Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • mihalcea dan

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Salut prieteni, cum imi dau seama cat de uzate sunt amortizoarele masinii??, exista niste semne specifice ca sa stiu daca acestea trebuie schimbate sau mai merg, mentionez ca merg 99% din timp prin oras si socurile provocate de gropi sau alte denivelari sunt destul de rare, va multumesc
Skip ads

  • @dyS

  • Mesaje scrise: 747
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 1995 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Printre altele, verificarea starii amortizoarelor prin apasarea ferma cu podul palmelor pe fiecare colt al masinii: amortizoarele trebuie sa aiba cursa scurta si sa revina foarte repede la pozitia initiala. daca apar miscari ample, de genul "barca", telescoapele sunt duse sau pe cale.
L-a citat pe arson Wink.
In rest, mergi pe un drum cu piatra cubica si asculta cu atentie eventualele troncanituri, zgomote suspecte etc.
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
@ @dys-eh si tu acuma Laughing Laughing Laughing

De fapt ...se simt amortizoare in momentul in care sunt duse prin mai multe...pot incepe sa troncane, sa scartaie , sa joace masina in momentul in care treci peste denivelari, chiar sa fuga de cur in momentul in care intri in anumite curbe.....eu am patit-o Cool
  • mihalcea dan

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2005

  • Mesaj Privat
De trocnanit nu trocnane...se auzea ceva cand treceam peste denivelari dar cred ca este de la ce mi-a cazut prin portiera (am fost la mesteri sa o indrepte si cand au montat-o la loc se pare ca au uita sa puna ceva bine ca am auzit ceva cazand in mers si nu se mai deschide geamul mai mult de un sfert tb sa ma duc iar....si cred ca ce a cazut pe acolo cam zdrangane si ma streseaza.

Si sa va mai pun o intrebare...cand pornesc masina la rece dimineata cu ambreiajul apasat, porneste bine dar dupa are o tendinta sa scada in turatii ca si cum ar vrea sa se opreasca si dupa isi revine imediat, mentionez ca face doar la rece asa.
Skip ads

  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
mihalcea dan a scris:
Si sa va mai pun o intrebare...cand pornesc masina la rece dimineata cu ambreiajul apasat, porneste bine dar dupa are o tendinta sa scada in turatii ca si cum ar vrea sa se opreasca si dupa isi revine imediat, mentionez ca face doar la rece asa.


Asa facea si la mine...nu stiu de ce facea asa...as tinde sa cred ca e din cauza benzinei proaste sau a filtrului de benzina. Eu am mers o perioada cu benzina de 95 Luk si facea asa dimineata. Dupa am schimbat si am inceput sa bag de 98 tot de acolo sau 95 de la OMV.Alta viata Laughing Laughing Laughing
  • mikhai

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2006

  • Mesaj Privat
la ce hal de drumuri sint in ro,o recomandare ar fi schimbati telesc la
120-150 mii.cu arcuri cu tot.

cind sint uzate rau:ca pe valuri-senzatie de barca,instab la vint lateral sau
cind trece un tir pe linga-diectia tremura,e greu de manevrat.

odata sch toate,plus arcuri-alta viata!multi atunci vad cum e o masina ok...
  • mihalcea dan

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Cand trec peste durmuri cu denivelari...sine de tramvai mici gauri nu se aude nici un scartait pronuntat sau vreo trosnitura...dar o mica senzatie de barca parca are...daca le mai tin un timp asa fara sa le schimb dauneaza masinii sau este doar o senzatie de discomfort????, si daca daunaeaza ce anume este in pericol sa se mai strice...apropo stiti cam cat ar costa sa le schimb pe toate...si ce amortizoare ar trebui sa iau...ca si astea am auzit ca sunt de mai multe tipuri...mersi mult
  • andrei006

  • Mesaje scrise: 897
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2006

  • Mesaj Privat
cam pe la cati km se schimba amortizoare la astra g ...
Skip ads

  • alecsstan

  • Mesaje scrise: 77
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2006

  • Mesaj Privat
mihalcea dan a scris:Cand trec peste durmuri cu denivelari...sine de tramvai mici gauri nu se aude nici un scartait pronuntat sau vreo trosnitura...dar o mica senzatie de barca parca are...daca le mai tin un timp asa fara sa le schimb dauneaza masinii sau este doar o senzatie de discomfort????, si daca daunaeaza ce anume este in pericol sa se mai strice...apropo stiti cam cat ar costa sa le schimb pe toate...si ce amortizoare ar trebui sa iau...ca si astea am auzit ca sunt de mai multe tipuri...mersi mult


omule...... e in pericol viata ta............
gandeste-te in curbe luate cu viteza ... o denivelare...... cascadorii... TRUST ME
  • mikhai

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2006

  • Mesaj Privat
andrei006 a scris:cam pe la cati km se schimba amortizoare la astra g ...


ia de baza 120.000.si pune si arcuri.dar te vei izbi de mecanici:e bune,sefu...mai bine pune ceva in plus la manopera...
  • vali zak

  • Mesaje scrise: 386
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2005

  • Mesaj Privat
orice stand de revizii care se respecta are si ceva de verif. eficienta amortizoarelor(in procente);dar iti poti da seama foarte usor, in curbe se inclina foarte mult catre exterior,la trecerea peste o denivelare mai serioasa "topaie",mai precis face o cursa sau m. multe in plus in loc sa ramana ferma,dar totul incepe cu examinarea optica(daca sunt pe ulei,la cele pe gaz nu se vede nimic)-daca e curs,prezinta pete de ulei cu precadere in zona de intrare a tijei in amortizor,se schimba fara doar si poate;fiind piese care nu se sch. foarte des este indicat sa fie inloc. cu originale(oricum,parerea mea este ca piesele de substitut,de producator se utilizeaza cand nu sunt alte solutii:nu sunt bani,nu pot fi facute rost,dar4 amortizoare orig . nu costa o avere,totusi).
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
In mod normal starea amortizoarelor ti se spune la controlul tehnic... ale mele la 110 000 erau la 85%...
Cand fac zgomoteca si curg este prea tarziu... sunt duse deja demult... Evil or Very Mad
Skip ads

  • mikhai

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2006

  • Mesaj Privat
vali zak a scris:orice stand de revizii care se respecta are si ceva de verif. eficienta amortizoarelor(in procente);dar iti poti da seama foarte usor, in curbe se inclina foarte mult catre exterior,la trecerea peste o denivelare mai serioasa "topaie",mai precis face o cursa sau m. multe in plus in loc sa ramana ferma,dar totul incepe cu examinarea optica(daca sunt pe ulei,la cele pe gaz nu se vede nimic)-daca e curs,prezinta pete de ulei cu precadere in zona de intrare a tijei in amortizor,se schimba fara doar si poate;fiind piese care nu se sch. foarte des este indicat sa fie inloc. cu originale(oricum,parerea mea este ca piesele de substitut,de producator se utilizeaza cand nu sunt alte solutii:nu sunt bani,nu pot fi facute rost,dar4 amortizoare orig . nu costa o avere,totusi).


standul de revizii-cel care vibreaza roata-face o estimare globala a
sisitemului de suspensie.sisitem inseamna:pneu-bucse-telescop-bucse cap
telescop.cine nu crede sa-si testeze masina odata cu ex pneu 185/65/15
si apoi cu 245/45/17-sa vada diferenta !!!anvelopele pe talon mic
amortizeaza mai rau-transmit vibr mai multa la caroserie.

telescoapele se testeaza individual in fabrica.doar acolo.

acum,cu telescoapele pe gaz si ulei.domnilor,toate au ulei,ala face treaba,
exceptie suspensia pneumatica(range rover,discovery).dar la cele zise
pe gaz rolul blocului de supape din fundul telescopului,care controleaza
circulatia de ulei intre cele 2 camasi ale sale,e luat de o perna de gaz.

avantaje gaz:maniabilitate sporita.roata revine pe sol mai repede impinsa
de perna de gaz decit sub actiunea greutatii rotii,laminind ulei prin supape
si se foloseste la viteze superioare.

dezavantaj:e mai complicat si la drumurile astea intensitatea defectarii
poate fi mai mare.

daca curge telescopul,dar e bun inca,poate e un noroc si a curs la un hop
mare-daca va curge in continuare,asta e.

de curs,curg si cele pe ulei si cele pe gaz.

cit despre opozitia oe-aftermarket,aia e o bulibaseala si mai mare...
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Standul de verificat amortizoare mi sa parut un vax!
Mai bine le verifici prin zizualizarea eventualelor scurgeri de ulei si cel mai usor si real e tinuta de drum a masinii in curbe si pe denivelari.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
E probabil vax, dar altceva mai bun nu exista...
Metoda cu comportamentul in curbe nu se pune, uzura fiind progresiva "te obisnuiesti" cu ea, deci un instrument "neutru" se impune...
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR