Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Trenul de Rulare
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Daca in cele 5-10 zile pe an in care exista posibilitatea inghetarii cablului ar fi sa aleg intre tras frana de mana pentru pornitul motorului din casa si lasatul in viteza cu consecinta pornirii clasice, in mod cert prefer sa dau la cheie. Sunt situatii in care se poate deteriora cablul si dupa revizie (ai atins ceva sau chiar de la gheata) si ai mari sanse sa exersezi taras-marsul pe sub masina pentru a nu intarzia la serviciu.
In plus, sunt foarte putine masini din club care au modul de pornire de la distanta dar multe carora le-a inghetat cablul franei de mana. Daca adaugi la asta ca doar cateva sunt parcate pe plan inclinat rezulta ca expunerea la riscul de a nu putea pleca dimineata este inutila.
Skip ads

  • Cipiotul

  • Mesaje scrise: 2,753
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2008

  • Mesaj Privat
inghetarea cablului apare doar la romani. ca deh ... asa ne-am obisnuit "las ca mai merge" ...
eu am schimbat anul trecut prin toamna, etrierul dreapta spate ... se blocase si chiar dupa deblocare nu mai functiona sistemul franei de mana. dupa indelungi cautari al unui pret omenesc (sistem BOSCH - original ~2000 lei - magazine din iasi), am reusit sa-l schimb. la scurt timp probleme iar la aceeasi roata. defect: cablul de la frana de mana. schimbat .... dupa vreo 3 luni de zile, iar probleme ... merg la service pt constatare (garantie la etrier): strans prea tare cablul de frana de mana. rezolvat cu reglare cablu. la nici 1 sapt. dupa remediere, incepuse sa scartie roata in timpul mersului (nu se mai bloca frana de mana). defectiunea: bolturile pe care culiseaza etrierul murdare. remediere: curatare .... dupa cateva luni, iar blocare frana de mana. cauza: cablul de frana de mana defect (n-avea nici jumatate de an). schimbat iar ... sa vad acum cat m-a tine ...
concluzia la care am ajuns: frana de mana e facuta sa fie utilizata. daca se ajunge la a se bloca, remediere/schimbare componente de urgenta. nefolosirea ei (chiar si pe perioada iernii) ii scurteaza perioada de viata (depuneri si alte chestiute de pe drumurile noastre dragi) ...
  • vectrastra

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2010

  • Mesaj Privat
seara frana de mana trasa,dimineata trage greu ,miros de ars,disc pe spate dreapta incalzit,rezolvat rapid cu cateva lovituri in etrier cu cheia de roti,totusi cand puteti ar fi bine si indicat sa verificati cablul frana de mana.problema pe care am intalnit-o iarna trecuta si acum,numai pe roata dreapta spate,odata am patit si pe fata tot pe dreapta.din cauza rotii blocate pe spate s-a aprins abs in bord,dupa ce s-a deblocat martorul abs s-a stins,cel mai usor de verificat daca aveti aceasta problema,pe loc, trageti maneta frana de mana daca are joc sus jos(cu conditia ca ea sa fi fost reglata bine anterior) sigur aveti probleme, daca stie cineva,de ce se blocheaza doar pe partea dreapta?
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Cipiotul a scris:concluzia la care am ajuns: frana de mana e facuta sa fie utilizata. daca se ajunge la a se bloca, remediere/schimbare componente de urgenta. nefolosirea ei (chiar si pe perioada iernii) ii scurteaza perioada de viata (depuneri si alte chestiute de pe drumurile noastre dragi) ...

De ce consideri ca e egalitate intre a evita sa lasi frana trasa cateva nopti in care poate sa apara fenomenul inghetului si nefolosirea ei? Daca te uiti putin in topicul de prezentare a masinii mele, vei observa ca locul de parcare este putin inclinat iar daca masina ar fi lasata pe liber, ar iesi in strada. Cum crezi ca procedez dimineata cand e ger si trebuie curatate geamurile?
Iar din povestea spusa de tine, eu am tras concluzia ca decat sa risc sa mi se blocheze frana de cateva ori pe an datorita cablurilor de proasta calitate (ai schimbat 3 cabluri in mai putin de 1 an in conditiile in care tragi frana la fiecare oprire) mai bine il tin pe asta si evit sa trag frana de mana in 30 nopti pe an.
Skip ads

  • CDragomir

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2020

  • Mesaj Privat
Salut baieti.Am si eu o problema la un opel vectra b 1.8 benzina. Astãzi cand am sosit acasa cu masina mi sa parut ca la roata din spate dreapta venea un miros de fum si se auzea un zgomot in timpul mersului ca si cum ar fi slãbitã din persoane. Din ce cauza venea acel miros de fum si de ce se auzea acel zgomot?
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
cum vrei sa iti spunem noi din spatele unui calculator ce problema ai tu acolo? verifica prezoanele daca sunt stranse corect, ridica masina pe cric si invarte de roata sa vezi daca se invarte usor sau daca se aude ceva suspect. chiar nu avem noi cum sa stim si sa vedem ce este acolo. poate sa fie de la etrier blocat, rulment cu probleme, cablu de frana blocat, sunt multe posibilitati. fa intai ce am scris eu apoi revi cu explicatii ce ai facut si ce concluzie ai tras.
verifica si vizual cablul de frana de mana sa nu aiba rugina/rupturi sau camasa roasa.
pentru cei care ati schimbat cablul de frana de mana si la scurt timp iar s-a blocat verficati si montarea sa fie corecta: se baga vaselina siliconica sau ulei siliconic pe acel balu inainte de montaj si la capete se baga vaselina cat de mult se poate si mare atentie cum puneti mansoanele de cauciuc sa nu le sectionati sau ciupiti la montaj. De asemenea atentie la prinderea cablului de frana de mana si modul de blocare al etrierului.
  • SLix

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mai 2022

  • Mesaj Privat
Opel insignia 2015 2.0 turbodiesel
Undeva 2 ore am mers agresiv prin oraș, când ajung în în fața blocului, simt miros de cauciuc/plastic ars...10 minute nu înțelegeam de unde dracu vine mirosu
În fine, s-a dovedit a fi roata din dreapta spate
Am încercat de sine stãtãtor sã o examinez, nimic special, pe panoul de comandã nici o greșealã nu-mi dã, mașina merge la fel de bine, însã mirosul persistã deja a 2a orã
E oare posibil sã fie problema în ambreiaj ars dacã nu am nici o problemã cu schimbul de viteze?
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Lasã ambreiajul deocamdatã...du feru la o verificare pe roata cu cãlduri...probabil etrierul face figuri, rãmâne blocat...
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,457
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
SLix, dupa un drum de macar 10-15 minute, pui mana pe jante. Ar trebui sa fie caldute, da' sa poti tine mana pe ele. Daca ai o janta fierbinte, inseamna etrier blocat
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,477
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
In completare mirosul de cauciuc este de la garnitura de praf a pistonului de etrier care se arde sau se frige , cum vrei dumneavoastra...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Trenul de Rulare

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR