Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • sec233ast

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Antara 2012 A22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2007

  • Mesaj Privat
O bataie a volantei ajuta mult la fisurarea vibrichenului. Iti recomand sa iei motor complet, nu te apuca sa repari pe asta.
Skip ads

  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
numai la motoare y20dth fabricate dupa 2003, si care au volanta cu masa dubla se rupe vibrochenul.
se pare ca o uzura pronuntata a volantei duce la ruperea vibrochenului.
este doar o banuiala,nu o certitudine.
  • nastaseopel

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2011

  • Mesaj Privat
te contrazic sec233ast cu scuzele de rigoare. mai bine cumpara un vibrochen de la sh, isi ia si cuzineti noi pe cota, iar cu ocazia asta spala tot motorul si tot ce se mai desface pe acola, si poate isi ia si un rulment de presiune si un disc de ambreiaj si a rezolvat treaba. mai inlocuieste si tot ce este furtun, colier, oring si face un motor beton.unde gasesti un motor care macar sa-l auzi mergind?
  • sec233ast

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Antara 2012 A22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2007

  • Mesaj Privat
nastaseopel a scris:te contrazic sec233ast cu scuzele de rigoare. mai bine cumpara un vibrochen de la sh, isi ia si cuzineti noi pe cota, iar cu ocazia asta spala tot motorul si tot ce se mai desface pe acola, si poate isi ia si un rulment de presiune si un disc de ambreiaj si a rezolvat treaba. mai inlocuieste si tot ce este furtun, colier, oring si face un motor beton.unde gasesti un motor care macar sa-l auzi mergind?

Este adevarat si ce spui tu dar toate costa destul de mult. Un prieten a patit la fel si a cumparat un motor complet cu 90000 km fara pompa si merge beton la 400 euro.
Skip ads

  • Z.adrian

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Zafira 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Salut !
Eu am patit-o in vara cu Zafira y20dth 2004.Urat.Cred ca volanta cu masa dubla a fost vinovata.Cand am dat jos motorul am constatat ca avea joc foarte mare. Cel care imi repara masina avea in curte inca o zafira si un astra g cu volanta normala dar cu aceiasi problema:vibrochen rupt la pistonul doi. Putem spune ca este o problema la y20dth
gezu_ka si eu mi-am pus acelasi intrebari , am fost suparat o saptamana apoi am facut rost de banuti si am rezolvat-o
Cheltuieli ?
1000 euro = motor secondhand fara accesorii + montaj
2800 ron = volanta cu masa dubla + chit ambreiaj
Rezultat ?
=motorul merge bine ,trage ,dar scoate fum negru la demaraj
=putin dezamagit pentru ca eu am avut grija de ea ( este cu mine din 2006)

Pentru sec233ast si mie cel care mi-a vandut motorul mi-a spus ca masina de pe care a fost demontat avea 60000km.Dupa fumul negru din spatela meu eu as merge mai mult pe 600000km.Nu crede tot ce auzi.
  • costache

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Galati
  • Masina: Zafira 2003 Y20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Nu cred ca este de la volanta cu masa dubla . Stiu ca acest defect se manifesta si la masinile cu anul de fabricatie mai mic de 2002 inclusiv care nu au volanta cu masa dubla . Mai mult vibrochenul se rupe numai si numai la pistonul nr. 2 biela . Oscilatiile vibrochenului care se produc in timpul functionarii motorului si amortizate partial de volanta cu masa dubla se manifesta la vibrochen in zona palierilor . Astfel nu se justifica motivul ruperii arborelui in zona bielei . Mai mult la acest tip de motor se sparge teava de inalta presiune dintre pompa de injectie si pistonul nr. 2 (acelasi piston ). Mai trebuie studiata acesta problema .
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
costache a scris:Stiu ca acest defect se manifesta si la masinile cu anul de fabricatie mai mic de 2002

Care?
Concret am vazut/auzit doar de Astra G si Zafira A Y20DTH, dupa 2003, psg 16. Evident ca problema o pune volanta ce nu se mai centreaza.
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Poate ca volanta dubla are tocmai rolul de a amortiza socurile vibrochenului.....
Ca unele volante capata joc si amplifica socurile e altceva.
Skip ads

  • cosmin stiuca

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Signum 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Am patit si eu aceiasi treaba cu ruperea vibrochenului la o Zafira din 2004 motor y20dth.Eu am ales sa repar motorul,nu sa cumpar unul second.
Vibrochenul l-am cumparat de la un coleg formist(cocosai),caruia vreau sa-i multumesc inca odata pentru sprijinul acordat.Restul pieselor au fost noi din magazin(ambreiaj complet,volanta,cuzineti cota 0,uleiuri,filtre,curea accesorii,etc,etc).Toata distractia m-a costat 6300 ron in februarie 2011 aici incluzand si mana de lucru.Masina merge impecabil,parca ar avea un motor nou.
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
costache a scris:Nu cred ca este de la volanta cu masa dubla . Stiu ca acest defect se manifesta si la masinile cu anul de fabricatie mai mic de 2002 inclusiv care nu au volanta cu masa dubla . Mai mult vibrochenul se rupe numai si numai la pistonul nr. 2 biela . Oscilatiile vibrochenului care se produc in timpul functionarii motorului si amortizate partial de volanta cu masa dubla se manifesta la vibrochen in zona palierilor . Astfel nu se justifica motivul ruperii arborelui in zona bielei . Mai mult la acest tip de motor se sparge teava de inalta presiune dintre pompa de injectie si pistonul nr. 2 (acelasi piston ). Mai trebuie studiata acesta problema .

Da ne explicatii daca poti care ar fi cauza ruperii vibrochenului si la cele cu volanta cu masa simpla.Din cate am vazut si citit aici marea majoritate care au patit-o au avut volante cu masa dubla si de aici am tras o concluzie.
  • costache

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Galati
  • Masina: Zafira 2003 Y20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Propun ca prin acest tutorial cei care au avut neplacerea cu ruperea arborelui cotit la acest tip de motor sa isi exprime nemultumirea. Am transmis in ianuare 2010 un mail la GM Romania prin care imi exprimam nelinistea pentru frecventa acestui tip de defect major la acest motor in speranta gasirii motivului real a defectiunii care este prea frecventa .
Citez raspunsul oficial ,, Stimate Domn, Pot sa va asigur ca unul dintre scopurile principale ale General Motors o reprezinta fabricarea unor autoturisme moderne, economice si cat mai fiabile din punct de vedere tehnic, insa in ciuda controlului strict al calitatii pieselor si montajului acestora se pot ivi defectiuni, ca la oricare autovehicul de altfel.
O posibila cauza este si fenomenul de imbatrinire accentuata a vibrochenului survenita in urma vibratiilor excesive induse de volanta dubla masa dezechilibrata .
Incidentul suferit de autovehiculele Dv a aparut la un numar considerabil de Km si este greu de determinat cauza ce a provocat defectiunea ."
Raspunsul meu :
"Nu pot fi total de acord cu raspunsul primit si anume:
Dupa parererea mea vibratiile vibrochenului , sunt preluate in general de paliere , adica de zonele unde sunt montati cuzinetii mi se pare putin plauzibil ca ruperea arborelui sa se faca pe partea bielei, biela aflandu-se in zona cu protectie maxima a arborelui cotit , distanta dintre doi palieri fiind destul de mica , poate da o vibratie dar in a rupe o biela ma indoiesc sincer , totusi fortele si presiunile care apasa asupra acestei componente vitale intradevar sunt reduse de volanta cu masa dubla.
Dar cum va explicati ca nu s-au rupt vibrochene numai la motoarele Y20DTH fabr. > 2003 inclusiv ci si la masinile sub 2002 inclusiv care nu au volanta cu masa dubla ? Si se rup numai la pistonul nr.2 biela?(motivatia dumneavoastra ''survenita in urma vibratiilor excesive induse de volanta dubla masa dezechilibrata .)''

Intradevar masina avea in momentul producerii defectului 200.000 Km dar tot nu explica acest defect foarte grav pentru motor.
Astept raspuns din partea dumneavoastra . Multumesc."

Ultimul aspuns dn partea GM Romania : "Din pacate nu pot sa adaug nimic la cele scrise de colegul meu, Andi Lambru. Ruperea arborelui cotit un fenomen care poate aparea la rulaje mari cu totul accidental la orice tip de motor si indiferent de marca, in functie de solicitari. Din acest motiv acest gen de piese beneficiaza de o garantie fara restrictii de kilometraj, pe toata perioada garandiei generale de doi ani de la cumpararea masinii.
Daca ati inlocuit arborele cotit cu unul nou, original, este foarte bine, pentru ca acesti arbori sunt testati si verificati in fabrica prin procedee moderne de defectoscopie.
Astfel daca faceti reparatia intr-un atelier service autorizat, veti beneficia de siguranta garantiei legale de doi ani pentru lucrarea si piesa respectiva.
Cu stima,
Sorin Dumitrescu
Customer Care District Manager
Opel Southeast Europe
Representative Office "

Astfel poate gasim si cazuri concrete de rupere arbore la motoare fara volanta cu masa dubla . Multumesc .
  • Ciprinhio

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Este o problema foarte grava aceasta rupere a vibrochenului care necesita costuri ridicate...eu totusi cred ca sunt probleme de producator..(o proasta echilibrare a vibrochenului, microfisuri neobservate care la un anumit nr de km cedeaza) ca noi sa mai bagam ceva bani...este identica cu problema pompelor de injectie.
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Mai des intalnite ruperile in cazul volantelor cu masa dubla in special in cazul celor dezechilibrate prin uzura arcurilor fiabilitatea lor scazuta este deja stiuta nu numai la Opel dar cam la toate marcile care au adoptat aceasta solutie novatoare care face de fapt mai mult rau si aduce costuri suplimentare in exploatarea unui motor alaturi de alta tampenie si anume fulia cu cauciuc antivibratii si nemaipomenitul alternator cu ambreiaj la fulie,cu alte cuvinte piesele care se aruncau odata cu iesire din serviciu al unui motor dupa N ani si X sute de mii de km. neschimbate erau Volanta,Fulia,Fulia alternatorului....acum se schimba cam la 50.000km prin bunavointa capetelor patrate de la proiectare si mai aduc in buzunarele fabricantului (in alte tari binenteles) cel putin 3.000-4.000E in plus la costul total al folosirii motorului respectiv.
  • Toma Gabriel

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Am o problema cu o bataie puternica, aparuta in timpul mersului, dupa care sa oprit motoru si nu a mai vrut sa porneasca! Unde imi recomandati sa merg? Totul sa petrecut pe weekend.

Marca: Opel Astra G
Tipul: y20dth
  • cosmin stiuca

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Signum 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Toma Gabriel a scris:Am o problema cu o bataie puternica, aparuta in timpul mersului, dupa care sa oprit motoru si nu a mai vrut sa porneasca! Unde imi recomandati sa merg? Totul sa petrecut pe weekend.

Marca: Opel Astra G
Tipul: y20dth

Te sfatuiesc sa mergi la service-ul lui Andrei.Dai un search si gasesti nr. de telefon si adresa.
Daca s-a rupt vibrochenul ,trebuie sa-l schimbi cum am facut eu sau sa-ti cumperi un alt motor.
  • Toma Gabriel

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Multumesc Frumos "Cosmin Stiuca" pentru sfat.
Astazi am fost la service-ul lui ANDREI, am facut constatarea din care a rezultat vibrochenul rupt.
Am fost multumit din momentul intrarii pe poarta service-ului din toate puncetele de vedere! Masina a fost lasata la reparat, dupa ce o voi lua, va voi anunta!
RECOMAND SI ALTOR MEMBRI OPEL sa mearga la SERVICE-UL lui ANDREI!
  • costache

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Galati
  • Masina: Zafira 2003 Y20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Mai multe detalii despre masina ,an de fabricatie....
  • cosmin stiuca

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Signum 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Toma Gabriel a scris:Multumesc Frumos "Cosmin Stiuca" pentru sfat.
Astazi am fost la service-ul lui ANDREI, am facut constatarea din care a rezultat vibrochenul rupt.
Am fost multumit din momentul intrarii pe poarta service-ului din toate puncetele de vedere! Masina a fost lasata la reparat, dupa ce o voi lua, va voi anunta!
RECOMAND SI ALTOR MEMBRI OPEL sa mearga la SERVICE-UL lui ANDREI!

Daca-mi permiti o sugestie..... Decat un motor second hand cu foarte multi km. la bord,mai bine repara-l pe al tau.Te va costa ceva bani dar cu siguranta te va tine mai mult.
  • Toma Gabriel

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2011

  • Mesaj Privat
cosmin stiuca a scris:
Toma Gabriel a scris:Multumesc Frumos "Cosmin Stiuca" pentru sfat.
Astazi am fost la service-ul lui ANDREI, am facut constatarea din care a rezultat vibrochenul rupt.
Am fost multumit din momentul intrarii pe poarta service-ului din toate puncetele de vedere! Masina a fost lasata la reparat, dupa ce o voi lua, va voi anunta!
RECOMAND SI ALTOR MEMBRI OPEL sa mearga la SERVICE-UL lui ANDREI!

Daca-mi permiti o sugestie..... Decat un motor second hand cu foarte multi km. la bord,mai bine repara-l pe al tau.Te va costa ceva bani dar cu siguranta te va tine mai mult.


Mersi frumos pentru sfat! Asta voi face.Mai multe detalii dupa ce o rezolv!
  • Toma Gabriel

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Cumpar CUZINETI PALIER standard, pentru Opel astra G-y20DTH.
Astept oferte!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR