Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • deleted-38151

  • Mesaje scrise: 750
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Vopseaua cauciucata e de fatada. Are in componenta numai tampenii. Cumpara o cutie de teroson si ai scapat de griji, pretul fiind undeva la 40 lei 1,5 L . Dar vezi ca ti-a ruginit intre timp Wink si trebuie curatat.
Skip ads

  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
- terason / antifon clasic ..... substante diferite, destinatii diferite, aplicare diferita, efect asemanator.

Antifonul clasic ( ala negru, lipicios ce se gaseste in general la cutii de 3/5 kg) e destinat pentru zonele de caroseriei ce nu necesita un aspect deosebit ...(ex, burta masinii, imbinari diferite sub masina , suduri in zone greu accesibile care vin acoperite ulterior de alte piese. De preferat e acel antifon simplu ( nu cauciucat ) care oricum numai cauciucat nu e si care in timp se usca si crapa. Daca e necesar , inainte de aplicare il diluati cu putina benzina si trebuie omogenizat foarte bine. Se poate aplica cu pensula sau prin suflare cu pistol dar in cazul asta trebuie facut ceva mai diluat. Nu e necesar un strat gros de aplicare pe considerentul ca ,,ii dau mult sa fie bine,, Nu antifonati cu el zone ce urmeaza a fi vopsite ....piesa va avea aspectul de imbatranit , ridat , cutat ..... si incercati ca antifonarea sa fie ultima operatie altfel de cite ori veti mai atinge zona o sa va mazglaiti ....se usca superficial intr-o zi ...in profunzime dureaza mult mai mult timp.
Evident , inainte de aplicare zona trebuie sa fie curatata cu o perie de sarma manuala sau rotativa fixata intr-o scula ( flex, bormasina) ..apoi degresata, dupa care urmeaza grunduirea ( minunea aia rosie/visinie) - parca Rost scrie pe cutie - eu o stiu de deruginol) ...iar dupa uscarea grundului se aplica antifonul.

Terasonul e tot o solutie izolanta si isonorizanta insa e destinata pentru zonele de caroserie care ridica un minim de pretentie de aspect gen interior portbagaj, compartiment motor si partea inferioara a pragurilor ( in cazul pragurilor nemascate de plasticaraie).
Se gaseste gata preparat pentru suflare cu pistolul (recipientul are filet special la buza pentru montarea pistolului) si se comercializeaza pe baza de culori. ( adica gasesti terason in culorile de baza )
Sa scoti terason dintr-o cutie si sa-l aplici cu pensula e o prostie si din considerente financiare cat si pentru faptul ca aderenta terasonului cit si aspectul lui final dupa aplicare e in stransa legatura cu presiunea ce e aplicata. La final , dupa uscare , are un aspect usor grunjos.

Legat de rugina gasita pe diferite elemente de caroserie ( pasaj aripa spate , praguri , etc) lucrurile sint destul de simple.
In primul rand faza cu sablajul din punctul meu de vedere e o tampenie.. Cat are tabla unei aripi ? 0,5- 0,6 mm ? Ce sa sablezi de ea ? Sablatul inseamna ca la o presiune de minim 4-5 bar sa ,,sufli,, pe piesa cu diferite granulatii ( nisip, bile de sticla , de otel, amidon , etc) care ,,musca,, din material. Sub 4 bar cureti doar praful , eventual un strat superficial si nicidecum rugina. Acel pistol de sablat gasit in comert e doar reclama si atat.

Elementele atacate de rugina gen curbura roata spate , daca nu se curata AMBELE fetze ale piesei, lucrarea va fi un esec. In cazul asta, fata de la exterior ( chenarul rotii), cit si la interior. Dar de obicei , surpriza ! La interior nu mai ai acces din cauza aripii interioare ( oala) mai ales cind petele de rugina au aparut ceva mai sus pe aripa exterioara.

Legat de praguri , de obicei rugina lor vine dinspre interior spre exterior( nu vorbim de cazurile pragurilor lovite de borduri sau alte obstacole )..... si in general rugina unor elemente de caroserie apare pe zonele ce definesc o cavitate inchisa sau semi-inchisa. Praguri ( practic pragul e un tub inchis), segmenti aripa spate ( cavitatea formata de aripa exterioara si oala exterioara) , alte asemenea subansamble. In aceste cavitati se infiltreaza apa sau de la diferentele de temp se formeaza condens si , cu timpul se corodeaza stratul de protectie. Cand rugina apare la exterior in doar 2-3 puncte , cu siguranta la interior zona e atacata serios. Orice s-ar folosii , chit , sprit-chit, fibra, grund , antifoane , etc .....nu este decat o solutie de moment de a masca defectul aparut.
Revenind la praguri , da , se curata zona , se izoleaza , etc ...dar trebuiesc verificate aerisirile si scurgerile pragului ... si , eventual , incetinit procesul ruginirii cu niste ulei bagat in praguri.
Concluzia ar fi ca odata ce un element de caroserie (la care nu se poate intervenii pe ambele fetze) a luat-o pe rugina , rezolvarea finala va fi inlocuitul zonei de tabla atacata. Aranjari, curatari si vopsiri sint solutii temporare cu rezolvare de maxim 1-2 ani dupa care nici astea nu mai tin.
Petele de rugina aparute de la loviturile de pietricele in zona aripii spate , da , se curata pana la luciu metalic cu smirghel sau perie de sarma iar apoi , inainte de orice altceva se incearca rezistenta marginii cu mana .....daca pare ,,sanatoasa,, se poate continua operatiunea de izolare ..... daca are tendinta de modelare usoara cu mana , clar , solutia ar fi decupatul zonei ,,coapte,, si refacerea ei.

Am citit de suduri facute electric cu electrozi de 1,5 ! Astea-s prostii ! In afara de aspectul inestetic , nici calitativ lucrarea nu exceleaza cu nimic ! Da , e o solutie de compromis pentru cei care stau la 2000 m altitudine si vad oameni o data la 2 ani ..... In rest , o astfel de lucrare va necesita foarte mult material de adaos pt finisare ( chit , grunduri , etc + munca aferenta) iar rezistenta ei in timp va fi serios limitata din cauza deprecierii materialului expus unei astfel de suduri.
Exista acum tot felul de variante de sudura pt caroserii , se gasesc chiar si in zonele rurale , nu mai sint raritati ca si acum 10 ani. Sudura cu ,,electricu,, merge de la grosimi de minim 2-3 mm in sus ....iar autogenul a ramas bun pentru taiat si decupat lucruri greu accesibile.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
si daca tot m-am pus la scris....

...ca unele piese de caroserie vin gata ruginite de la vanzator ..... asa si ? Pai tinichigiul e un imbecil si un superficial daca sudeaza pe masina o piesa gata ruginita ! Exista jmirghil, perii de sarma , flex + grunduiri prealabile !
In general orice lucrare de tinichigerie e compromisa din start daca meseriasul nu are chef sa gaseasca modalitatea de a izola punctele de sudura din cavitati. Spre exemplu , daca vreau sa schimb un prag exterior ( indiferent de masina si model) , sigur , il decupez pe cel vechi , curat zona pana la luciu metalic ( zona unde urmeaza sa se realizeze punctele de sudura) ..... si degeaba izolez pragul nou pe interior ( desi treaba asta rar o face un tinichigiu care de regula ,,arunca,, pragul sus asa cum e din fabrica) pentru ca unde se va puncta cu sudura la exterior , in interior , in timpul sudurii se realizeaza o pata incandescenta care va arde orice grund posibil aplicat initial. Odata pragul fixat definit la loc , in interiorul lui vor fi zeci de astfel de puncte neizolate de unde va incepe sa lucreze rugina. In functie de specificul constructiv , la final, se poate pulveriza in interior cu pistolul ulei sau grund diluat ....sau in lipsa de fante de acces , se pot da gauri in zone ferite pentru introducerea pistolului , fante ce ulterior vor fi inchise cu mastic , clipsuri, etc..

O alta greseala ce o fac tinichigii este sa inchida ermetic orice cavitate pe motiv ca ,,sa nu intre apa,, Orice cavitate a caroseriei constructorul a prevazut-o cu fante de aerisire SI scurgere. Inclusiv pragurile care au fante de scurgere a apei dar si de aerisire. Cel mai elocvent exemplu despre fenomenul de coroziune ce sta sa inceapa in cavitatile inchise ermetic este sa luati un PET ( flacon) gol cu dopul strans etans si sa-l lasati afara in gradina , in curte peste noapte . Dimineatza , veti gasi in el picaturi mari de condens.

Legat de elementele de caroserie de pe care sare vopseaua usor , ar fi de spus citeva lucruri. In primul rand nici un vopsitor nu va reusi sa vopseasca masina la standardele la care a facut-o fabricantul. Prima greseala care o fac multi vopsitori este faptul ca nu curata acel spritz-chit cu care vine piesa. Acela este un spritz pentru a proteja piesa pe durata transportului si depozitarii piesei , si in nici un caz nu e o baza de lucru ! Sint piese dupa care acel spritz vine al naibii de greu jos .....de pe altele sare la cea mai mica vibratie ....ca sa nu mai vorbesc de cazul cind acel spritz din fabrica incepe sa faca reactie cu diluantul si vopselele folosite de vopsitor ca la final sa rezulte un rahat.

Ideea ar fi
- curatat piesa NOUA pana la luciul metalic (capota, aripa, etc) ----pentru piesele vechi vopsite deja se aplica doar slefuirea si nivelarea.
- degresat , slefuit, chituit daca e cazul , slefuit din nou , degresat ( slefuire uscata)
- aplicat spritz-chit ( 1-2 straturi , dupa caz , in functie de puterea de acoperire , presiune , etc)
- slefuit din nou cu granulatie fina in prezenta apei ... dupa caz , se repeta faza.
- TIMP DE USCARE A APEI ADECVAT ! MINIM 12 ORE ! - si aici gresesc cei mai multi pt ca se grabesc , sufla piesele si caroseria cu aer cu presiune si in 5 minute considera ca totul e perfect uscat !
- degresare
- aplicare un prim strat de vopsea ( eventual se face o mostra sa se vada cam cum va fi , cum se comporta pelicula dupa 10 minute , ce tendinte are , distanta de suflare , presiunea potrivita in functie de dilutie, etc)
- obligatoriu presiune peste 5-6 bari constanta - adica e necesar un compresor adevarat nu rahaturile alea mici stil Praktiker - de minim 100 l si presiune maxima atinsa de 10-15 bar ..... in timpul suflatului nu orice compresor e capabil sa-ti mentina o presiune constanta de 5 -6 bar. Filtru pentru aer obligatoriu.
- cu timpi de uscare si fara graba se dau cite straturi sint necesare stiind fiind ca nu toate culorile si marcile au aceeasi putere de acoperire. Uneori e necesar si de 6 straturi.
- urmarirea in timpul vopsirii a ,,razei,, de aplicare a jetului cit si unghiul sub care se face aceasta evitand pana la minim efectul de ,,gazare,, - acei stropi fini de vopsea ce se depun pe o zona vopsita cu 3 secunde inainte. ( aici intervine experienta care face diferenta intre vopsitori si zugravi)
- si indicatia universal valabila - nu se vopsesc separat elemente demontate de pe masina ( usi , capota , etc). Totul trebuie montat, ajustat, reglat, finisat in prealabil si nu neaparat din motive de a nu strica ceva la montaj ci mai mult din cauza efectului optic ..... lumina ,,cade,, diferit ( reflecta) pe o usa (de ex) ce a fost vopsita pe un banc de lucru separat de masina fatza de o alta usa vopsita montata pe caroserie..... la final ochiul va seziza ca nu e ceva in regula cu vopsitul masinii chiar daca nu va putea sti ce !
Evident , astea sint lucrari care se realizeaza in incaperi curate , cu aer filtrat si incalzite.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu am un compresor de 6bari, si vreau sa imi iau un pistol de sablat ca sa ma apuc de usile la a mea in partea de jos (pe interior-jos). Poti sa-mi recomanzi un pistol de sablat mai bun ? Nu stiu daca merita sa cumpar unul cu saculet de recuperare al nisipului, pentru ca acel nisip cu siguranta contine si rugina desprinsa in timpul operatiunii de sablare.

Inca ceva : as vrea sa vad eu care este acel tinichigiu sau vopsitor care-ti scoate rugina complet (sau aproape complet si apoi ti-o da cu o solutie care izoleaza chimic rugina) ca sa nu mai vii la el dupa 2 ani de zile, pe aceiasi problema. Opinia mea e ca nu veti gasi niciunul, la fel cum nu veti gasi niciunul cu constiinta proprie care sa lucreze pentru fiecare client asa cum lucreaza la masina lui pentru el.

Va spun eu cum se intampla, ca sunt patit : tinichigiul iti face lucrarea, scoate rugina in proportie de 85% iti da tabla cu o vopsea-ceva-temporara si te duci cu masina la vopsitor. Vopsitorul iti spune sa lasi masina la el ca ti-o face, defapt ar trebui bagata imediat ce vine de la tinichigiu si pregatita de vopsire. Dar masina sta afara in praf si ploaie, face condens si cand intra la pregatire deja apare rugina acolo unde tinichigiul ti-a lucrat. Daca pana a ajunge masina la vopsitor erai la mâna tinichigiului, in sensul ca nu stii cat ti-a scos rugina si cat nu, acum esti inclusiv la mâna vopsitorului, care va scoate complet rugina aparuta la lucrare sau nu, inainte de vopsire. Vopsitorul te cheama sa vezi cum se lucreaza doar cand are el interes, si anume sa-ti arate ce bine arata dupa ce i-a aplicat teroson si ce bine arata imediat dupa ce a terminat cu vopsirea.

Eu unul m-am lamurit pentru ca am vazut in timp pe masinile pe care le-am avut ca rugina reapare, chiar daca acum am un amic care face lucrari foarte bune de tinichigerie si de obicei le vopseste tot el chiar in aceiasi zi totusi nici macar lucrarile facute de el nu tin mai mult de 3ani. Astfel ca voi face si eu o incercare printr-o sablare initiala, apoi o dau eu cu ce imi recomandati voi, vorbesc din timp cu vopsitorul si apoi o va vopsi. Daca va tine mai mult, bucuria o sa fie la pachet cu multumirea ca am facut-o eu personal. Din pacate sarea de pe soselele din Romania nu iarta nicio masina, iar la Vectra B exista cateva zone mai putin protejate de catre fabricantul masinii care a facut rabat la calitate atunci cand a vopsit acele zone (e vorba de fusta spate a masinii incepand cu zona unde se prind bratele si partea de jos a usilor, cica nu sare apa in aceste zone asa ca nu au fost vopsite la fel ca restul elementelor, elemente care s-a vazut in timp ca nu sufera de boala asta, ex. aripile fata) acestea dupa cativa ani de contact cu sarea necesita interventii pentru reparatie. Daca nu le faci la timp mai tarziu devine o problema si apoi trebuie intevenit cu aparatul de sudura ceea ce e de evitat. Daca la inceput rugina e superficiala si o poti scoate mai usor intervenind din timp, atunci ar fi mai bine sa o faci cand trebuie.


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Dum 09 Jun, 2013 10:50 pm
Skip ads

  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Eu nu inteleg de ce v-ati indragostit de sablatul asta ! Sablajul rupe span de material subtiindul ...iar acolo unde este rugina , sigur ca o scoate lasand tabla ca o strecuratoare ! Pentru ce investitia si munca ca oricum aia nu mai e o suprafata care sa tina !
Prin prisma locului de munca este cand sablez zilnic cite ceva ..... nu are rost sa insirui aici coduri de sablaje pentru ce materiale sint destinate , la ce presiune se lucreaza cu ele si de la ce distanta se sableaza.

La un autoturism, in afara sablarii jentilor si eventual a unor zone ce urmeaza a fi vopsite din considerentul aderentei , nu vad la ce ar folosi sablajul.

@ahappyuser
Daca ai pete/puncte de rugina pe fetzele interioare ale usii CLAR SI CU SIGURANTA interiorul usii e praf in partea de jos. S-a scurs apa de pe geam , condensul , scurgerile s-au infundat cu praf ...si asta e rezultatul. Poti incerca sa sablezi daca chiar vrei tu asa, dar rezultatul va fi o tabla cu pori fini sau gaurele de strecurator care la prima apasare ferma cu degetele se va indoi sau apasa spre interior.
Acolo ai nevoie de un flex mic si de nitel curaj. Iei un ciocanel de gramaj mic sau o surubelnitza serioasa si te apuci sa ,,mangai,, zona crescand brutalitatea gradual. Adica ce sa te mai periez , dai cu sete controlata ! Ce se rupe , se rupe , ce se gaureste, se gaureste si gata. Cand intalnesti zone in care surubelnita face doar mici indoituri , e clar , ai ajuns la tabla sanatoasa.
Conturezi perimetru astfel incat sa formezi unul sau mai multe forme geometrice simetrice ( dreptunghi, patrat) pentru ca va trebui sa confectionezi petice ....si flexul nu-i forfecutza sa poti modela petice cum vrei. Apoi iei flexul si tai in plus decat zona ruginita vreo 2-3 cm . Cand te apropii de marginea usii , la fel , lasi vreo 0,5-1 cm distanta. Tai jos perimetru , dupa care te poti apuca de curatat ....uneori , intre fata ext si cea interioara se formeaza un stat de rugina destul de gros. Zona trebuie spalata, uscata, degresata si grunduita.
Urmeaza confectionatul peticului ....il poti face cu ruleta in mana sau la ,,ochi,,. Nu folosi nici tabla prea subtire , dar nici prea groasa. Pentru petice de genul asta cele mai bune sint niste capote/usi vechi de la alte masini. Sant gata chituite/vopsite , tu doar trebuie sa le cureti marginile unde vor veni punctele de sudura.
Chiar daca fata interioara a usii are onduleuri conform modelului usii ...si peticul tau e un patrat , nu-ti face griji , caldura il va plia dupa structura usii. Se prinde un punct , doua ....se ciocaneste usor cit e peticul fierbinte ..... si pe masura ce mai cistigi un cm de pliabilitate PAC vi cu un punct de sudura.
Incepi cu reparatia interioara a usii pana la finalizare ( inclusiv polizat suduri) ....dupa care , dupa caz, treci si la fatza de usa exterioara. Daca vei proceda invers facand ext usii prima data si apoi treci la interior , sint toate sansele ca fatza de usa sa se deformeze slabindu-i si dilatandu-se chenarul interior.
Banuiesc ca nu dispui de tehnica necesara sudurii si ca treaba asta o va face un tinichigiu. Stie ala ce sa faca ....nu mai umbla dupa prostii cu sablari si nisipuri .... poti sa-i spui linistit meseriasului ....,, tot ce-i copt taie jos si pune petec.
Fi linistit , daca peticul e pus la mare arta si sudat cu rabdare ( niciodata 2 puncte alaturate intr-un ritm rapid pt ca tabla se incalzeste prea mult si se deformeaza) , dupa polizare suduri si dat cu grund aproape ca nu se mai cunoaste. Un strat fin de chit si vopseaua va face zona aproape ca noua.


Ultima modificare facuta de 13nicu la Dum 09 Jun, 2013 11:02 pm
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
La Vectra B tabla e de 0,8mm si daca rugina este superficiala ar trebui sa suporte o sablare.

Nu am vazut rugina (atat cat am putut vedea de sus) in interiorul usii, ea e doar jos la imbinarea fetei interioare cu cea exterioara acolo unde e masticul ala, am bagat niste ceara in usi sa incetineasca procesul (dar am facut-o tarziu, trebuia sa fac asta cand am adus masina in RO), scurgerile nu erau infundate ca mi-a curs ceara cateva zile, am tot sters la ea pe praguri. Dar poate ai dreptate si ar trebui inlocuite usile, la asta nu m-am gandit. Asa ar tine 100% lucrarea, acum ma gandesc ca asa ar fi cel mai bine. Masina e verde deschis, ce culoare ar trebui sa fie usile donoare ca sa nu necesite cantitati mari de vopsea care sa acopere si sa tina la actiunea soarelui in timp? Culoare deschisa sau inchisa ? Vopseaua la a mea e una mai speciala care s-a folosit numai pana in 1998, exclud ideea de a gasi usi la culoarea mea care sa le pun sus fara nicio interventie ca nu se gasesc, am cautat.

Si inca o intrebare, la modul general : eu am vazut la emisiunile de la TV ca cei care cumpara masini de 30+ani le demonteaza, apoi le sableaza complet. Oare de ce ?

Merci de sfaturi, poate ma ajuti si cu un sfat in ceea ce priveste un pistol de sablat bunicel in jur de 110EUR. Unul din comert, de la un magazin gen Praktiker. O sa ma dau pste cap si o sa-mi iau unul, orice-ar fi.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Vad ca vrei tu neaparat sa sablezi ....nu stiu , te fascineaza operatiunea asta ? Din partea mea sableaza dar sincer , intreaba orice tinichigiu , nu se justifica investitia.

Legat de inlocuirea usilor , scuze , eu nu cred ca ti-am sugerat sa schimbi usile ! Mi se pare o prostie ...pentru 2-3 petice chiar nu merita. Plus ca va trebui sa vopsesti masina integral ......in afara de usi ce-ti mai ramane ? ..haionul , capota si cele 4 aripi. Va fi un papagal masina doar cu usile proaspat vopsite.

Masinile alea ce le-ai vazut la tv se sablau pentru a se relua operatiunea de grunduire/vopsire/chituire de la zero , cu substante moderne. Oamenii aia reconditionau totul de la zero ...fiecare surub si piulitza. Diferitele elemente de caroserie erau imbinate sau ,,chituite,, cu plumb ....ulterior s-a trecut la imbinari prin alamire pentru zonele inaccesibile sudurii automate ( prezente si la Dacia 1310) .... acele zone trebuiau descoperite si rezolvate modern. La fel , exista riscul ca diluantii moderni sa reactioneze cu peliculele vechi de vopsea. Ca sa nu prezinte nici un risc si rezultatul final sa fie intradevar unul frumos si de durata , se curata prin sablare tot ....pentru ca n-ai cum ,,sa belesti,, o vopsea veche de pe o masina pana la luciul metalic fara sa o deformezi sau sa o distrugi decat prin sablare.
Si tabla la masinile alea nu era de 0,8 ! ....asa cum ma indoiesc ca tabla pe masina ta e de 0,8 dar asta-i alta discutie.

Nu-ti pot recomanda pistol pentru ca nu m-a interesat subiectul. La lucru avem masini speciale de sablat cu recirculare automata de material de sablat, filtre , prostii ..etc. Cred ca avem si un pistolet din ala pt sablaj cu saculetz dar noi facem glume pe seama lui ....nu l-am folosit niciodata pt simplu fapt ca e total neperformant.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
DA, aici chiar m-ai nimerit... recunosc ca ma si fascineaza chestia asta. Si ma incanta ideia de a face eu ce nu face tinichigiul. Daca va si tine, o sa fiu in al 9-lea cer. Vad ca, din pacate, in Romania in multe probleme nu mai poti sa te bazezi pe nimeni asa ca nu ai ce face, te documentezi temeinic si faci pe tinichigiul, vopsitorul, pompagiul, etc, ce mai e nevoie.

Imi dau seama ca un pistolet din ala e neperformant in unitatea de timp, atunci cand lucrezi pentru altul si trebuie sa scoti si bani din asta. Dar daca o faci pentru tine, incet pe indelete fara graba probabil ca isi va face treaba. Am sperat ca imi poti da un sfat, nu-i nimic ca nu e un capat de tara daca nu l-am primit, mai caut... ma mai documentez... pana imi cumpar unul.

Am lovit anul trecut usa fata-dreapta, singura care nu are urme de rugina in interior-jos. Tinichigiul mi-a facut lucrarea, mi-a vopsit doar de la bandou in jos si nu se vede diferenta de nuanta decat ca te oglindesti mai mult in ea ca e lacul nou si nu a actionat soarele pe el. Dar va trece un an de Romania si probabil ca nu va mai fi nicio diferenta. Totul e sa ai vopsea la culoarea originala si lacul corect iar in cazul meu exista o singura nuanta si vopseaua e mai rezistenta la actiunea soarelui in timp, macar cu asta am noroc la revopsirea unor elemente.
Skip ads

  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
offff...... cred ca m-ai inteles gresit. Nu din rautate sau indiferenta nu vreau sa te ajut ci , asa cum am si scris , nu m-a interesat subiectul sablare in domeniul auto.
Eu acum , unde lucrez, nu am nici o tangenta cu domeniul auto ! ....insa , fix ca si tine , exasperat acum vreo 15 ani ca toata lumea imi lua banii pe lucrari la masina facute de mantuiala, m-am apucat sa invat de unul singur acasa mecanica , electrica, tinichigerie si vopsitorie.
Am fost foarte fericit cand mi-am cumparat primul set de chei fixe ...apoi au urmat tot felul de scule si dispozitive. Veneam din service-uri cu rotile destranse , cu pistonaje etrier curgand , cu zgomote de sub masina ..... asa ca , din nevoie dar si din pasiune am inceput sa-mi rezolv eu acasa problemele.
Primul motor de dacie l-am ansamblat gresit de 3 ori ....a 4 oara mi-a iesit ! Nu pot descrie senzatia traita ! Eram si capos rau , nu intrebam pe nimeni , incercam sa inteleg principiul de functionare si raspunsuri la multe ,,de ce-uri,, .....nu era internet pe atunci si-mi aduc aminte ca mi-am dat fulgerator bicicleta si un joc de table/sah pe 4 manuale de mecanica la schimb unui amic.
Intre timp am tot schimbat masinile si am inceput la faze experimentale ..... am avut un Renault cu motor 2000 benzina ...si nu m-am lasat pana nu l-am pacalit cu un carburator de dacie...a urmat un Pasat combi antic ...vreo alte 4-5 dacii....in fine , in toate mi-am bagat unghiile experimentand si invatand cite ceva. A venit apoi pentru mine ,,epoca GPL,, .....aparuse la noi moda gazului pe dacii ...si n-a fost decat o noua provocare fiind mereu preocupat de raportul consum minim/putere maxima. Au inceput sa vina amici sa le fac masinile ...apoi amicii amicilor ....apoi tot felul de necunoscuti ...... Ma angajam la lucrari tot mai ample insa sufeream de lipsa conditiilor. Prima cutie de viteza desfacuta a fost a mea .....am demontat-o bucati si apoi m-am uitat la ea ca milogul in traista 3 zile. Am reansamblat-o , am montat-o pe masina si am inceput sa rad cu lacrimi : aveam o viteza inainte si 4 trepte in marsarier. Lucram singur , nu suportam pe nimeni pe langa mine , singur scoteam motoarele de sub capota , singur montam cutiile , in spatele blocului fie zapada fie arsitza. .......vecinii cred ca ma considerau sonat !....... efectele le simt acum dar asta-i alta poveste !
Apoi am renuntat la mecanica in interes comercial lucrand doar pt mine daca aparea ceva la masina pt ca descoperisem tinichigeria ! Adica m-au ajutat altii sa o descopar ....pt ca mi-am dus masina la niste mesteri , o dacie, sa-i schimbe aripile interioare ca ,,se sculasera,, suportii telescop fatza de nu mai puteam inchide capota. ....si la o saptamana toate sudurile lor au plesnit de mi s-au cracanat toate pe langa motor. Pe atunci autogenul era in voga dar cu recipientul de obtinere acetilena cu carbit . Mi se parea greoi , urat , fara finetze si fara control .....in final m-am hotarat sa-mi cumpar unul insa in ultima clipa am auzit de la cineva ca ar exista ceva aparat smecher nou-aparut care sudeaza aproape singur ! Sigur , m-am interesat si uite ca am ajuns acasa cu un Telwin MIG-MAG sudura in mediu protejat cu rola de sarma adaos. Crezi ca eu stiam ce sint astea ? ....nici o problema , viata te invata daca platesti ! Si uite ca desi ca persoana fizica nu ai dreptul sa deti/transporti tub de CO2-Ar , m-am sucit pana l-am avut. Apoi gazul aferent , ceasuri , masca .....si eu habar nu aveam sa sudez ! De flex pur si simplu imi era frica ....prima oara cind l-am pornit l-am scapat din mana ! Dar cu multa rabdare si cu 3-4 usi de la dezmembrari , am tot experimentat suduri zile-n sir pana mi-a placut ce a iesit. Ca sa fiu sigur de ceea ce fac am agatat de un 1 punct de sudura niste greutati sa vad cit rezista ...am ajuns la 82 kg cind a cedat.
Am inceput sa imi carpesc masina .... apoi cu mult curaj am bagat prima oara flexul in aripa spate sa decupez rugina ....am ajuns sa schimb lonjeroane ....si iar au inceput sa vina amicii cu lucrari incepand de la tobe carpite pana la masini imbotite. Evident , a trebuit sa-mi fac rost de vinci de tras/indreptat caroserii ....aveam nevoie de puncte solide de sprijin ...asa ca mi-am facut un atelier la tzara. Cea mai mareata concluzie ? ...flexul intra absolut la fel si in tabla de dacie cat si in aripa de seria 3.
Apoi am fost racolat de o firma de camioane sa le repar cabinele ..... evident , in timpul liber. Un an de zile n-am vazut decat cabine si usi de camioane abandonand tinichigeria de la tzara.
Cam la fel s-a intamplat si in domeniul vopsitoriei desi inca aici nu prea am facut progrese .....am vopsit dacii dar se putea si mai bine ....mereu am visat sa-mi iau un compresor adevarat dar mereu a fost altceva prioritar ...pentru ca in timp am invatat sa fac diferenta intre scule de calitate si scule ,,de piatza,,
Invartindu-ma intre baietzi din lumea auto, am avut perioade cind am lucrat si in service-uri ...dar erau relatii de munca amicale , nu angajat sau alt gen de forma legala. Pe mine ma interesa practica. Pur si simplu mergeam la patron ce-mi era prieten, alegeam o masina lovita care credeam ca o pot face , negociam partea mea si o reparam. Clientul habar nu avea cine ii reparase masina !

Practic eu n-am nici o treaba cu mecanica si cu sudurile .... am pregatire economica dar m-au fascinat mereu lucrurile astea. Sigur ca am incercat acum vreo 3 ani sa-mi autorizez atelierul de la tzara ....indeplineste absolut toate cerintele .....insa cind m-am dus la RAR si mi-a facut un inginer de acolo lista cu tot ce trebuie sa indeplinesc + costuri + costurile comerciale ( ce nu tin de RAR) si am tras linie , am ajuns la vreo 150-180 milioane ... am zis multumesc si asa a ramas. Acum garajul e pe post de depozit si eu stau cu Opelul in fata blocului, cu Epoxi Metal in mana asteptand vremea buna sa-mii rezolv problema motorinei in ECU
Da , motorul diesel a fost mereu pt mine o necunoscuta ...pur si simplu l-am ignorat dar asta si pentru ca n-am avut diesel pana acum. Am pornit si cu asta de la zero absolut dar acum vremurile s-au schimbat ! ....am la indemana forumul , netul , experientele altora ..... ar trebui sa fie ceva mai usor.

@ahappyuser .... deci te rog sa ma intelegi ....chiar daca ma repet , nu din rautate sau indiferenta nu vreau sa te ajut ....ci pur si simplu nu stiu. Locul meu de munca actual include si parte cu hartogaraie si CNC si strung, freze, sablari, rectificari, creatie si design etc ...dar care n-au nici o legatura cu domeniul auto. ...doar ca vara fac 4-5-6 masini lovite sau reparatie capitala pe la amici sau cunostinte ( contra cost evident) ...si mici reparatii gen frane , directie , mai un GPL dar asta asa , ca bani de tigari.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
stie cineva cu ce se poate dilua terasonul? sau cu ce se curata pistolul dupa folosire?
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
diluant. ....preferabil nitrodiluant dar e ceva mai scump.
  • doggfatther

  • Mesaje scrise: 185
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2012

  • Mesaj Privat
am o intrebare , vreau sa fac sigla cromata din fata in negru , de ce produse am nevoie , care sunt pasii operatiunii si cum se da grila jos , ms Smile

prima poza e masina cu sigla opel normala cromata si a 2-a cum as vrea sa iasa , ms


Skip ads

  • mephisto

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Signum 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2010

  • Mesaj Privat
pasii sunt urmatorii se matuieste piesa cu smirghel de 400 sau 500 (p400, p500), se da filler, se da cu buretel P800 si pasla gri (scotch brite), apoi se aplica vopseaua si dupa dorinta lac lucios sau mat.
asa procedez eu, dar sunt mai multe variante....
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
@bh13ncu

M-am mai documentat si am gasit pe eBay un aparat de sablat care pare ok.

Este produs de Rodcraft in Germania si consider ca e suficient de bun pentru ce am eu nevoie (Rodcraft ofera o garantie de 1 an pentru firme si 2 ani pentru persoane fizice).

Mai ramane doar sa-l achizitionez intr-una din lunile care urmeaza (momentan am ceva cheltuieli legate de masina si concediu).

L.E
Culmea e ca am vazut acest aparat de sablat in Sibiu la un tinichigiu (omul e batran, sas la origine) care avea de toate prin atelier inclusiv strung si masina de rectificat plan, cand l-am intrebat daca foloseste aparatul de sablat mi-a zis ca nu l-a folosit niciodata (cica nu gaseste nisip pentru el?!), iar cand l-am intrebat cat vrea pe el ca i-l cumpar s-a cam ofensat si mi-a zis ca aparatul de sablat 'nu e de vanzare!'. Sa fiu eu daca am inteles de ce, dar whatever... poate aparatul de sablat era acolo doar cât sa completeze imaginea de atelier 'dotat cu tot ce-i trebuie'.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
am terminat si eu de facut masina pe dedesubt cu terason si vopsea in zona jugului si bratelor din fata. intai am dat cu grund pe toate zonele curatate de urmele de rugina pana la luciu metalic apoi am dat cu terason. Sper ca macar 2-3 ani sa am liniste.
cat despre tinichigerie, sunt multi care nu sudeaza petecele ci le prind cu popnituri foarte micute exact din motivele enumertate mai sus de colegul. apoi chit si ce mai trebuie si vopsea plus lac. Iasa ca si nou dar trebuie mana si rabdare de care vopsitorii nostrii in ziua de azi nu au mai auzit...
  • deleted-38151

  • Mesaje scrise: 750
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2009

  • Mesaj Privat
De acord. Dar cand vrei calitate , te gandesti ca si costa munca acelui om . Cat dai cam atat face ( nu comparam o vopsea de 1000lei cu una de 4000lei unde omul munceste mult mai mult ca sa iasa cat mai bine).
  • mephisto

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Signum 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2010

  • Mesaj Privat
correct Casspy !
  • clescu

  • Mesaje scrise: 70
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Salut.
Am si eu o problema....tocmai am fost cu masina la spalatorie iar "onorabilu" de acolo a dat cu jetu atat de aproape incat pe portbagaj mi-a sarit lacul pe o portiune de 2.5 cm la fel pe stalpu usi stanga fata si sus pe plafon....ce asi putea face(daca mai pot face ceva)
Multumesc.
  • mephisto

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Signum 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2010

  • Mesaj Privat
daca a sarit lacul nu ai ce face, decat sa dai lac la toata piesa, pune si niste poze sa-mi dau seama mai bine.
intrebarea e daca piesa a fost vopsita de curand si s-a exfoliat lacul atunci e o problema din pregatire si trebuie repetat tot procesul cu pregatire, vopsire .
  • clescu

  • Mesaje scrise: 70
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Nu stiu sa urc pozele daca ma poti ajuta......o sa le urc.
Multumesc.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR