Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • Harald

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Zafira X16CNG
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Ceea ce ma surprinde este ca marea majoritate intelege pin fiabilitate , cost redus al pieselor nu costul de intretinere.
O masina cat mai fiabila este o masina cat mai putin bolnavicioasa.
Ca si exemplu , daca la o masina X piesele sunt de 2 ori mai scumpe fata de masina Y , iar masina Y se strica de 4 ori mai des decat masina X , care masina este mai fiabla?
Asa se poate face o comparatie intre Opel si Dacia , doar ca nu este exemplu foarte bun pentru ca marca Dacia/Renault este de 10 ori mai bolnavicioasa decat marca Opel si nu ma refer la Dacia 1310 la care isi permite orice om de rand sa ii faca reparatie capitala odata pe an.
S-au facut foarte multe studii despre fiabilitatea masinilor , de catre oameni in domeniu si care sti ce inseamna testarea unei masini iar aici , din mandrie , vad o multime de filozofi care aduc unele contraziceri fara argumente clare.
La noi in tara toti mecanicii sunt "cei mai mari experti" iar argumentele care le aduceti despre masini sunt in cea mai mare parte din influenta mecanicilor . Daca ma contraziceti , aduceti-mi si argumente.

Pe scurt si fractiuni dintr-un clasament de top 100 a celor mai fiabile masini , clasament in care Dacia nu se afla , doar 2 din marca Renault:
Am pus un studiu din anul 2006 , pentru ca majoritatea nu detinem masini noi.

34 Opel Corsa
51 Opel Zafira
57 Opel Astra
58 Opel Omega
73 Renault Clio
85 Renault Megane

Sursa:
Top 100
Skip ads

  • groupmsm

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Agila 2010 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Este si normal ca Dacia nu exista in acel top.... studiul e facut pe o perioada de 10 ani si incheiat in 2006 => 2006-10 = 1996.
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Stai linistit..!Chiar daca ar fi fost studiul pentru perioada 1990-2000,Dacia tot nu ar fi aparut in clasament.Doar este clar,Top 100,nu... Top 1000... Smile)
  • Mr.Opel

  • Mesaje scrise: 2,285
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2004

  • Mesaj Privat
DEKRA publica anual rapoarte de fiabilitate pentru majoritatea modelelor.
Datele sunt grupate atat pe categoria din care face parte masina cat si nr. de km: intre 0-50.000 km, 50.000-100.000 km si resp. 100.000-150.000 km.
Si sunt colectate numai din Germania asa ca ... Smile oricum sunt utile aceste rapoarte.

Raportul pe 2011 il gasiti aici:
http://www.samar.pl/__/3/3....html?locale=en_EN

Iar pe pagina asta puteti compara diferite modele intre ele:
http://www.used-car-report.com/index.php?id=12

Rezultatele pe 2011 le gasiti mai jos:
MINI/SMALL CARS
- mileage up to 50,000km:
1. Ford Fiesta
2. Renault Twingo
3. Toyota Yaris
- mileage between 50,000-100,000km:
1. Toyota Yaris
2. Opel Corsa
3. Mazda2
- mileage between 100,000-150,000km:
1. Honda Jazz
2. Audi A2
3. Ford Fiesta

COMPACT CARS
- mileage up to 50,000km:
1. Toyota Prius
2. Volkswagen Golf VI
3. Volvo C30
- mileage between 50,000-100,000km:
1. Toyota Prius
2. Toyota Auris
3. Volkswagen Jetta
- mileage between 100,000-150,000km:
1. Volkswagen Golf V
2. Skoda Octavia
3. Mercedes-Benz A-Class

MEDIUM CARS
- mileage up to 50,000km:
1. Opel Insignia
2. Audi A4
3. Ford Mondeo
- mileage between 50,000-100,000km:
1. Mercedes-Benz Klasy C
2. BMW 3-Series
3. Volkswagen Passat
- mileage between 100,000-150,000km:
1. Volkswagen Passat
2. BMW 3-Series
3. Volvo S40

UPPER MEDIUM/EXECUTIVE CARS
- mileage up to 50,000km:
1. Audi A6
2. BMW 5-Series
3. Mercedes-Benz S-Class
- mileage between 50,000-100,000km:
1. Audi A8
2. Volkswagen Phaeton
3. Audi A6
- mileage between 100,000-150,000km:
1. Audi A6
2. Audi A8
3. BMW 7-Series

SPORTS CARS/COUPES
- mileage up to 50,000km:
1. Mazda MX-5
2. Volkswagen Eos
3. Audi TT
- mileage between 50,000-100,000km:
1. Volkswagen Eos
2. Porsche 911
3. BMW 6-Series
- mileage between 100,000-150,000km:
1. Porsche 911
2. Mercedes-Benz CLK
3. Mercedes-Benz SL

SUV/OFF-ROAD
- mileage up to 50,000km:
1. Honda CR-V
2. Toyota RAV4
3. Nissan Qashqai
- mileage between 50,000-100,000km:
1. Porsche Cayenne
2. Toyota RAV4
3. BMW X3
- mileage between 100,000-150,000km:
1. BMW X3
2. Volkswagen Touareg
3. Mercedes-Benz M-Class

MPV
- mileage up to 50,000km:
1. Volkswagen Golf Plus
2. Nissan Note
3. Toyota Corolla Verso
- mileage between 50,000-100,000km:
1. Volkswagen Golf Plus
2. Toyota Corolla Verso
3. Ford Galaxy
- mileage between 100,000-150,000km:
1. Ford Galaxy
2. Volkswagen Golf Plus
3. Toyota Corolla Verso

Skip ads

  • ctxxtig

  • Mesaje scrise: 77
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Ok, doar ce am terminat de citit acest topic, mi-se pare dea dreptul hilar!
Puteti sa spuneti ca sunt diabolic, pentru ca reaprind o discutie controversata veche de peste un an.
Sa lamurim cateva lucruri:
Nu sunt fan Dacia.
Nu sunt fan Opel (exceptand Vectra pe care o conduc cu placere si Insignia care mi-se pare geniala!)
Din experientele mele pe la parcul auto al unui prieten am invatat multe chestii interesante,
1) Niciodata sa nu cumperi anul de fabricatie al masinii, cumpara masina in sine.
2) Orienteaza-te mai mult spre partea tehnica sa fie cat mai in regula, o vopsea si un polish se gasesc pe toate drumurile.
3) Kilometrii masinii chiar nu conteaza, atat timp cat a avut reviziile la timp si facute cu simt de raspundere
4) Daca o masina e intretinuta ok, defecte majore apar doar din cauza utilizarii ei, si cu mici exceptii din cauza defectelor de fabricare.
5) Pentru siguranta ta, schimba toate consumabilele cand iei o masina sh indiferent ce zice fostul proprietar.
Acum sa dau si cateva exemple.
Am vazut in parc masini din 2010-2011 masini de top bmw, mercedes, audi, care erau mai praf decat Vectra mea din 2001.
De ce? Pentru ca nu au fost intretinute si utilizate corespunzator!
Oameni buni, am mers cu Cielo care avea peste 1 milion de km ceasul era blocat la 999.999 conform estimarilor proprietarului avea undeva la 1 mil. 500 de mii, masina mergea foarte bine, ce-i drept timpul trecuse peste ea si estetic arata de nota 4.
Exista multi romani care cred ca se pricep la masini pentru ca stiu sa repare Dacia 1310, si cand se duc sa cumpere o masina de obicei se aleg cu o tigaie de masina. Oameni buni, s-au inventat service`urile si diagnozele, prefer sa pierd 200 de ron pe o diagnoza decat sa bag 2000 ca sa pot merge cu viitoarea masina.
Acum o parere despre Opel.
Prima impresie despre Opel am avut-o intr-un Astra G caravan echipare classic parca,
Scaune teribile dupa jum de ora in masina imi venea sa sar pe geam.
M-a socat cum aratau butoanele de la claxon rupte, am presupus ca respectivul avea probleme cu nervii.
Interiorul (bordul) nu imi place cum arata la toate modelele Opel exceptand Vectra si Insignia
Tinuta de drum buna.
Apoi mi-am luat Vectra
Scaune sport foarte comfortabile,
Interior (bord) destul de frumos dar e loc de mai bine
Am nimerit o masina bine intretinuta cu carte service pana la aprox 160 de mii acum am aproape 190 in nici macar un an.
Investitii in masina nu am facut exceptand consumabile pe care le-am schimbat cand am luat masina, o bucsa pe spate, un tampon la motor care dadea semne ca cedeaza (era putin crapat). si egr pe care l-am curatat initial dar dupa aprox 1000 de km a cedat definitiv.
Per total sunt foarte multumit Opelul meu.
Cat despre Logan?
E o tigaie de masina, si mai e si urat si inconfortabil. (Sifonier comunist cum il numesc eu)
Am mers cu Logan laureat, numai stiu exact anul....
Concluzii:
Frana de arunca in parbriz la prima ciupitura de pedala ( Multi s-au plans la inceput ca loganul nu are frane...a gandit-o romanul intr-un fel)
Loganul are frane...dar se duce sanie pana intra abs`ul eventual dupa accident.
La un sens giratoriu luat mai in forta ai mari sanse sa ajungi fie pe plafon fie in borduri. (Directia o decide masina, nu soferul)
Pozitia de mers e incomfortabila.
Consum mare...eu la Vectra pe timp de iarna am 8 in oras 7 in afara vara am 7 in oras 6 in afara.
Si restul e istorie!
  • deleted-46863

  • Mesaje scrise: 439
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Hai se ajut si eu.Am avut logan de nou 2004 nr. de productie 500,90% frantuzesc, la peste 90km.pe ora pe ploaie nu mai simti masina parca fuge de spate ,mergeam cu maxim110 pe consum instantaneu ca avea, era model ambition, ca altfel sarea de 7; 8 la % si nu mai auzeam muzica in masina de zgomot,la prima reglare a scaunului pe inaltime sa rupt mecanismul ,m-am dus la garantie l-au schimbat cu tot cu scaun,am plecat la tara si la 70la ora am luat o groapa in asfalt ca deh drumuri romanesti cand ajung acasa nu se mai inchidea usa dreapta si cea de la sofer se cracanase de bagai mana .CONCLUZIA.
S-a torsionat caroseria de la soc am tras de usi mai cu forta si sau indreptat, am vandut-o in rest nu am avut probleme cu ea dar la banii care i-am dat pe ea puteau cel putin sa bage tabla mai buna sau s-o trateze mai bine ca au ruginit pasajele pe spate.
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
ctxxtig a scris:
Interiorul (bordul) nu imi place cum arata la toate modelele Opel exceptand Vectra si Insignia


In primul rand de insignia, ampera, antara, adam, sa nu vorbim, alte preturi, alte tendinte, etc.
Sa vorbim de ce avem:
Pai interiorul carui Vectra ? Pentru ca daca vorbim de Vectra C, Astra H arata aproape identic, totul e vopsit cu argintiu si plasticul este casant in consola pe amandoua partile, e moale doar deasupra.
Daca vorbim de Vectra B, cum ai tu, nu e diferenta mare de "design si stil" cu Astra G sau Zafira A, erau tendinte de culoare neagra pe vremea aceea, chiar si Omega semana cu vectra, in interior, totul negru, bord, torpedou, volan, stil batranesc, se poate spune.
Tendintele erau, la inceput simple, apoi cu insertii cromate, apoi insertii cromate cu insertii de aluminiu si vopsea argintie, se incearca tot felul de nebunii. Inainte nu conta asa de mult.

La capitoul confort, din Astra G, nu imi vine sa sar din ea nici dupa 600 km parcursi continuu, poate am fundul mai rezistent cred si poate de aceea, dar am stat si in Vectra si am constatat ca scaunele sunt mai joase (ca la passat) si ai impresia ca te asezi mai bine in ele si sunt moi, dar nu poti spune ca din Astra G ai sarit afara de ce scaune groaznice are, pentru ca nu e asa, la sofer am scaun bun si imi place cum stau in el, nu ma inghesuie la umeri ca la alte modele noi si nu am 50 kile.
Chiar si cel mai confortabil fotoliu din lume dupa o vreme te deranjeaza si trebuie sa te ridici din el.

Sunt chestii foarte relative pentru ca unora le plac masinile mari, latoase, lungi, grele, joase, greoaie, iar altora nu.
Vectra compari cu Passat, Mondeo, BMW 5-ar si alte modele de aceeasi clasa.
Astra G, compari cu Golf 4, cu Focus 1, Ibiza, i30, etc, din aceasi clasa, confuzia asta o vad la toata lumea ca si comparatia nefericita intre Opel si Logan.

Germanii din DDR veneau tocmai de acolo cu Trabant, pana la Marea Neagra si inapoi, burdusite de geamantane si copii, se bucurau ca au primit concediu dupa un an de lucru la uzina si erau mandrii de Trabantul lor de carton, iar acum mofturile si pretentiile depasesc toate barierele, iar calitatea omului e tot mai proasta, ca si drumurile de altfel, la asta trebuie sa ne gandim fiecare si sa fim multumiti de ce avem.
  • oopsCam

  • Mesaje scrise: 347
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2009

  • Mesaj Privat
"Mama" cat am citit! Dupa cum zice colegul in titlu " Nu is va mai lu'a Opel NOU" Dar isi va lua unul SECOND HAND ! Smile

Si in ultimii ani, OPEL a fost "cam" singurul constructor care a schimbat COMPLET linia de productie a unui model de masina. Astra J nu seamana cu H, G sau F. Vectra C nu seamana cu B sau A. Si continuam tot asa... Pe cand la GOLF firar mama lui seamana leit de la 1-2, 3-4, 5-7 si 8 si 9 ca or sa mai vina cu un mic FACELIFT! Passatul este acelasi de la B5 la ultimul model. Cateva linii trase pe ici pe colo, un far mai patrat unul mai rotund dar aceeasi caroserie.

P.S. Asa le vad eu pe astea de la VW. Si nu cred ca sunt singurul. Na, luati Insignia sa va saturati Very Happy
Skip ads

  • marin70

  • Mesaje scrise: 527
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2002 y17dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2009

  • Mesaj Privat
...mda...am citit si eu...tot...ma abonez la aceasta discutie si renunt la cea cu descretitul fruntilor. e mai interesant aici!
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
De acord cu @oopscam
O cunostinta si-a luat un passat nou din 2009, numa probleme are cu el.
Intr-o calatorie la munte, l-au lasat franele pe serpentine, asta pe langa alte probleme ce mi-a mai relatat ,de cand il are.
Cu dacia 1300 nu avea atatea probleme, zicea.
Pai pentru ca dacia 1300 mergea pana se rupea, masinile noi au zeci de senzori si e destul unul sa fie defect.
La injectoare avea probleme, nu stiu ce. Masina noua. Nu zic ca toate sunt asa, dar sunt multe intamplari de genu asta.

O alta cunostinta a fost dupa Audi A5 pana la fabrica in Germania, nou nouta. Undeva la 54.000 euro.
O luna a mers. S-a rupt ceva in motor si a cazut inautru o bucatica din el si sa blocat, (Asa spunea el). A fost luat si dus inapoi in Germania cu slep, sau ce naiba.
Estimativ, reparatia l-ar fi costat 15.000 de euro, dar era in garantie.
Mai pot continua, dar ar fi prea lunga postarea.
Daca stai sa analizezi ce marca de masina ar fi buna, atunci trebuie sa te gandesti si la cum tragi de ea.
Sunt care au grija, merg frumos, altii trag de ele, merg ca nebunii, trebuie sa schimbi uleiul la timp, verifici antigel, chestii care conteaza. Unii nu se uita sub capota, sa vada ce mai e pe acolo, cu lunile.
Am vazut masini de 20 de ani intretinute, aratau ca noi si mergeau asa, altele dupa 10 ani nu arata si nu merg asa. Totul e relativ si depinde de utilizator.
  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Tare aia cu 8 in oras si 7 afara, si la vectra, nici in care nu e dat 8 in oras
  • Alexbmw

  • Mesaje scrise: 131
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Mi-e lene sa citesc topicul dar cam asta e cultura auto printre romani. Mare pacat.
Auzi - "ïmi iau masina neamteasca si are motor de Fiat"
loool - JTDM care sunt printre cele mai bune motoare diesel din lume si FIAT care este pionier in motoare diesel.
Skip ads

  • lbanias

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2009 A20NHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Omul care a deschis topicul are si el dreptate sa fie revoltat in chestiunea cu frinele/discurile, desi in rest e cam radical in decizia de a nu mai lua Opel. Nu costa o avere niste discuri. DAR, cind Insignia care e potrivit Dekra cea mai fiabila din segmentul respectiv prezinta pe la 20000 uzura discuri frina (scoring - cercuri concentrice cu axul) RECUNOSCUT de catre Opel, e o problema. Da, au schimbat in garantie discurile, dar ce te faci daca soferul nu are contact cu reprezentanta si se bazeaza ca tina discurile pentru cel putin o perioada normala? Eu sint al doilea proprietar, dar primul sigur nu le-a schimbat, altfel nu avem canalele alea. Ca sa nu mai zic ca e recunoscuta si problema scirtiitului placutelor/discului spate la viteze foarte mici.
  • quicky13

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Buna ziua,

Vad ca nu sunt expuse prea multe probleme aparute la astra j pe aici.Sunt pe cale sa-mi achizitionez "un nou sh" si sa las batrana astra g y20dth sa se mai odihneasca putin.
Am ochit un Opel Astra Sport Tourer Cosmo 2.0 165 CP din 2012 si vroiam sa mai aflu cateva pareri/sfaturi avizate.

Multumesc.
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR