Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Deschid aici o discutie in care vreau sa descriu pas cu pas ce am facut ca sa imi schimb TID-ul (Triple Information Display) cu care era dota Dizi, cu un MID (Multiple Information Dipaly).
Skip ads

  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Pasul 1
Am folosit cu incredere functia "CAUTARE" a acestui site.
Se gasesc cel putin 2 topic-uri care descriu in detaliu ce ai de facut ca sa faci o astfel de modificare. Unul este pt o Vectra, al doile pt o Astra G.
https://www.clubopel.com/vie...ighlight=cum++mid
https://www.clubopel.com/vie...ighlight=cum++mid

Daca ai degand sa te apuci de o astfel de operatie, te rog citeste CU ATENTIE ce s-a discutat in acele topic-uri, sunt de mare ajutor.

Pasul 2
Am strans documentatiile necesare si am citit tot, INCERCAND SA INTELEG, ce se intampla pe acolo Cool

Pasul 3
M-am apucat sa caut pe www.ebay.de un MID de Astra F.
Recunosc ca la inceput am fost nitel speriat ca nu gasesc si am luat in calcul si posibilitatea de a adapta un MID de Astra G sau chiar mai rau unul de Vectra.
Sa nu te sperii ca siteul este in germana, Google face minuni!
http://translate.google.com...%2Flanguage_tools

Tocmai am aflat ca:
.... poti folosi si www.ebay.co.uk, iti returneaza si rezultatele din germania daca bifezi European Union....

Am avut noroc si am gasit un MID de Astra F.... de fapt am gasit chiar vr'o 3, unul fiind kit complet (MID + maneta + senzori + manual).
Eu am ales sa il cumpar pe cel care NU ERA LA LICITATIE, pt ca mi-am propus sa nu cheltui mai mult de 100 EURi. Cele care erau la licitatie s-au vandut pana la urma cu sume mai mari decat al meu (al meu 60EURi).

Pasul 4
Am rugat un "baiat" sa ma ajute sa-l cumpar de pe eBay pt ca nu e lucru chiar tocmai usor.
Marea majoritate a vanzatorilor nu fac expedieri decat pe teritoriul Germaniei cel mult Austria, deci ar fi trebuit sa cunosc pe cineva care sa stea in Germania si care sa mi-l aduca cumva in tara fara sa mai platesc si vama la el.
Chiar daca as fi rezolvat cumva problema de mai sus, tot mai imi ramanea o problema destul de mare, NECESITATEA unui cont de PayPal - care nu se face decat daca esti rezident in anumite tari, nu si RO.

Pe "baiat" il gasiti pe forum:
User: golf4tunat
Detalii: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=5644

Pasul 5
Am mers la banca si am varsat in contul baiatului suma totala, (PRET LICITATIE+PRET POSTA GERMANIA) + 25% = PRET TOTAL, in cazul meu 84 EURi.
Omul si-a facut treaba lui si cam in 2 sapt am primit la Bucuresti prin FUN Curier un colet cu in care era MID-ul meu. Asta am mai costat 161.000 ROL.


Pasul 6
Trebuiesc trase firele pt informatiile care sunt afisate pe MID.
4 fire (alimntare si temperatura) eu le-am tras direct in MID, intre mufa de TID si mufa albastra a MID-ului.


Restul de fire se trag prim masina in diverse locuri (CC unit, ECU, Aparatele de bord, Casetofon, Mufa OBD).
Eu nu am avut mufa pereche pt cea albastra de pe MID si am folosit un cablu de HDD si am taiat din mufa in care se infige HDD-ul.

... o sa revin aici cu un document in care sa descriu mult mai in detaliu fiecare operatie in parte si mult mai multe date tehnice.

Pasul 7
Daca si tu ai avut la fel de mult noroc ca si mine, trebuie sa schimbi codul MID-ului pentru ca nu este luat de pe o masin identica cu a ta.
Trebui mers la un service dotat cu un TECH2 cu care se vor lega la mufa OBD si vor rescrie codul.
Eu nu am apucat inca sa fac operatia asta si MID-ul imi afisaza niste valori eronate.
  • Mr.hat

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Salutare , am o nelamurire Smile . Am la dispozitie pt scurt timp o astra F din 94 , 1.6 benz, de pe care pot sa iau un MID. Se poate adapta usor la astra mea c16nz din `92 ? Masina mea ii echipata cu DID , nivel echipare GLS , nu are geamuri electrice , doar ABS ... Si a doua intrebare ce sa iau de pe astra pusa la dispozitie inafara de maneta de la stergator , display , mufa ce intra in acesta si ... ? Multumesc

Mentionez ca nu am astra mea la dispozitie sa vad ce mufa are si ce nu are , deoarece sunt plecat din tara.
  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
La Astra F toate MID-urile sunt identice, indiferent de motor, varianta de echipare, an de fabricatie.

Trebuie sa tragi niste fire prin bord, si la sf sa gasesti pe cineva cu un TECH1 (atentie nu TECH2!) care sa iti rescrie codul de motor.

Daca te apuci de lucru, TRAGE DE MINE, ca dupa cum bine vezi nu reusesc sa scriu 3 randuri cu detaliile de montaj Crying or Very sad
Skip ads

  • naniacostin

  • Mesaje scrise: 1,277
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mar 2007

  • Mesaj Privat
dar pe un astra f dotat doar cu un ceas minuscul?(fara ceas,data sau rds)motor c14nz.si la ce folosesc toate firele alea care le am in spatele ceasului?
  • deluxx

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997 X14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2008

  • Mesaj Privat
@botosu ma poti ajuta si pe mine cu citeva informatii ptr instalarea unui mid pe astra f 1,4 i x14 n. De unde trag firele ,cum montez maneta bc , si unde trag firele de la maneta bc.
Fac cinste Smile
  • deluxx

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997 X14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2008

  • Mesaj Privat
salutare .In incercarea mea de a monta un computer de bord pe astra f am intimpinat citeva dificultati si as vrea sa incerc sa le deslusesc cu ajutorul celor care cunosc (care au mai montat asa ceva).Am desfacut DID-ul care il aveam pe masina si in spatele mufei cea de 12 pini cea care era introdusa in DID am gasit 8 fire care se pare ca nu erau folosite (galben, verde alb,alb/maro ,maro/verde, albastru, maro/albastru, maro/galben)
1)stie cineva daca aceste fire ma ajuta la montarea mid-ului?

2)Am mai gasit o mufa care nu era in folosinta (mov/maro, gri/maro, rosu/maro , negru/maro)
Stie cineva despre ce este vb.?


Maneta Bc are 3 fire (alb,maro si rosu)
Are cineva idee la ce pini se leaga ? (la mufa aceea de 26 de pini)
Si ultima intrebare .Are cineva o schema pentru mufa cu 26 pini unde se lega fiecare pin in parte (mai pe intelesul incepatorului)
Mentionez ca am folosit functia search si nu am gasit nimic pentru astra F .Am incercat sa iau legatura cu @botosu dar am inteles ca este f. ocupat .
Astept un raspuns.Dupa ce voi afla voi incerca sa continui pas cu pas ceea ce a inceput @botosu asta numai daca nu deranjeaza cineva.
Mutumesc
  • naniacostin

  • Mesaje scrise: 1,277
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Pin
Colour
Function
Connects to

1
White/Green
Tail or Dipped beam failure
Ground

2
Brown/Blue
Coolant Level Switch
Ground

3
Blue/Red
Engine Oil Level Switch
Ground

4
Black/Yellow
Stop Light Fuse
12V Ignition

5
Black
Fuse 7
Black on TID/DID Loom

6




7




8




9




10




11




12




13
Brown
Ground
Brown on TID/DID Loom

14
Brown/White
Diagnostic
Optional, Diagnostic Pin G

15
Brown/Red
Diagnostic
Optional, Diagnostic Pin D

16
Brown/White
Reset Button
Stalk (Stalk Common to ground)

17
Brown/Red
Set Button
Stalk (Stalk Common to ground)

18
Blue/Black
Fuel Tank Sender
Back of Instrument Cluster, Left Hand connector

19




20
Blue/Red
Speed Signal
Transfer wire & pin from TID Connector

21
Black/Brown
Fuel signal
See Table Below

22
Blue
Outside Temperature
Transfer wire & pin from TID Connector

23
Blue/White
Outside Temperature
Transfer wire & pin from TID Connector

24
Yellow/Red
Brake pad wear sensors
Ground

25
Brown/Yellow
Washer fluid level Switch
Ground

26
Black/Yellow
Stop Light Lamps
Leave Disconnected


Black connector

Pin
Colour
Function

1
Red 12V
2
Blue Outside temp - Transfer to Blue connector
3
Brown Ground
4
Blue/White Outside temp - Transfer to Blue connector
5
Black Ignition
6
Grey/Green
Instrument Illumination

7
Grey/Black
Instrument dimmer

8
Red/Grey
Radio

9
Brown/White
Radio

10
Brown/White
Radio

11
Brown/White
Radio

12
Blue/Red
Speed Signal - Transfer to Blue connector
Skip ads

  • deluxx

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997 X14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2008

  • Mesaj Privat
ok asta am vazut-o dar nu prea o inteleg nu vad nimic scris pentru cele trei fire de la maneta BC
ai un nr de telefon poate prin telefon mi-o explici pe intelesul meu

Mufa cu 12 pini o am deja.
Imi cer scuze dar nu prea le am cu electronica
  • naniacostin

  • Mesaje scrise: 1,277
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mar 2007

  • Mesaj Privat
la firul nr 17 si 16 vine acele fire. de la mid.
  • deluxx

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997 X14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2008

  • Mesaj Privat
naniacostin a scris:la firul nr 17 si 16 vine acele fire. de la mid.

ok man ms pentru raspuns dar mi-ai spus de 2 fire eu am 3 fire pe maneta bc.Ce se intimpla cu al treilea fir ? Rolling Eyes Crying or Very sad Rolling Eyes
Asta este tot ce mai vreau sa aflu in rest am inteles si promit sa pun poze si explicatii pe masura ce avansez cu montarea mid-ului.
Oricum ms @naniacostin
  • naniacostin

  • Mesaje scrise: 1,277
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mar 2007

  • Mesaj Privat
sincer daca nu ai inteles schema pusa de mine nu cred ca ai vreo sansa sa ti-l montezi.intai citeste bine schema mea si acolo sunt scrise si culorile exacte.......daca citeai vedeai ca,culorile tale in schema mea sunt 2pe un fir.poate asa vei intelege mai bine.
Skip ads

  • deluxx

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997 X14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2008

  • Mesaj Privat
ok acum am descifrat
Multumesc
  • naniacostin

  • Mesaje scrise: 1,277
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mar 2007

  • Mesaj Privat
cu placere.nu te supara ca nu ti-am zis eu exact dar datoria oricarui forumist este sa caute nu sa primeasca mereu mura in gura!
  • deluxx

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997 X14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2008

  • Mesaj Privat
[quote="naniacostin"]Pin
14
Brown/White
Diagnostic
Optional, Diagnostic Pin G

15
Brown/Red
Diagnostic
Optional, Diagnostic Pin D


Conform schemei postate de @naniacostin
de la pinul 14 si 15 pleaca 2 fire care se duc la mufa de diagnosticare la pinul G respectiv D (se refera la mufa de diagnosticare cu 10 pini).Intrebarea este la mufa cu 16 pini unde duc cele 2 fire?Mentionez ca eu am mufa
SIMTEC 56.5.16 adica cea din imagine.
Stie cineva unde trebuie sa leg cele doua fire care vin de la BC respectiv pin 14 si 15?


  • deluxx

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997 X14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Dupa montarea computerului de bord am avut o surpriza Exclamation Este in limba italiana
Iata ce a iesit.










Aici arata o valoare eronata (Tech 1)










Cind dau resetare la consum 100km (tin apasat cam 10 sec pe ambele butoane R si S) apare asa ceva

url=https://www.postimage.org/image.php?v=aV2auuhA][/url]
Stie cineva ce semnifica acestea?
Stie cineva cum pot afla de pe ce masina a fost luat MId(ce motorizare)?
Cei care ati mai montat BC pe astra f ce valori eronate va arata?
  • naniacostin

  • Mesaje scrise: 1,277
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mar 2007

  • Mesaj Privat
conteaza mai putin de pe ce motor a fost luat midl(mai mult ca sigur c20xe).conteaza sa gasesti un tech1 sa-ti-l reprogramezi ca in rest nu-ti este folositor la nimic.consumul iti va arata total eronat.ir ceck-ul dc nu l-ai anulat?iti convine sa-ti ramana aleea pe ecran?
  • deluxx

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997 X14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2008

  • Mesaj Privat
naniacostin a scris:conteaza mai putin de pe ce motor a fost luat midl(mai mult ca sigur c20xe).conteaza sa gasesti un tech1 sa-ti-l reprogramezi ca in rest nu-ti este folositor la nimic.consumul iti va arata total eronat.ir ceck-ul dc nu l-ai anulat?iti convine sa-ti ramana aleea pe ecran?


@naniacostin iti multumesc mult pentru raspuns dar sincer nu ma ajuta cu nimic ,stiu ca trebuie reprogramat cu tech 1 iar ce este pe ecran (erorile dispar dupa 30 sec) altele sunt nelamuririle mele daca ai observat un post mai sus sunt nelamurit unde vin cele doua fire de la pinul 14 si 15 in mufa mea care are 16 pini ,ceea ce apare la tine in schema data de tine este pentru mufa de 10 pini respectiv (de la bc pin 14 la mufa g si pin 15 la d)
De fapt in ce consta reprogramarea cu Tech 1si de ce nu merge cu alt soft Question pentru ca tech1 este de negasit in Ro. sincer am cautat cam la aproape toate serv. din Buc. si nu am gasit (degeaba m-am zbatut sa montez Bc ptr ca nu am realizat nimic daca nu este reprogramat Investitie Proasta de care nu am realizat la inceput)
Rog pe cei cunoscatori sa imi raspunda
Multumesc
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
16111- numarul de impulsuri pe km.
citeste la prima pagina din topicul asta sa iti faci o idee https://www.clubopel.com/vie...asc&start=120

dupa cauta pe net tabelele pt astra f si vezi de pe ce astra provine mid-ul tau.
eu zic ca e de pe o masina dupa 1993.
ar trebui sa schimbi bordul cu unul dupa 94.alea parca aveam impulsuri 16000.

in principiu trebuie programat eepromul.dar nu ai fisierul original.

le: uite ce am gasit http://www.opel-infos.de/do...f%20ab%20mj96.pdf

le2: midul tau este de pe un c20xe , limba italiana, cauciucuri 195/55/15
  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
deluxx a scris:
@naniacostin iti multumesc mult pentru raspuns dar sincer nu ma ajuta cu nimic ,stiu ca trebuie reprogramat cu tech 1 iar ce este pe ecran (erorile dispar dupa 30 sec) altele sunt nelamuririle mele daca ai observat un post mai sus sunt nelamurit unde vin cele doua fire de la pinul 14 si 15 in mufa mea care are 16 pini ,ceea ce apare la tine in schema data de tine este pentru mufa de 10 pini respectiv (de la bc pin 14 la mufa g si pin 15 la d)

erorile dispar si daca legi firele de la senzorii lipsa, la masa sau la V+
pinul 14 MID cred ca trebuie dus la pinul 14 X13 ... dar nu garantez, la mine nu l-am conectat nici o data.
... si daca nu te-as fi rugat sa vi la intalnire sa iti arat pe scheme ce si cum ai de facut... dar daca nu vrei nu vrei...

deluxx a scris:
De fapt in ce consta reprogramarea cu Tech 1si de ce nu merge cu alt soft Question pentru ca tech1 este de negasit in Ro. sincer am cautat cam la aproape toate serv. din Buc. si nu am gasit (degeaba m-am zbatut sa montez Bc ptr ca nu am realizat nimic daca nu este reprogramat Investitie Proasta de care nu am realizat la inceput)...

cu tech1 se scrie un cod nou. codul este functie de motor si limba
cu altceva nu se poate scrie, pt ca nu se poate scrie... dar parca asta ti-am mai spui de mult de tot si ai zis ca sti tu pe cineva care poate sa il faca. cand il face sa ne anunti si pe noi Mr. Green
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR