- aflorii nicusor
- ***
- 718 mesaje
- din 15 Mai 2009
- Tigra 2006 Z1.3 DT
- Neamt
aflorii nicusor
- Mesaje scrise: 718
- Locatie: Neamt
- Masina: Tigra 2006 Z1.3 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2009
- Mesaj Privat
- stafffnicu
- *
- 20 mesaje
- din 11 Apr 2011
- Astra 2007 Z19DT
- Brasov
stafffnicu
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2011
- Mesaj Privat
Ieri am zis sa ma apuc si eu, macar sa incerc. Am inceput cu prima bujie (cea mai apropiata de baterie) dar nu am reusit nimic. Dupa ce am scos fisa, am bagat o cheie tubulara lunga si am desfiletat bujia. Pana aici toate bune, dar dupa ce a trecut de partea de filet nu am reusit sa scot bujia, desi puteam sa o misc (deci nu se mai tinea in filet). M-am tot uitat pe acolo daca mai are vre-un fel de clame dar... nimic. Imi puteti spune ce o tine, sau cum pot sa o scot dupa ce am desfiletat-o?.
Intr-un final am infiletato la loc si am zis sa caut un manual ceva, ca sigur gresesc ceva.
Daca aveti idei, please help
Intr-un final am infiletato la loc si am zis sa caut un manual ceva, ca sigur gresesc ceva.
Daca aveti idei, please help
- Negreanu
- ***
- 946 mesaje
- din 07 Mai 2010
- Vectra 2004 Z19DT
- Olt
Negreanu
- Mesaje scrise: 946
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2004 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2010
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
in mod normal se tine doar in filet
ma gandesc la tine sa nu fi facut vreun guguloi de calamina pe partea care incalzeste si de asta sa nu iasa usor...
ai grija ca sunt foarte pacatoase si daca o spargi in motor se complica rau treaba...
trage incet si cu grija de ea si ar trebui sa iasa...
eventual incearca sa invarti putin de ea cand o scoti...
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=73104
in postul al doilea ai 3 poze cu bujiile...
ma gandesc la tine sa nu fi facut vreun guguloi de calamina pe partea care incalzeste si de asta sa nu iasa usor...
ai grija ca sunt foarte pacatoase si daca o spargi in motor se complica rau treaba...
trage incet si cu grija de ea si ar trebui sa iasa...
eventual incearca sa invarti putin de ea cand o scoti...
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=73104
in postul al doilea ai 3 poze cu bujiile...
- stafffnicu
- *
- 20 mesaje
- din 11 Apr 2011
- Astra 2007 Z19DT
- Brasov
stafffnicu
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2011
- Mesaj Privat
In sfarsit am reusit, dar acum am dat de alta belea. Am mai desfacut una alta pe acolo ca sa am acces si am reusit sa le scot. Problema e ca bujiile de le-am cumparat eu is mai scurte cu 6 mm fata de ce era pe masina. Daca ma uit pe net si caut dupa codul motor, peste tot imi da amandoua tipuri de bujii.
Acum as pune de cele care erau pe masina, dar e curios ca pornea destul de greu desi numai o singura bujie era arsa si din cate stiu eu in 3 ar trebui sa porneasca destul de usor.
Asta e ce am cumparat:
Part Number: 0 250 202 036
To construction year: 03.2010
To Chassis No.: 72045139
Block Separation
To Chassis No.: 75030986
To Chassis No.: 78007391
Glow Plug Type: After-glow capable
Rated Voltage: 11 V
Thread Size: M 10 x 1
Cone Pitch: 63
Spanner Size: 10
Tightening torque from: 10 Nm
Tightening torque to: 15 Nm
Port Type: PIN
Fitting Depth: 25 mm
Length: 103 mm
Glow Plug Type: Pencil-type Glow Plug
si asta ce aveam :
Part Number: 0 250 202 132
To construction year: 03.2010
From Chassis No.: 72045140
Block Separation
From Chassis No.: 75030987
From Chassis No.: 78007392
Glow Plug Type: After-glow capable
Rated Voltage: 11 V
Thread Size: M 10 x 1
Cone Pitch: 63
Spanner Size: 10
Tightening torque from: 10 Nm
Tightening torque to: 15 Nm
Port Type: PIN
Fitting Depth: 31 mm
Length: 109 mm
Glow Plug Type: Pencil-type Glow Plug
cele de pe masina teoretic is din 2008 deci nu is cele originale, masina fiind din 2007
De care ar trebui sa pun acum ? mai lungi sau mai scurte ?
Acum as pune de cele care erau pe masina, dar e curios ca pornea destul de greu desi numai o singura bujie era arsa si din cate stiu eu in 3 ar trebui sa porneasca destul de usor.
Asta e ce am cumparat:
Part Number: 0 250 202 036
To construction year: 03.2010
To Chassis No.: 72045139
Block Separation
To Chassis No.: 75030986
To Chassis No.: 78007391
Glow Plug Type: After-glow capable
Rated Voltage: 11 V
Thread Size: M 10 x 1
Cone Pitch: 63
Spanner Size: 10
Tightening torque from: 10 Nm
Tightening torque to: 15 Nm
Port Type: PIN
Fitting Depth: 25 mm
Length: 103 mm
Glow Plug Type: Pencil-type Glow Plug
si asta ce aveam :
Part Number: 0 250 202 132
To construction year: 03.2010
From Chassis No.: 72045140
Block Separation
From Chassis No.: 75030987
From Chassis No.: 78007392
Glow Plug Type: After-glow capable
Rated Voltage: 11 V
Thread Size: M 10 x 1
Cone Pitch: 63
Spanner Size: 10
Tightening torque from: 10 Nm
Tightening torque to: 15 Nm
Port Type: PIN
Fitting Depth: 31 mm
Length: 109 mm
Glow Plug Type: Pencil-type Glow Plug
cele de pe masina teoretic is din 2008 deci nu is cele originale, masina fiind din 2007
De care ar trebui sa pun acum ? mai lungi sau mai scurte ?
- Edwin
- *******
- 6,068 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 6,068
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
- stafffnicu
- *
- 20 mesaje
- din 11 Apr 2011
- Astra 2007 Z19DT
- Brasov
stafffnicu
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2011
- Mesaj Privat
Initial si eu ma gandeam la fel, dar cum ziceam desi 3 dintre bujii erau bune pornea destul de greu (chiar si la 5 grade cu plus). M-am tot uitat pe net la diferite magazine online si am vazut ca majoritatea au adancimea de 25 mm (chiar si Beru care sunt mai laudate decat Bosch) nu 31 cum aveam eu. Acu nu stiu ce sa mai cred..... Daca ar fi fost alea originale atunci garantat as fi mers pe acelasi model, dar au fost schimbate (nu de mine) si ...
Logic si eu ma gandesc ca daca e mai lunga atunci incalzeste mai tare (suprafata e mai mare) da.....
Sau poate ma insel eu si nu ar trebui sa porneasca usor in 3 bujii bune.
Logic si eu ma gandesc ca daca e mai lunga atunci incalzeste mai tare (suprafata e mai mare) da.....
Sau poate ma insel eu si nu ar trebui sa porneasca usor in 3 bujii bune.
- Edwin
- *******
- 6,068 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 6,068
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
- stafffnicu
- *
- 20 mesaje
- din 11 Apr 2011
- Astra 2007 Z19DT
- Brasov
stafffnicu
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2011
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- stafffnicu
- *
- 20 mesaje
- din 11 Apr 2011
- Astra 2007 Z19DT
- Brasov
stafffnicu
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2011
- Mesaj Privat
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
- Bunicu
- ****
- 2,223 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,223
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
- stafffnicu
- *
- 20 mesaje
- din 11 Apr 2011
- Astra 2007 Z19DT
- Brasov
stafffnicu
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2011
- Mesaj Privat
Scuze, prima data cand am facut poza era invers.. deci ce arasa e cea mai neagra si mai lunga, cea de jos.
Ce ma nelamureste pe mine ..... daca ma uit pe magazinele online si cer bujii pentru motorul meu, toate bujiile au adancimea de 25 mm (mai putin modelele de la Bosch care imi da si de 25 si de 31). Deci ca o statistica din 8 modele 7 au adancimea de 25 si numai una de 31 mm.
As merge pe aia mai lunga ca ar trebui sa fie mai bune (teoretic) dar de ce imi pornea foarte greu cu alea (in 3 bujii la +5 grade) ?
Astazi am zis ca o sa le pun pe astea pe care deja le am, sa vad cum se comporta si daca tot asa atunci o sa pun de alea lungi.
As merge pe alea lungi direct, numai ca nu am cum sa le schimb ca is luate din Sibiu acu 2 luni si nu o sa mai ajung pe acolo decat pe la iarna (nu asta era planul initial, ca nu as mai fi luat de acolo daca stiam ca urmeaza sa plec ).
O sa va anunt despre rezultat.
Merci mult pentru ajutor
Ce ma nelamureste pe mine ..... daca ma uit pe magazinele online si cer bujii pentru motorul meu, toate bujiile au adancimea de 25 mm (mai putin modelele de la Bosch care imi da si de 25 si de 31). Deci ca o statistica din 8 modele 7 au adancimea de 25 si numai una de 31 mm.
As merge pe aia mai lunga ca ar trebui sa fie mai bune (teoretic) dar de ce imi pornea foarte greu cu alea (in 3 bujii la +5 grade) ?
Astazi am zis ca o sa le pun pe astea pe care deja le am, sa vad cum se comporta si daca tot asa atunci o sa pun de alea lungi.
As merge pe alea lungi direct, numai ca nu am cum sa le schimb ca is luate din Sibiu acu 2 luni si nu o sa mai ajung pe acolo decat pe la iarna (nu asta era planul initial, ca nu as mai fi luat de acolo daca stiam ca urmeaza sa plec ).
O sa va anunt despre rezultat.
Merci mult pentru ajutor
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
acum pe timp de vara le poti monta fara griji pe cele folosite
cu grija sa nu le rupi la strangere (sunt relativ fragile chiar daca nu par)
de la 5 sau 10 grade in sus nu mai intra deloc...
nu stiu exact de la ce valoare nu mai intra insa la ora asta nu mai au motiv sa intre
pornirea grea e cauzata de cu totul altceva...
cu grija sa nu le rupi la strangere (sunt relativ fragile chiar daca nu par)
de la 5 sau 10 grade in sus nu mai intra deloc...
nu stiu exact de la ce valoare nu mai intra insa la ora asta nu mai au motiv sa intre
pornirea grea e cauzata de cu totul altceva...
- stafffnicu
- *
- 20 mesaje
- din 11 Apr 2011
- Astra 2007 Z19DT
- Brasov
stafffnicu
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2011
- Mesaj Privat
Cand am scos bujiile erau undeva in jur de 18 grade. Ca sa verific bujiile le-am conectat direct la baterie. Pentru ca numai una era arsa eram sigur ca e ars releul de comanda sau e stricata vreo fisa asa ca am luat o bujie si am conectat la fiecare fisa fara sa o introduc in motor, am pus contactul si bujia a inceput sa se incinga.
Concluzia, sunt actionate si la peste 15 grade (sau am eu ceva defect de mi le activeaza indiferent de temperatura) O sa incerc sa vad daca le mai actioneaza atunci cand am motorul cald.
Din pacate si eu tind sa cred ca pornirea greoaie e din alte motive, desi numai prima pornire de dimineata e mai naspa, dar pana nu elimin partea de bujii nu pot sa trec la urmatoarea etapa (inca nu stiu care va fi aia)
Concluzia, sunt actionate si la peste 15 grade (sau am eu ceva defect de mi le activeaza indiferent de temperatura) O sa incerc sa vad daca le mai actioneaza atunci cand am motorul cald.
Din pacate si eu tind sa cred ca pornirea greoaie e din alte motive, desi numai prima pornire de dimineata e mai naspa, dar pana nu elimin partea de bujii nu pot sa trec la urmatoarea etapa (inca nu stiu care va fi aia)
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
mai e un mic artificiu pe care poti sa-l incerci...
cand pui contactul se aude un bazait al pompei de motorina care continua chiar si dupa ce se sting martorii din bord care iti indica ca poti sa dai cheie
mai lasa contactul pus pana cand se termina de bazait si apoi da-i cheie.
e posibil sa fie o problema pe undeva (sa prinda aer) si motorina sa se intoarca in rezervor, in felul asta nu ai motorina ca sa poti porni motorul...
cand pui contactul se aude un bazait al pompei de motorina care continua chiar si dupa ce se sting martorii din bord care iti indica ca poti sa dai cheie
mai lasa contactul pus pana cand se termina de bazait si apoi da-i cheie.
e posibil sa fie o problema pe undeva (sa prinda aer) si motorina sa se intoarca in rezervor, in felul asta nu ai motorina ca sa poti porni motorul...
- stafffnicu
- *
- 20 mesaje
- din 11 Apr 2011
- Astra 2007 Z19DT
- Brasov
stafffnicu
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2011
- Mesaj Privat
si uite asa am ajuns la concluzia ca alea scurte nu is bune pentru motorul meu . Ieri am facut schimbul de bujii cu ce aveam deja cumparate (cu 6 mm mai scurte). Astazi la o temperatura de +10 grade (in bordul masinii) abia abia a pornit.
Am facut si testul sa vad daca imi comanda bujiile cand motorul este cald si nu le comanda.
Undeva pe saptamana viitoare o sa ma apuc din nou de operatia de schimbare bujii si o sa incerc sa fac si un tutorial in speranta ca va fi de ajutor celor care vor sa faca aceasta operatie singuri.
Am facut si testul sa vad daca imi comanda bujiile cand motorul este cald si nu le comanda.
Undeva pe saptamana viitoare o sa ma apuc din nou de operatia de schimbare bujii si o sa incerc sa fac si un tutorial in speranta ca va fi de ajutor celor care vor sa faca aceasta operatie singuri.
- Edwin
- *******
- 6,068 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 6,068
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
- stafffnicu
- *
- 20 mesaje
- din 11 Apr 2011
- Astra 2007 Z19DT
- Brasov
stafffnicu
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2011
- Mesaj Privat
Asa cum am promis o sa incerc sa fac un tutorial pentru schimbarea bujiilor incandescente.
Operatia s-a facut pe un Opel Astra 1.9 CDTI 120 CP 2007
Pentru inceput se desface capacul de plastic de deasupra.
Se desfac cele doua suruburi (cele incercuite cu galben) dupa care se prinde din punctele x si se trage usor in sus
Atentia capacul este prins si cu un colier din plastic, acesta se gaseste langa joja iar sistemul de prindere e simplu
Dupa ce am inlaturat capacul, in partea de sus, langa filtrul de motorina vom gasi bujiile, (destul de ascunse)
in aceasta poza va puteti da seama cam pe unde sunt pozitionate, iar din urmatoarele doua cam cum ar trebui sa arate
La primele doua bujii, cele din partea dreapta (dinspre baterie) se poate ajunge fara alta interventie.
Se scoate capacelul negru din capul bujiei (simpla tragere in sus) si cu o cheie tubulara de 10 (atentie trebuia sa fie mai adanca) se desfileteaza usor bujiile.
Zic usor pentru ca e posibil ca acestea sa fie intepenite si avand in vedere ca is fragile sa nu trageti prea tare.
Se infileteaza noile bujii dupa care se pune capacelul negru inapoi prin apasare pana se aude un click.
Pentru urmatoarele doua bujii accesul nu mai e asa usor si va trebui sa mai demontam cate ceva.
se scot mufele din urmatoarele imagini
pentru a scoate o mufa trebuie sa ridicam cu ajutorul unel surubelnite pana partea galbena in sus, dupa care prin apasare a clamitei negre, mufa poate fi scoasa
se scoate furtunasul de la injectoare, si pentru a nu prinde aer se pune una din bujiile schimbate
si daca o sa fie necesar se desfac si cele doua suruburi de pe capacul chiuloasa, pentru mai multa mobilitate
se desfac cele 2 suruburi din poza urmatoare:
se desfac clemele de prindere a cablurilor
dupa care prin indepartarea piesei demontate (nu total deoarece furtunele vor ramane atasate) vom avea acces si la celelalte 2 bujii.
(habar nu am cum se numeste piesa,daca cineva stie poate sa completeze)
se repeda procedura la fel ca la primele 2, dupa care in ordine inversa se monteaza totul la loc.
Nu uitati sa verificati ca ati contectat toate mufele si nu v-au ramas si piese de rezerva:)
Spor la lucru si daca aveti intrebari nu ezitati
Operatia s-a facut pe un Opel Astra 1.9 CDTI 120 CP 2007
Pentru inceput se desface capacul de plastic de deasupra.
Se desfac cele doua suruburi (cele incercuite cu galben) dupa care se prinde din punctele x si se trage usor in sus
Atentia capacul este prins si cu un colier din plastic, acesta se gaseste langa joja iar sistemul de prindere e simplu
Dupa ce am inlaturat capacul, in partea de sus, langa filtrul de motorina vom gasi bujiile, (destul de ascunse)
in aceasta poza va puteti da seama cam pe unde sunt pozitionate, iar din urmatoarele doua cam cum ar trebui sa arate
La primele doua bujii, cele din partea dreapta (dinspre baterie) se poate ajunge fara alta interventie.
Se scoate capacelul negru din capul bujiei (simpla tragere in sus) si cu o cheie tubulara de 10 (atentie trebuia sa fie mai adanca) se desfileteaza usor bujiile.
Zic usor pentru ca e posibil ca acestea sa fie intepenite si avand in vedere ca is fragile sa nu trageti prea tare.
Se infileteaza noile bujii dupa care se pune capacelul negru inapoi prin apasare pana se aude un click.
Pentru urmatoarele doua bujii accesul nu mai e asa usor si va trebui sa mai demontam cate ceva.
se scot mufele din urmatoarele imagini
pentru a scoate o mufa trebuie sa ridicam cu ajutorul unel surubelnite pana partea galbena in sus, dupa care prin apasare a clamitei negre, mufa poate fi scoasa
se scoate furtunasul de la injectoare, si pentru a nu prinde aer se pune una din bujiile schimbate
si daca o sa fie necesar se desfac si cele doua suruburi de pe capacul chiuloasa, pentru mai multa mobilitate
se desfac cele 2 suruburi din poza urmatoare:
se desfac clemele de prindere a cablurilor
dupa care prin indepartarea piesei demontate (nu total deoarece furtunele vor ramane atasate) vom avea acces si la celelalte 2 bujii.
(habar nu am cum se numeste piesa,daca cineva stie poate sa completeze)
se repeda procedura la fel ca la primele 2, dupa care in ordine inversa se monteaza totul la loc.
Nu uitati sa verificati ca ati contectat toate mufele si nu v-au ramas si piese de rezerva:)
Spor la lucru si daca aveti intrebari nu ezitati