Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • centaur

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2007 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Buna

Am achizitionat in martie 2007 un Opel Astra CLASSIC II, motor 1.6 16V Z16XEP, 103 CP, nou. Din cand in cand,situatie care nu se intampla tot timpul, da rateuri la pornire.
Acest lucru nu se intampla doar la caldura (de ex acu 2 zile am mers cu ea si din 8 opriri cate am facut dupa 10-15 minute de mers fiecare, nu s-a intamplat deloc acest fenomen, afisajul de bord arata si 37-38 grade afara, iar acum o saptamana nici macar nu am reusit sa plec cu ea pana nu am dat 2 chei sa porneasca). Am vrut sa scot benzina din rezervor sa vad daca nu este cumva apa in ea. De atunci nu am mai patit acest lucru si merg zilnic 20-30 de km si chiar 100km in weekend.
Am fost cu ea si la reprezentanta si au verificat-o, negasind nimik la motor. Mi s-a recomandat sa schimb benzina, lucru pe care l-am si facut. Inainte foloseam de la MOL de 95, acum folosesc Petrom 95 sau PetromV Carrera 95. Mentionez ca acest lucru nu se intampla regulat, acesta putand aparea si dupa o luna doua de mers cu ea, timp in care nu apare acest fenomen. Am aproape 7.000 de km cu ea si aceasta este singura observatie care o pot face. In rest sunt foarte multumit de ea.
De 4 luni de cand o am mi s-a intamplat de vreo 7-8 ori

Multumesc anticipat si v-as ruga daca puteti sa ma ajutati in clarificarea acestei mici probleme.
Skip ads

  • summer_life

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Dambovita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2007

  • Mesaj Privat
sa nu se scurga benzina inapoi din injector/carburator. pune o supapa unisens pe alimentare
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
summer_life a scris:sa nu se scurga benzina inapoi din injector/carburator. pune o supapa unisens pe alimentare


m-as mira sa nu aiba din fabrica asa ceva Embarassed

@centaur: nu cumva lasi AC-ul cuplat inainte de a opri motorul? iar cand repornesti, la momentul cand pui contactul ti se porneste AC-ul? incearca sa pornesti masina cu AC-ul oprit sau sa ii dai cheie mai lunga. daca ii "dai cheie" mai scurt si ai si AC-ul pornit s-ar putea sa iti moara, sa nu o ia din prima.
ar mai putea fi benzina de vina... sau lipsa de benzina din rezervor (daca ai putina benzina si parchezi in panta, s-ar putea ca pompa sa nu fie cufundata in benzina si sa nu amorseze din prima.

bafta!
  • summer_life

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Dambovita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2007

  • Mesaj Privat
scuze...suint incepator:)
Skip ads

  • doru2304

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2007 1.4 Twinport, Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2007

  • Mesaj Privat
centaur a scris:... Din cand in cand,situatie care nu se intampla tot timpul, da rateuri la pornire...


ªi eu mã confrunt cu aceeaºi problemã: Maºina nu porneºte la prima cheie (maºina are doar 3 luni).
Maºina este cea din semnãturã Astra Classic Z14XEP
Acest lucru se întâmplã doar atunci când este lãsatã neutilizatã în plin soare ºi la temperaturi ridicate pentru mult timp.
Folosesc numai benzinã de la PETROM TopPremium 99+.

Azi de exemplu:
- Am pornit dimineaþã la ora 7:30 fãrã nici un fel de probleme. Am mers 10 minute. Am parcat maºina în plin soare.
- Au fost temperaturi de 30...41 grade Celsius.
- La ora 16:00 am pornit-o. Bineînþeles cã a trebuit o "cheie foarte lungã" pentru a porni (am þinut contactul pânã a pornit -aproximez eu cam 2 secunde).
- Înainte dãdeam ºi 2-3 "chei-scurte" pentru a porni, dar am considerat cã o chinuii mai mult aºa.

Am încercat în zile foarte cãlduroase sã o þin sub niºte copaci, la umbrã. Nu mai are nici un fel de probleme la pornire.
Dupã o pornire "greoaie" dacã se opreºte motorul ºi se reporneºte nu sunt probleme, pleacã ca ºi cum ar fi stat toatã ziua la umbrã.

Eu presupun cã ceea ce se întâmplã este evaporarea combustibilului de pe traseul de alimentare datoritã temperaturilor exagerat de mari (azi când m-am urcat în maºinã abia puteam sã mai þin mâinile pe volan de fierbinte ce era).

Am înþeles, de la un prieten, cã atunci când se pune contactul ºi se aprind toþi martorii din bord se porneºte o pompiþã care umple/presurizeazã circuitul de alimentare (sper sã nu vorbesc prostii). Se aude ºi un mic zgomot ca un motoraº. Obiºnuiesc sã las cheia în poziþia respectivã pânã se stinge martorul pentru benzinã (atunci înceteazã ºi zgomotul de motoraº), dar nu se schimbã cu nimic comportamentul la pornire.

Dacã ne poate lãmuri cineva care cunoaºte mai bine mãruntaiele maºinii ar fi de un real folos pentru toþi.
  • centaur

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2007 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Nu am pornit niciodata AC-ul inainte de a porni motoru. Pana cand motoru nu porneste nu iti da drumu la AC in masina. Si nu porneste la o cheie mai lunga ci de abia dupa a doua cheie lunga si porneste ca si cum ar merge pe vapori de benzina si nu cu benzina Sad. Cantitatea minima de benzina din rezervor avuta vreo data a fost sub ultima linie alba cu putin (in jur de 10-12l).Nu-mi place sa am rezervoru gol.

Merci
  • centaur

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2007 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Cand am plecat ultima oara si nu a facut probleme au fost 39 de grade afara. Nu este asta o problema (caldura). Este ceva normal (am citit pe forumuri) ca daca o opresti si o pornesti de mai multe ori dupa perioade scurte de mers cu ea, exista posibilitatea sa nu mai porneasca imediat ci la a doua cheie (situatie care nu se potriveste cu ce patesc eu Sad ). Pot sa o las la umbra,pot sa o las la soare si sa nu am nici cea maimica problema si brusc dupa aceea sa am problema asta.

Voi incerca din nou cand ma duc la o verificare prin august (plec la un drum lung afara) sa ii mai rog sa verifice din nou tot la ea.

Merci
  • TeddyKGB

  • Mesaje scrise: 375
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Am patit-o si eu dar numai de 2 sau 3 ori in aproape 1 an de zile (masina noua). Am pus-o pe seama caldurii sau pe faptul ca ma grabeam si am dat cheie prea rapid, fara sa se stinga martorii. Daca uit aerul pornit la oprire, cand pornesc motorul se aude un tzac mic si se decupleaza aerul si cd-playerul iar dupa ce porneste motorul se aude iar tzac micut si sunt realimentate aerul si cd-ul. Ceea ce mi se pare foarte ok.
Skip ads

  • clasicu

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie:
  • Masina: Astra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Sep 2007

  • Mesaj Privat
am avut si eu problemele acestea, astra 1.6, 16v, dar s-au rezolvat de cand folosesc numai benzina OMV 100
  • darius

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Meriva 2007 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Si eu am aceeasi problema.Am inteles ca e o problema a unui senzor de pe acest tip de motor Z16XEP.Iar cei de la service nu-i dau de capat pt. ca ,computerul nu memoreaza nici o eroare.N-are nici o legatura cu ce benzina folosesti, cu temperatura,etc.E NASOL!
  • ombly

  • Mesaje scrise: 160
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jan 2008

  • Mesaj Privat
@centaur si eu am tot 1.6 twinport(Z16XEP) si la fel mi-a facut si la 40 grade si la -10 dar mi se intampla foarte rar incearca sa o lasi cam 10 sec dupa ce se sting martorii de bord si e posibil sa o ia mai bine cel putin mie asa mi se pare raspunsul celor de la erebus a fost ca asa face toate
  • darius

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Meriva 2007 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2006

  • Mesaj Privat
a fost cineva cu aceasta problema la service si a rezolvat-o?
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
La Z16XEP se curata throttle body, grija la o gaura mica unde intra recirculare vapori benzina.
  • RazvanOpel

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2007

  • Mesaj Privat
@dancuciureanu problema nu poate sa fie si de la senzorul de pe volanta? ca nu mai trimite "punctul 0" la unitatea centrala?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ar trebui sa fie stocata eroare in acest caz.
  • RazvanOpel

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2007

  • Mesaj Privat
eu am urmatoarea problema care nu pot sa-i dau de cap nici eu.... nici "inginerii smecheri" de la reprezentanta
masina nu inregistreaza nici o eroare.... Shocked
am ajuns sa inregistrez fiecare pornire......
http://www.youtube.com/watch?v=lCJWlJ2BPc0
acesta este un film de acum un an.... pe perioada de vara mi-a facut foarte rar figuri.....
http://www.youtube.com/watch?v=3_ef9oIK2_w
asta este nou.....
singura diferenta dintre ele este ca nu se aprind in faza "de contact" martorii de la noxe si masina cu cheita.... dupa ce se aprind motorul porneste....
mai am un film dar am filmat dimineata sii nu se vede foarte bine deaceea nu l-am mai postat si pe el.....
acum 2 zile mi-a eram la 2.000 turati si masina a inceput sa trepideze foarte rau..... daca o turam peste 2.500 nu mia trepida .... dupa ce am facut 2 Km acest lucru a disparut......
am vb cu @maiandrei si mi-a gasit o eroare veche legata de un senzor de temperatura antigel.....
eroarea nu era in locul unde salveaza in mod normal erorile calculatorul masinii.. i-am spus sa nu o sterga.....
m-am gandit ca poate este lasata intentionat de cei de la reprezentanta sa vada daca umbla cineva pe la computer....

va rog sa-mi dati un raspuns..... masina o sa iasa din garantie si nu vreaus a ma trezesc ca tb sa platesc cine stie cate sute de euro pentru cinestie ce chestie pe care nesimtitii de la service o stiu si nu vor sa o schimbe.......

p.s. sa fie oare de la Unitatea Electronica de Comanda a motorului? Crying or Very sad
  • Benetelo

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Salut! Am urmatoarea problema: Mi-am cumparat un opel astra classic 1.7cdti nou, sunt f.multumit de el, tocmai i-am facut revizia de 15000 mii km, singurul inconvenient este ca se aude un suierat cand am sub 2000 de turatii.Daca depasesc 2000 de turatii acest ''suierat'' nu se mai aude.Sunetul a inceput sa se auda acum 2-3 saptamani( masina o am de 10 luni) .
I-am intrebat pe smecherasii de la reprezentanta- asa cum ii numiti voi- si mi-au spus ca motorul a fost verificat si nu are nici o eroare.
Tin sa cred totusi ca este de la motorina pentru ca pana in momentul de fata nu tineam cont de unde alimentam.
Astept un raspuns si va multumesc
  • RazvanOpel

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2007

  • Mesaj Privat
@Benetelo este vorba aici de motor Z16XEP care este pe benzina... nu motorina......
a doua treaba nu era vorba de suerat... era vorba de pornire...........

.......
  • RazvanOpel

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2007

  • Mesaj Privat
RazvanOpel a scris:eu am urmatoarea problema care nu pot sa-i dau de cap nici eu.... nici "inginerii smecheri" de la reprezentanta
masina nu inregistreaza nici o eroare.... Shocked
am ajuns sa inregistrez fiecare pornire......
http://www.youtube.com/watch?v=lCJWlJ2BPc0
acesta este un film de acum un an.... pe perioada de vara mi-a facut foarte rar figuri.....
http://www.youtube.com/watch?v=3_ef9oIK2_w
asta este nou.....
singura diferenta dintre ele este ca nu se aprind in faza "de contact" martorii de la noxe si masina cu cheita.... dupa ce se aprind motorul porneste....
mai am un film dar am filmat dimineata sii nu se vede foarte bine deaceea nu l-am mai postat si pe el.....
acum 2 zile mi-a eram la 2.000 turati si masina a inceput sa trepideze foarte rau..... daca o turam peste 2.500 nu mia trepida .... dupa ce am facut 2 Km acest lucru a disparut......
am vb cu @maiandrei si mi-a gasit o eroare veche legata de un senzor de temperatura antigel.....
eroarea nu era in locul unde salveaza in mod normal erorile calculatorul masinii.. i-am spus sa nu o sterga.....
m-am gandit ca poate este lasata intentionat de cei de la reprezentanta sa vada daca umbla cineva pe la computer....

va rog sa-mi dati un raspuns..... masina o sa iasa din garantie si nu vreaus a ma trezesc ca tb sa platesc cine stie cate sute de euro pentru cinestie ce chestie pe care nesimtitii de la service o stiu si nu vor sa o schimbe.......

p.s. sa fie oare de la Unitatea Electronica de Comanda a motorului? Crying or Very sad


fratilor chiar nu are nimeni nici o parere despre problema asta?
  • foaltin8888

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Salut RazvanOpel,
si la mine e cam acelasi lucru.
Ai mai rezolvat ceva?
Eu am fost la service, mi-au schimbat senzorul 1238938
Acum incepe din nou cu probleme.
Rog raspuns,
multumesc
Andrei
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR