Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • vpreda2003

  • Mesaje scrise: 167
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Salut! Pe langa P0300, iti apare de fiecare data si P0303? Tind sa cred ca problema este de la vreo supapa pe cilindrul 3; atungi cand mergi turat, calculatorul nu sesizeaza eroarea. La a mea eroarea aparea numai cand o lasam la relanti. Daca o tineam un pic accelerata, eroarea nu aparea si nici nu aveam pierderi de putere. In momentul cand calculatorul sesizeaza o problema pe un cilindru, la cilindrul respectiv taie si injectia pentru a proteja catalizatorul! Vezi ca la inceputul topicului am scris cum sa testezi bobina! Mai poti sa incerci sa inlocuiesti culbutorii si tachetii de la cilindrul 3 cu altii de la un alt cilidru si sa vezi daca nu cumva se muta eroarea. Daca eroarea persista la cilindrul 3, fa-i un test de compresie. Daca nu trece testul de compresie pe cilindrul 3, (asta dupa ce ai inlocuit culbutorii intre ei), mai ramane sa desfaci chiulasa si sa vezi daca exista diferente mari de culoare intre supape! Citeste inceputul topicului si elimina progresiv posibilele defecte!
Skip ads

  • razvan_cj

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Omega 1995 X20SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
vpreda2003 a scris:Salut! Pe langa P0300, iti apare de fiecare data si P0303? Tind sa cred ca problema este de la vreo supapa pe cilindrul 3; atungi cand mergi turat, calculatorul nu sesizeaza eroarea. La a mea eroarea aparea numai cand o lasam la relanti. Daca o tineam un pic accelerata, eroarea nu aparea si nici nu aveam pierderi de putere. In momentul cand calculatorul sesizeaza o problema pe un cilindru, la cilindrul respectiv taie si injectia pentru a proteja catalizatorul! Vezi ca la inceputul topicului am scris cum sa testezi bobina! Mai poti sa incerci sa inlocuiesti culbutorii si tachetii de la cilindrul 3 cu altii de la un alt cilidru si sa vezi daca nu cumva se muta eroarea. Daca eroarea persista la cilindrul 3, fa-i un test de compresie. Daca nu trece testul de compresie pe cilindrul 3, (asta dupa ce ai inlocuit culbutorii intre ei), mai ramane sa desfaci chiulasa si sa vezi daca exista diferente mari de culoare intre supape! Citeste inceputul topicului si elimina progresiv posibilele defecte!


Da, am citit de fiecare data cu testul agrafa si codul P0303, pe langa cel de Multiple Cylinder Misfire. Merge placut cand accelerez treptat pana o ingrop in podea. Daca bag pedala brusc sau nu o calc hotarat pana la capat, "vechea poveste" : beculetul abgas, pierderi de putere. Si e enervant cand am nevoie de depasiri pe bucati scurte, stiu ce poate motorul si cateodata din cauza sus-numitelor probleme, nu ma ajuta.
Bobina o voi testa pe metoda ta (inspectie vizuala), din lipsa alteia pentru probe.
  • vpreda2003

  • Mesaje scrise: 167
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Pierderile de putere sunt datorate faptului ca in momentul aparitiei erorii, cilindrul respectiv ramane fara injectie! Ai incercat sa inlocuiesti injectoarele intre ele? Te pot ajuta cu o bobina de schimb ca sa faci test, dar nu prea cred ca e de la ea! Am dat pe ea 47,9 Euro de pe eBay!
  • moldovan_dan87

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2001 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2011

  • Mesaj Privat
fratilor dar la voi scoate fum ? la mine zici ca e fumigena. aceleasi erori 0300 si 0302 cu miros de cauciuc ars. fumul este albastru si dens. zilele astea am sa desfac chiuloasa. poate intre timp mai aflu si eu cateceva de pe la voi.
Skip ads

  • giks25

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Va salut (Z16XE). Cu aceeasi problema m-am confruntat si eu akm vreo luna. Fara sa-mi dea vreun semn, am pornit intr-o dupa-amiaza si surpriza : lispa putere, tremurat la 2500 ture, licarea becul ala galben (forma de robinet). Eroare P0300. Am incercat cu schimnbat bujii, filtru benzina si toata revizia ca era vremea ei. Masina si-a revenit insa minunea n-a durat decat vreo 10 zile. Asa ca am mers la reprezentanta la Radacini in Braila, iar dupa diagnoza la ei apareau 2 erori P0300 si P0302. Mi-au zis ca am depuneri de calamina pe supape (in special la cilindrul 2). Mi-au dat o solutie (Metabond Megalene 250 ml) sa pun cate 20 ml la un plin de rezervor plus nu stiu ce au facut ei cat au tinut masina in service. Efectul : 100% garantat, din prima. Merge masina super ok. Sper ca aceasta a fost problema. Cu stima.
  • djboyy

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Buna, am urmarit topicul tau, detin o vectra b 2001 z18xe aceeasi problema...in drum dinspre germania s-a aprins martorul (acel robinet)...am ajuns cu ea si maine zi am fost la service, masina pur si simplu numai tragea si la relanti mergea in 3 pistoane si vibra urat de tot...la service acolo mi-a schimbat bujii, dp cateva verificari la rece mi s-a spus ca e calculatorul ecu, eu am facut inca o diagnosticare P0302 Cylinder 2 Misfire Detected si mi s-a spus ca e bobina... am acumparat alta bobina insa aceeasi poveste tot asa merge intrerupt in 3 pistoane si nu trage deloc, mecanicul care mi-a schimbat bobina a inceput sa le verifice pe toate mentionate de tine, dar la partea cu culbutorii nu a incercat si nici la chiuloasa...la testul de compresie a iesit 1900psi iar doar pe unul singur mai mic numai imi amintesc cat dar intreb pe mecanic. doar codul P0302 Cylinder 2 Misfire Detected apare. Presupun ca este valabila problema asta si pentru z18xe cu culbutorii. Eu cred ca nu este tocmai ECU dar vreau o parere de la tine. Astept raspuns sau de la altcineva!
  • vpreda2003

  • Mesaje scrise: 167
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Salut! Scuze de intarziere, dar daca cumva ai remediat intre timp, spune-ne si noua cum! Eroarea este prezenta permanent sau apare aleator? Cateva idei: 1. Testeaza bobina de inductie asa cum am scris la inceput (chiar daca ai inlocuit-o deja, poate e o problema de cablaj sau contact imperfect). 2. Inverseaza injectoarele intre ele si vezi daca se modifica eroarea! Masoara tensiune pe ele in cu motorul pornit (cel mai sigur foloseste o lampa de control. Controleaza direct pe firele care duc la injector) 3. Trebuie vazut pe care cilindru ti-a dat diferenta de presiune. Colegii de aici ar trebui sa-ti spuna care e diferenta maxima admisa (nu te baza doar pe mecanic). Daca eroarea apare doar la relanti poate ai aceeasi problema ca si mine. Daca apare doar la cald poate ai vreo supapa fisurata. Daca apare permanent, verifica compresia, bobina de inductie sa iti dea scanteie cand da cineva la automat (vezi sa nu tii mana pe ea), tensiunea pe injectoare... Tine-ne la curent!
  • djboyy

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Salut! mari multumiri ca ma ajuti... din pacate nu am rezolvat nimic am asteptat un raspuns de pe forum si intre timp am mai cautat solutii...pai la mine am observat duminica dimineata la rece am pornit becul in bord de eroare sta aprins constant, dar un interval de vreo 5 minute cat am iesit din curte si am parcurs cam 1,5 km mergea chiar foarte bine dar cand se incalzeste motorul numai trage si daca ma opresc la relanti merge ca si in 3 pistoane, deci nu e ca la tine. Am observat asta de multe ori la rece nu are absolut nici o problema...doar cateva minute dar atunci acul de la turometru sta cam in 1500 sau mai jos iar cand se incalzeste scade la 900 si incepe sa se manifeste urat...oare sa fie de la ecu toata treaba asta? maine il sun pe mecanic sal intreb exact cat ia dat compresia, iar de bobina cand era cu cea veche mecanicul mi-a spus ca a verificat parametrii si pe cilindrul 2 unde am eroarea erau altii iar cu bobina noua e totul ok dar tot asa face... sincer numai stiu ce sa fac de asta te rog mult sa ma ajuti! o seara superba si astept raspunsul tau!
Skip ads

  • emmyz20

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Salut,

Am si eu de un an de zile un Astra 1.6 16V si numai probleme am cu ea. Ultima chestie e ca "tuseste" pe la 1'500 - 2'000 de turatii si daca o scot din viteza, se opreste. Am schimbat bobina, bujiile, uleiul... si tot am probleme. Bujiile sunt afumate, desi le-am curatat. Calculatorul de motor cica e ok, dar la diagnoza imi da Misfire in prostie, pe toti cilindrii... Ciudat este ca sambata am mers vreo 100 KM si a mers aproape perfect. A reinceput de luni sa faca probleme. Cand e rece, merge super ok, pana cand incepe sa se incalzeasca motorul. Va rog, daca puteti sa-mi dati niste sfaturi, ca nu mai rezist cu ea!
Multumesc!
  • djboyy

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2011

  • Mesaj Privat
eroarea in bord adica "elicopterul" iti sta intotdeauna aprins? la mine asa este si merge totul bine pana se incalzeste si de atunci incepe sa mearga in 3 cilindri si numa trage...de aceea il rog pe preda sa imi raspunda s-ar putea totusi sa fie ecu ? dar nu cred daca se manifesta doar cand se incalzeste...presupun eu recunosc ca nu ma pricep dar din cate m-am documentat aici pe forum...imi da continuu misfire cilindru 2...
  • ady negoita

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2008

  • Mesaj Privat
djboyy a scris:eroarea in bord adica "elicopterul" iti sta intotdeauna aprins? la mine asa este si merge totul bine pana se incalzeste si de atunci incepe sa mearga in 3 cilindri si numa trage...de aceea il rog pe preda sa imi raspunda s-ar putea totusi sa fie ecu ? dar nu cred daca se manifesta doar cand se incalzeste...presupun eu recunosc ca nu ma pricep dar din cate m-am documentat aici pe forum...imi da continuu misfire cilindru 2...
Nu este ECU,deoarece eu am schibat unul absolut nou,cu tot cu IMO,si nu stia ce ,,nazuri'' face masina mea si dupa vreo 3 km aceeasi poveste,deci e vb de vreun releu sau cablaj de pe la ECU la bobina,ori injectoare!
  • emmyz20

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2011

  • Mesaj Privat
djboyy a scris:eroarea in bord adica "elicopterul" iti sta intotdeauna aprins? la mine asa este si merge totul bine pana se incalzeste si de atunci incepe sa mearga in 3 cilindri si numa trage...de aceea il rog pe preda sa imi raspunda s-ar putea totusi sa fie ecu ? dar nu cred daca se manifesta doar cand se incalzeste...presupun eu recunosc ca nu ma pricep dar din cate m-am documentat aici pe forum...imi da continuu misfire cilindru 2...

Tra sa fie de la partea electrica/electronica. Si eu patesc acelasi lucru de multe ori; cand se incalzeste, nu mai trage; merge in 3 cilindri. Am schimbat injectoarele intre ele si nu se muta defectul, deci nu e de la asta. Am luat bobina nou-nouta si din cele mai scumpe si la fel merge. Cred ca ori e cablaj ori ceva releu, electronica...
Skip ads

  • djboyy

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2011

  • Mesaj Privat
ady negoita a scris:
djboyy a scris:eroarea in bord adica "elicopterul" iti sta intotdeauna aprins? la mine asa este si merge totul bine pana se incalzeste si de atunci incepe sa mearga in 3 cilindri si numa trage...de aceea il rog pe preda sa imi raspunda s-ar putea totusi sa fie ecu ? dar nu cred daca se manifesta doar cand se incalzeste...presupun eu recunosc ca nu ma pricep dar din cate m-am documentat aici pe forum...imi da continuu misfire cilindru 2...
Nu este ECU,deoarece eu am schibat unul absolut nou,cu tot cu IMO,si nu stia ce ,,nazuri'' face masina mea si dupa vreo 3 km aceeasi poveste,deci e vb de vreun releu sau cablaj de pe la ECU la bobina,ori injectoare!


ok am inteles si tu cum ai rezolvat pana la urma problema ? imi spui te rog detaliat poate pot sa rezolv si eu ceva...astept raspunsul tau.
  • ady negoita

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2008

  • Mesaj Privat
djboyy a scris:
ady negoita a scris:
djboyy a scris:eroarea in bord adica "elicopterul" iti sta intotdeauna aprins? la mine asa este si merge totul bine pana se incalzeste si de atunci incepe sa mearga in 3 cilindri si numa trage...de aceea il rog pe preda sa imi raspunda s-ar putea totusi sa fie ecu ? dar nu cred daca se manifesta doar cand se incalzeste...presupun eu recunosc ca nu ma pricep dar din cate m-am documentat aici pe forum...imi da continuu misfire cilindru 2...
Nu este ECU,deoarece eu am schibat unul absolut nou,cu tot cu IMO,si nu stia ce ,,nazuri'' face masina mea si dupa vreo 3 km aceeasi poveste,deci e vb de vreun releu sau cablaj de pe la ECU la bobina,ori injectoare!


ok am inteles si tu cum ai rezolvat pana la urma problema ? imi spui te rog detaliat poate pot sa rezolv si eu ceva...astept raspunsul tau.
Nu am reusit nimic,adica nu am facut nimic,dar de indata ce reusesc ceva va spun si voua!stiu si eu ce enervant e sa te bazaie masina!
  • victoras33

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Harghita
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Pentru vpreda2003,Va salut si va multumesc din suflet ptr postarea dvs cea cu CULBUTORII!Am ajuns si eu in posesia unei masini cu exact aceleasi defectiuni descrise de dvs,si exact asta era problema si la mine dar din pacate ptr mine motorul a fost desfacut de 3 ori si nici asa nu si-au dat seama marii MECANICI de problema.Eu cautand pe forum deja disperat total am gasit postarea dvs si cand le-am aratat si atunci au sustinut cu tarie ca nu EXISTA ASA CEVA,nu are logica,pana i-am convins sa faca mutarea culbutorilor.Cand au vazut ca si defectul s-a mutat au ramas MUUUTI.Eu pana acum am schimbat segmentii,rectificat de 2 ori chiuloasa,tacheti,si normal 3 randuri de garnituri care m-au costat in total 2600lei,si in zadar totul.Un singur culbutor era ovalizat rau si de aici a pornit totul si cu ajutorul DVS am rezolvat problema,ca numai cu ajutorul dvs am reusit.Multumiri enorme si speciale ptr dvs si tuturor ce posteaza pataniile lor in scop de a-i ajuta pe altii.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Sa va spun eu patanie ...
Schimbare de distributie, cumparat piese si hai la treaba. La demontare surpriza totala, la admisie cilindrul 2 un culbutor sarit si cazut in chiulasa si al doilea pus pe cant de sapase in ax, raschetat serios. Cum a mers motorul ala nu inteleg mai ales ca era cel de 1L. Cand dai 1300euro pe masina la geambas cam asa patesti, ca a fost lovita mai vezi dar... Cum nimeni nu vinde ax came separat (doar nou si te tulbura pretul pe veci) cumparat chiulasa complet echipata second cu 500lei, atat chiar facea ca abia am scos din doua una. Tacheti ii strangeam intre degete, oi fi eu slabanog cu forta de om prost dar aia erau praf, rolele de la culbutori unii erau trole, ghid patina rupt si tot asa.
Ca sfat, curatat chiulasa si tachetii bec sa fie, schimb ulei la maxim 10,000km. Daca se da chiulasa jos bine ar fi si segmentata daca se constata teava esapament afumata. Numai ca sa umbli inca odata la motor numai piesele te costa cat segmentii aia ca garniturile, suruburile etc sunt de unica folosinta de manopera nici nu mai spun.
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salutare,

pun aici un subiect in care voi dezvolta ceea ce mi s-a putut intampla si poate vom gasi niste raspunsuri.

In urma unei neintelegeri cu cei de la Rompetrol, mi-am propus sa ma razvratesc si sa nu mai alimentez de la ei, ci sa ma mut la benzinaria MOL, zis si facut, am pus benzina de la ei, un plin, am mers 200 de kilometrii desi mie nu-mi suna prea bine motorul, dar am spus ca na: asta e, nu poate fi asa de grav, toti o lauda, dupa ce am facut 225 de kilometri, dintr-o data, cand eram pe A2, am simtit cum motorul isi pierde puterea desi eu acceleram, dar viteza scadea in continuu, pana a ajuns la 100 km/h si mai mult de 3000 de rotatii pe minut nu vroia desi aveam pedala la podea, nu aveam nici un martor aprins in bord, am oprit pe dreapta si am vazut ca motorul merge neregulat la ralantiu ca si cum nu ar functiona o bujie, am spus nu-l opresc stand pe loc, macar sa-mi continuu drumul in acest mod, pana ajung in Bucuresti si acolo vad ce-i fac.


Am ajuns, am desfacut bujiile,primele doua ok a treia era fleasca, dupa ce am pus interfata pe motor, acuma aveam erori stocate si martorul de emission exhaust era aprins in permanenta cu urmatoarele erori:

P0300 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected (01) - Intermittent

P0303 - Cylinder 3 Misfire Detected (01) - Intermittent

In cele din urma am continuat drumul si pe A1, pana acasa, cu masina avand motorul nefunctional decat in doua pistoane respectiv 1 si 2, am spus ca este posibil sa fie bobina de inductie defecta, dar nu este, astazi am pus-o pe un alt motor si functioneaza perfect, iar bobina colegului FOX am pus-o pe motorul meu si functioneaza la fel in doua pistoane.

Am schimbat si bujiile intre ele, am golit benzina MOL din rezervor, pe la sorb in habitaclu si am pus Efix la sugestia lui ebz plus borna de minus desfacuta de la acumulator, dar tot degeaba, face la fel:



In film, de draci, spun: P3000 si P3003, rog a nu se lua in seama, conform literaturii de specialitate:







Bobina de inductie si bujiile ies din calcul, imi ramane mai pe seara, sa verific cablajul pana in ECU, plus mufa acestuia, daca nici acolo nu gasesc nimic, banuiesc ECU defect sau problema mecanica desi mie greu sa cred asta.

Multumesc pentru ajutorul primit de la ebz si FOX.

Voi, ce parere aveti ?
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Ai eroare pe acel cilindru. Rateu da din cauza ca nu are aer cum trebuie, nu are benzina, nu are scanteie. Daca elimini partea cu scanteia(sa elimini definitiv ecu pui bobina pe motor si dai test), mai ai de eliminat supapa care nu inchide, segment spart(asta prin masurarea compresiei) sau injector(le poti schimba intre ele) Daca nu, paranaormal...
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Urmeaza pe seara, sa fac testul pentru scanteie cu OP-COM, sa ma asigur ca ECU este ok si sa-l scot de pe lista de banuieli.

Multumesc pentru raspuns.

L.E.:
Un material destul de bine realizat,gasim si AICI. Wink
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Am testat cu OP-COM scanteia si testul este ok,da scanteie pe toate trei pipele.

Am schimbat injectorul de pe pistonul 3 cu cel de pe pistonul 1 si erorile au ramas acelasi: P0300 si P0303.

Deci ECU ok, cablaj ok, bobina de inductie ok, bujii ok, injectoare ok.

Sa inteleg ca am probleme pe partea mecanica, o sa-i fac si testul de compresie si vedem.

Multumesc frumos lui voda pentru ajutorul acordat.

Voi mai aveti idei ?
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR