Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti
  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Visse a scris:Concentratia pentru protectie la inghet de -40 C trebuie sa fie de 50%.


Ce nu intelege lumea este ca aceasta concentratie optima este ... optima.
Unii "nu se uita la bani" si pun mai mult antigel, fara sa realizeze ca fac mai rau decat daca ar pune mai multa apa. Prima data pentru ca astfel accelereaza uzura garniturilor si furtunurilor si a doua pentru ca antigelul concentrat se gelifica la temperaturi relativ mari (nu stiu exact temperatura, oricum putin sub zero).
Skip ads

  • eu
  • ***
  • 713 mesaje
  • din 15 Jun 2004
  • Astra 2006 Z16XEP
  • Bucuresti
  • eu

  • Mesaje scrise: 713
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Eu stiam ca o concentratie mai mare a antigelului, totusi nu foarte mare, protejeaza garniturile. Poate nu stiam bine... Embarassed
  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Antigelul (cu sau fara silicati) nu se intelege cu garniturile. Protejeaza in schimb alte componente, mult mai costisitoare, cum ar fi de exemplu pompa de apa, care se uzeaza mult mai repede in cazul folsirii apei distilate. Si ca sa fiti siguri, puneti-va o simpla intrebare - din ce material ar putea fi fabricate acele garnituri si furtunuri pentru a fi distruse de banala apa distilata? Cu siguranta nu din cauciuc sau mase plastice Smile
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Ceea ce am scris mai sus am citat dintr-un manual de intretinere Astra G si Zafira in care se specifica cea am spus , nu sint inventate de mine.
Skip ads

  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Visse a scris:Ceea ce am scris mai sus am citat dintr-un manual de intretinere Astra G si Zafira in care se specifica cea am spus , nu sint inventate de mine.


Dar nu te-a acuzat nimeni de asta Very Happy . Din contra, eu subliniam ca acea concentratie este OPTIMA iar mai tarziu ca garniturile nu au nevoie de protectie impotriva apei distilate, care este a doua componenta a lichidului de racire.
  • BOEING747

  • Mesaje scrise: 348
  • Locatie: ORADEA
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Ce afirma Visse este foarte corect shi adevarat. La motoarele diesel dupa 2000 se pune NUMAI antigel fara silicati de culoare rosie. Informatia o am de la reprezentanta Opel. (a trebuit sa completez shi am dat un telefon la reprezentanta ca sa-i intreb). Pret:200.000 lei - 1l Aral concentrat
  • Roger

  • Mesaje scrise: 97
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2005

  • Mesaj Privat
kapix a scris:
Visse a scris:Concentratia pentru protectie la inghet de -40 C trebuie sa fie de 50%.

pun mai mult antigel, fara sa realizeze ca fac mai rau decat daca ar pune mai multa apa. Prima data pentru ca astfel accelereaza uzura garniturilor si furtunurilor si a doua pentru ca antigelul concentrat se gelifica la temperaturi relativ mari (nu stiu exact temperatura, oricum putin sub
zero).


Am facut schimbul de antigel la Opel.
La vreo 3-4 zile am constatat ca a mai scazut in vas si am completat inca vreo 200 de grame cu antigel concentrat(ce-mi ramasese in bidon la schimb).E de rau ?Merge ?

Multumesc

p.s.Mi-au facturat 2 bidoane x 2 litri preparat + 2 bidoane de 1 litru concentrat.Cam 800.000 rol
  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Roger a scris:
p.s.Mi-au facturat 2 bidoane x 2 litri preparat + 2 bidoane de 1 litru concentrat.Cam 800.000 rol


Facand un calcul simplu ai cam 66% antigel si 33% apa. Concentratia ideala o poti citi pe instructiunile de pe bidoanele goale. De obicei este 50%, deci al tau e prea concentrat. Desi probabil nu vei avea probleme cu "ingrosarea" lui la frig, totusi pentru garnituri si furtunuri nu este foarte sanatos. Eu as scoate 1,5 litri si as completa cu apa distilata. Sau macar un litru, pe care il poti pastra de rezerva, in cazul in care in timp mai trebuie sa completezi.
Skip ads

  • Roger

  • Mesaje scrise: 97
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Pai...mi-au dat unul din cele 2 bidoane de concentrat cu 600 de gr din 1kil inapoi.Ceea ce inseamna ca au pus 1.4 l de concentrat.

Apoi am mai adaugat eu 200 de gr.Daca calculul tau a fost pentru cantitatile facturate atunci sunt doar putin peste...normal.

Sa vedem...poate mai scade un pic si completez cu apa distilata.Nu de alta dar nici nu stiu pe unde sa-l scot pe antigelu Embarassed .
Aia la Opel au ridicat-o pe elevator si au desurubat ceva pe la podea.Cam asa am vazut eu prin geam Very Happy .
Merge si din vas cu un furtun mai mic ?

p.s.Pur si simplu nu mi-am bagat mainile prin ea pana acu.Adica sub capota.Sunt cam atehnic si decat sa fac vreo boroboata mai bine ma strang si le fac la Opel.
p.p.s.Am ajuns la faza la care imi iau eu piesele si ma duc doar pentru manopera.Dupa antigel , etc,etc.De ce ? Mi-au cerut 800 pentru un filtru de ulei.La Augsburg e vre 380.Cam mare diferenta..
  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Inteleg ca ai cu 400 grame mai putin antigel decat am calculat eu. Poti sa scoti linsitit 1l si sa completezi cu apa. Nu trebuie sa desfaci nimic, cel mai bine il scoti cu un furtun din vas. Ei golit instalatia complet instalatia, de aceea au desfacut in partea de jos.
Sa nu ma intelegi insa gresit, nu este o tragedie ca ai 64% antigel, dar pur si simplu este mai bine sa nu depasesti 50%.
In ce priveste filtrul de ulei si cel de la Augsburg este foarte scump. Un filtru ieftin no-name este in jur de 100.000, iar unul mai de marca in jur de 200.000. Am vazut chiar unele promotii in care la cumpararea unui bidon de 4l de ulei primesti filtrul gratis.
Cum nu conteaza foarte mult firma, eu intotdeauna il aleg pe cel mai ieftin si il schimb de fiecare data cand schimb uleiul (normal poti merge si 2-3 schimburi). Diferenta de bani prefer sa o investesc intr-un ulei mai bun. In ce priveste marcile de ulei, vei gasi foarte multe pareri pe forum. Si aici chiar merita sa nu te zgarcesti, nici in privinta marcii (= a pretului) nici a intervalului dintre doua schimburi.
  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
eu am luat antigel fara silicati de4 la firma 2+2 special pt radiatoare de aluminiu,scrie pe el,pare original american dar culoare este verde!!!! sa fi luat teapa?este cumparat din supermarket si era sigilat.ce parere aveti?
  • roadrunner79

  • Mesaje scrise: 226
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2006

  • Mesaj Privat
salutare!
cum se schimba antigelul la astra G 1.7 DTI?
am vazut ca are un buson la radiator. pe acolo se goleste instalatia de racire? mai are si un alt buson pt a goli antigelul din bloc?
multumesc
Skip ads

  • Corsafuhrer

  • Mesaje scrise: 869
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2006

  • Mesaj Privat
La Corsa C cu acelasi motor (Y17DT) are un robinet (o rotita cu o tevusca) in partea inferioara a radiatorului pt golire. Pt a se scurge mai repede, e recomandat sa desfaci si capacul de la vasul de expansiune.
  • roadrunner79

  • Mesaje scrise: 226
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Ticodriver a scris:La Corsa C cu acelasi motor (Y17DT) are un robinet (o rotita cu o tevusca) in partea inferioara a radiatorului pt golire. Pt a se scurge mai repede, e recomandat sa desfaci si capacul de la vasul de expansiune.
pe acolo se scurge tot antigelul din instalatie (bloc, radiator, furtune) ?
motorul tb sa fie cald (termostat deschis) ?
  • Corsafuhrer

  • Mesaje scrise: 869
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Eu am facut cu motorul oprit si rece. Tot antigelul nu o sa se scurga...tot va mai ramane ceva prin motor. Dovada: mie initial mi-au mai intrat doar 5 litri de lichid...am mai completat ieri cu vreo jumatate de litru - deci un litru si ceva au ramas prin motor.
  • sirblue

  • Mesaje scrise: 160
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Am cumparat si io antigel de curand si am ramas surprins cand vanzatoarea mi-a aratat 3 tipuri de antigel valabil pentru Opel: albastru, rosu si roz;
- albastru (cu silicati) - pentru masini pana in 2000
- rosu (fara silicati) - pentru masini dupa 2000
- roz (fara silicati) - universal, se poate amesteca cu cel albastru sau rosu dar nu merge amestecat invers.
E corect?
Io am cumparat Hepu roz (25 RON/ 1,5L) si l-am facut cu apa 50%.
  • elegance

  • Mesaje scrise: 3,088
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y 17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Sa inteleg ca la un Astra Y 17 DT ar trebui sa pun antigel fara silicati? sau pentru ca e fabricata in 2000 trebuie sa pun cu silicati? Embarassed Sincer nu cred ca este o diferenta intre un Y 17 DT produs in 2000 si alt Y 17 DT produs in 2001... sau gresesc eu?
Nu se poate afla cumva ce tip de antigel este in bidon? Ca dupa culoare nu cred ca merge al meu fiind de culoare maro Rolling Eyes

______________
Astra G, Y 17 DT, 2000, elegance
  • Corsafuhrer

  • Mesaje scrise: 869
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Eu zic sa pui roz (fara silicati) ca nu cred ca sunt diferente la Y17DT, indiferent de anul fabricatiei...poate radiatorul doar sa fie diferit?! Rolling Eyes
Oricum, am inteles ca daca pui roz la motoare mai vechi de 2000 nu se intampla nimic, doar invers, daca pui verde la motoare mai noi de 2000 e de rau.
  • elegance

  • Mesaje scrise: 3,088
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y 17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Dat fiind ca o buna cantitate de antigel s'a scurs sub presul din dreapta o sa schimb caloriferul de incalzire din interior si tot atunci o sa schimb antigelul(aici intervine o problema) Nu stiu ce tip de antigel trebuie pentru un Y17DT din 2000 dar am cumparat antigel rosu si l'am amestecat cu 500 ml din antigelul vechi pus de fabrica probabil... Il las asa pana maine si daca nu explodeaza Laughing maine golesc instalatia si pun antigel rosu fara silicati (in cazul in care reusesc sa schimb caloriferul).
Va rog sa imi spune'ti daca gresesc sau la ce ar trebui sa ma astept in cazul in care antigelul vechi era cu silicati si eu am pus antigel cu silicati peste el Question
______________
Astra G, Y 17 DT, 2000, elegance
  • musicall

  • Mesaje scrise: 289
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2006 4 Uºi 1.7 DTL (80 cp)
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2006

  • Mesaj Privat
sigur nu o sa fie explozie :B !
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR