Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am cumparat un ceas de turbo RaidHP (si un suport pentru el) pentru masina mea Vectra B 1.7TD 1997, cu motorul clasic de Isuzu.

De felul meu sunt un om tehnic asa ca imi place sa ma asigur ca lucrurile merg bine, deci mi-am luat acest ceas de turbo deocamdata sa vad cati bari imi baga turbina (ar trebui sa bage 0.72 bari de fabrica), daca turbina e in parametri (cati bari baga in admisie si la ce turatii) si - cine stie - pe viitor daca ma voi gandi sa fac un tuning la acest motor clasic sa ma asigur ca turbina nu va trece de 1.2bar si sa-mi omor motorul prin detonatie sau prin topirea pistoanelor.
Se poate urca acest motor foarte simplu de la 82 cai de fabrica pana la 110 cai, e un topic amplu cu peste 23 de pagini pe forumul englez VxON, dar si pe alte forumuri dedicate posesorilor de Vauxhall (ex. MIGWeb, peste 60 de pagini). Am gasit inclusiv un site monomarca Isuzu unde era specificat ca acest motor in varianta pentru Europa are 82cai, insa in varianta pentru Japan (din anul 1989) acesta avea 88cai de fabrica si un intercooler mai mare, cu 12 celule .

As avea rugamintea sa fiu ajutat de colegii de pe forum care deja si-au montat asa ceva pe aceasta motorizare Isuzu, sau daca este cineva dispus sa ma ajute macar cu un sfat competent 'unde, cum' sa-l montez, ce sa fac sa nu pierd presiune dupa ce va trece ceva timp de la montare (cum sa-l etansez cat mai eficient), etc. Orice sfat e bine venit, ma gandesc sa-l montez chiar eu si nu cred ca e foarte complicat.


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Joi 11 Jul, 2013 9:46 pm, modificat de 16 ori in total
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Atasez si cateva poze, pentru detaliere.




Voi reveni si cu poze de la motor, mai exact cu galeria de admisie (portiunea 'iesire din intercooler' -> 'intrare in admisie').
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am primit un raspuns pozitiv pe forumul VxON unde am postat aceiasi intrebare ca si aici, astfel ca revin cu poze de la motor dar si cu locul unde va trebui sa montez 'T'-ul pe care se va atasa furtunul ce duce la ceasul de turbo.



Se pare ca cel mai indicat loc pentru o buna izolare a eventualelor pierderi de presiune este chiar conducta subtire din cauciuc care primeste aer direct din admisie si care directioneaza presiunea creata pentru a actiona o membrana (diafragma) din cauciuc dintr-o piesa montata direct pe pompa de injectie, care la randul ei apasa un ax excentric din pompa de injectie cu rolul de crestere brusca a alimentarii cu combustibil atunci cand turbina produce boost.
  • Alin-Smith

  • Mesaje scrise: 777
  • Locatie: Arges
  • Masina: Insignia 2010 A18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Intereseanta treaba, astept sa vad rezultatul. Am avut si eu o Vectra b cu acest motor. Pot sa spun ca este un motor foarte reusit. Bafta in continoare. Scuze de off topic.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Azi a venit si boost controller-ul de la Forge Motorsport (cu arc si bila din ceramica) pentru reglarea presiunii de boost pe care o dezvolta turbina. Acesta trebuie montat pe furtunul de la iesirea din turbo, cel care comanda pneumatic wastegate-ul sa se deschida complet la o presiune de maxim 0.72 bar (conform manualului). In cutie este un arc suplimentar mai puternic (pentru cazul in care se vrea sa se faca un reglaj pe o plaja mai larga de presiuni dar si clemele de montare pe motor). Ideal acesta se va regla la presiunea dorita (min. 1bar - max. 1.2bar) apoi se va monta pe motor si asa va ramane. Este un produs de calitate, am vazut ca are o gaura mica cu rol de evacuare a presiunii ce ramane 'captiva' intre bila ceramica si wastegate atunci cand wastegate-ul se reinchide odata cu scaderea presiunii de boost (ex. cazul in care se intra in frana de motor sau se schimba intr-o viteza superioara).



Am montat saptamana asta si ceasul indicator de presiune pentru turbo Raid HP (a fost MULT de lucru in ceea ce priveste montarea acestuia pe bord in partea stanga a soferului, este un singur loc unde se poate strapunge bordul pentru a se putea monta in interior un surub cu piulita, orientat de jos in sus) astfel ca voi reveni cu detalii pentru exemplificare. Dupa montare, fiind o fire optimista am iesit plin de curiozitate la o tura cu masina dar am revenit 'disperat' cand am vazut ca mai mult de 0.52bar nu-mi baga turbina. Daca cineva a montat asa ceva pe motorizarea de Isuzu rog 'sa ma lumineze' cu cateva detalii, si anume :
- turbina produce boost de la 2.500rpm (corect, asa scrie si in manual) , motorul trage foarte bine, nu fumega, nu consuma ulei, nu am zgomote de niciun fel si acesta se accelereaza exponential din momentul cand intra in functiune turbo pana la 4.500rpm de unde puterea nu mai creste sesizabil (asa scrie si in manual ca ar trebui sa fie). Pare ok motorul din punctul meu de vedere, nu am ce sa-i reprosez.
- cu motorul oprit, dar si imediat dupa pornire inclusiv pana la 2.000rpm acul indicator pe ceasul de turbo imi arata -0.26bar (e posibil sa-mi arate corect o valoare negativa pentru ca atunci cand turbo nu produce boost motorul face absortie de aer si trage aer de pe admisie, inclusiv din furtunul de turbo care are o bila de metal in capatul T-ului iar acesta nu are cum sa inchida etans ca bila e din metal). Am urmarit cateva filmulete pe YouTube si in marea majoritate a cazurilor apar presiuni negative dupa pornirea motorului. Pare a fi ok asa, daca are cineva o explicatie tehnica pertinenta rog sa o detalieze aici.
- la 3.500rpm am deja 0.5bar iar de la 3.200rpm se aude un suierat (foarte asemanator cu sunetul care-l fac placutele de frana inainte de oprirea completa a masinii). Turbo este IHI si este modelul clasic cu wastegate, e normal sa se auda un suierat si la acest tip de turbo clasic ?
- inafara de anularea temporara a intercooler-ului, anularea temporara a catalizatorului, ce mai pot verifica pentru eventualele pierderi de presiune (inafara de ce am enumerat mai sus mai exista o garnitura de etansare intre admisie (aflata sub presiune) si chiuloasa care poate fi strapunsa, dar si o supapa de eliminare a suprapresiunii din admisie care este calculata de fabricant sa deschida la 1.2bar (pentru cazul in care capsula vacumatica din wastegate nu mai functioneaza) si care cand se deschide aerul rece aflat sub presiune reintra in circuitul de suctiune aer al turbo-ului. Pentru verificarea acestor ultime doua elemente trebuie demontata TOATA admisia, ceea ce e 'a pain in the ass'.
Ce sa cred eu acum ? Ca ceasul de turbo e decalibrat, sau 7psi (0.5bar) este setarea de fabrica pentru motorul meu, sau ca cineva a redus din debit la pompa de injectie pentru a trece de RAR in Austria ? Sau am pierderi de presiune pe undeva ? Sunt cam dezamagit acum, am sperat sa am din start 0.72bar de fabrica si sa trec direct la montarea boost controller-ului si la marirea debitului pompei de injectie.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
incearca sa dai de @gabone. el a facut ceva tuning la x17dt. banui ca tot de la englezi s-a inspirat.
e din galati si are o vectra a la care a pus un x17dt de pe o vectra b.
  • gabonne

  • Mesaje scrise: 1,302
  • Locatie: braila
  • Masina: Vectra 1993 1.7TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
@ahappyuser: ti-am raspuns la unele intrebari pe forumul de la migweb; pentru multe altele iti stau la dispozitie; pentru "incurajare", "pain in the ass"-ul va fi montarea mbc-ului deoarece trebuie sa ajungi la furtunul de vacuum de pe turbina
@marian_sro: sunt din braila dar daca ajungi la galati dau eu prima bere
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
@gabonne

Am vazut raspunsul de pe MIGWeb, dar nu e si cazul meu.

La mine am montat T-ul pentru ceasul de turbo pe furtunul subtire dintre admisie si compensatorul de debit motorina de pe pompa de injectie. Cred ca e mai corect asa, presiunea masurata este cea din admisie, in cazul tau este cea din intercooler (si in cazul ideal cea din admisie daca nu ai pierderi). Eu am mers pe post-ul original de pe VxON al lui Rich C care este cel mai simplu de implementat. Fara 'white ring' pentru care trebuie demontata admisia unde trebuie apoi schimbata garnitura de etansare si fara sa schimbi (cu ajutorul unui ciocan) forma capacului de pe compensatorul de debit motorina Smile . Vreau sa pot reveni la setarile de fabrica daca nu-mi convine ceva (chiar si temporar, pentru RAR daca nu ies noxele) si chiar nu am nevoie sa storc ultima picatura de putere din motor - imi ajung cei 100 de cai care se obtin din cresterea debitului pompei de injectie cu 1/4 ture si crescand presiunea de boost din turbo la 1bar. Sunt cu un ochi si pe consum, as vrea sa ramana apropiat de cum este acum (6.7l/100km in oras si 5l/100km mixt cand merg la drum lung).
Furtunul de vacum dintre turbo si wastegate initial il voi demonta, iar apoi voi putea monta boost controller-ul mai usor cu el dat jos de pe motor. In plus fata de tine eu am si clima pe masina, la mine sa vrei si nu prea ai pe unde sa bagi mana la turbina. Dar, cel putin deocamdata, pana nu-mi rezolv problema cu presiunea prea mica fata de valoarea din manual, sau cu ceasul de turbo (daca e decalibrat) nu merg mai departe cu modificarile.
Skip ads

  • gabonne

  • Mesaje scrise: 1,302
  • Locatie: braila
  • Masina: Vectra 1993 1.7TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
1. scoaterea inelului alb de pe plonjerul pompei de injectie iti asigura un timp mai rapid de raspuns la acceleratie al pompei de combustibil - vei avea aer destul prin marirea presiunii din turbina si implicit a rapiditatii furnizarii aerului necesar dar nu vei avea combustibil pentru ardere asa ca parerea mea ca fara a scoate acest inel nu vei face decat sa mentii lag-ul de acum
2. diafragma din galeria de admisie este metalica, e din acelasi material ca si galeria; daca am retinut bine @DutchNova a incercat sa o sparga si a reusit sa farame toata galeria - din fericire avea destule de schimb
3. acum vreau sa montez si eu compresorul de clima - doar ca trebuie sa "fabric" tubulatura intre vaporizator, compresor si racitor

PS: eu nu am afectat in nici un fel capacul compensatorului de sarcina de pe pompa de injectie
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
1. Inelul (alb) de pe axul de sub diafragma din compensatorul de debit motorina montat suplimentar pe pompele de injectie doar unde exista supraalimentare (cu turbina) are rol de limitare a debitului maxim pe care-l baga pompa de injectie in momentul cand apesi brusc pedala de acceleratie in podea. In cazul tau (deoarece tu l-ai scos) 'DA' ai un debit marit de motorina in camera de ardere care-ti da un plus de putere la turatii relativ mici dar 'ai si un nor negru' de motorina dupa tine sub bara spate cand apesi direct in podea acceleratia ('pushing hard on the throttle'). Cu alte cuvinte, inelul alb este un simplu distantier montat acolo ca sa nu permita cresterea exagerata a debitului de motorina peste o anumita valoare si care va tine noxele in limitele permise de normele EURO2. De fapt, acest 'white ring' l-au scos initial cei ce au facut tunning la motorul de Isuzu 1.5TD montat pe Corsa/Nova si care (la disperare) ca sa mai stoarca ceva cai din motor au facut si aceasta modificare. Si multe altele.
Pentru a reduce lag-ul turbinei (timpul necesar pana turbina se accelereaza si produce suficient boost) baiatul asta Rich C (care a fost pionierul maririi de putere la aceste motoare 1.7TD de la Isuzu pe forumul VxON din 2005) a marit diametrul interior (subtiind cumva tevile respective din aluminiu pornind dinspre interior spre exterior, astfel marind diametrul interior al tevilor respective) la intrare/iesire din filtrul de aer/colector de aer si desigur la intrarea in admisia motorului pentru cresterea volumului de aer livrat de turbina. Mai mult, ca sa nu mai aiba deloc 'lag' la turbina i-a pus ulterior si o instalatie de NOS si astfel a obtinut 'zero lag' la turbina. Evident, la un moment dat (a trecut de 140hp cu motorul de Isuzu) motorul a cedat definitiv, motiv pentru care in semnatura de pe VxON apare Cav TD - R.I.P.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
2. diafragma din galeria de admisie este de fapt o supapa de suprapresiune gandita de fabricant sa se deschida la presiuni incepand de la 1.2bar in sus, cu rol de a scadea presiunea din admisie la valoarea de maxim 1.1 bar. Incepand cu valori de 1.2bar in admisie motoarele diesel sunt susceptibile la detonatie, mai ales cele cu injectie indirecta si implicit cu compresie mare (34:1 down to 22:1 la Isuzu).
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
3. Ideal ar fi sa pui instalatia originala de A/C gandita de fabricant, cu conducte din aluminiu. Nu stiu la ce pret o poti cumpara SH, eu personal am dat 500 lei noi pe conducta de inalta presiune - dezastru ce scumpa a fost (se poate comanda numai pe original si e 'made in Japan'). Presiunea de inalta este de 22,5bar si cea de joasa parca 1.5bar. Temperatura aerului 'rece' pe care-l baga compresorul de clima de pe masina mea este de 12 grade C la 2.000rpm.

Mult succes in cazul in care vei lua 'taurul de coarne' si vei face ceva 'home made.'
Skip ads

  • gabonne

  • Mesaje scrise: 1,302
  • Locatie: braila
  • Masina: Vectra 1993 1.7TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
am sa raspund pe cat posibil:
- fumul negru inseamna o dozare inexacta a cantitatii de carburant - aer, implicit ardere incompleta; este logic ca in momentul in care destabilizezi acest echilibru prin modificarea unui element automat va trebui balansat in cealalta parte; o marire a cantitatii de aer inseamna, pentru o functionare fructuoasa, si o marire a cantitatii de carburant; daca acest raport e facut corect si la momentul oportun atunci arderea va fi aproape completa si bara nu va fi afumata; ca o paranteza sunt destui colegi care mi-au vazut masina in braila si galati si nu cred ca poate vreunul spune ca bara spate a fost murdara de altceva in afara de praf;
- daca ai avut curiozitatea sa desfaci galeria de admisie ai vazut ca acea diafragma este doar o masa compacta ce separa cele doua segmente de admisie: cel direct care merge in turbina si apoi in intercooler si cel de retur ce vine din intercooler si merge direct in supape; in ea nu este acea supapa de suprapresiune care apare in galeria de admisie a modelului de pe vectra A (cea pe care ai vazut-o in pozele de pe migweb)
- acest transplant pe care l-am facut a insemnat "n" modificari in ceea ce priveste tubulatura de admisie aer, de combustibil, de racire, de servodirectie, de suporti, electrica (probabil daca stiam la ce ma bag nu cred ca ma mai apucam de treaba); acum din tubulatura de AC de A si de B voi face un amalgam care va functiona; stiu foarte bine ce presiuni sunt dar sunt furtune si conectica ce rezista mult mult peste aceste valori; singura retinere pe care o am este ca nu am ami avut loc pentru inca un ventilator in fata radiatoarelor
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nu am desfacut inca admisia si chiar nu cred ca va fi cazul. Inca o data : nu vreau sa storc ultima picatura de putere din acest motor, ma intereseaza un balans cat mai echilibrat intre putere/consum.

Deocamdata 'iau de bun' ce ai scris mai sus desi sincer mi-e greu sa cred ca este fabricant de motoare pe lumea asta care sa nu protejeze intr-un fel motorul turbo pentru cazul in care se creaza in cilindri o presiune de overboost (si ulterior detonatie), sa nu uitam ca motorul asta are compresie mare fiind un motor diesel cu injectie indirecta. Orice motor cu compresie mare este dificil de supraalimentat.
In ceea ce priveste problema cu fumul negru rezultat in urma apasarii acceleratiei la podea dupa eliminarea inelului alb din compensatorul de debit motorina de pe pompa de injectie, daca voi avea posibilitatea sa dau un drum pana la tine sa vad cu ochii mei ca nu e asa atunci o sa cred, in caz contrar voi scrie aici pe forum sa stie toata lumea ca nu e asa cum sustii tu ca e.

Dupa mod-area motorului tau, ai fost de curiozitate la un dyno sa vezi ce putere ai la volanta/roata ?
Si ce ai folosit pentru reglarea boost-ului generat de turbina ? Bleeding valve sau boost controller ?


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Sam 23 Apr, 2011 11:29 pm, modificat de 2 ori in total
  • gabonne

  • Mesaje scrise: 1,302
  • Locatie: braila
  • Masina: Vectra 1993 1.7TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Esti binevenit si dau si berea tot eu. Nu am facut test dyno. Folosesc mbc
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
O idee si de marirea eficientei INTERCOOLER-ului ori altul custom din aluminiu sudat(de preferat) ori de la alta motorizare ...ori macar marite admisiile de aer pentru el,e extrem de important in folosirea la maxim a surplusului de boost si motorina iar prin scaparea de sub control a temperaturii aerului in admisie se anuleaza aproape pe timp de vara cand aerul este si asa incins si rarefiat castigul de putere.Este suficient marirea fluxului de aer pe intercooler si fara alte modificari se simte diferenta,de acest neajuns sufera printre altii si VW o gaura in aparatoarea de noroi ...si gata tuning-ul. Din aceasta piesa se regleaza multe la motorul supraalimentat ..... stiu ce zic.
  • gabonne

  • Mesaje scrise: 1,302
  • Locatie: braila
  • Masina: Vectra 1993 1.7TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
pozitia racitorului de aer e intradevar cam ascunsa asa ca pe de o parte datorat acestui fapt iar pe de alta conditionat de spatiu, eu am adaptat un intercooler de bmw 1.8; pozitionarea acestuia este frontala, in planul median al masinii in fata radiatorului de AC; fanta de aerisire din bara fata a kit-ului de SFI este perfect adaptata dimensiunii intercoolerului (sau invers)
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
@mecaNIK

Eu voi face si o izolare termica a tubulaturii metalice dintre intercooler si admisie, in special pentru a evita pe cat posibil incalzirea acesteia, ea fiind in imediata vecinatate a motorului. Anul trecut mi-am montat si scut motor din fibra care imbraca perfect pe dedesupt pana pe sub aripi compartimentul motor astfel ca aerul care intra in rezonator sau cel ce raceste intercooler-ul este directionat exact asa cum l-a gandit fabricantul. Pe ToDoList-ul meu este trecuta si o spalare de radiator pe care o sa o fac cu cineva care se ocupa de centrale termice. Din punctul meu de vedere asta e problema la motorul de Isuzu, radiatorul - care daca nu raceste eficient apa din motor (astfel ca daca ajungi cu apa la 95 gradeC) motorul trage ca o caruta. Caz verificat de mine acum 2 saptamani pe Valea Oltului, motorul s-a incalzit si am mers asa cu el vre-o 20min la o viteza de 100km/h dar nu s-a racit, astfel ca a trebuit sa cuplez clima sa-l aduc de la 95 la 85 grade C si de la temperatura asta a inceput din nou sa urce bine in turatie. In vara aceasta voi schimba si amestecul apa+antigel cu 25% antigel si 75% apa, apa se raceste excelent in comparatie cu antigelul.

Daca voi fi nevoit sa demontez toata admisia atunci la modul sigur voi mari diametrul interior la toate cele trei guri de admisie.
In alta ordine de idei, nu ai avut ocazia sa-ti vina la atelier nicio masina cu ceas indicator de presiune pentru turbo, sa imi fac si eu o ideie daca presiunile negative care le-am tot vazut in filmuletele de pe youtube sunt normale sau nu ?

Maine o sa demontez ceasul de turbo din carcasa de metal sa verific daca dupa ce scot furtunul de aer de pe el acul indicator revine la zero sau nu.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Referitor la presiunea negativa din admisie nu-ti mai face griji este normal sa fie asa cerinta de aer este intotdeauna mai mare decat ce livreaza turbina in repriza pana la o anumita turatie (2000-2500 rot/min)... presiunea negativa este de fapt o frana in miscarea pistoanelor ,de ea nu ai cum sa scapi. Ziceam mai sus ca o piesa foarte importanta in performanta unui motor supraalimentat este intercoolerul ,te-ai convins ca la un moment dat atinge motorul temperatura critica unde trage ca o caruta,nu este vorba de al tau ,toate fac asta si nu are legatura cu temperatura motorului direct ci cu eficienta racirii aerului in admisie.
Motorul turbo are o putere mai mare la aceeasi cilindree printr-o mai mare eficienta volumetrica adica am mai mult amestec in aceeasi cmc ,dar arderea este mai violenta si degaja mai multa caldura,problema este cum scapi de acea caldura?Termoflotul la care unii renunta fara efecte zic ei,dar eu legarantez ca intr-o situatie de drum sustinut ,vara...se vor alege cu un motor facut praf acea piesa transfera caldura uleiului care raceste pistoanele ,circuitului de apa in aceste fel acea cantitate de caldura tot in radiatorul de apa ajunge de aici si necesitatea unui circuit perfect de trecere a caldurii din motor spre exterior.
Primul pas in cresterea performantei la aceste motoare este dimensionarea corecta a pieselor ce asigura eliminarea caldurii,modificare termoflot sa asigur trecerea caldurii din ulei in apa ,modificare radiator si traseu apa pentru trecerea caldurii din ulei/apa/motor in exterior,si fara alte modificari se simte o diferenta mare in comportamentul masinii.Dupa ce toate aste sant gata ,vin cu marirea presiunii turbinei si a debitului de motorina atat cat imi permite ceea ce am modificat inainte .Resurse de 100-130 cp.are acel motor si ii ai pe toti in orice conditii cu respectarea stricta a cerintelor de functionare a motorului supraalimentat si anume asigurare unei raciri eficiente a aerului din admisie .... altfel cativa km. cu puncte rosii pe pistoane si se distruge imediat motorul.
Experiment facut de mine pe dyno ,aceeasi masina prima masurare fara ventilator de racire o putere,apoi racit intercoolerul si refacuta masuratoarea si cu ventilator + 10-20% putere alt cuplu la alte turatii asta datorita faptului ca ne contrazisesem pe tema importantei intercoolerului......
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns.

Deci presiunea negativa prezenta in admisie pana turbina produce boost este un lucru normal si valoarea ei probabil depinde de motor (cilindree).
In acest caz ar mai fi trei explicatii pentru presiunea maxima de numai 0.52bar livrata de turbina :

1. Wastegate-ul este decalibrat si deschide mai repede decat in mod normal
2. Undeva am o pierdere de presiune ce se manifesta de la 0.35bar in sus - aud clar un siuerat ascutit peste 3.000rpm (unde deja am 0.5bar)
3. Turbina, partea care este expusa direct gazelor de evacuare are paletele pline de calamina si acestea nu mai au proeminenta (adancimea) necesara sa profite din plin de gazele de evacuare astfel ca nu se mai tureaza suficient de mult.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR