Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • deleted-11331

  • Mesaje scrise: 768
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
DB77AAA a scris:Interesant este ca se rupe cu precadere la Astra G, Zafira A si Vectra C cu PSG 16. Prea putin la PSG 5. Uzual totul se pune pe seama unui defect de fabricatie ce sta ascuns minim 250.000 km. Eu sunt de parere ca problemele apar din cauza volantei la PSG16 care e cu masa dubla. Inca nu fac legatura la PSG 5
si daca il inlocuim cu un vibrochen de 2,2 ? care teoretic e identic, insa nu stiu ( si aici intram prea adanc in detalii...) daca tratamentul de calire, materialul din care e turnat raman identice... eu nu am auzit de motoare de 2200 cmc diesel care sa fi avut vibrochen rupt ? Question
Skip ads

  • beculetzu

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2002 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2008

  • Mesaj Privat
y22dth, vibrochen rupt in dreptul pistonului 2 la 252.000 km.
Deci se poate si la 2.2. Partea si mai interesanta este ca s-a rupt in timp de masina statea pe loc cu motorul la ralanti.
O posibila cauza, (cel putin la mine singura explicatie care am putut-o gasi) ar fi distributia. Chiar atunci dusesem masina sa imi schimbe distributia dupa ce la schimbarea baii de ulei am gasit bucatele de ebonita de pe patine.
Partea "buna" a fost ca s-a rupt chiar in usa service-ului.
  • Liv68

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Salut !

Privind discutia cu vibrochenul, vreau sa reamintesc ca eu am auzit un mic zgomot anormal inca cu 3-4 sute de kilometri inainte (parea sa fie la un piston/cuzinet - dupa cate am eu habar). In momentul critic, acel zgomot s-a accentuat brusc, apoi s-a mai rotit de cateva secunde si - trosc - motorul s-a oprit. Aveam cam 100 pe ora in viteza 5-a si o calcasem moderat, fiind in depasire.
La cat ma pricep eu, pare sa fie cum zice colegul "Geo89", cuzinetul de la biela 2 - sau pe-acolo, o problema de ungere.

Ca sa inchid discutia din postul meu de pe pagina precedenta privind problema cu joja care nu ajunge la ulei dupa schimbarea motorului- am fost la Opel (RM. Valcea) si intr-adevar nu statea bine teava care intra in baie - desi prima oara au zis ca era la semn ! Intai au incercat s-o traga afara, dar n-au reusit decat partial, asa ca au decis s-o puna la loc. Asa au constat ca problema s-a remediat. Deci daca schimbati motorul, aveti in vedere problema cu teava jojei !
  • deleted-11331

  • Mesaje scrise: 768
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
beculetzu a scris:y22dth, vibrochen rupt in dreptul pistonului 2 la 252.000 km.
Deci se poate si la 2.2. Partea si mai interesanta este ca s-a rupt in timp de masina statea pe loc cu motorul la ralanti.
O posibila cauza, (cel putin la mine singura explicatie care am putut-o gasi) ar fi distributia. Chiar atunci dusesem masina sa imi schimbe distributia dupa ce la schimbarea baii de ulei am gasit bucatele de ebonita de pe patine.
Partea "buna" a fost ca s-a rupt chiar in usa service-ului.
sa inteleg ca la omega B ? si chestia cu ebonita in baia de ulei s-a intamplat si la mine insa nu aceasta era cauza ci vina mea, alta cauza pt care am schimbat motorul, insa ebonita aceea provine de la patina de la balancer-shaft care se roade dupa anumiti km ( 200k, 250k sau chiar mai mult) al meu avea 252k pe bord insa la service Maiandrei si baieti au cazut de acord, ca si mine de altfel ca avea peste 350k... ok, la tine la 2,2 s-a rupt dupa ce ai schimbat doar distributia sau si ambreiajul ? da mai multe detalii!
Skip ads

  • beculetzu

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2002 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Da, Omega B.
La mine s-a rupt inainte sa schimb distributia.
Cand am dus masina la service sa schimb distributia s-a rupt. Acum am schimbat motorul, am pus distributia noua si astept sa vad daca se mai intampla ceva. Ce-i drept, in pompa de ulei mai erau bucatele de ebonita si probabil de acolo a pornit totul.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
La mine la y17dt s-a rupt pe la 2000rpm in a 5-a. Dar motorul batea in decelerare cu mult timp inainte....
  • deleted-11331

  • Mesaje scrise: 768
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Deci ca sa facem o lista si pe parcurs ( sa speram ca nu o vom mai ingrosa...)
1- raul_alexandru -vectra B, 2000, Y20dth, 215k km, piston2
2- rusu aurel - astra g, 2004, y20dth, km parcursi probabil in jurul valorii de 200k
3- gezu_ka - astra g, 2004, y20dth, 215k km, p2
4- Z.adrian - zafira a, 2004, y20dth, km parcursi prob.tot pe la 200k
5- cosmin stiuca - zafira a, 2004, y20dth, km ?
6- Toma Grabriel - astra g, 2003, y20dth, 241k km, p2
7- crystyxcw - vectra c, 2003, y20dth, km ?
8- Liv68 - vectra c, 2003, y20dth, 243k km, p2
9- Beculetzu - OMEGA B, 2001, Y22DTH, 252k km, p2 ( am scris mare omega B deoarece aceasta problema la omega nu am auzit-o nicaieri inclusiv in alte tari, desi omega e o masina mare si grea-1730 kg goala)
9- BV19MAX - astra g, y17dt, km ?

P.S.- nu pot edita textul sub forma de lista ( nu stiu cum)

BV19MAX: Am editat eu
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
La mine s-a rupt la 134000 km in bord (avand in vedere ca am gasit silicon si la garnitura de chiulasa e clar ca avea undeva la 200.000+ sau poate chiar 300.000+).
Skip ads

  • deleted-11331

  • Mesaje scrise: 768
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc pt ajutor BV10MAX, acum ma intreb oare( gandindu-ma la mine) omega y22dth, are sau nu volanta masa dubla ? parerile despre vibrochen rupt, desi putine, sunt impartite. sunt 9-10 cazuri in 3 ani raportat la... cate zeci de mii de x/y20dth,y22dth or fi in Romania ! inca tind sa cred si sa incerc sa nu ma sperii ca tine de modul de folosire al masinii.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Tine de schimbul de ulei. Se duce unul sau mai multi cuzineti si de aici pana la arborele rupt tine de noroc
  • beculetzu

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2002 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Omega mea are volanta cu masa dubla.
Ebonita de pe patina am gasit-o in baia de ulei si sorbul de la pompa de ulei dar bucatile metalice lipsa nu le-am gasit niciunde, motiv pentru care tind sa cred ca de aici a plecat ruperea vibrochenului si nu de la vreun defect de fabricatie.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
BV19MAX a scris:Tine de schimbul de ulei. Se duce unul sau mai multi cuzineti si de aici pana la arborele rupt tine de noroc

La orice bataie motor care se aude dinspre baie ar trebui demontata baia si schimbati cuzinetii.

Nu costa o avere, iar cu ocazia asta se vede imediat daca vibrochenul are uzuri mari. Daca are, poate va trebui schimbat si motorul... dar macar stii cum stai... oricum iti ramane chiuloasa cu injectoarele si pompa de injectie de pe vechiul motor. Cumperi doar bloc motor si il verifici inainte de a da banii pe el.
Skip ads

  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Ai sa fii surprins, dar de multe ori daca se duce cuzinetul de palier dintre pistonul 2 si 3 nu se aude bataie decat la decelerari bruste, cand incep si ceilalti sa o ia "pe ulei". Din pacate de cele mai multe ori arborele este deja compromis.
  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Mai adauga la lista un Astra G 2002 vibrochen rupt la 390.000 Y20DTH.Client la noi in service.
  • deleted-11331

  • Mesaje scrise: 768
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
la 390k deja e acceptabil, nu la 200k + !
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Pisboy a scris:Mai adauga la lista un Astra G 2002 vibrochen rupt la 390.000 Y20DTH.Client la noi in service.

@Otomega25
Poate e la al 2-lea arbore deja ?

Tot pistonul 2 ? La fel, fara nicio bataie de motor ?
  • deleted-11331

  • Mesaje scrise: 768
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
nu stiu daca e la al 2lea, insa stiu ca Victor de la galati are nu stiu cate Opeluri printre care si o zafira care avea acum 2 ani daca nu ma insel vre-o 280k si nu avea nici-o problema, are Opeluri si cu 400.000 de km ! Da ! 400.000 ! la fel, fara nici-o problema, sper sa dau de el pe aici...
  • deleted-11331

  • Mesaje scrise: 768
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Revin... M-am intalnit zilele astea cu un baiat cu vectra B sa ii fac farurile, avea y20dth, combi si am ramas un pic uimit, masine mergea foarte bine, am uitat sa ii fac poza la kilometraj... avea 385.000 km ! reali ! avea masina de la 140.000 si mi-a spus ca la el uleiul si filtrele nu apuca 10.000 de km si le schimba! deci inca o dovada ca sunt fiabile si ca se poate!
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
nu degeaba se spune ca uleiul si filtrele sunt viata masinii...
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Otomega25 a scris:Revin... M-am intalnit zilele astea cu un baiat cu vectra B sa ii fac farurile, avea y20dth, combi si am ramas un pic uimit, masine mergea foarte bine, am uitat sa ii fac poza la kilometraj... avea 385.000 km ! reali ! avea masina de la 140.000 si mi-a spus ca la el uleiul si filtrele nu apuca 10.000 de km si le schimba! deci inca o dovada ca sunt fiabile si ca se poate!

Cu siguranta vibrochenul nu se rupe din cauza ca schimbi uleiul la 15.000 si nu la 10.000
Si sa stii ca mai e si chestie de noroc.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR