Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Schimba uleiul, probabil ai GM 5W30 si dupa asta fa o cruce mare
Skip ads

  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Nu am ulei GM am Liqui Moly:

Top Tec 4600
5W-30

DESCRIPTION
Modern top class low-friction engine oil for all-season use in gasoline and diesel
engines with or without diesel particulate filters (DPF) and exhaust-gas
turbochargers. The combination of unconventional basic oils using synthetic
technology, together with the latest additive technology, guarantee a motor oil that
provides exceptional protection against wear and reduces oil and fuel
consumption, while ensuring that the engine is immediately supplied with oil. This
product allows for oil change intervals of up to 40,000 km, depending on the
manufacturer's specifications. In addition, Top Tec 4600 5W-30 is best suitable for
gas fuelled (CNG/LPG) passenger cars.

PROPERTIES
- Smooth engine running characteristics
- Long engine service life due to exceptional protection against wear
- Rapid oil delivery at low temperatures
- Optimum oil pressure at all engine speeds
- Premium lubrication reliability at high and low temperatures
- High shear and ageing stability
- Reduces fuel consumption and pollutant emissions
- Outstanding engine cleanliness
- Tested with catalytic converters and performance proven with turbochargers
- Particularly suited for vehicles with diesel particulate filter, also in case of
backfitting
- Mixable and compatible with commercially available motor oils.

Specifications / Approvals:
API SM/CF
ACEA C3-08
MB-Approval 229.51
BMW Longlife-04
VW 502 00 / 505 00 / 505 01
Ford WSS M2C 917-A
GM dexos2 TM
LIQUI MOLY recommends this product for vehicles for which the following
specifications are required:
Opel GM LL-A-025, GM LL-B-025
ACEA A3-04/B4-04

TECHNICAL
DATA Viscosity class : 5W-30
Density at +15 °C : 0.855 g/cm³ DIN 51757
Viscosity at +40 °C : 64 mm²/s DIN 51562
Viscosity at +100 °C : 11.6 mm²/s DIN 51562
Viscosity index : 178 DIN ISO 2909
Flash point : 232 °C DIN ISO 2592
Pour point : - 36 °C DIN ISO 3016
ASTM color : 2.5 DIN 51578
Ash, sulphate : < 0.80 g/100 g DIN 51575
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Ai ajuns in situatia in care testul de compresie va fi concludent.
Din punctul meu de vedere ai cel putin un scaun de supapa care nu inchide corect. Daca nu ai consum de ulei/fum in baie, se cam exclud segmentii, care dealtfel se exclud la KM tai.

Acum ca o paranteza, la fiecare schimb ai folosit curatitorul ala minune?
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Ma asteptam la aceasta intrebare ?
Laughing

Nu intotdeauna,dar nu are nici o legatura decat cu aura mea ghinionista,vorba aia:am masina din 2006,mi-am luat de la gura sa am la timp consumabile si ingrijita cat am putut eu de corect, in schimb altii au masini mult mai vechi decat a mea si nici o ingrijire pe masura si le duduie masinutele asta e,asta sunt eu,un ghinionist incurabil.
Skip ads

  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Alea vechi nu se iau in calcul Very Happy.
Strict motoarele din cele 4 tipuri de capacitati din seria XEP, pe parte de consum de ulei si alte hibe au fost revizuite. Tehnic si in practica, pe a ta cu Z10XEP, lantul duce mai mult ca la Z10XE, la fel, la XE consumul de ulei apare mai devreme.

Sa revenim putin la curatitorul minune. Una peste alta, indiferent cat ai lasat sa se scurga uleiul, ce vei pune ca nou va fi contaminat de vechi, implicit si curatitorul minune. Parca am spus si pe topicul tau, as pune curatitor dasta minune inainte de a desface motorul sa nu am prea mult de spalat.
Sper ca totul sa fie putin paranormal si maine sa dispara problema si sa ma vizitezi la Send cu masina sa ne cinstim, dar inclin sa cred ca in oarecare masura acetona a atacat segmentul de ungere si apoi mai sus.
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Ramane de vazut, oricum sunt convins ca nu are nici o legatura, pentru ca ar fi trebuit sa am erori si pe restul pistoanelor, daca ar fi fost de la acetona, este mult mai plauzibila varianta ca benzina de slaba calitate de la MOL, am dovezi graitoare ca multi au patit-o cu benzina comercializata de ei.

Acelasi tip de poveste mi s- a intamplat si la Dacia Break, dupa un plin facut la Lukoil, unde am avut doua supape duse pe cilindrul 1 si 2, cauza fiind evident benzina de slaba calitate, unde are directa legatura cu arderea in camera de ardere acolo unde se afla acele supape si atunci nu faceam engine flush la Dacia Break.

Inca o data sa nu mergem pe o pista gresita ,benzina este singura care poate distruge supapele, nu un flacon de flush engine.
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Va rog sa ma scuzati ca intru in discutia dumneavoastra. Singurul lucru care ar fi in comun este carburantul MOL. Va expun doar o intamplare de la masina mea anteriora.
Vectra B cu motorizare x20xev.
Eram in drum spre o intalnire de afacere la Satu Mare. Vorbisem cu varul meu sa alimentez de la el cand ajung in Ramnicu Valcea(lucreaza la Petrom-ul de la gara). Intre timp m-am luat cu vorba, cu logodnica si am trecut de el. La iesirea din Valcea este o benzinarie MOL si am zis ca alimentez de acolo, nu ma mai intorc din drum(deh, superstitii)...MAARE greseala am facut.
In timp ce alimentam ma suna varul meu si ma intreaba unde sunt, ca nu mai ajung la el?
Norocul meu ca am bagat aproape 10litri, ca mi-a spus la telefon "sa plec" imediat de la MOL, sa nu mai alimentez niciodata de la aceasta benzinarie ca baga nu stiu ce kkt-uri in ea. Bineinteles ca l-am ascultat, am zis ca stie el ceva doar lucreaza in domeniu.
Fac precizarea ca motorul functiona bine, eu alimentand numai cu 95 de la Petrom. Nu am avut probleme. Dupa ce am plecat de la MOL, in nici 10km s-a simtit ca motorul nu mai trage, avand o functionare din ce in ce mai neregulata. Am decis sa ma intorc. Cu siguranta ramaneam in drum.
Pe scurt:
Aceasta benzina m-a facut sa desfac chiulasa si sa constat ca una dintre supape, doar una singura, era fisurata.
Am scos toata benzina, am bagat 95 de la Petrom.
Am schimbat filtru de benzina.
Am schimbat un senzor de la camshaft.
Incepuse sa functioneze putin mai bine insa am decis sa desfac si chiulasa(la sfaturile unui mecanic) si s-a constatat ca acea supapa a facut toate greutatile.
S-a adus in discutia dumneavoastra si de acel curatitor de la ulei...Eu nu am folosit asa ceva(am avut ulei GM10W40, nu cred ca avea 4000km), deci cred ca nici in cazul lui StefanTolos nu acesta a dus la defectiune.
Sper sa nu fie si la el vreo supapa defecta.
Cu scuzele de rigoare ca am intrat peste discutia dumneavoastra. Problema mea s-a intamplat acum ceva timp(4 ani).
Numai bine.
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc frumos ca ai intrat in discutie si ai expus aici o patanie de care eu cel putin nici macar nu o stiam,mie imi este foarte clar ca nu engine flush sau orice altceva, mi-a distrus motorul, ci doar nenorocita aia de benzina de la MOL.

ksper ce componente crezi ca ar fi defecte mecanic, din poza de mai jos:


Skip ads

  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Am testat compresia:

pistonul 1 14 barr
pistonul 2 14 barr
pistonul 3 00 barr

Aceste valori sunt luate fara sa pornesc motorul inainte de test.

Dupa pornire motor:

pistonul 1 14 barr
pistonul 2 14 barr
pistonul 3 2 barr si a mai avut o valoare maxima de 8 barr.

Este destul de clar ca trebuie sa desfac motorul.

Multumesc lui Niky si ebz pentru ajutorul acordat .

"Multumesc" companiei MOL. Cenzurat
  • kinderasu

  • Mesaje scrise: 1,613
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2011

  • Mesaj Privat
daca mai ai bonul de la ei discuta cu ei sa ti-o repare daca nu vor direct un avocat si .
precum a zis si ksper acc problema am avuto la golf vu benzina si motorina de la opel . mi-a infundat tot praf dai desfa curata inlocuieste .. si ma mir ca inca mai merge prost.
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,069
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Salut Stefan,

Am urmarit tutorialul facut de tine privind masurarea compresiei si din ce retin cea mai buna compresie o avusesesi pe cilindrul 3 15 bari si cea mai slaba pe 1 11 bari.
Stiu ca nu te incanta cu nimic intrebarea mea dar intre timp ai mai umblat la motor ca vad ca ti-a revenit compresia pe cilindrul 1.
In alta ordine de idei incearca sa schimbi culbutorii intre ei asa cum a facut initiatorul topicului si vezi daca eroarea se muta pe alt cilindru. Daca ai ,, norocul'' sa fie dusi scapi mai ieftin si nu esti nevoit sa dai chiuloasa jos de pe motor.

Bafta
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
StefanTolos a scris:
dupa ce am facut 225 de kilometri, dintr-o data, cand eram pe A2, am simtit cum motorul isi pierde puterea desi eu acceleram, dar viteza scadea in continuu, pana a ajuns la 100 km/h si mai mult de 3000 de rotatii pe minut nu vroia desi aveam pedala la podea,

imi pare rau pentru cele intamplate dar totusi cred ca benzina nu are nici cea mai mica legatura cu problema ta
mai degraba, ai tu piciorul cam greu pentru un motor in 3 pistoane care nu e facut pentru forja cu 130-150 pe autostrada Rolling Eyes si cum zicea un coleg mai sus ,,curatitorul minune,, si-a facut treaba
Skip ads

  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
kindearsu mai bine imi bag un cui in frunte, decat sa mai stau cu sistemul, sa ma bat, de fapt aici si mizeaza ei, ca sunt destui ca mine .....

Tiaz multumesc pentru sugestie,ala va fi primul lucru care-l voi face,cat despre umblat la motor nu am facut-o niciodata,in ceea ce priveste compresia, da asa este, dar atunci am crezut ca era normal fiind pe pistonul 1 de langa distributie si motorul era rece.

lucio85 pe autostrada, masina mea nu a vazut decat o medie de 124 de km/h poate iti aduci aminte ca nu sunt genul de om care sa-mi placa datu cu masina,nici macar nu am avut curiozitatea cat se duce acu ala pe kilometraj maxim, asa cum multii dintre voi o faceti , ia sa vedem maaa cat de tare merge masina mea,sunt deschis offtopic-ului sa-mi demonstrezi practic cum se poate arde o supapa prin engine flush.Cat despre capacitatea motorului ca este un motor mic pentru mine ca si necesitate practica, da aici, ai dreptate, ar fi fost mult mai indicat un motor de 1.2 pentru necesitatile de deplasare actuale pentru mine,avand um mers suficient de turat schimb viteza cand acul turometrului ajunge la 3800-4000 de rot/min.


Ultima modificare facuta de StefanTolos la Joi 02 Mai, 2013 8:14 pm, modificat de 4 ori in total
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Supapã + benzina
Segmenți + acetona
  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,717
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
StefanTolos a scris:Ramane de vazut, oricum sunt convins ca nu are nici o legatura, pentru ca ar fi trebuit sa am erori si pe restul pistoanelor, daca ar fi fost de la acetona, este mult mai plauzibila varianta ca benzina de slaba calitate de la MOL, am dovezi graitoare ca multi au patit-o cu benzina comercializata de ei.

Acelasi tip de poveste mi s- a intamplat si la Dacia Break, dupa un plin facut la Lukoil, unde am avut doua supape duse pe cilindrul 1 si 2, cauza fiind evident benzina de slaba calitate, unde are directa legatura cu arderea in camera de ardere acolo unde se afla acele supape si atunci nu faceam engine flush la Dacia Break.

Inca o data sa nu mergem pe o pista gresita ,benzina este singura care poate distruge supapele, nu un flacon de flush engine.


Atat cat am avut dacia (2 ani de zile) si de 3 ani de cand am Opelul doar de la Lukoil alimentez si nicio problema,dacia a mers si o perioada scurta pe combinatia matrafox+benzina si nu a patit nimic motorul,evident in cazul tau poate avea o oarecare influenta si benzina asupra problemei insa nu cred ca in halul asta......Masinile de la mine de la munca vad doar motorina de la Mol,logan 1.5 dci 65 de cai cu 160 000 de km alimentat exclusiv de la Mol si nicio problema pana acum la vreun injector........Sa auzim de bine !
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Stefan, nici eu nu cred ce baga Mol-ul la pompa e cauza problemei tale. Pur si simplu a "crapat" ceva in motor(am vazut supape fisurate la masini premium cu km relativ putini). Folosim la firma de transport carburantul de la Mol si nu am avut niciodata probleme(si sunt zeci de mii de litri consumati pe luna din diferite locatii din tara). La fel masinile personale, acum alimentarile se fac exclusiv la Mol.
Cat despre engine flush, desi l-am folosit fara probleme, are el ceva efecte benefice, dar doar daca motorul a fost anterior intretinut si utilizat corect.
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
OK, atunci este o pura coincidenta, oricum nu o sa pot dovedi acest lucru tocmai de aceea nu ma incurc cu sistemul, dar sincer si cand torni benzina aia de la MOL cu canistra se vede clar o mare diferenta de vapori, fata de cea de la Rompetrol,niste vapori mult mai violenti ca sa spun asa.

Sunt multi pe forum care au avut probleme asemanatoare, dar acuma sunt mielusei si tac.

Nu mai conteaza oricum gaura este la mine in buzunar este placut sa vezi ca mereu trezesc in jurul meu controverse acute.

Imi este destul de clar, va urma un film mare cat casa, astfel incat nu veti fi bucurosi de timpul lui, voi pune pe cineva sa filmeze tot-trepiedul, nu voi face explicatii, doar filmare, ca sa apara dupa, o mie de carcotasi in care sa spuna a pai domne era de la uleiul de motor trebuia sa puna din ala de floarea soarelui si engine flush-ul ala, hai domne, sa fim seriosi, ca sa avem un motor curat, cel mai indicat este sa-l desfacem la fiecare 40000 de kilometri si sa-l curatam cu pensula in tavita cu motorina,sa avem si noi un ulei cat mai curat si aproape de parametrii lui.

Laughing
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
@StefanTolos
,,teoria ca teoria dar de multe ori practica ne omoara,, in teorie acel engine flush ar trebui sa curate depunerile de pe pe peretii cilindrului dar in foarte multe cazuri(da un search pe Google) intra in reactie adversa cu uleiul si apar depuneri si mai mari sau ,,curata atat de bine,, incat nu mai ramane o pelicula de ulei pe pereti cilindrului si apare uzura la segmenti, in alta ordine de idei la motorasul asta in 3 pistoane fiecare cilindru trebuie sa impinga independent in arbore atunci, cand arde combustibilul si sa creeze lucru mecanic nu ca la cele in 4 care lucreaza cate 2, iar fortele sunt mult mai mari si in combinatii nereusite cu un combustibil mai prost sau unu aditivat cu cifra octanica mare sa apara problemele

PS
ai alimentat cumva cu benzina EVO?
LE
dovada o sa o ai atunci cand o sa desfaci motorul Wink


Ultima modificare facuta de lucio85 la Joi 02 Mai, 2013 4:03 pm
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Teoria este frumoasa si da ce ai scris tu mai sus este ok, dar tot nu poate dovedi ca o supapa este defecta in urma unui engine flush.

Nu stiu cum se cheama benzina aia, stiu doar ca era de 95, dar nu stiu cum o cheama.
  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,717
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Nu ca vreau sa tin parte celor de la Mol,dar dupa cum am zis la munca am 3 masini care fac distributie si au mers de la primul km pana la ora actuala exclusiv pe carburant de la Mol,km lor insumati sunt in jur de 1 200 000,doar una dintre ele avand 660 000 de km rulati cu Mol in rezervor si cu MasterOil in motor si tot masini de mers sunt
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR