Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • boditza

  • Mesaje scrise: 765
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2006

  • Mesaj Privat
logic asa ar fi dar iti garantez ca odata ce te obisnuiesti cu ea o vei folosi constant... singurele ocazii cand o apesi normal este cand astepti la un stop sau cedeaza
Skip ads

  • m.nyck

  • Mesaje scrise: 322
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2007

  • Mesaj Privat
In primul rand manetele nu au de ce sa se strice. Asta ar insemna ca la masinile cu aceasta functie din fabrica manetele sa strice foarte des dar nu este cazul. Mai am o Skoda (masina de servici) care are functia din fabrica si pana acum (140 000 KM) nu da semne de oboseala maneta.

Am facut azi modulul si l-am testat pe masina merge perfect, doar ca trebuie sa modific un pic programul in sensul ca modulul are cadenta de semnalizare de 1s si releul masinii are cadenta mai mica cred de 0.7s sau in jurul valorii de 0,7s.

Si o poza cu circuitul


De legat se leaga la mufa manetei de semnalizare.
  • boditza

  • Mesaje scrise: 765
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2006

  • Mesaj Privat
skoda am avut si eu dar sunt total diferite manetele, prin modul lor de functionare. cea de skoda are treapta de triple signal pe cand cea de opel nu are. la vechea masina am schimbat 3 manete de semnalizare pt ca nu mai opunea rezistenta cand semnalizam, astfel de la gropi ma trezeam cu semnal stanga
  • m.nyck

  • Mesaje scrise: 322
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2007

  • Mesaj Privat
boditza a scris:skoda am avut si eu dar sunt total diferite manetele, prin modul lor de functionare. cea de skoda are treapta de triple signal pe cand cea de opel nu are. la vechea masina am schimbat 3 manete de semnalizare pt ca nu mai opunea rezistenta cand semnalizam, astfel de la gropi ma trezeam cu semnal stanga


Da-mi voie sa te contrazic dar se pare ca nu stii cum functioneaza functia la cele din fabrica. Iar manete de semnalizare cu treapta de impuls nu exista pe nici o masina.
Toate calculatoarele de lumini citesc impulsul cat de lung este.

Cu toate ca zici ca ai avut masini cu funtia din fabrica presupun ca nu stii ce se intampla daca tii maneta doar putin apasata(pe treapta aia de impul pe care ai inventat-o) timp de 1minut . Aici astept sa raspunzi

Sau daca tii maneta apasata la fel ca sus dar imp de 2 semnalizari ai sa constati ca dupa ce o eliberezi nu mai semnalizeaza inca o data se se faca 3 cicluri.
De ce? pentru ca impulsul citit a trecut de 1s si calculatorul sesizeaza semnalizare normala.

Iar cu stricatul manetelor ce sa zic depinde si cum le folosesti.
Skip ads

  • boditza

  • Mesaje scrise: 765
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2006

  • Mesaj Privat
ok.. ai dreptate. dar la skoda e cel mai bun exemplu. pt triple signal dadeai putin de maneta fara sa sara si semnaliza de 3 ori, ori pt permanent dadeai pana la capat si ramanea acolo. la modelele mai noi (bmw e60) dai maneta jumatate si semnalizeaza de 3 ori, o duci pana la capat ramane semnalul, dar in niciunu din cazuri nu ramane blocata Smile.
  • m.nyck

  • Mesaje scrise: 322
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Pe astra G functioneaza exact ca la Skoda.
Doar trebuie sa atingi maneta fara sa sara de pragul care o blocheaza de asta am zis mai sus ca nu ai cum sa strici maneta. Pentru ca la Astra G daca apesi un pic maneta semnalizeaza cat o tii acolo. Sunt obisnuit cu functia de pe skoda si cand merg cu opel-ul ii dau un impuls si semnalizeaza o singura data si atunci imi dau seama ca nu am functia Laughing asta pana acum Wink
Mai toate cred modelele cred ca semnalizeaza daca doar apesi un pic maneta cat o tii apasata bineinteles.

Iar e60 e seria 5 de generatia mai noua, nu cunosc foarte bine sistemul asa ca nu comentez aiurea.
  • boditza

  • Mesaje scrise: 765
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2006

  • Mesaj Privat
la astra g nu imi place ca in momentul cand da semnal parca se aude si un click.. e aproape de punctul de a sari Sad.. eu la omega acelasi lucru il am Smile. termina tu modulu si vb dupa Razz... poate imi vinzi si mie unu cu instructiuni cu tot
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,240
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Eu am initiat topicul deoarece mi sa parut folositoare chestia asta,mai ales ca am condus masini cu aceasta functie si la un moment dat eram obijnuit sa folosesc si la opel.

Vreau sa i multumesc lui @m.nyck pentru efortul depus in proiectarea si crearea circuitului

nyck vreau si eu un modul atunci cand o sa mai faci

multumesc
Skip ads

  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
boditza a scris:ok.. ai dreptate. dar la skoda e cel mai bun exemplu. pt triple signal dadeai putin de maneta fara sa sara si semnaliza de 3 ori, ori pt permanent dadeai pana la capat si ramanea acolo. la modelele mai noi (bmw e60) dai maneta jumatate si semnalizeaza de 3 ori, o duci pana la capat ramane semnalul, dar in niciunu din cazuri nu ramane blocata Smile.


Asa e si la Opel. Voi va inspirati din vag-uri cand sistemul e si la Opel de mai bine de 5 ani. Laughing
  • kratt

  • Mesaje scrise: 149
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
mie mi se pare foarte util,mi-l doresc pe masina...si l-as ruga pe colegul *m.nyck sa detalieze mai mult despre modul:o schema,piese folosite,cum ne legam la masina....si despre pic-ul respectiv(am inteles ca se scrie/programeaza,nu sunt in domeniu,dar am tot citit despre microcontrolerul pic)prin bunavointa lui poate primim programul,doar sa-l scriem!
toata admiratia pentru m.nyck!
  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,211
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
astept si eu cu interes un cost la modul si ce ar presupune montajul
  • m.nyck

  • Mesaje scrise: 322
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Montajul modului este foarte simplu se face pe 3 fire din mufa de la semnalizare si o masa.
Programul trebuie sa il modific putin pentru ca in momentul in care l-am scris am luat ca referinta un impuls pe secunda dar cand l-am pus de test pe masina am constata ca Astra g are o frecventa la semnalizare de aproximativ 0,7s. Pana in week-end cred ca este gata momentan sunt pe la Cluj(interes servici).
Ca sa ii raspund colegului @kratt programul nu va fi public din mai multe motive si schema nu este valabila fara program.
Avem un coleg care a participat la proiectarea timer-ului 555 varianta romaneasca si imi explica mai de mult cu ce se mananca electronica poate pune el o schema pentru aceasta aplicatie Laughing .
Skip ads

  • boditza

  • Mesaje scrise: 765
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2006

  • Mesaj Privat
tonytm a scris:
boditza a scris:ok.. ai dreptate. dar la skoda e cel mai bun exemplu. pt triple signal dadeai putin de maneta fara sa sara si semnaliza de 3 ori, ori pt permanent dadeai pana la capat si ramanea acolo. la modelele mai noi (bmw e60) dai maneta jumatate si semnalizeaza de 3 ori, o duci pana la capat ramane semnalul, dar in niciunu din cazuri nu ramane blocata Smile.


Asa e si la Opel. Voi va inspirati din vag-uri cand sistemul e si la Opel de mai bine de 5 ani. Laughing


eu am dat exemple concrete cu masini pe care le-am folosit... si daca nu ma insel vectra c e din 2003 deci are aproape 8 ani la opel Razz
  • m.nyck

  • Mesaje scrise: 322
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Gata l-am modificat si l-am si montat pe masina functioneaza foarte bine.

Am modificat un pic si cablajul l-am mai micsorat putin, pentru protectie mai mare este bagat intr-un tub termocontractant.

De montat se monteaza pe 3 fire la maneta de semnalizare si o masa pe care eu am montat-o la un puct de masa din spatele ceasurilor:

Si un filmulet cu funtionarea. Nu sunt cameraman de profesie Smile
http://www.youtube.com/watch?v=WkFlDOrniZ8

  • Edwin

  • Mesaje scrise: 6,068
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Zafira 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Ai facut o "treaba" excelenta. Exact asa functioneaza si la modelele mai noi. Felicitari Wink
  • Gabello

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2001 y1,7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Felicitari Nicu, foarte buna treaba ai facut!
Salut pe aceasta cale!
app inca mai am cauciucurile de la tine!
  • boditza

  • Mesaje scrise: 765
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2006

  • Mesaj Privat
cand te apuci sa o vinzi? eventual si un ghid de instalare Razz
  • m.nyck

  • Mesaje scrise: 322
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Montajul se face pe firele din poza plus o masa:
Este mufa de la maneta de semnalizare.
Sunt cele 3 cu rosu.
Merge montat pe mai toate modele la care nu se poate seta functia din calculatorul de lumini, difera doar culorile firelor din mufa de la semnal dar pozitia firelor este aceiasi.
Cine doreste un astfel de modul sa ma contacteze pe PM.
  • alexx1402

  • Mesaje scrise: 1,753
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2017 B16DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Banuiesc ca se poate "personaliza". Adica, daca cineva doreste ca semnalizarea sa clipeasca de patru ori, sau sa aibe o anumita "cadenta". (?)
  • m.nyck

  • Mesaje scrise: 322
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Bineinteles ca se pot modifica.

In titlu este de 3 ori, eu am facut modulul sa semnalizaze de 4 ori. Mi se pare cel mai potrivit de 4 ori, am pe skoda de servici functia si este de 3 ori ca la toate care au functia din fabrica. In 90% din cazuri daca ar mai semnaliza inca o data ar fi nemaipomenit.
Legat de frecventa de semnalizare este posibil ca in functie de producator sa difere si frecventa dar cred ca pentru opel este aceiasi la toate modelele. Daca cineva vrea se poate modifica dar trebuie corelata cu frecventa de semnalizare a masinii pentru ca este destul de nasol sa ai o frecventa la impuls si alta la semnalizare normala.
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR