10,0...11,5:1
Nu cred ca poate ajunge la 13 cum iti spuneau mecanicii. Ceea ce am scris este luat de pe siteu oficial al Opel, asa ca... Smile


Raportul de compresie si presiunea in cilindru sunt doua lucruri complet diferite. Wink

Primul e o chestie constructiva si nu poate fi modificata prin uzura in timp ce al doilea depinde de etanseitatea existenta la nivel de segment-cilindru.
Skip ads

  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
In mod practic presiunea minima acceptabila pentru un motor este raportul de compresie +2 bari, ceea ce este mai important este insa presiunea EGALA intre cilindri...
Un motor cu presiune la limita minima dar cu pierderi egale este de preferat unuia cu diferente mari de presiune...
  • mikhai

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2006

  • Mesaj Privat
RAR=cuibusor de tras la b*ci pt noi si de tras spagi-pt ei.

anul trecut,un motor 1.6 benz tip ANA de pe un vw passat a upgradat
din euro 2 in 3 dupa ce vreo 300 euro si-au schimbat proprietarul.

ieri am facut revizia :42.000 km ,motor 2.0 verificat la ghermania anul trecut si talpa iadului,dupa ce l-a accelerat ca dracu,zice:nu scoate gazele!
10 euro vitei si a scos.

e evident ca motorul nu are nici pe ma-sa.insa cu mizeria asta de motorina ce fumul dracului sa scot?
  • ady negoita

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2008

  • Mesaj Privat
cum pot deosebi un motor isuzu de un motor de unul facut de opel pt ca din cite am auzit cel de isuzu este blestemat rau si asta miau spuso toti proprietarii de opel astra dar cum eu sunt tufa de venetia nu ma pricep de loc ma poate ajuta cineva?
multumesc frumos
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR