Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • deleted-38151

  • Mesaje scrise: 750
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2009

  • Mesaj Privat
iti dau nr baiatului si-l suni peste vreun an si mai vedem . Daca aripa avea luciu metalic (am si poze -luciu si spritzkit peste ) si nici pic de rugina , eu cred ca vreun an n-ai treaba Wink ....desi cred ca mult mai mult de atat va rezista( am masini care mi-au rezistat 2 ani si ceva , si inca sunt in asteptarea ruginii ) .Intradevar , daca ar fi fost si sablat era si mai bine.Depinde si pe unde se merge cu ea si unde se tine masina . Oricum aceasta operatie de sablare la noi e aproape inexistenta Neutral
Skip ads

  • dandobre

  • Mesaje scrise: 1,194
  • Locatie: Zarnesti , Jud Brasov
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Pe interiorul aripii nu s-a curatat(sub contraaripa de plastic)...apare si acolo rugina(daca pe fata a aparut este si acolo sigur), sub prag nu s-a curatat, urechiusile de prindere a aripii de caroserie si a pragului de aripa sunt foarte predispuse la rugina, si sigur are si acolo. Am facut si eu operatiunile de mai sus la masina mea, si te asigur ca si acolo este rugina. la fel si la aripile spate, pe interiorul buzei dinspre roata sigur este rugina. Eu am dat roata jos, am curatat cu peria de sarma pe flex(cu o gramada de sarme infipte prin diferite parti ale corpului pentru ca ricosau din arcada rotii) si deabia dupa aceea grund si antifon. Eu sper sa tina ce ai facut acolo...
  • deleted-38151

  • Mesaje scrise: 750
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Posibil sa ai dreptate ,dar nu stii sigur daca nu ai desfacut sa vezi ce-i acolo . Dar ceea ce nu stii este cat am vopsit din elemente . . . Poate in mijlocul aripii nu era nevoie sa incep eu sa "scobesc" ca sa vad daca e rugina sau nu . Am polizat pana unde nu a mai fost rugina sub vopsea c ce rost avea sa polizez toata aripa ...
  • dandobre

  • Mesaje scrise: 1,194
  • Locatie: Zarnesti , Jud Brasov
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Sincer nu conteaza si nici nu ma intereseaza ca si client cat vopsesti din element atata timp cat nu mai este rugina si nu se vede diferenta. Nu a zis nimeni sa polizezi toata aripa, dar rugina se vede(mai ales ca te ocupi de asa ceva ar trebui sa ai cat de cat ochiul format). Dar in momentul cand, ipotetic vorbind, lovesc un prag, il dau jos si observ ca partea mascata de acesta din aripa are rugina nu este prea placut(la astra g in locul acela se strange foarte mult praf si nisip care tine umezeala si este foarte predispusa zona la rugina). la fel in cazul contra-aripii...o dau jos din variate motive si sub ea sare vopseaua.... deja nu mai calc in veci la tine si nu tin cont ca mi-ai polisat sau nu farurile. Operatiunea corecta ar fi fost sa desfaci contraaripa (are 4 sau 5 clipsuri) si pragul, sa vezi exact ce e acolo, daca sare sau nu vopseaua din cauza ruginii de sub ea...nu sa presupui ca nu e nimic. Din nou...Doamne ajuta sa nu aibe omul probleme.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu sunt mai pretentios din fire, ca sunt patit cu tinichigii si vopsitorii. Nu concep sa se scoata rugina si dupa 1-2 ani sa apara din nou tot acolo. Daca se poate inlocui tot elementul ruginit (ex. aripa) mai bine iau unul SH bun si-l revopsesc, daca nu... obligatoriu cu pistol de sablat, sau in cel mai rau caz - decupat elementul ruginit si inlocuit cu tabla noua.
Momentan chiar sunt intr-o astfel de situatie : usa sofer are destula rugina la marginea de jos, partea dinspre interior si la ambele usi spate a aparut cate 1-2 puncte de rugina tot jos, inspre interior la colturi. Nu imi permit in acest caz sa-mi iau alte 3 usi si sa le vopsesc ca da bugetul pe-afara, asa ca am gasit pe cineva care are pistol de sablat si o sa stau langa el cand le face. Daca nu le sableaza, 'La Revedere!' si mai stau pana gasesc usi bune la culoarea caroseriei.

Am vazut pistoale de sablat manual incepand cu 500lei cu TVA, nu inteleg de ce nu are orice tinichigiu asa ceva in dotare. Oricum, vremurile se vor schimba si la un moment dat nu va mai merge nici la noi treaba facuta de mantuiala.
  • deleted-38151

  • Mesaje scrise: 750
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2009

  • Mesaj Privat
dandobre a scris:Sincer nu conteaza si nici nu ma intereseaza ca si client cat vopsesti din element atata timp cat nu mai este rugina si nu se vede diferenta. Nu a zis nimeni sa polizezi toata aripa, dar rugina se vede(mai ales ca te ocupi de asa ceva ar trebui sa ai cat de cat ochiul format). Dar in momentul cand, ipotetic vorbind, lovesc un prag, il dau jos si observ ca partea mascata de acesta din aripa are rugina nu este prea placut(la astra g in locul acela se strange foarte mult praf si nisip care tine umezeala si este foarte predispusa zona la rugina). la fel in cazul contra-aripii...o dau jos din variate motive si sub ea sare vopseaua.... deja nu mai calc in veci la tine si nu tin cont ca mi-ai polisat sau nu farurile. Operatiunea corecta ar fi fost sa desfaci contraaripa (are 4 sau 5 clipsuri) si pragul, sa vezi exact ce e acolo, daca sare sau nu vopseaua din cauza ruginii de sub ea...nu sa presupui ca nu e nimic. Din nou...Doamne ajuta sa nu aibe omul probleme.

Masina nu era lovita. avea doar cateva pete de rugina unde arunca roata . Iar sub plastic era in regula .
  • deleted-38151

  • Mesaje scrise: 750
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2009

  • Mesaj Privat
La noi , unii romani vin sa le faci pe pomana. Am avut multe astfel de persoane care cand le ziceai cat face ei trageau si de 5lei . Sa fim seriosi. Daca ii spui unuia ca ii iei de 2ori mai mult decat i-ai fi luat ptr acelasi lucru zice ca l-a vazut pe sfantu si ca ala e tot salariul lui Wink . Dar el nu realizeaza ca nu va mai avea probleme . Sa iti vand un pont , unele elemente vin din fabrica vopsite peste rugina. Am avut destule cazuri gen opel , seat leon,mondeo.... Intervine si politica cat de bine vrei sa iasa atat platesti.
Ca si cu unghiurile : vine te uiti la roti reglezi o piulita si el zice ca ii iei 50lei doar ptr ca te-ai bagat 2min sub ea ,dar el nu realizeaza ca acele 2 ture de piulita date cu cap sau ce ai facut acolo inseamna cauciuc neuzat , roti care nu scartaie in curbe si mers drept si totodata siguranta in mers. Eu le-am facut la service unghiurile de curiozitate si mi-au luat 200lei iar rezultatul era catastrofal : volanul mergea foarte greu fata de cum era inainte, desi intradevar mergea drept masina deoarece erau pe 0. Ulterior am vazut ca tocea cauciucurile , semn ca fiind pe 0 cand acceleram masina isi inchidea putin unghiul si tocea...
  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,976
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
/offtopic
ahappyuser a scris:[...]Am vazut pistoale de sablat manual incepand cu 500lei cu TVA, nu inteleg de ce nu are orice tinichigiu asa ceva in dotare. [...]

Sunt lesinate. Pentru ceva profi, ai nevoie de compresor profi, care sare de 4000 de lei. Tinichigiul de dupa blocuri n-are asemenea fonduri.
Iar ca substanta de sablat - grafit sau siliciu. Nisipul e prea mare.

Anul trecut am vrut sa sablam poarta ca nu puteam da jos vopseaua de ulei originala (de 100 ani). Pe langa ca n-am gasit nicaieri unde sa facem operatia, nici n-am avut rezultate cu un compresor de vopsit si nisip.

/ontopic
Si io tre' sa-mi vopsesc masina. Mi-e groaza de stilul "merge si asa". Ce-mi doresc e un atelier unde semnezi inainte toate operatiile, cu produsele folosite cu tot si unde esti chemat la inspectie dupa fiecare etapa.. Da' asta ar fi service-ul ideal Laughing
Skip ads

  • Glacius

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Eu am facut un test aici in Anglia cu cateva produse ale celor de la Isopon incluzand chitul metalic, smirgheluri de diferite finete si produse de la Halfords incluzand primer ul( vopsea anticoroziva pregatitoare pentru vopsirea propriuzisa) si vopsea la tub pe codul culorii masinii. M a interesat mai mult cum se usuca si se polisheaza chitul decat alte aspecte, masina era o duba care oricum merge la fier vechi sau e vanduta pe cateva sute, de asta nu am accentuat pe indepartarea ruginii total si nici pe finisare. Am fost nevoit sa rup practic toata tabla pe suprafata unde era ruginita pentru ca era f ruginita si nu aveam cum sa ajung dedesubt sa curat cealalta parte din interior. Acea linie de izolant am pus o pentru ca era in interior deja imbibata cu ceva gen vaselina probabil cu scop anticoroziv.

Poze :




Cum am mai spus o si in alt post unde am pus pozele respective, daca este curatat bine de rugina si apoi dat cu chit care inchide porii cum poate sa apara rugina? pe unde ai pus chit e posibil sa apara rugina dupa un an 2? ce fel de chit e cel folosit in romania ? aici am vazut chit metalic ca cel din poze sau chit din fibra de sticla .. dar nu cred ca are cum sa rugineasca . Mai ales ca dupa ce ai terminat de slefuit vin 2-3 straturi date cu primer care are rol anticoroziv si apoi vopsea .
  • george60

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2010

  • Mesaj Privat
salut am o astra f 92 si sa rupt oala de la telescopu de pe spate oare se gaseste partea care sa rupt poate sa ma ajute cineva
  • GTS-MAN

  • Mesaje scrise: 305
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 2.2 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Salut , caut un tinichigiu care sa ma ajute cu hayonul unei vectre c gts . Banuiesc ca are joc si e echilibrat cum trebuie insa scoate niste zgomote absolut insuportabile, ca si cum as avea niste oale in portbagaj. Ma poate ajuta cineva ?
  • mephisto

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Signum 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Sunt foarte multe detalii ce tin de pregatirea unei masini/reper pentru vopsirea, sunt multe operatii pana la vopsire, dar foarte multi sar peste ele, pentru ca e multa munca migaloasa, implica multe materiale, anumite scule, plus ca daca vrei sa vopsesti pe timp rece iti trebuie incalzire ( anumita temperatura constanta, adik un cuptor bun ) si daca toate astea se fac cum trebuie nu are voie sa reapara rugina.
Eu am deschis de cateva saptamani un service specializat pe tinichigerie si vopsitorie auto si m-am lovit de aceste probleme, iar daca vrei sa ai clienti trebuie sa faci treaba de calitate, iar cel mai important, pentru toata lumea, sa ceara garantie, ca sa fi sigur ca n-au facut o treaba de mantuiala.
Skip ads

  • andreidragosflorin

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
pentru cei din iasi apelati cu incredere la 0740687149 . omu se ocupa cu tinichigerie vopsitorie masini . va rezolva ieftin si de calitate.
  • ibmm

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Corsa 2001 z1.2xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
sal
sunt nou pe forum si am rugamintea sa imi dati un sfat in legatura cu o problema aparuta in jurul gatului de umplere a rezervorului la un opel corsa c 2001 a ruginit partea de caroserie din interior acolo unde vine mansonul de guma. problema e ca vreau sa o carpesc cu o bucata de tabla dar nu stiu cum vine marginea din interior .as dori o poza cu gura de umplere a rezervorului fara mansonul de guma.si daca e bine sa astup pe dedesubt cu spuma sa nu mai bata apa de la roata sus la gura de umplere. astept parerile voastre si poze.
  • msv_64

  • Mesaje scrise: 862
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2008

  • Mesaj Privat
dandobre a scris:Daca vrei sa tina bara o poti lipii cu fibra de sticla...nu cu chit. Mai greu de gasit dar tine mai bine decat orice carpeala. Dai gauri pe fiecare parte a crapaturii, lipesti marginile crapaturii una de alta din loc in loc cat sa o aduci la pozitie, polizezi bine crapatura cat sa faci un mic sentulet care sa cuprinda crapatura propriuzisa si gaurelele date (in acesta va intra fibra) si apoi aplici fibra de sticla pe fata barii. dupa ce se usuca ii dai un strat de fibra si pe spate si astfel fibra de pe fata se va lipii de cea de pe spate prin gaurile date in prelabil si nu o sa mai permita craparea la o eventuala tensiune aplicata. Fibra se slefuieste pana la nivelul barii sau daca e mai jos se aplica chit cu fibra apoi chit auto normal. In loc de sprit chit sa folosesti grund fuller cu intaritor. E mult mai rezistent. se lasa la uscat cam 2 ore. Se matuieste si el cu smirghel de minim 500(daca nu apar sentulete de la smirghelul folosit in prealabil de granulatie mai mica), se degreseaza(nu cu diluant! cu degresant) se aplica vopseaua apoi lacul (la maxim 1 sfert de ora dupa aplicarea vopselei daca nu, este necesara rematuirea vopselei) .

Pentru refacerea antifonarii nu trebuie compresor special(operatiunea nu necesita presiune mare) ci pistol special de terosonat (se gaseste la orice magazin de vopseluri auto). Eu mi-am refacut stratul de antifon cu pensula.


Barile auto se lipesc cu plasa din targ(plasa pt grile-METALICA). se incalzeste pe spate bara cu pistolul cu aer cald pana intra plasa in plastic.pe fata ,tot cu aer cald se sudeaza in plastic,dar fara plasa.o slefuire a plasticului,urmata de chit pt plastic si un Fuller si bara este ca noua,la fel de rezistena ca originalul.Fibra nu o sa tina niciodata cum tine plasa si sudura in plastic.
  • dandobre

  • Mesaje scrise: 1,194
  • Locatie: Zarnesti , Jud Brasov
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Ai vazut cumva o comparatie intre aceste doua metode de lipire(fibra sa fie aplicata exact cum am descris eu)? Eu am vazut si iti spun ca nu se compara...acum fiecare cu parerile lui. la o arcuire mai serioasa bara o sa crape exact pe unde a fost inainte crapata pentru ca pe fata nu are ce sa o tina, iar zona cu ruptura initiala este mult mai sensibila.
  • msv_64

  • Mesaje scrise: 862
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Da am vazut! Fibra nu are aderenta pe plastic cu am plastic pe plastic.Sudura in plastic e sfanta!Fibra crapa imediat.Si daca ar fi asa buna nu s-ar feri majoritatea de ea.Am avut bara cu accident in ambele situatii.Fibra o atingi si se duce...pe cand cu plasa iti garantez ca o sa se sparga in alta parte..
  • b77fda

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Salut! Stie cineva de unde pot cumpara sau repara pasajul de sub vasul de expansiune pt astra g. Pe timpuri i se spunea contra sau semicontra aripa? La mine e coapta rau deja imi arunca tot noroiul pe la motor. Pe site-urile magazinelor am gasit doar din plastic baniesc ca e cea care vine pe dedesubt. Multumesc!
  • edykory

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Buna, in drumul spre un service drag noua tuturor, an dat cu "burta" de ceva tare. Vitezã micã, dar tablei nu i_a pãsat. In zona pragului acum s-a ras pânã la metal (antifon, grund, totul). Bãieții de la service au fost drãguți și mi-au dat cu niste vaselina, dar intrebarea mea e cat tine aia si daca ar fi cazul sa-mi fac griji.
  • dandobre

  • Mesaje scrise: 1,194
  • Locatie: Zarnesti , Jud Brasov
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Cel mai ok ar fi sa cureti vaselina si sa ii dai cu o pensula niste vopsea cauciucata.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR