Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
pe mine mai bagat cu solutia de dezinfectat! Si eu lucrez intr-un spital, am access la fel si fel de substante dar ce dezinfectant este asa puternic? Oxidice? Pliwa, Perosterul ?
Nu de altceva dar ma gandesc sa verific si eu valva asta.
Skip ads

  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
oftopic
Da' ceva antibiotice nu merge ? Smile

ontopic
Despre ce valva si senzor se discuta ?
  • Ciuapp

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2014

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Ce valva ?
Ce senzor ?
Pune o poza cu sageti ca ne bagi in ceata.


In prima poza este valva de care ziceam, cea de pe furtunul ce vine din epurator ( rezervorul de pe contraaripa dreapta ) daca nu gresesc, am curatat-o astazi iar dar cu alcool izopropilic si am adus acel " surub " in pozitia initiala.

In poza 2 este senzorul - debitmetrul pe care l-am curatat iar de data asta cu alcool izopropilic, tot astazi am gasit si dioda arsa si am schimbat-o cu na putin mai mare ( asta aveam in casa, la ora asta 02:20 nu este nimic deschis ).
Maine ( astazi) le montez sa vad ce am facut...

  • Ciuapp

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2014

  • Mesaj Privat
rhydin a scris:pe mine mai bagat cu solutia de dezinfectat! Si eu lucrez intr-un spital, am access la fel si fel de substante dar ce dezinfectant este asa puternic? Oxidice? Pliwa, Perosterul ?
Nu de altceva dar ma gandesc sa verific si eu valva asta.


Mikrozid sau Thor, nu mai stiu sigur ce este pentru ca le am in sticle identice, dar NU face asta fara sa incerci pe un geam fara sa il stergi, stropesti geamul si lasi sa se usuce sa vezi ca raman urme, eu nu am facut asta ieri si am rezultate negative. Foloseste alcool izopropilic.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ala era termistor nu dioda.
  • olteniteanul

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Calarasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2016

  • Mesaj Privat
Vreau sa va supun atentiei odiseea mea cu agiluta cumparata in 2015. Alimentat rezervorul full in iunie 2016,calatorie de 65 de km, pauza 2 ore, porneste la a 2 cheie, vin acasa.
A doua zi nu mai porneste, electromotorul invarte, vin mecanicul si calculatorul, cod injectoare, curatat injectoarele, masina nu porneste. Intr-un final porneste o duc la atelier ca trebuie schimbata pompa de benzina, deoarece nu are presiune in rampa. Schimbat pompa porneste motorul, plec 3 km, opresc masinuta la pornire nu mai porneste.
Vin mecanicul si calculatorul cod eroare senzorul crankshaft, inlocuit senzorul masinuta nu porneste.
O duc la atelier trasa, calculatorul ii spune mecanicului ca pompa de benzina trebuie schimbata.
Schimba pompa de benzina masinuta porneste, dupa 10 minute se opreste si nu mai poate fi pornita.
Calculatorul are un opel corsa cu motorizare identica Z10 XE si incercam inlocuirea urmatoarelor piese dupa motorul lui functional la al meu, sensorul de la axul cu came, supapa de deasupra egr, debitmetrul, ecu............ nimic
Dupa plecarea lui mai stau o ora pe langa masinuta care nu porneste cu inca trei baterii si fac descoperirea.
Slabesc busonul de la rezervorul de benzina si masinuta porneste, il strang in 5 minute moare motorul, il slabesc functioneaza.
Caut alt calculator care da eroare supapa buclucasa de deasupra de egr, o cumpar astazi o inlocuiesc si face la fel.
Transmit informatia si mecanicul imi spune ca este defecta o supapa mecanica care nu permite benzinei sa treaca ci doar vaporilor.
Probabil ca se refera la separator mentionat de dl Dan la deschiderea topicului. Unde este situata acesta si cum poate fi reparata?
Daca stiti cum se remediaza problema mea va rog sa ma ajutati ca nu stiu unde si cei sa-i mai fac!
Multumesc anticipat!
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Daca valva functioneaza puteti suspecta canistra vapori benzina (4),
infundarea cu fragmente de carbon a furtunului (5) ce duce de la aceasta
la valva de purjare precum si a furtunului (1); obturarea liniei de vapori de
la rezervor (2) conectata prin furtunul (3) la canistra de vapori.

Eu as decupla furtunul (3) de la canistra si as incerca sa vad daca motorul
se mai opreste:
- daca da = verificat conducta (2) si ce mai presupune pana in rezervor;
- daca nu = verificat furtunul (5), furtunul (1) si canistra;
Repet, asta daca valva de purjare primeste comanda si functioneaza normal.


  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Sus pe rezervor este un separator, lasa numai vaporii sa treaca nu si benzina. Cand ai alimentat full sau pana la buza cum se spune lamelele din el s-au blocat pe inchis.
Rezolvarea este sa mergi cu buson rezervor putin desfiletat si dupa ce mai consumi cativa litri de benzina scoti furtunul care merge de la canistra vapori la rezervor si sufli/tragi pana deblochezi separatorul.
Skip ads

  • olteniteanul

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Calarasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2016

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspunsuri domnului PL500 si dl Dan. Rezervorul este la jumatate cu benzina, am incercat astazi sa suflu pe conducta de la canistra la rezervor cu o pompa de umflat rotile pana la 3 atmosfere si nu s-a desfundat, acum voi incerca si sa suflu si sa trag, daca nu reusesc voi da rezervorul din nou jos.
  • olteniteanul

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Calarasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2016

  • Mesaj Privat
Multumesc inca o data celor 2 colegi, dl Dan si dl Pl 500, problema am rezolvat-o dupa ce am dat rezervorul jos si am suflat toate conductele. Acum masinuta funtioneaza impecabil.
  • godsmack87

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Buna ziua dragi colegi, buna ziua domnule Cuciureanu.

Va supun atentiei masinuta mea, Opel Corsa C Z14XEP , 2004, 140000 km.
Din nefericire, incepand cu luna August a anului trecut (2016), intampin urmatoarea problema:

La relanti, motorul nu mege rotund, indiferent de temperatura de lucru, ori de temperatura exterioara. Cand spun ca nu merge rotund , ma refer la faptul ca pentru cateva secunde acesta merge normal, pentru ca mai apoi sa para ca se inneaca , mergand pentru cetava secunde balbait, pentru ca mai apoi sa mearga iar normal, si tot asa.
Odata apasata acceleratia, motorul raspunde prompt si merge normal. Nu am sesizat scaderea puterii acestuia.
In acest moment nu exista coduri de eroare stocate.
De asemenea turatia motorului (pe turometru) nu pare sa fluctueze si se situeaza undeva pe la 700 RPM

Ce am facut in incercarea de remediere a probelemei:
1. Inlocuire lant, patine, intinzator ditributie + pompa de apa HEPU - era oricum programata inlocuirea aceasta, la 120000km - mai ales ca se si auzea putin lantul zornaind
2. Inlocuire bujii
3. Inlocuire senzor temperatura apa
4. Inlocuire senzor turatie motor
5. Inlocuire mansoane izolatoare bujii (acele tuburi de cauciuc de pe bobina de inductie), deoarece erau usor crapate si 2 dintre ele aveau deja bucatele lipsa la capete
6. Inlocuire sonde lambda 1 si 2 ca urmare a testarii cu OP-COM care indica o functionare defectuoasa a acestora
7. Testat comportamentul motorului cu o bobina transplantata de pe un motor similar care functiona ok - rezultat: face la fel
8. Testat comportament cu debitmetru de aer nou: - rezultat: face la fel
9. Facut test de compresiepe fiecare cilindru - toti cilindrii au aceeasi rata de compresie si sunt in parametrii
10. Testat si reparat alternator - avea mici probleme la incarcare - problema cu balbairea motorului tot nu s-a remediat
11. Verificat fiecare furtun de aer - sunt toate intregi si nu trage aer fals
12. Verificat clapeta de acceleratie - este curata, fara depuneri, doar o usoara afumare pe spatele ei. De asemenea lucreaza in parametrii - mai ales ca motorul trage bine si raspunsul la apasarea acceleratiei este prompt
13. Verificat motor cu EGR decuplat - face la fel
14. Am scos furtunasul care se duce spre valva de purjare a vaporilor de benzina (la Z14XEP se afla in spatele blocului clapetei de acceleratie) si se aude cum trage aer intemitent, deci valva functioneaza
15. Era sa uit: am schimbat si garnitura capacului culbutori, deoarece pe alocuri aparea foarte putin ulei. Cu aceasta ocazie, am verificat toate suruburile care fizeaza cele 2 axe, prin strangere cu cheia dinamometrica - toate erau ok
16. Am inlocuit tamponul motor - cel de langa cutia de viteze, fiind uzat.

Sincer sa fiu, nu mai stiu ce sa mai verific si ce anume as putea sa-i mai fac. Postez mai jos si un link catre filmuletul in care se poate vedea , sau mai degraba, se poate auzi in ce hal face motorul
https://youtube.com/watch?v=F_X0WzkOLRc

Poate aveti voi vreo idee - sunt deschis la sugestii.

Odata ajunsi la acest rand, va multumesc pentru rabdarea de a citi povestea aceasta fara final.

O zi faina tuturor
  • deleted-110726

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2016

  • Mesaj Privat
salut. la un astra g 1999 benzina 1.4 16valve unde e aceast supapa pt ca si eu am aceasta eroare adica tensiune mica la supapa aerisiire rezervor. mulțumesc.
Skip ads

  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Cumva aici: link ?
  • deleted-110726

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2016

  • Mesaj Privat
Da, e la fel ca in filmuletul acesta de pe youtube. Cum se poate verifica acea supapa?
  • juliora

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Agila 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Buna ziua
Sper cã nu sunt off topic. Am o Agila de 1,2 din 2001 si caut gura de alimentare cu cele doua furtunuri. Am tot sunat pe la dezmembrari in Oradea dar nu au. Spuneau cã se gãseste foarte greu, iar pe site-uri de piese am tot cãutat dar nimic. Aveti ceva idei unde as putea gãsi piesa aceasta? Este foarte gãuritã si mecanicul îmi spunea cã trebuie schimbatã urgent.
Multumesc.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Daca pretul nu va sperie, aici: link
  • Alin79L

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Sep 2020

  • Mesaj Privat
Buna ziua.Sper sa ma puteti ajuta la un astra h z16xep valva de purjare sta inchisa pana ajunge antigelu la 60 'C dapa care se deschide si ramane deschisa(tacane incontinuu si se face vid in rezervor,acu de la benzina scade apoi isi revine,busonu nu are supapa sa aspire aer) e normal?Am citit pe aici ca e comandata de ECU si ar trebui sa deschida din cand in cand.Furtunele de la canistra nu sunt infundate.Sa fie ECU defect?
Daca scot furtunul care merge la valva se face presiune in rezervor.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut,

poate e un comportament normal sa tacane des (zic si eu).

da, e comandata de ecu, uite mai jos


  • Alin79L

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Sep 2020

  • Mesaj Privat
Multumesc.Stiu ca e comandata de ECU dar nu stiu daca e normal sa stea tot timpu deschisa dupa ce se incalzeste motoru sau trebuie sa deschida doar din cand in cand.
  • Adrianstefan1990

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Drobeta-Turnu Severin
  • Masina: Astra 1999 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2021

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Uite aici https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=19890 gaurica din admisie, se infunda si degeaba lucreaza valva.
La alte motoare gaurica e in throttle, si acolo se infunda.
îmi puteți spune va rog unde este acea gãuricã Smile) , eu am una dar este astupatã ...pe clapeta
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR