Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Trenul de Rulare
  • daniel30

  • Mesaje scrise: 256
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Tigra 1999 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
De curind am schimbat sabotii pe spate, am frane pe tambur problema e acum ca imi tine foarte sus la al 13 dinte. Unde trebuie sa umblu pentru reglaj? in tambur ? prin una din gaurile de la prezoane cu o surubelnita la acea rotita dintata? m-am chinuit azi dar nu reusesc mare lucru nu se vede mare lucru prin gaurica iar pe bijbiite nu nimeresc rotita.
Skip ads

  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
cablul de la frana de mana, cand "agata" tamburul are acolo o piulita, si din ea se regleaza. Normal ar trebui sa se autoregleze frana de mana dupa ce e trasa de mai multe ori.
Nu se regleaza prin gaura aia, gaura aia e acolo ca sa dai drumu la cablu din placute in cazul in care nu poti da tamburul jos (daca tamburul face sant in interior, placutele de frana se agata in el).
Trebuie sa dai tamburul jos si sa-l reglezi din surub...
  • daniel30

  • Mesaje scrise: 256
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Tigra 1999 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat

de piulita din poza spun ca se regleaza prin una din gaurile de la prezoane, e singurul loc unde am umblat si a trebuit sa o pun la minim ca sa zic asa pentru ca altfel nu imi intra la loc tamburul. Mai citeam undeva ca cica reglajul s-ar face sa dai cu spatele si sa franezi cu frana de mana Question
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
normal ea se autoregleaza, dar nu e bine sa o lasi prea sloboda...
pentru masina mea, in haynes zice cam asa:
se aplica de cateva ori (several times) frana de picior cu nadezde, pentru a fi sigur ca mecanismul se autoregleaza. sa faci asta cu motorul pornit ca sa te ajute servoul. apoi trag frana de mana si ar trebuie sa fie 7 clickuri pana o trag complet.
daca nu e cum trebuie. sa ridic masina pe spate. trebuie sa desfac mansonul din jurul franei de mana, sa cobor frana de mana pana la al 3-lea click. si apoi in fata ei am un surub cu piulita, si sa strang de piulita aia pana incepe sa opuna rezistenta. apoi ridic iar frana de mana incat sa vad ca satisface cele 7 clickuri. daca totul e ok, cobor frana de mana si verific rotile sa se invarta liber cand frana de mana e libera.
cauta pe net manualul haynes, sau cumpara-l ca e maxim 1 milion insa iti explica cam tot despre masina, o faci bucati si o reasamblezi cu el in fata.
Skip ads

  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,821
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
daniel30 a scris:
de piulita din poza spun ca se regleaza prin una din gaurile de la prezoane, e singurul loc unde am umblat si a trebuit sa o pun la minim ca sa zic asa pentru ca altfel nu imi intra la loc tamburul. ...


de acolo se regleaza. O dai la minim, bagi tamburul si dai de piulita pana cand simti ca agata (strange) cand invarti de roata. Dupa ce ai facut asta strangi cablul de frana si reglezi usor cat vrei tu sa fie cursa la maneta.
bafta
  • daniel30

  • Mesaje scrise: 256
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Tigra 1999 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Deocamdata a mai coborit vreo doua clikuri o mai las asa vreo luna, daca nu e nici o schimbare atunci ma bag la gadilat gaurica si string si cablul daca este nevoie. Multumesc de raspunsuri o sa va tin la curent.
  • ionel dobre

  • Mesaje scrise: 291
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2010

  • Mesaj Privat
pe puntea din spate este cablu de frana de mana . acolo vine un fitr din fata si pleaca 2 una catre fiecare roata , acolo e o piulita de acolo se regleaza.
  • daniel30

  • Mesaje scrise: 256
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Tigra 1999 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Am ajuns la 10 dinti tine bine deja de pe la 8 dinti, il mai las asa sa vad poate revine la normal , oricum nu mai e ca la inceput cind abia schimbasem sabotii si abia imi tinea undeva la 14 dinti, il mai las vreo luna asa si daca nu mai coboara ma bag sub masina si caut cea piulita, multumesc.
Skip ads

  • ionel dobre

  • Mesaje scrise: 291
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2010

  • Mesaj Privat
bafta
  • jambonel

  • Mesaje scrise: 82
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Imi spuneti si mie va rog,ce scule imi trebuie ca sa dau jos tamburii sa schimb sabotii,e o vectra b caravan 2.0 dti din 2001 cu sistem mixt de franare pe spate,saboti frana d mana si disc frana de picior.
  • ionel dobre

  • Mesaje scrise: 291
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2010

  • Mesaj Privat
jambonel a scris:Imi spuneti si mie va rog,ce scule imi trebuie ca sa dau jos tamburii sa schimb sabotii,e o vectra b caravan 2.0 dti din 2001 cu sistem mixt de franare pe spate,saboti frana d mana si disc frana de picior.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, cred ca doar o cheie de 24 si o surubelnita , un patent si cam astea cheia care desfaci piulita la butuc , patentul pt a scoate siguranta la piulita si surubelnita pt a scoate sigurantele de le placutele vechi , si o pensula sa cureti bine de uzura de la placutele vechii aceea negreala . daca am uitat ceva nu ma injura
  • popa petru

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1996 x 16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Colegi,la un vectra b cu discuri pe spate tot prin gaura de linga prezoane, se regleaza frina de mina?Ce scule se folosesc,mersi mult.
Skip ads

  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,414
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Tot pe acolo.Se foloseste o surubelnita.
  • popa petru

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1996 x 16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Multumesc CANGRI,Luni am sa rezolv problema.
  • jambonel

  • Mesaje scrise: 82
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Am o problema,am schimbat si discurile fata si acum nu stiu de ce pedala de frana mi se duce la fund abia la a 6-a pedala se intareste,daca o lasa dupa 10 sec iar se imoaie,i-am facut si aerisire si degeaba,de fapt pe partea stanga dreapta fac aerisire pana intaresc pedala beton,dupa ma mut la roata dreapta am tot scos aer de pe instalatie am completat 0,5l de lichid de frana si nimic,pedala tot moale e,am schimbat placute si discuri ca la carte,pentru placute noi si discuri noi va dati seama ca am impins pistonasul din etrier la maxim ca sa intre,deci doar partea dreapta e problema, ce sa fie oare?pistonasul nu e blocat ca am desfacut tot am lasat etrieru gol si cand apas frana iese usor,astept ceva pareri va rog care stiti.
Este vorba de o vectra b caravan 2.0 tdi 101 cp an 2001.
  • Bogdan Craciunescu

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Dragul meu,ai schimbat placutele si discurile si ai facut ca la carte.bravo.cand ai facut aerisirea presupun ca ai facut-o tot ca la carte....cu ajutorul unei alte persoane...ma rog.... si ai strans aerisitoarele.Dar tu te-ai gandit ca poate garniturile de la pistonas de la etrieri numai sunt bune si in loc sa faca presiune scapa lichidul pe langa ele? Si ca sa fiu si mai explicit...daca zici ca abia la a 6-a pedala tine frana....imi e teama ca sunt garniturile nu de la etrieri,ci din pompa.Si asta garantat.
  • jambonel

  • Mesaje scrise: 82
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Garniturile sunt bune ca le-am verificat nu curge pe nicaieri,oricum ms pentru sfat.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
jambonel a scris:Am o problema,am schimbat si discurile fata si acum nu stiu de ce pedala de frana mi se duce la fund abia la a 6-a pedala se intareste,daca o lasa dupa 10 sec iar se imoaie,i-am facut si aerisire si degeaba,de fapt pe partea stanga dreapta fac aerisire pana intaresc pedala beton,dupa ma mut la roata dreapta am tot scos aer de pe instalatie am completat 0,5l de lichid de frana si nimic,pedala tot moale e,am schimbat placute si discuri ca la carte,pentru placute noi si discuri noi va dati seama ca am impins pistonasul din etrier la maxim ca sa intre,deci doar partea dreapta e problema, ce sa fie oare?pistonasul nu e blocat ca am desfacut tot am lasat etrieru gol si cand apas frana iese usor,astept ceva pareri va rog care stiti.
Este vorba de o vectra b caravan 2.0 tdi 101 cp an 2001.


banuiesc ca ai frana pe disc pe toate 4 rotile. aerisirea se face incepand cu roata dreapta spate apoi stanga spate si apoi dreapta fata si apoi stanga fata...
daca ai ajuns cand ai facut aerisirea sau cand ai schimbat lichidul sau daca ai aer in instalatia de ABS atunci numai la service o mai rezolvi...
incearca sa mai faci odata aerisirea ca la carte asa cum am spus eu (pune un furtun pe aerisitor pe care il bagi intr-o sticla cu lichid de frana si completeaza mereu in borcan sa nu ramana niciodata sub nivelul de minim) si vezi daca o rezolvi...
  • RAMsys

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1993 c16nz2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jun 2009

  • Mesaj Privat
jambonel a scris:Am o problema,am schimbat si discurile fata si acum nu stiu de ce pedala de frana mi se duce la fund abia la a 6-a pedala se intareste,daca o lasa dupa 10 sec iar se imoaie,i-am facut si aerisire si degeaba,de fapt pe partea stanga dreapta fac aerisire pana intaresc pedala beton,dupa ma mut la roata dreapta am tot scos aer de pe instalatie am completat 0,5l de lichid de frana si nimic,pedala tot moale e,am schimbat placute si discuri ca la carte,pentru placute noi si discuri noi va dati seama ca am impins pistonasul din etrier la maxim ca sa intre,deci doar partea dreapta e problema, ce sa fie oare?pistonasul nu e blocat ca am desfacut tot am lasat etrieru gol si cand apas frana iese usor,astept ceva pareri va rog care stiti.
Este vorba de o vectra b caravan 2.0 tdi 101 cp an 2001.


Verifica sa nu ai scurgeri pe instalatie.. poate o fisura ceva , daca nu verifica sa nu fie de la pistonul ce impinge placutele.. sa nu fie cauciucul ala fisurat sa ii fi intrat o piatra sa faca canal sa iti prelinga pe acolo. sau schimba aerisitoarele sa nu fie uzate sa nu traga aer pe acolo .. eu am patit la a mea. ... `Verifica intai scurgeri daca are ..!`
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
am si eu o problema la tamburi, cade acea siguranta de pe reglajul din tambur si raman fara frane pe spate
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Trenul de Rulare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR