Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C
  • marius11

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Salut ,
Am un opel corsa c 1,3 cdti , problema care o am : cand pornesc A/C , ventilatorul din spatele radiatoarelor nu pleaca imediat(la alte masini porneste imedeiat ce cuplezi A/C), dupa cateva secunde porneste si ventilatorul dar foarte turat si zgomotos , direct in treapta a2-a, cred eu.. sta pornit asa 5-6 sec dupaia se opreste.. si tot asa..porneste se opreste foarte turat .Acum intrebare pentru cei care au modelu asta ... asa face si la voi .... cand porniti A/C ..e normal?
Skip ads

  • Khrysty@n

  • Mesaje scrise: 110
  • Locatie: Arad
  • Masina: Corsa 2003 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Cred ca are problema cu prima treapta... si porneste direct pe a-2-a.
  • razvi_gyl

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2014

  • Mesaj Privat
La cuplarea A/C ului pleaca ambele ventilatoare sau doar cel din fata? La mine ,z13dt,nu am vazut niciodata sa plece ventilatorul dintre radiator si motor,este normal asa?
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Trebuie sa plece amandoua.
Ai o rezistenta arsa.
Skip ads

  • razvi_gyl

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Si unde mai exact trebuie sa ma uit? Nu ma deranjeaza prea tare dar in oras nu face fata doar un ventilator iar A/C ul devine cam insesizabil in habitaclu,in afara orasului este totul ok.Multumesc!
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Cum stai in fata masinii, uita-te pe carcasa ventilatorului, in partea de jos-dreapta. Ai sa vezi o cutiuta mica. Acolo ar trebui sa fie rezistenta.
  • razvi_gyl

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Sunt mai multe relee acolo colegu...
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,476
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
NU ESTI ATENT! DELOC!
iulian1971 a scris:Cum stai in fata masinii, uita-te pe carcasa ventilatorului, in partea de jos-dreapta. Ai sa vezi o cutiuta mica. Acolo ar trebui sa fie rezistenta.


Cercul rosu din imagine se vede?
ACOLO CAUTI!
Skip ads

  • razvi_gyl

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Nu este nimic acolo colegu",doar mufa ventilatorului prinsa pe suportul acestuia.Am scos mufa sa vad daca este ceva oxidat dar este ok.
  • cabera

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2010

  • Mesaj Privat
iulian1971 a scris:Trebuie sa plece amandoua.
Ai o rezistenta arsa.


Salut,

A schimbat cineva rezistenta arsa la ventilatorul acesta? Am o Corsa C 1.3CDTI si am aceeasi problema, porneste la viteza maxima pt cateva secunde dupa care se opreste, iar porneste si tot asa. Mecanicul la service a spus ca se inlocuieste ventilatorul cu totul nu se poate remedia doar rezistenta arsa la acest model.

Multumesc!
  • razvi_gyl

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Am mers cu masina pe elevator si am gasit rezistenta Smile Nu este din rezistenta,nu mai functioneaza ventilatorul,cred ca sunt dusi carbunii.Multumesc mult pt raspunsuri,drumuri netede !
  • razvi_gyl

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Caz rezlvat! Am schimbat carbunii,cost total 15 lei.Nu merg carbunii cei negrii,intra in scurt,trebuiesc carbuni cu praf de cupru.
Skip ads

  • ardaf

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Interesant la mine 1.3cdti are doar o termocupla , e normal ?(precizez ca am ac)
  • razvi_gyl

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Ai un ventilator in fata radiatorului mai mic si unul pe care-l vezi tu.
  • ardaf

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2012

  • Mesaj Privat
ala care il vad eu este in spate ok ....dar cel mic doar nu e ascuns,, am avut si bara data jos , si intercolerul , nam zarit nimic
  • NOprea

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2020

  • Mesaj Privat
Salut si al meu pleaca la fel cred .ca e normal eu am problem a .ca numi pleaca ventilatorul cand se incalzeste apa panA la o100 de grade Iam schinbat si rezistenpa era praf acum e noua si tot degeaba i am schimbat si termmostatul cu tot cu senzor degeaba nu pleaca nicicum numai cu AC aprins
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut

s-ar putea sa ai probleme cu senzorul de temperatura antigel, daca zici ca l-ai schimbat (sa fie acela si nu altul) poate ar fi bine sa verifici firele care pleaca de la el si ajung la ecu.

uite schema cu ecu tau, senzorul de antigel este B22 iar firele ajung la ecu in A29 si A54.





In tabel ai citeva verificari pentru senzor.
  • aauto

  • Mesaje scrise: 394
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Buna dimineața, și eu mã confrunt cu aceeași problema la Combo 1.7CDTI , ventilatorul pleacã doar pe treapta a doua când pornesc A/C , merge câteva secunde la turație maximã se oprește și pornește din nou , la aceeași turație.
Fara A/C in oraș în ultimã sãptãmânã cu temperaturi mai ridicate o singura datã l-am auzit pornind , și temperatura apei motorului sãrise bine de 90 grade .
Senzorul de temperatura apa are și rol se comande ventilatorul sau la astea toatã comanda o primește din "calculatorul" montat pe carcasa ventilatorului ?
Menționez cã am un singur ventilator in spatele motorului.
Ce as putea putea verifica si cum sa verific sau înlocuii ?
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut,

uite schema de la ventilator



Ventilatorul are montat pe el blocul de rezistente, cele doua, care fac vitezele mici. Curentul este dat catre rezistente de cele doua relee k30A si k30B, ele fiind comandate de ecu, pe baza informatiilot trimise de senzorii de temperatura si de presiune freon (senzorii astia nu comanda direct releele).
Ca functionare (nu sint sigur) - daca ai freon in instalatie si totul e ok, atunci cind apesi butonul de ac ar trebui sa porneasca imediat ventilatorul pe prima treapta de viteze (mica), chiar daca motorul este rece. Apoi, pe masura ce se incalzeste motorul, ventilatorul va porni pe treapta a doua (viteza medie). A treia treapta, din cite stiu, e cam de avarie - pentru cind se supraincalzeste motorul.

Ca verificari - vezi daca cele doua rezistente sint bune, poti sa scoti releele pe rind si sa faci o punte intre contactele de forta.
Sa ai freon la presiunile corecte, sa fie senzorul de presiune bun.


Ultima modificare facuta de gabimilo1 la Dum 16 Mai, 2021 12:12 pm
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,477
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Daca este un singur "ventilator", presupun ca are 3 trepte de turatie. Doua trepte reduse si una directa.
Tot doar ca o presupunere, defectul este in grupul de rezistente pentru reducerea treptelor. (ambele rezistenta arse/rupte sau siguranta termica arsa).

Edit: am ajuns mai tarziu cu parerile Smile
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR