Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • Geo_G

  • Mesaje scrise: 180
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Salutare.

Sunt proaspat posesor de Opel Astra H 1.6 twinport cumparat in urma cu cateva zile de la o doctorita care nu a mers foarte mult cu ea.
Masinutza este fabricate in 2006 si are la bord doar 37000km.
Am doua probleme cu ea:
1. La plecarea de pe loc si numai in treapta 1, cand motorul este rece apar niste trepidatii puternice mai ales daca accelerez, si mai slabe daca nu o accelerez deloc. Daca incerc plecarea de pe loc in treapta a 2-a iar nu mai sunt aceste trepidatii. A mai patit cineva asa ceva? De la ce poate fi? Pe tester nu apar erori deoarece dupa ce se incalzeste motorul nu mai apar absolut deloc aceste trepidatii.

2. Conform facturilor, ultima revizie a fost facuta in martie 2011cand masina avea aprox 31000 km. Revizia a fost facuta la Gold & Platin Autocenter (nu mai exista acum in Buc) iar istetii de acolo au uitat sa-i reseteze km prin urmare cand pornesc motorul imi apare InSP. Stie cineva cum se reseteaza kilometrajul?

Va multumesc anticipat!
Skip ads

  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Tine apasat butonul ala de la ceasuri cu care se reseteaza km apoi pune contactu si continua sa tiii butonu pana la km iti apar 3 liniute.
  • Geo_G

  • Mesaje scrise: 180
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns. Pana la pasul asta am ajuns si eu. Ce fac apoi?
Apar chiar 4 liniute

Laughing Very Happy
  • andreitdi

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2008

  • Mesaj Privat
aceeasi problema o am si eu la astra h 1.4 xep cu 67k km.
apare uneori si doar dimineata.
am fost la service si bineinteles ca nu a facut.nu-mi dau seama de la ce-o fi...
Skip ads

  • Geo_G

  • Mesaje scrise: 180
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Pai tocmai asta e problema. La service cand ajungi deja masina este calda si nu mai apare nici o problema. Am citit pe un forum ca cineva a avut aceeasi problema si s-a rezolvat de la sine dupa un drum de 500 km preponderent autostrada........habar nu am de la ce poate fi. Cineva mi-a spus ca e de la sistemul de management al combustibilului = twinport.
Oricum problema nu ma afecteaza foarte tare in acest moment, insa cu siguranta la iarna se va accentua fnomenul, mai ales ca motorul o sa se incalzeasca mai greu.
  • Geo_G

  • Mesaje scrise: 180
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Dar la cati km a inceput problema la tine?
S-a extins? Ai fost la vre-un test cu ea?

10x
  • andreitdi

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2008

  • Mesaj Privat
fac destul de des km in afara si dupa un astfel de drum nu s-a skimbat comportamentul.
la cati km a inceput...nu mai retin..pe la 20-30k km cred.
nu s-a extins si la face la fel de cand a inceput (doar tr 1 pana skimb a 2-a, doar dimineata si nu face mereu).
am fost la test insa au spus ca totul e in ordine.
asteptam sa vedem ce se mai intampla....
  • Geo_G

  • Mesaje scrise: 180
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Eu am incercat sa plec cu a 2-a de pe loc si este in regula. Nu mai apare trepidatul ala ciudat. Cred ca este vorba de vre-un senzor din cutie sau probleme cu twinportul.

O sa mai investighez in tot cazul.
Cu privire la resetarea kilometrajului stie cineva cum se face pentru acest tip de motor?

Multumesc!
Skip ads

  • Omega

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2007

  • Mesaj Privat
ambreiaj + frana si buton reset Km tinut apsat si apoi pus contactul.

cat despre problema cu trepidatia in treapta 1 si in a 2 a nu, este 90% ceva din cutie.
calculatoarele sau electrica motorului ies din calcul. Ceva se intampla cu pinionul 1.

ce model de cutie ai? F17?
A fost schimbat uleiul in ea? Se vede umblat pe la suruburi? Posibil sa ai vreun sincron blocat sau un rulment defect( suspectez pe la ternul fix). Ori sa nu cupleze furcile bine. Trebuie desfacuta cutia si vazut ce e in ea, dar problema este ca operatiunea este foarte delicata (Adica ai nevoie de cineva care se pricepe bine si multi nu se baga la cutie s-o repare), este mult de munca la desfacut/refacut si daca e ceva din rulmenti spre ex, e nasol ca nu stii care e si costa si o gramada de bani.

Este foarte important si uleiul folosit, sa fie GM cel original agreeat de producator. Un ulei de o densitate diferita influenteaza viata CV.


Pe tester nu are ce eroare sa iti citeasca de la cutie deoarece este mecanica.
  • Geo_G

  • Mesaje scrise: 180
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2011

  • Mesaj Privat
In treapta a 2-a nu are nici o problema. Tocmai asta spuneam ca in treapta a 2-a pleaca fara acele trepidatii. Problema este doar la treapta 1-a si doar cand motorul este rece. 5-10 min.....apoi merge ca unsa. Asta ma face sa cred ca nu este de la cutie care oricum habar nu am ce tip este. Din ceea ce am vazut in cartea de service in martie i s-a facut revizie generala cu schimbat ulei in cutie, motor, toate filtrele, placute, lichid de frana, antigel. Din ce am vazut pe factura scrie ca uleiul este GM....prin urmare cred ca e destul de ok.

O sa incerc minunea cu resetarea km.

10x a lot!
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Din cate stiu eu (la Astra Classic 2 cei drept) s-au semnalat uzuri premature ale ambreiajelor. Bineinteles ca jegosii de la reprezentante au dat-o pe seama "utilizarii neadecvate" dar cauza ar putea fi probleme de fabricatie la volantele acestor motoare (mai ales la Z14XEP).
  • Geo_G

  • Mesaje scrise: 180
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Pai sincer sa fiu si eu tot volanta o suspectam........dar a disparut suspiciunea cand mi-am dat seama ca la cald se comporta impecabil.

O sa mai studiez problema in tot cazul.
Skip ads

  • Geo_G

  • Mesaje scrise: 180
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Salutare la toti!
Am vb cu un mecanic de la un service autorizat si mi-a spus clar ca problema cu trepidatiile este de la ambreiaj. Tot chitul costa undeva la 1500 RON + 500 manopera (asta ca vine la mine acasa).

So.....daca are cineva idee de vre-un ambreiaj ieftin sau de vre-o metoda de a-l schimba cat mai ieftin astept sugestii.

Deseara o sa incerc si figura cu resetarea kilometrajului pt revizie.

Multumesc!
  • Geo_G

  • Mesaje scrise: 180
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Am incercat minunea cu resetarea si nu a iesit. Imi apar cele 4 liniute ........dar mai departe nu se intamplanimic.

Daca a mai facut cineva asta pls help.
  • Omega

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Geo_G a scris:Am incercat minunea cu resetarea si nu a iesit. Imi apar cele 4 liniute ........dar mai departe nu se intamplanimic.

Daca a mai facut cineva asta pls help.


Repeta pasii de cateva ori, ca trebuie sa mearga. (referitor la reset km)

Despre ambreiaj. La z16xep spre ex, volanta este simpla (nu cu masa dubla) si nu prea are ce sa se defecteze la ea.
Plus de asta daca ti se incalzeste motorul si nu mai are simptomele reclamate de tine, asta nu inseamna ca ele vor disparea in timp, ba din contra.
Ideea e ca atunci cand ti se incalzeste motorul, se "incalzesc" si alte componente ale masinii si totusi iti propun sa nu excluzi varianta asta chiar daca este o veste proasta sa ai ceva la cutie.

Cam costisitor 1500 lei kit ambreiaj? Este original GM cu holograma pe cutie ? Contine si volanta(daca kitul este original GM, ma indoiesc)?

Variante
Ambreiaj comanzi pe producator valeo la 500 lei disc + placa si iti mai iei un rulment (daca este deteriorat, in general daca nu fluiera nu e deteriorat).
Vezi in autovit la standurile de piese de schimb, gasesti niste oferte foarte bune de piese.
La manopera nu ma bag sa iti spun mecanic, deoarece ei sunt rasa speciala Smile si nu vreau sa fiu injurat . Embarassed

Sfatul meu este sa iti desfaca cineva masina, sa vezi daca chiar ambreiajul este problema (desi ma indoiesc cu ambreiajul stricat sa poti pleca cu a 2-a de pe loc fara probleme) si abia dupa ce s-a identificat cauzalitatea sa iti cumperi si piesele necesare.
NU schimba discul fara placa.
Restul daca sunt bune le poti pastra adica volanta si rulmentul.
Completezi cu lichid de frana daca e necesar.

Simptome daca ambreiajul este terminat:
Pedala intarita.
Creste turatia dar viteza nu.

Posibile cauze:
- Datorita faptului ca sistemul este hidraulic si pedala este foarte sensibila, o atingere usoara cu varful talpii asupra ei, in timp, poate provoca avarierea discului.
- Demaraj cu patinarea rotilor motrice (de tractiune).
- Apasarea partiala a pedalei ambreiajului, cand transmisia este in sarcina si motorul este accelerat.
- Tractarea in mod curent sau remorcarea atelajelor cu o masa maxima autorizata in special la urcare de pante cu inclinatie mare.
- Fortarea in caz de inzapezire sau innamolire.

Singura chestie care nu am inteles-o exact este ca daca tu mergi cu viteza 1 la rece trepideaza.
Daca tot la rece pleci cu a 2-a nu trepideaza
Daca la cald pleci cu viteza 1 nu trepideaza.

Ce te face sa crezi ca ambreiajul functioneaza in parametrii daca se incalzeste motorul?

Sper sa fiu de ajutor.
  • Geo_G

  • Mesaje scrise: 180
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2011

  • Mesaj Privat
In weekend o sa fac si eu primul drum in afara Bucurestiului .....pe A1 si o sa ma lamuresc daca imi zboara turatiile peste nivelul acceleratiei. Oricum banuiesc ca nici nu mai trage bine daca ar aparea si patinajul de care imi vorbeai.
O sa testez si va tin la curent.

Cunoasteti o locatie in Bucuresti unde imi pot activa BC ieftin si seriosi?
Multumesc pentru sfaturi.
  • adytzu_slk

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 1.4 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Salut si eu am aceeasi problema si nu cred ca e din ambreiaj deoarece nu face mereu. De exemplu nu a mai facut asa din iarna si zilele trecute a revenit iar problema. Daca era din ambreiaj facea in aglomeratie cand il foloseai foarte mult nu la rece.
  • dannyp

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Salut, mi se intampla uneori si mie faza cu ambreajul, de fiecare data se intampla doar dimineata cand plec la munca, am intalnit problema si la alte masini de serviciu, diferite marci, motorizari, benzina sau diesel. Nu cred ca ar fi defect ambreajul, dar se intampla. Turez masina un pic mai tare la plecarea din parcare si las mult mai usor piciorul de pe ambreaj. Pana la prima, a doua intersectie, dispare fenomenul. Banuiesc ca se intampla doar in anumite pozitii ale discului pe volanta.
  • Omega

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Nu vreau sa bag mana in foc ca nu-i de la ambreiaj, dar un ambreiaj obosit nu pleaca mai bine in treapta 2 decat in 1.
Plus de asta ambreiajul obosit nu isi revine daca se incalzeste masina, ba chiar din contra.
Incingerea placii de presiune emana un miros greu specific elementilor constructivi.

Indic o atentie asupra planetarelor - verificarea se face executand viraje sau mers in cerc cu volanul maxim stanga si dreapta.
Daca se aud batai, zgomote de fier pe fier inseamna, ca planetara sau capul de planetara de pe acea parte este compromis.

Mai exista posibilitatea ca discul sa fie de dimensiune mai mica, totusi sa se potriveasca si sa scape, dar 1%.
  • Geo_G

  • Mesaje scrise: 180
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Omega are dreptate cu ambreiajul. Nu poate pleca mai bine de pe loc in treapta a 2-a decat in 1-a in cazul unui ambreiaj uzat si mai ales ca nu ar avea nici un motiv sa functioneze mai bine la cald.....ba din contra.
Ceea ce am discutat ieri cu cineva se referea la nu's ce senzori din cutie. M-a sfatuit sa schimb iar uleiul. Este posibil sa fie si de la vascozitatea lui. Conform actelor a fost schimbat in martie.....dar........
Oricum nu este atat de grav, insa este trist ca problema asta apare la tot mai multi utilizatori ai acestui tip de masina iar service-urile autorizate daca le reclami problema vin cu solutia sa o puna pe tester unde evident nu iese nimic pentru ca pana acolo oricum motorul se incalzeste si functioneaza corect, iar ca varianta ajutatoare vin cu propunerea de schimbare a ambreiajului.....ceea ce reprezinta o solutie de moment dar am auzit ca la scurt timp reapare problema......asa ca eu sper doar sa nu se agraveze problema.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR