Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
in prima poza este faza lunga in modul automat indiferent de viteza(doar in functie de intuneric), care are acea forma pana atingi cum zice in manual viteza de 115km/h si se transforma in poza 2 (creste puterea la bi-xenon de la 35w la 38W )
"Iluminarea pe autostradã
Se activeazã automat la viteze peste aproximativ 115 km/h ºi miºcãri minime ale volanului. Cupleazã temporizat sau direct când autovehiculul accelereazã puternic. Fasciculul de luminã este mai lung ºi mai strãlucitor." adica poza 1 din randul 2
Skip ads

  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Poza 1 rand 1 e faza lunga indiferent de viteza (si la 70km/h si la 180 km/h e la fel)
Nu are cum sa se transforme in poza 1 rand 2 care e faza scurta la peste 100-115km/h. Inseamna ca la peste 100 km/h lumineaza mai scurt si mai concentrat pe mijloc, ceea ce nu e logic.
Poza 2 rand 1 e faza scurta la sub 100km/h si se transforma in poza 1 rand 2 la peste 100km/h, cupleaza temporizat ...
Ar trebui sa testez fara functia automat faza scurta/lunga, pt ca probabil se schimba din scurta (sub 100km/h) direct in lunga, fara sa aiba timp sa se transforme in scurta peste 100km/h.
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Vãd cã le interpretezi aºa cum vrei tu, atât poza cât ºi explicaþia lor e din broºurã opel, dacã nu crezi ce am scris mai sus cautã pe google funcþiile afl opel

Le scuze pentru postare repetatã scriu de pe telefon ºi cred cã e o problema cu formul


Ultima modificare facuta de lucio85 la Dum 11 Aug, 2013 9:57 pm
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Vãd cã le interpretezi aºa cum vrei tu, atât poza cât ºi explicaþia lor e din broºurã opel, dacã nu crezi ce am scris mai sus cautã pe google funcþiile afl opel
Skip ads

  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Nu e vorba ca nu cred dar asa mi se pare normal. Faza lunga e numai una la orice viteza. Celelalte moduri de iluminare sunt pt faza scurta. Eu zic ca functia "highway" e pt faza scurta, pt ca atunci cand nu esti pe automat faza scurta/lunga, faza scurta asimetrica sa se transforme in faza scurta concentrata cu bataie mai lunga chiar si atunci cand nu aprinzi faza lunga. Repet, din ce am citit si inteles faza lunga nu se schimba in functie de viteza, doar faza scurta.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
lucio85,
M-am uitat din nou pe net dupa felul in care functioneaza AFL-ul. Din cartea masinii si din toate animatiile vizionate reiese cum se modifica felul de iluminare in functie de viteza (0-30, 30-50, 50-100, >100km/h). Toate astea se realizeaza pe faza scurta (nu lua in considerare faptul ca ai activata optiunea de asistenta pt faza lunga). Deci tu pleci de la 0km/h si mergi pe autostrada numai pe faza scurta si ar trebui sa treci prin toate cele 4 moduri de iluminare a fazei scurte (fara a lua in considerare iluminarea dinamica in curbe, conditii meteo nefavorabile etc) La peste 100km/h o sa vezi cum faza scurta se lungeste un pic si devine aproape simetrica cu 2 zone mai late in apropierea masinii (cea din poza 1 rand2). E o mare diferenta intre acest fascicol si faza lunga care este un con cu bataie mare si care arata la fel si la 50km/h si la 180km/h si daca te uiti in poze o sa vezi si marimea fascicolului pe faza lunga.
Cand ai timp si drumuri incearca sa faci experientele astea cu AFL-ul si sa imi spui daca faza lunga devine lumina de autostrada asa cum spui tu la peste 100km/h, adica se scurteaza. Incearca si cu asistenta pt faza lunga activata si neactivata. Acelasi lucru o sa incerc sa il fac si eu. Eu am mers numai cu asistenta pt faza lunga activata si la viteze de peste 130km/h, o sa fac testul la diferite viteze cu si fara asistent.
Tot asa lucreaza si la Insignia (arata cum se modifica faza scurta in diferite situatii si la diferite viteze fara faza lunga, nu are asistentul activat pt ca ala ar putea sa comute pe faza lunga la orice viteza in functie de iluminarea exterioara)

http://www.youtube.com/watch?v=nCHG9148XcY

Asta e parerea mea, eu ma intrebam de ce nu am vazut la mine fascicolul din poza 1 rand 2 indiferent daca eram pe faza scurta, lunga, cu asistent activat...

  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
@clau70

le-am urmarit zic eu suficient in ultimi 3 ani, ce nu vrei tu sa intelegi este ca ,,functia auto,, nu face nimic altceva decat sa schimbe singura faza scurta in lunga, functii sistemului AFL, si sunt cele enumerate mai sus,
ex:drum neiluminat si fara trafic cu AUTO activat, porneste pe faza scurta si mentine asa pana la viteza de 80km/h dupa care schimba in faza lunga pana ating viteza de 110-120km/h dupa care fascicolul de lumina se lungeste ca in poza 1 de pe randul 2
cred ca sunt suficient de explicit si rog si alti colegi cu AFL sa faca completari daca e cazul
seara buna
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Pai tocmai, poza 1 rand 2 are o bataie mult mai mica decat poza 1 rand 1 care e faza lunga. Nu cred ca la o viteza mai mare bataia farurilor e mai mica. Tu spui ca se lungeste, dar de fapt e mai scurt fascicolul. Cand e pe faza lunga (poza 1 rand 1) ilumineaza "tot satul" si nu se mai modifica fascicolul indiferent de viteza. Cand spui de functia "auto" cred ca te referi la asistentul de faza lunga, nu la comutatorul de lumini care are si pozitie "auto". Intradevar, asistentul de faza lunga nu face nimic altceva decat sa schimbe singura faza scurta in lunga si invers. Dar modul de iluminare in functie de viteza se schimba si fara asistent activat. Hai sa lasam asistentul de faza lunga deoparte, nu ne intereseaza, il dezactivam. Si in conditiile astea ar trebui ca iluminarea sa se faca in felul urmator:
0-30km/h, poza2 rand3
30-50km/h, poza1 rand3
50-100km/h, poza2 rand1
>100km/h, poza1 rand2
Cand dam faza lunga o sa fie poza1 rand1, si asa ramane indiferent de viteza (ca e 80, 100, 120, 150km/h). Da faza lunga pe loc si faza lunga la 150km/h si o sa vezi ca la fel bate.
Eu sunt nelamurit ca nu am vazut ca la viteze de peste 100-110-120km/h sa lumineze ca in poza 1 rand2 pe faza scurta, chiar si pe faza lunga cum spui tu, cu toate ca faza lunga nu are mai multe moduri de iluminare.
Cred ca m-am exprimat destul de coerent si logic.
Hai sa vedem ce mai zic si alti colegi cu AFL, asta nu inseamna ca incheiem discutia intre noi, fiecare cu parerea si argumentele lui.
Drum iluminat! Smile
Skip ads

  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,753
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Tin sa precizez ca si la mine se intampla acelasi lucru pe care l-a mentionat lucio85 si anume pe pozitia AUTO pe drum neiluminat,fara trafic din partea opusa se comuta automat pe faza lunga la viteze mai mari de 80-90km/h,iar la aparitia unui fascicul de lumina din fata trece pe faza scurta,dupa care revine pe faza lunga daca s-au indeplinit conditiile de viteza si iluminat din sens opus.
Din pacate am avut neplacuta surpriza sa "supar" ceva participanti la trafic prin Turcia,cand se comuta pe faza lunga si nu sesiza stopurile masinii din fata decat la distanta care facea ca respectivul sa fie deranjat de lumina puternica a farurilor mele.
Din pacate nu am reusit sa deosebesc acele momente cand fasciculul de lumina se modifica precum in pozele 1 si 2 de pe randul 3 si atat mai mult poza 3 randul 1,deoarece nu prea am facut drumuri noaptea in conditii meteo nefavorabile,iar prin oras chiar nu-ti poti da seama de acele diferente.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Da, asa este, pe pozitia auto (cu asistentul de faza lunga pornit), cand nu e trafic sau drumul e neiluminat se comuta automat din scurta in lunga si invers cand sesizeaza trafic..., dar discutia era ca nu am observat in nici o situatie pana acum sa lumineze in ca in poza1 rand2 (mod autostrada) chiar daca depaseam viteza de 100-110km/h...
lucio85 sustine ca "...faza lunga pana ating viteza de 110-120km/h dupa care fascicolul de lumina se lungeste ca in poza 1 de pe randul 2". Eu sustin ca lumina de autostrada e o lumina cum sunt si cele de oras, de zona pietonala..., care se aprinde la peste 100km/h si care e mult mai scurta decat faza lunga, cea de autostrada avand o bataie maxima de aprox 140m, iar cea lunga fiind maximul fascicolului de iluminare atat in lateral cat si in lungime (dupa cum se observa si din grafica din poze).

High Beam Light (already included in the previous AFL generation) provides maximum headlamp beam output and range. The High Beam Light optimally illuminates the full width of the road. The headlamps brighten from 35 to 38 watts.

Highway Light intensifies and slightly raises the headlamp beam when there is no risk of blinding oncoming traffic and the smoother road surface causes fewer vehicle body movements. Highway Light creates a 140 meter long beam, improving illumination of the left-hand roadside and brightens the lamps from 35 to 38 watts to improve noticeable visibility. The Highway Light activates automatically above 100 km/h, but only when the steering angle sensor indicates that the road’s curve radii do not match those of a country road. Highway light intensifies and slightly raises the headlamp beam where there is no risk of blinding oncoming traffic and smoother road surface causes few vehicle body movements.

Sursa:
http://media.opel.com/media...les/AFL/2009.html

Deci lumina de autostrada e o lumina care se intensifica si ridica usor corpul lampii in anumite conditii... si are o bataie de aprox 140 metri, pe cand faza lunga ofera un randament maxim si o iluminare optima pe toata latimea drumului.

Probabil ca la mine nu s-au intrunit conditiile necesare ca sa vad si tipul asta de iluminare "pe viu" ca sa zic asa. Data viitoare o sa merg fara asistent pornit.

gyzmo, intr-adevar lumina precum in pozele 1 si 2 de pe randul 3 sunt mai greu de observat cum bat si se modifica in oras, dar poti sa le testezi pe stradute mai intunecate, fara iluminare stradala, sau chiar in afara orasului pe intuneric, plecand de pe loc si trecand prin toate fazele de iluminare in functie de viteza, dar dezactiveaza asistentul de faza lunga ca sa nu se aprinda faza lunga in cazul in care e prea intuneric si sa nu mai poti vedea schimbarile de iluminare.

Numai bine,
  • kakas19

  • Mesaje scrise: 102
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Salut, si eu am AFL dar nu pot sa activezi faza scurta/lunga automata.
Pina acum am incercat asa: cheia in contact si trag spre mine maneta de semnalizare( adica flash continu) pun contact si se aprinde un martor galben care se clipeste de cateva ori. Seara se aprinde automat faza scurta si cand intru pe autostrada imping maneta de 2 ori( adica flash invers) la prima impingere se aprinde faza lunga la al doilea se opreste si atit. Niciodata nu am vazut martorul de faza lunga automata aprinsa la mine. Poate sa ma ajuta cineva cu un video cum se activeaza faza lunga automata? Multumesc.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Activarea se face, asa cum ai zis si tu, impingand de 2 ori maneta de semnalizare. Dublu flash-ul asta invers trebuie sa il faci destul de repede.

Skip ads

  • kakas19

  • Mesaje scrise: 102
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Am incercat de mai multe ori dar nu vrea deloc, se.aprinde si imediat si stinge faza lunga. Ma enerveaza rau de tot.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Nu stiu daca neaparat are legatura, dar poate ai activata optiunea de conducere in afara tarii (conducere pe partea stg) pt ca spui ca atunci cand pui contactul clipeste martorul din bord.
Vezi cum se activeaza/dezactiveaza.


  • marce

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2008

  • Mesaj Privat
@kakas19
atunci cand ai comutarea pe faza lunga automata iti apare un martor in bord, deasupra celui de pozitie, care indica un far impreuna cu litera "A"
trecerea automata pe faza lunga are loc numai atunci cand senzorul de la oglinda nu detecteaza faruri, stopuri sau luminat ambiental (stalpi de iluminat public)
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
In urma cu aproximativ o luna nu s-au mai stins afl-urile pe mod automat, am facut un update software iar un timp totul a fost ok. In urma cu 2 saptamani iar nu s-au stins farurile, asa ca am mers la reprezentanta, cei de acolo au constatat problema si au comandat modulul optic ce vede daca este ziua ori noapte, vineri l-am schimbat iar acum totul este ok.V-am spus si voua aceasta intamplare in ideea ca poate va veti lovi si voi de problema asta, cei din service initial au refuzat sa schimbe acest modul optic pentru ca din spusele lor, asa ceva nu s-a mai intamplat, iar ce de la GM au cerut detalii despre problema, inclusiv poze.
  • kakas19

  • Mesaje scrise: 102
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Oct 2010

  • Mesaj Privat
clau70 a scris:Nu stiu daca neaparat are legatura, dar poate ai activata optiunea de conducere in afara tarii (conducere pe partea stg) pt ca spui ca atunci cand pui contactul clipeste martorul din bord.
Vezi cum se activeaza/dezactiveaza.



Da asta am activat(am si oprit cand am vazut ca nu vad bine asa), nu pot sa activezi deloc faza lunga automata. nu are nimeni un video cu activarea?
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
tu sigur ai AFL?
ce e asa greu sa impingi maneta de semnalizare de 2 ori repede in fata? sper ca nu ai incercat sa activezi functia ziua cand e multa lumina si se aprind doar DRL-ul Respect!
  • kakas19

  • Mesaje scrise: 102
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Sigur ca am AFL, dar se poate ca am un defectiune ca nu pot sa pornesc. Am incercat noapte pe autostrada cand nu era nimeni si nu merge. O sa merg cu masina la o reprezentanta aici in Buc, care recomandati? sau care nu recomandati?
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
S-ar putea sa ai o problema, nu stiu. Du-te la orice reprezentanta si vezi ce zic.
Banuiesc ca luminile le ai puse pe "auto".
Functia de mai sus trebuie sa fie dezactivata pt drumurile noastre, adica pt circulatia pe partea dreapta. Deci, martrul de AFL trebuie sa se aprinda si apoi sa se stinga la punerea contactului, nu trebuie sa clipeasca de 4 ori.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR