Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • unicooll

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Buna...Am un Opel Astra F Caravan, model '95, X16XEL, 1.6 cmc, 16V Ecotec, si m-a lasat in drum. De vreo 4 zile in urma incepuse sa mi se aprinda becul de la baterie in bord, nu la intensitate maxima, ci varia; crestea in intensitate cand apareau consumatori...Pe langa faptul ca imi era aprins acest beculet, imi palpaia din cand in cand si cel care ma avertizeaza sa folosesc centura...Imediat ce am observat, am mers la cineva sa imi masoare cat scoate alternatorul, dar probabil am gresit ca nu am fost la un electrician auto...Mi-a masurat imi scotea 15 V la relanti, si urca aproape de 16,8 cand o acceleram. Mi-a spus ca in principiu e bine asa si ca e posibil sa am un fir care face masa rupt pe undeva dar nefiind electrican nu s-a bagat. Am pus totul pe seama lipsei de masa si am continuat sa circul asa. A doua zi in timp ce mergeam l-a un momentat dat imi disparuse beculetul rosu, si am crezut ca si-a revenit. dar dupa inca vreo 3 km, mi-a aparut beculetul de eroare in bord, si parca nu mai tragea foarte bine, dar am pus toptul pe seama ca oricum dupa ce am schimbat distributia nu imi mai trage bine masina, am continuat inca vreo 2 km pana la destinatie si mi-am zis ca ii fac testul agrafa acasa. Tai contactul si plec in treaba mea. Dupa doua ore cand ajung la masina, surpriza:BECURILE DIN BORD CARE SE APRIND CAND E PUS CONTACTUL IMI ERAU APRINSE FARA SA FIE CHEIA IN CONTACT.Am ramas cu gura cascata. Dau sa pornesc: bateria moarta. dau sa o pornesc impinsa, nimic, trag frana de mana imi porneste radioul, las frana de mana jos mi se inchide radioul...Fac testul cu agrafa imi da eroare 92 (Camshaft sensor Faulty hall effect sensor or circuit). Unde in urma cu cateva zile la baterie imi indica verde acum nu mai e nimic, e descarcata.
Am chemat un prieten sa imi dea curent cat sa pornesc masina, am pornit-o, dar luminile imi scadeau tot mai mult in intensitate(era noapte), iar la semafor mi se oprea motorul, si noroc ca eram in vale cat sa imi porneasca din nou. Am parcat-o imediat pe dreapta si am lasat-o acolo. Ce-i pot face? Care e defectiunea? Coincidenta eroarea 92 si bateria care nu stiu ce s-a intamplat cu ea? e posibil sa imi fi incarcat prea mult alternatorul pana mi-a fiert bateria? Ce are?
Skip ads

  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Cum naiba sa fie OK 16,8V cu 15V la relanti? Cred ca ti s-a dus releul regulator de tensiune, probabil si puntea redresoare, si cum ai mers cam mult s-au "supraalimentat" multe chestii intre care si ECU. Sper sa fi scapat intreg desi nu prea cred...
  • unicooll

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Care anume e puntea redresoare?Si presupunand ca ECU este inca intreg ce ar trebui sa ii schimb?Alternatorul cu totul sau il pot repara? De la ce a pornit totul? Releu defect sau altele?
P.S.: Care sunt valorile normale in care trebuia sa se incadreze alternatorul cand incarca OK?
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
La relanti trebuie sa aiba cam 13,5-14V, "in ture" pana la taierea alimentarii n-are voie sa treaca de 14,5V (asta face releul regulator de tensiune, o limiteaza in turatie). Cand mi s-a dus si mie releul regulator, la vreo 4000 tot/min aveam vreo 17-18V, deja de pe la 3500 toate acele indicatoare "cadeau" si se aprindea becul cu bateria (practic alternatorul functiona ca un dinam de bicicleta). Puntea redresoare "forteaza" curentul de incarcare sa aiba un singur sens, daca se duce nu se mai incarca bateria. Si releul si puntea sunt inglobate in alternator din cate stiu.
Skip ads

  • unicooll

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Am revenit probabil cu aceeasi problema cu care am inceput(defectiunea alterantorului)....doar ca acum difera putin simptomele...si anume: dupa ultima patanie cu care am deschis acest topic, am schimbat alternatorul cu unul de la dezmembrari si pana azi a mers fara probleme...Dar azi, in timp ce mergeam cu masina, mi s-a aprins din nou beculetul de la baterie in bord...Dupa ce am ajuns la destinatie, am incuiat masina si am lispit vreo doua ore...La intoarcere aceeasi poveste, becul de la baterie aprins in bord fara contact pus, si masina era descuiata(se pare ca s-a deschis singura inchiderea centralizata(care e prin cheie si nu prin telecomanda)). Cand am vazut asa mi-am dat seama ca din nou masina nu va porni...si asa a si fost...doar ca acum nu am reusit de nici o culoare sa mai inchid inchiderea centralizata, nici din cheie nu mergea si nici manual la nici o portiera.Am deschis capota si spre mirarea mea fata de data trecuta "ochiul magic" de la baterie imi indica baterie OK, cand iau borna si o pun din nou nu face scantei cum facea inainte, dar nu am curent ca sa pot porni masina. 99% cred ca problema e tot din alternator, dar: 1. de ce nu mai pot incuia masina( dupa lungi insistente am fortat si am incuiat manual masina la fiecare portiera dar foarte greu, si merge f greu in continuare)-nici cu bateria deconectata nu se schimba situatia inchiderii. 2. ce anume imi poate defecta al 2-lea alternator in mai putin de 4 luni. 3. De ce acum bateria totusi imi indica in "ochiul magic" ca e Ok, dar nu e...4. Am verficat siguranta de la inchiderea centralizata si nu e arsa. Daca rezolv cu alternatorul la vreun electrician, e posibil sa raman cu inchiderea centralizata defecta?-si de ce nu functioneaza normal inchiderea centralizata manual? fara baterie tot timpul imi functiona normal actionata manual...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Mergi la Johny langa salvare, hala albastra el cu barba si iti face alternatorul sau vede ce iti fura curent.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR