Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • raven85

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Am si eu un Opel Astra din 2001 pe benzina. Mi-a facut niste probleme la pornire, am curatat electrovalva EGR si o perioada a fost ok. Acum insa am iarasi probleme la pornire (daca motorul e cald porneste la a doua sau a treia cheie). La service mi-au zis k e EGR.
Decat sa inlocuiesc cu una noua care e cateva milioane, merita un bypass din soft?
Ma tem sa nu apara efecte secundare serioase.

Multumesc
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Curatarea valvei EGR pare simpla dar e o arta, sa cureti si throttle body ca dupa simptome cam e cazul. Daca nu te pricepi ma cauti pe mine sau Iulian. Discutam pe larg la intilniri, in fiecare simbata la Palat stinga.
  • dolphspeed99

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Salut!
In nov 2007 am schimbat valva EGR (am un Opel Astra 1.6i din 2001, motor Z16SE) si totul a fost ok pana in martie 2008, cand a inceput sa mi se opreasca motorul in ralanti la revenire din turatii mai mari. Si m-am plimbat pe la multe service-uri si multi mecanici pana cand mi s-a propus o solutie f simpla: resoftarea ECU si programarea lui ca sa nu mai vada valva EGR, masina devenind astfel non euro. M-a costat 150 euro (cu factura) si a trecut deja mai bine d eo luna decand merg cu masina asa. Concluzii:
-masina este mai nervoasa, accelereaza mai rapid
-motorul nu se mai opreste si merge f frumos
-cred ca a scazut putin si consumul (ma refer la consumul extraurban, de la 8-8,5 la 7,5 - ma refer la mers sportiv, cu schimbatul vitezelor la 3500-4000 turatii si viteza constanta 130-150 km/h
-consumul urban mi se pare ca a crescut putin (de la 10 la 10,5)

Imi faceam probleme ca nu-mi vor mai iesi noxele la ITP dar chiar azi dimineata am facut ITP-ul si totul a fost ok.
Deci, pentru cine este amator, recomand bypass-ul valvei EGR in detrimentul schimbarii valvei (care sigur va pica destul de repede).
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
dolphspeed99 a scris:Salut!
M-a costat 150 euro (cu factura)

Hotie nu alta, la cine ai fost ?
Skip ads

  • raven85

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2007

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:
dolphspeed99 a scris:Salut!
M-a costat 150 euro (cu factura)

Hotie nu alta, la cine ai fost ?



Chiar la ce service in Iasi imi recomandati sa fac bypass la EGR. Multumesc
  • raven85

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Imi puteti zice si mie va rog cand va intalniti de obicei in Iasi si unde, poate vin si eu sa ma ajutati cu o problema la motor care imi mananca zilele de ceva vreme. Mersi
  • ovidium

  • Mesaje scrise: 1,016
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2006

  • Mesaj Privat
dolphspeed99 a scris:Salut!
resoftarea ECU si programarea lui ca sa nu mai vada valva EGR, masina devenind astfel non euro. M-a costat 150 euro (cu factura) si a trecut deja mai bine d eo luna decand merg cu masina asa.


1. Masina devenind Non EURO?
N-as crede...

2. 150 de Euro este furt la drumul mare.
pe mine m-a costat resoftarea, ce-i drept in parcare la Polivalenta, de catre Marius, 50 de RON, si iara ce-i drept, fara factura. Cu Tech2, daca am inteles eu bine.
  • raven85

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2007

  • Mesaj Privat
ovidium a scris:
dolphspeed99 a scris:Salut!
resoftarea ECU si programarea lui ca sa nu mai vada valva EGR, masina devenind astfel non euro. M-a costat 150 euro (cu factura) si a trecut deja mai bine d eo luna decand merg cu masina asa.


1. Masina devenind Non EURO?
N-as crede...

2. 150 de Euro este furt la drumul mare.
pe mine m-a costat resoftarea, ce-i drept in parcare la Polivalenta, de catre Marius, 50 de RON, si iara ce-i drept, fara factura. Cu Tech2, daca am inteles eu bine.


Si cum merge masina?
Skip ads

  • dolphspeed99

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Masina merge f bine.
La resoftare a folosit ultimul soft luat de la Opel, deci as spune ca 150 euro e ok.
Am fost la service BTM, la Mircea.
Dan, a fost doar 150 euro pt ca am venit din partea ta Smile ... altfel cred ca imi lua vreo 200 ... sa-ti dea Dumnezeu sanatate!
  • bradu07

  • Mesaje scrise: 0
  • Locatie: brasov
  • Masina: Astra 2006 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Bai fratilor, de unde scoateti voi sute de euro pe resoftare ECU? Uite cat a costat curatare 2 buc valva egr cu garnitura si resoftare (anulare egr din soft).

  • dolphspeed99

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Poate ti-a anulat valva EGR si gata, fara sa-ti instaleze ultimul soft la ECU. Nu stiu. Pretul e f bun dar .... de ce ti-a mai curatat valva EGR daca dupa aia ti-a anulat-o?
  • ovidium

  • Mesaje scrise: 1,016
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2006

  • Mesaj Privat
raven85 a scris:
Si cum merge masina?

Masina merge foarte bine. I-am verificat si consumul - nu exista diferente importante.
Oricum EGR-ul nu functioneaza decat cu motorul rece, deci chestiile cu masina mai nervoasa, motor care merge frumos etc nu sunt decat rezultatul curatarii poate a throttle body - depinde ce au mai facut baietii aia de la service.
Update-ul a fost facut cu soft original, deci nu se pune problema nefunctionarii in parametrii...
Repet, pe mine m-a costat 50 de RON. Strict update de soft.
Skip ads

  • bradu07

  • Mesaje scrise: 0
  • Locatie: brasov
  • Masina: Astra 2006 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
dolphspeed99 a scris:Poate ti-a anulat valva EGR si gata, fara sa-ti instaleze ultimul soft la ECU. Nu stiu. Pretul e f bun dar .... de ce ti-a mai curatat valva EGR daca dupa aia ti-a anulat-o?

Pai aia sunt smecheri ce crezi? Dupa ce mi-ai curatat 2 buc egr (una era cea veche pe care am zis sa o curat ca tot sunt acolo)mi-au spus ca de fapt mai bine o blindez si imi reprogrameaza ecu.Cand am auzit n-am mai stat pe ganduri.
"Poate ti-a anulat valva EGR si gata, fara sa-ti instaleze ultimul soft la ECU. Nu stiu." Nu vezi ca pe factura e trecut CLAR reprogramat ECU MOTOR?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
dolphspeed99 stiu ca baietii nu sunt ieftini si de obicei iau 200euro pe asa ceva. M-au lamurit si de ce: se intimpla sa pice ECU la rescriere si atunci paguba e destul de mare, au avut cazuri de acestea.

bradu07 la tine ceva e dubios pe linga ca sunt smecheri cu curatatul. Vrei sa afli daca e rescris? Simplu, pui un aparat de masura pe mufa EGR pinii din capete si dai pedale, primesti comanda dupa cum o calci atunci clar e teapa.
  • bradu07

  • Mesaje scrise: 0
  • Locatie: brasov
  • Masina: Astra 2006 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Am zis ca sunt smecheri deoarece intai mi-au curatat egr-ul si dupa aia au venit cu varianta cu blindatul si in ce consta ea.Trebuia sa-mi zica de la inceput faza cu blindatul nu dupa ce mi-au curatat 2 egr-uri. Nu inteleg ce e dubios la mine, chestia e ca dupa blindarea propriuzisa n-am mai avut probleme cu ea si nici nu am de gand sa veric treaba cu ecu ca nu am motiv. Daca am probleme merg la ei ca ei au umblat acolo. Ideea e ca de atunci nu mi-a mai facut problema egr-ul, si sunt multumit asa cum merge acum.
Bafta la cei ce vor sa o faca dar ar trebui totusi la un service autorizat cu factura si chitanta(parerea mea).
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Sper sa nu gresesc, dar ar primi eroare daca ar fi facuta doar blindarea fara update cu ultima versiune fara EGR.
  • marius_luca

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2007

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:dolphspeed99 stiu ca baietii nu sunt ieftini si de obicei iau 200euro pe asa ceva. M-au lamurit si de ce: se intimpla sa pice ECU la rescriere si atunci paguba e destul de mare, au avut cazuri de acestea.

bradu07 la tine ceva e dubios pe linga ca sunt smecheri cu curatatul. Vrei sa afli daca e rescris? Simplu, pui un aparat de masura pe mufa EGR pinii din capete si dai pedale, primesti comanda dupa cum o calci atunci clar e teapa.



buna tuturor
Acum 10.000 km aproximativ am avut si eu probleme cu EGR-ul, am cumparat unul nou l-am montat totul a fost ok, pana acum vreo 2 saptamani. Initial am vrut sa anulez EGR-ul, dar m-am inversunat si mam inceput sa-l curat pe cel vechi pe care nu l-am aruncat(solutii, spreiuri, etc) dar in plus nu riscam nimic asa ca l-am pus domnii mei la un transformator de 30 v, nu va speriati nu se intampla absolut nimic pur si simplu a inceput sa lucreze binenteles la impulsuri scurte, l-am pus sus si totul e ok, binenteles ca acum am doua EGR-uri care sun bune pt. ca am repetat aceesi figura si cu cel achizitionat recent care oricum cred ca este m-ai prost decat cel vechi (10.000 km! si gata, mort, blocat nici la 30 v nu lucra).
De aceea vreau sa va spun sa nu dati banii pe una noua, cu atat mai mult pe una second hand.
Cat despre anulare parerea mea:
-am circulat vreo 2 saptamani cu ea pe pozitia inchis, nu avea vana cum se spune, se legana masina putin(in treapta a 2-a sau a 3-a pe la 2500-3000 turatii se simtea cel mai bine).
-acum cu ceea veche reconditionata? zboara are alta viata, nu se mai leagana, porneste chiar mai bine, si credeti-ma nu e efect placebo, pt. ca in 2 saptamani cat am circulat cu ea inchisa atat in oras zi de zi cat si in afara am putut sa simt diferenta.

PS: pt. dancuciureanu, de la ultima mea aparatie pe forum am mai curatat trotle body inca de vreo 2 ori si mi-a iesit mult mai bine decat ultima data. Asa ca, (virgula da) curaj tuturor.
Ok, sa auzim numai de bine
  • merralvinci

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Marius T. a scris:Eu am avut EGR-ul anulat cu garnitura plina cam 1 an. Motorul a functionat fara probleme. In momentul de fata Egr- ul lucreaza in parametri dupa ce mi-a gaurit toate garniturile fie ele din tabla de cutie de suc sau bere fie din clingherit.
am anulat egr-ul(y17dt)dar am obturat teava de recirculare cu o placuta de cupru(4 milimetri).am rupt masina in doua pe o distanta de 200km si am dat garnitura jos sa o verific.nici nu se cunoaste unde a intrat in contact cu gazele de evacuare.oricum,comportamentul motorului sa schimbat intr-un fel.mangai pedala de acceleratie,ralentiul este rotund,cand o calc mananca nori si nici nu mai scoate fumalaul pe care il facea.acum discutand despre e.g.r;acest sistem a fost introdus(OPINIA MEA)numai pt.poluare.cum puii mei sa mearga un motor mai bine folosind gaze de la evacuare?de ce au inventat sistemul turbo?de ce au inventat sistemul cu 4,5 supape pe cilindru?ca sa intre mai mult aer in motor,ca motorul sa fie mai puternic si mai economic.de ce exista intercooler?aerul rece este mai dens ceea ce ajuta la umplerea mai buna a cilindrilor.nu ati observat ca in momentul de fata cele mai mari probleme pe care le au motoarele se datoreaza sistemelor antipoluare?sonda lambda se buleste cam la 90.000-120.000km(producatorul spune ca tre verificata vizual si daca ai consum mare de carburant si ea arata colmatata de funingine(calamina)tre schimbata)skoda consuma la un moment dat 20%.am fost la service,idiotii mi-au spus ca am probleme cu catalizatorii.le-am cerut sa-mi schimbe sondele lambda(4 bucati)si dupa aceea a revenit consumul la o valoare incredibila(8.7%).catalizatorul la mine la masina cand l-am dat jos era negru,abia mai vedeai cateva firicele de lumina prin el.dupa ce l-am dat jos,sa simtit iarasi mai ales la reprizele de la 80 la 140 in a 5-a. m-am uitat trei zile la egr-ul de la opelul meu si nu am observat nici macar un singur lucru care sa ma faca sa nu-l anulez.singurul lucru de care ma tem este sa nu inceapa sa se desprinda jegul din galeria de admisie si sa-mi intre in motor sa-mi infunde injectoarele sau sa-mi blocheze vreo supapa.astazi sa aprins becul de la bord(masina cu cheie)mi-a pus motorul in fund(calculatorul)si dupa ce l-am oprit nu sa mai aprins.am mai facut 40km de la acest incident dar nu sa mai aprins nimic.deci,trei inventii anti motor si pro poluare:debitmetru,egr(sonda lambda)si catalizator.
  • merralvinci

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2008

  • Mesaj Privat
BAZGANM a scris:am observat si eu ca la prima impresie merita.se acccelereaza uniform si nu mai scoate fum.dar imi este frica de efectele secundare si de consum,mai ales ca diesel nu am vazut blindat la egr
consumul nu poate sa creasca daca anulezi egr-ul.mergand cu un raport de aer mai obtim in cilindri,consumul scade.de cand l-am anulat n-am verificat consumul dar,pun pariu pe masina mea ca va fi sub valoarea initiala(de cand sa bulit imi consuma 6%)acum a inceput sa cada acul abia la 140km(inainte la 100 incepea sa coboare)cu efectele secundare,teoretic nu are ce sa se intample.te voi tine la curent.
  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
teoretic ai dreptate,egr actioneaza pentru scurt timp si prost.eu cu el nefunctional eram uimit de schimbarile in bine privind functionarea motorului .banuiesc ca nu are legatura cu turbina nu?preluarea gazelor in egr se face inainte de intrarea in turbina nu?astept sa vad ce efecte are la tine si daca poti si un consum,sincer,sa faci te rog.sint destul de stresat cu consumul cu noile preturi la carburant si nu vreau sa depasesc consumul sa zicem normal pe care il am acum.a,si unde ai blindat egr?chiar la iesirea din evacuare?daca da cit de greu a fost sa desfaci suruburile?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR