Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • bobobogdanel

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2008

  • Mesaj Privat
eu te sfatuiesc sa iei placute de frana ATE de la AUTOA,eu am luat si sunt multumit,pe spate m-au costat 145 RON
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
popeye a scris:M bucur ca noi discutam constructiv..Aviz moderatorilor...Nu ne certam..

Deci sa inteleg ca tu verifici daca discurile sunt echilibrate, ochiometric, cautand sarme sau alezaje. Perfect. E treaba ta, eu nu te contrazic. Fiecare face ce vrea.Dar daca tu vezi ca un disc e echilibrat vizual eu deja incep sa am mari dubii la ceea ce spui
Bataia axiala, adica in popor 'discul e ovalizat' apare de obicei cand discul e uzat aproape de limita, franari care il solicita si apoi racire brusca si mai ales o calitate necorespunzatoare a materialului. Poate aparea si cand discul nu e foarte uzat principala cauza fiind materialul necorespunzator coroborat cu ceilalti factori de care am amintit.
Daca e mizarie intre disc si butuc discul "bate de la inceput" si oricum nu prea are cum intra mizerie acolo..Mereu roata e pusa, janta e stransa si implicit discul..deci TEORIA asta cade.
Iar la magazin poti sa cumperi si discuri facute in "poala in garaj" ei iti vor spune ca sunt echilibrate si de calitate.
Ia trei firme de discuri cunoscute ATE, TRW, ZIMMERMAN si uita te la ele..Vezi cumva diferente semnificative? nu cred. Cum stii daca e echilibrat sau nu? dupa sarme? oricum nu are rost sa cauti tu indicii ale ecilibrartii. Un disc de calitate e echilibrat si cu material de calitate, indiferent ca vezi sarme sau nu. Eu cred ca e posibil sa te inseli.
De asta tot repet. daca iei un disc de calitate si il montezi cu garantie ce rost are sa te uiti dupa cai verzi pe preti, ca oricum e irelevant.
Numai bine...


ca sa iti raspund la intrebari: da eu verific daca sunt sau nu echilibrate discurile respective (nu exista disc perfect din turnare...) iar legat de bataie, pentru pura ta informatie bataia apare de obicei dupa 2000km de la montare nu imediat (abia dupa ce se aseaza bine si placutele si se face o mica uzura la disc). Daca nu ma crezi, ia legatura cu RaluBestia de pe forum sa iti arate discuri distruse si placute pentru ca nu au fost montate corect... Cat despre firmele enumerate de tine, toate au una din modalitatile de echilibrare existente in acest moment in mecanica discurilor de frana. Nu am eu acum chef si timp sa dau detalii mura in gura dar cum spuneam nu exista disc care sa iasa perfect din matritare si nici dupa prelucrarile mecanice de aducere in cota a discului (apropo acea echilibrare e facuta de un robot in mod automat - cel putin la firmele de renume care se respecta). Daca vreti detalii vedeti ca exista un topic despre echilibrare in care este pus si un e-mail oficial de la Brembo legat de acele sarme din disc...
Nu vreau sa ofensez pe nimeni cu nimic dar daca va documentati putin o sa gasiti aceleasi informatii pe care eu le-ma expus aici (a fost o emisiune si la "How is made" pe discoverii dintr-o fabrica de discuri de frana)
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
marian_k07 a scris:domnu MIKYBOY nu confunda discurile de frana cu un vibroken sau o volanta care au din fabricatie gauri de echilibrare.intradevar si discurile de frana sunt alezate si echilibrate din fabrica dar acestea nu au nici un semn vizibil de centrare sau echilibrare si credema am schimbat la discuri de frana de mi sa cam luat. si nu te supara pe mine de la a studia pana la a practica........................................................este cale lunga.


domnul meu, la mecanica pe care am invatat-o la scoala si nu numai eu zic ca stiu sa fac diferenta intre un vibrochen sau volanta si un disc de frana...
poate ca ai schimbat tu multe discuri de frana dar ori nu te-ai uitat cu atentie la ele ori nu ai remarcat frezarile sau sarmulitele sau poate ca nu stiai ce sunt acelea Very Happy
cat de la a sugera ca eu doar am studiat si nu am practicat... aici iti recomand sa iti vezi lungul nasului si sa nu spui ceea ce nu stii... daca cauti pe acest forum atat in sectiunea tutoriale cat si in alte posturi o sa iti dai seama ca sunt genul de om care mestereste nu doar vorbeste din auzite si citite...
Iti pot da zeci de poze cu tot felul de elemente schimbate la masina si mai ales cu schimbarea discurilor de frana atat la mine cat si la un coleg de forum din sibiu... Crede-ma ca nu am facut degeaba facultatea si masteratul in inginerie si nu am ajuns degeaba inginer proiectant... Wink
  • popeye

  • Mesaje scrise: 153
  • Locatie: Tg-Jiu
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2006

  • Mesaj Privat
mikyboy tu o tii in continuare pe a ta..eu te intreb daca te uiti in magazin dupa sarme sau alezaje de echilibrare a discurilor rezolvi ceva? asta te tot intreb. tu ma iei cu documentatii , cu abureli..eu te intreb verifici discurile la ochi? daa? aoleu si ce rezolvi? stii tu in magazin ca sunt echilibrate ? de unde? ca vezi un alezaj pe ele.. nu crezi ca te inseli?
Nu mai bine le montezi in service cu garantie? nu e mai sanatos? bat in 2000 de km le schimbi si gata. daca ai semne de alezaj nu pot bate? sau iti trebuie facultate pentru asta? hai lasa-ma..
dupa ce termini facultatea stii la ochi daca discurile sunt sau nu echilibrate...foarte tare..cate sarme tre sa aiba? sau cat sa fie aezajul? e suficienta simpla lor prezenta? lumineaza ma te rog.. ca ale mele nu par a fi echilibrate si nici nu bat....
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
popeye a scris:mikyboy tu o tii in continuare pe a ta..eu te intreb daca te uiti in magazin dupa sarme sau alezaje de echilibrare a discurilor rezolvi ceva? asta te tot intreb. tu ma iei cu documentatii , cu abureli..eu te intreb verifici discurile la ochi? daa? aoleu si ce rezolvi? stii tu in magazin ca sunt echilibrate ? de unde? ca vezi un alezaj pe ele.. nu crezi ca te inseli?
Nu mai bine le montezi in service cu garantie? nu e mai sanatos? bat in 2000 de km le schimbi si gata. daca ai semne de alezaj nu pot bate? sau iti trebuie facultate pentru asta? hai lasa-ma..
dupa ce termini facultatea stii la ochi daca discurile sunt sau nu echilibrate...foarte tare..cate sarme tre sa aiba? sau cat sa fie aezajul? e suficienta simpla lor prezenta? lumineaza ma te rog.. ca ale mele nu par a fi echilibrate si nici nu bat....


daca nu citesti cu atentie tot ce am scris de ce mai scri aiurea? eu am raspuns clar ca ma uit dupa elementele care indica o echilibrare dar poate ca tu ai citit printre randuri...
eu nu te iau cu abureli ci cu elemente faptice bine demonstrate dar vad ca tu vorbesti din basme... Very Happy
tu nu ai decat sa le schimbi unde vrei tu cu ce marca vrei eu nu am incredere in service-uri si gata... si sincer nici la tine nu as veni sa mi le schimbi ca nu am incredre chiar daca te lauzi ca ai schimbat o groaza de te-ai saturat de ele... poate esti tu vreun "meserias"
in alta ordine de idei, dupa ce termini o facultate tehnica daca ai facut-o cu interes nu doar pentru nume sau de gura parintiilor iti spun sigur ca ai ochiul format si anumite defecte de fabricatie iti sar in ochi... asta daca vezi bine... si nu conteaza numarul de sarme ci prezenta lor sau a alezajelor pentru echilibrare...
faptul ca ale tale nu bat sau nu par a fi echilibrate (ma indoiesc ca nu sunt echilibrate dar poate ca nu sti la ce sa te uiti si atunci toata discutia asta cu tine este complet inutila) este norocul tau.
Tu fa asa cum crezi dar macar nu mai indu in eroare lumea ca nu conteaza asezarea pe flansa perfect curatata a rulmentului si asa mai departe...
Nu ma cunosti nu te cunosc asa ca hai sa nu o dam aiurea in OFF-topic... cauta discutia despre echilibrare discuri brembo ca s-au dezbatut pe larg multe aspecte acolo.
O zi buna si Sarbatori Fericite tuturor si atentie la alcool...
  • popeye

  • Mesaje scrise: 153
  • Locatie: Tg-Jiu
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2006

  • Mesaj Privat
K. nu stiam ca tu te adresezi doar celor care au terminat o facultate de specialitate. Atunci imi cer scuze. Nu stiu ce ne vom face noi, cei care nu am terminat.Nu am spus ca am schimbat discuri de m am saturat de ele,probabil incurci persoanele. Si nu sunt un meserias si nici nu vreau. Nu ma intereseaza aparentele(sarme sau alte lucruri prezente pe discuri, in speta). Ma intereseaza calitatea care intr-o masura se reflecta in seriozitatea service ului sau magazinului si in garantia oferita..
Un an nou fericit! si bafta la inspectat echilibrarile ochiometric.. Ma intreb cum faci la un arbore cotit. retoric.
LA MULTI ANI!
  • danutzu03

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2010

  • Mesaj Privat
utila contrazicerea.. @mikyboy...daca postai si o poza cu sarmulitele si alezajele vizibile..nu se mai isca controversa..
pana la urma am luat placute ferodo....265 lei fata+spate....discurile mai merg...de zimmerman am citit ca sunt slabe ca si material......cred ca voi lua ate pana la urma..unde se gasesc cele mai ieftine piese ptr opel?
  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Eu am schimbat discurile pe spate acum 3 ani. Am luat Zimmerman si le-am schimbat singur, in principiu e o lucrare banala daca ai sculele care iti trebuiesc si daca nu esti puturos si cureti toate cele pe-acolo. Placute de frana eu pun numai "Road House" pentru ca sunt moi si nu strica discurile, dar ce e drept murdaresc destul de mult jantele, lucru care pentru mine nu are nici o importanta. Am facut de atunci peste 75 000 km si totul este foarte in regula.

Habar n-am avut (si inca nu am) cum sa ma uit daca sunt sau nu echilibrate niste discuri Shocked . De fapt eu nu concep sa se vanda in magazine discuri defecte, care "bat"! Shocked Desi in Romania se poate si asta! Pentru asta am rugamintea la cei ce stiu despre treaba asta sa posteze ceva (link, fotografii, documentatie) sa ma pot lamuri si eu, poate si alti colegi de forum pasionati!
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Discurile de frana au pe margine un fel de santulet. Asa cam de vreo 5-8 cm lungime. Ala cred ca e facut pentru echilibrare. In plus, dupa ala te poti ghida si sa vezi cat iti mai merg discurile. Cred ca de descuri care bat au auzit doar cei carora, sau care, au pus sau li s-a montat discul pe butuc fara a se curata bine butucul de mizerie. trebuie dat cu masina cu perie de sarma, sa ramana acolo doar metal, fara rugina sau alte depuneri. Apoi cu o carpa se sterge bine de praf.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
pentru cei care cred ca vorbesc bazaconii sau din carti cum imi scria cineva aici pun un link de pe acest forum in care s-a dezbatut destul de mult tema echilibrarii discurilor de frana...
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=43583
@popeye - intradevar nu tu ai scris ca ai schimbat multe discuri ci un al coleg asa ca imi cer scuze pentru confuzie si acuzatia nefondata. cat despre inspectat discurile ochiometric, eu o fac pentru ca imi fac manopera singur si platesc doar piesele pe care mi le aleg eu nu service-ul care imi pune ce piese vor ei si la care au discount mai mare... ca garantie poate sa imi dea si dupa expirarea garantiei o iau de la capat cum am mai patit cu un mecanic (cu experienta de nu stiu cati ani in austria). Fiecare face cum crede si cum stie. Daca tu ai bani de dat la service nu ai decat sa mergi acolo sa iti faci reparatiile. Mie imi place sa mesteresc si sa despic firul in patru ca asa invat multe chestii interesante. Faptul ca nu ai facut o facultate nu inseamna ca nu poti sa stii multe daca citesti si inveti de la cei care mai stiu una alta...
Eu nu vreau sa dau lectii nimanui dar imi place sa impartasesc informatiile si cunostiintele mele cu cei care doresc sa mai invete si ei ceva.
O zi buna tuturor si citit discutia de pe link-ul pus de mine... poate vi se va parea interesanta si cine stie... poate unii mai invata ceva si pe viitor nu mai fac afirmatii nedocumentate Wink
  • ploscnicu

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2010

  • Mesaj Privat
eu am pus placute Ferodo SL, pentru masinuta mea sunt perfecte, si nici nu sunt prea scumpe
  • jammin

  • Mesaje scrise: 203
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Din ce am citit eu pe acest topic, lumea recomanda ATE si TRW. Din astea doua cele mai comune in vanzare la o cautare pe net am vazut ca sunt ATE. Trebuie sa imi schimb si eu discurile de frane si am sa vad daca trebuie sa schimb si placutele. Voi ce brand recomandati?
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR