Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • troleu76

  • Mesaje scrise: 183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2012

  • Mesaj Privat
softul e valabil si pt masini cu ac?
Skip ads

  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,211
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
da este pentru masini cu AC sau climatronic doar sa nu fie echipate cu acel calculator. Din august 2002 cred, Opel a renuntat la acel calculator... deci daca masina este fabricata dupa aceasta data se potriveste softul, care este original de la Opel nu ceva modificat.

Daca am permisiunea il pot atasa aici pe club fara nici o cerinta.
  • mishu_b

  • Mesaje scrise: 1,669
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
@Kay - si care este problema daca sw ar fi modificat ca sa nu mai contina informatii pentru EGR?
Care ar fi incovenientele la sw modificat?
  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,211
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
nu stiu... am specificat asta sa stie toata lumea ca este ceva original de la Opel. Poate unul modificat ar fi si mai bun, dar eu il am pe cel original.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu trebuia sa creasca consumul, poate mapa proasta poate iarna nu-i ca vara.
  • mishu_b

  • Mesaje scrise: 1,669
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Kay a scris:nu stiu... am specificat asta sa stie toata lumea ca este ceva original de la Opel. Poate unul modificat ar fi si mai bun, dar eu il am pe cel original.


exista motorizari la Opel care nu au EGR din fabrica - corect!

Motoarele care nu au EGR din fabrica nu consuma mai mult decat cela care au EGR, prin urmare nu intleg de ce la tine consuma mai mult cu softul fara EGR, se prea poate (asa cum a subliniat si Dan) sa nu fie ceea ce trebuie
  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,211
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
este scrisa cu tech2 pentru motorizarea mea dupa VIN cu optiunea fara EGR... consumul il raportez la ce-mi apare pe CID si nu este chiar 1L... dar aici intervine si altceva, masina este mai sprintena si sincer apas pedala de acceleratie mai "apasat" Very Happy. Nu ma plang oricum de consum... sunt pe gaz si chiar nu conteaza.

Pentru cine vrea mapa i-o ofer pentru studiu.
  • mihailionut

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Sep 2014

  • Mesaj Privat
Salut,

Dupa ce am tot citit pe forum discutiile sunt impartite, vreau sa curat EGR-ul si clapeta de acceleratie dar inainte poate ma ajuta cineva cu 2 sfaturi (de preferat cine are sau a avut aceeasta motorizare) :
1. Poate cineva sa imi puna la dispozitie o documentatie de la Opel cum ca ar fi indicat pt motorizarea mea Z16SE sa se anuleze EGR-ul fara a exista consecinte negative (am cautat dar nu am gasit nici macar in germana) ?
2. Daca se anuleaza EGR-ul inclusiv resoftare ce impact are la trecerea ITP-ului in conditii normale ( vreau o parere strict de la cineva care a trecut ITP-ul cu aceasta motorizare in conditiile de mai sus resoftare ECU+blind) ?

Va multumesc anticipat!
Skip ads

  • uskatu

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1997 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Salut! La euro 2, in cazul meu x16szr, anularea se face scotand mufa de la egr si punand garnitura fara gauri sau decat scot mufa fara sa mai blindez? Cum e mai bine pentru motor si ce efecte negative si pozitive apar?
  • arachnid

  • Mesaje scrise: 391
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 2006 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2010

  • Mesaj Privat
In mod normal cu motorul oprit EGR la orice motor trebuie sa fie inchis. Deci , daca scoti mufa ar trebui sa ramana blocat pe inchis si motorul ar trebui sa functioneze ok. Dar, este foarte posibil ca din cauza calaminei egr ul sa nu inchida perfect etans, caz in care motorul functioneaza defectuos, pierde din putere. Cel mai sigur e sa pui un blind si sa scoti apoi mufa. Va ramane martorul de gaze aprins in bord, acesta fiind singurul inconvenient.
Eu asa merg de peste 2 ani si nu am avut niciun fel de probleme in functionarea masinii. Ideal ar fi scos egr si din soft...operatiune pe care o voi face cand se va ivi ocazia.
  • uskatu

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1997 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Am blidat EGR, dar am lasat mufa conectata. Poate afecta motorul sau ecu, este mai bine sa deconectez si mufa?
Ca efecte pozitive, masina trage mai bine, este mai vioaie, nu mai trepideaza la plecarea de pe loc la rece si nu mai are fluctuatii de relanti la cald.
  • arachnid

  • Mesaje scrise: 391
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 2006 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Neaparat deconecteaza mufa! Altfel se va transmite la ECU faptul ca EGR e blocat si va merge in regim de avarie - limp mode.
In mod normal trebuia sa ti apara in bord masina cu cheita sau martorul de gaze. Ai vreun martor aprins?
Se tureaza peste 3500 rot. pe minut?
Skip ads

  • uskatu

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1997 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Nu am martor aprins in bord si de turat se tureaza normal, nu am incercat peste 3500, dar probez maine. Cand am mers si cu mufa deconectata, am avut check aprins in bord.
  • arachnid

  • Mesaje scrise: 391
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 2006 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Cu mufa deconectata e normal sa fie aprins check engine, dar motorul trage foarte bine asa! Si la mine e la fel de aproape trei ani
  • tase

  • Mesaje scrise: 1,985
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
TREBUIE setat si din ECU ...lipsa EGR...
  • trayan72

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Aug 2012

  • Mesaj Privat
am un opel zafira pe motorina si am o problema cu EGR. lam schimbat anul trecut (2014) deorece sa spart membrana si acuma iar sa spart.Poate sa spuna si mie cineva daca a mai avut probleme si care a fost problema.
  • arachnid

  • Mesaje scrise: 391
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 2006 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2010

  • Mesaj Privat
In mod sigur au avut si altii probleme. Spre exemplu aici https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=21929
Dar poti cauta si altele....
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Salut, eu n-am probleme cu EGR, dar ma-ntrebam si eu, asa, pentru toate problemele create de EGR, doar anulare/blindare/scos mufa/etc se poate? Nu-i posibil sa se mearga mai departe, la "root cause" poate? Daca pe valva EGR se fac depuneri, care cauzeaza blocare pe deschis, care provoaca ralanti haotic, pornire greoaie,etc nu cautam intai cauza depunerilor? Daca ne gandim ca EGR face parte din aproape toate scenariile de functionare a motorului scrise in softul ECU, eu zic ca EGR e destul de important si ar trebui lasat sa functioneze, iar problemele trebuie cautate in locurile care le cauzeaza.. Scoaterea din joc a EGR-ului, prin logica deductiei sunt 99,9937% sigur ca mareste consumul prin faptul ca sonda lambda trimite semnal "lean" la ECU care imbogateste amestecul, temperatura de ardere va fi mai mare, uleiul mai incins va imbatrani mai repede,va deveni mai subtire, componentele se vor uza prematur, etc.. Deci? Se prefera un avantaj pe termen scurt(relanti stabil, disparitie martor bord, zvac mai bun, etc) in detrimentul functionarii in parametrii testati de producator si pe un termen cat mai indelungat?

E doar o parere expusa, deci fiecare face cum considera.

Bafta la toate!
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
EGR ai pe mașinã pentru a fi mai puțin poluant.
Cauza problemelor nu e el cu gazele evacuate. ....
Avem mizerie mai multã atunci cand existã consum de ulei.
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Tocmai asta e.. arde ulei, se depune, blocheaza, strica mersul la ralanti, logic unde e problema,la EGR? Da, cu EGR polueaza mai putin pentru ca recircula o parte din gazele arse, scade temperatura in camera de ardere, scade consumul prin echilibrarea amestecului de gaze in camera de ardere etc. Aceeasi cantitate de gaze intrata in camera de ardere are componenta diferita cu/fara EGR deci valori AFR trimise de lambda diferite si consum diferit, nu?
Uite, fara lauda, a mea nu arde ulei, EGR era "curat" am avut aprox. 0,5mm de calamina.. Dar daca aveam depuneri cautam cauza de baza, nu peticirea. Ulei ars in conditii de uzura normala nu cauzeaza blocarea foarte des, si o curatare la 25-30.000km nu e mare bataie de cap.. dar daca se imbacseste des, eu asi cauta problema in alta parte..
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR